Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op mei 17, 2012, 10:17:07
Wel gezellig zo hoor, ik ben niet zo moeilijk, maar idd. meer passend in het topic van Bas ;).
Dan kom ik gewoon vaker hier mijn reacties geven op jouw nieuws. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op mei 17, 2012, 12:16:33
Dan kom ik gewoon vaker hier mijn reacties geven op jouw nieuws. ;)
Gezelli  :coffee:.



Morgen weer een M&G: ga samen met Drees62 naar een bekende bij de buren (Marantzforum): kennismaken met een prachtige Accuphase E 450  en DP 700 - Dynaudio Contour 3.4 set  :clapping:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op mei 17, 2012, 22:57:39
Gezelli  :coffee:.



Morgen weer een M&G: ga samen met Drees62 naar een bekende bij de buren (Marantzforum): kennismaken met een prachtige Accuphase E 450  en DP 700 - Dynaudio Contour 3.4 set  :clapping:.
Tof. Wel een mooie combinatie denk ik...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Citaat van: Bas Akkerman op mei 18, 2012, 08:59:37
Tof. Wel een mooie combinatie denk ik...

Understatement van het jaar.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

garmtz


Bas Akkerman

Citaat van: Maro op mei 18, 2012, 09:13:36
Understatement van het jaar.. :D
Lol, ok. Ik heb de combinatie nooit gehoord, dus kan er niets over zeggen. Sander en Drees zullen ons vast wel vertellen wat zij ervan vonden!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Citaat van: garmtz op mei 18, 2012, 10:16:42
Mooi, maar saai...

In welk opzicht bedoel je dat? Kwa klank, looks, mogelijkheden?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

garmtz

Prachtig van klank (rust, controle, verzadigde klankkleuren), maar weinig muzikale opwinding. Een zeer audiofiele set, maar (naar mijn smaak) saai. Ben benieuwd van wat voor muziek deze man houdt, want voor klassiek en goed opgenomen jazz zal deze set uitmuntend zijn.

Maro

Citaat van: garmtz op mei 18, 2012, 10:43:04
Prachtig van klank (rust, controle, verzadigde klankkleuren), maar weinig muzikale opwinding. Een zeer audiofiele set, maar (naar mijn smaak) saai. Ben benieuwd van wat voor muziek deze man houdt, want voor klassiek en goed opgenomen jazz zal deze set uitmuntend zijn.

Weet niet wat jij onder muzikale opwinding verstaat maar dat heb ik er wel degelijk in gehoord. Nou heb jij ook een niet misselijke referentie dus laten we het op smaak houden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

garmtz

Citaat van: Maro op mei 18, 2012, 10:50:37
Weet niet wat jij onder muzikale opwinding verstaat maar dat heb ik er wel degelijk in gehoord. Nou heb jij ook een niet misselijke referentie dus laten we het op smaak houden.

Is ook zeer waarschijnlijk een smaakkwestie.

Xander32

#1410
Citaat van: garmtz op mei 18, 2012, 10:16:42
Mooi, maar saai...
Citaat van: garmtz op mei 18, 2012, 10:43:04
Prachtig van klank (rust, controle, verzadigde klankkleuren), maar weinig muzikale opwinding. Een zeer audiofiele set, maar (naar mijn smaak) saai. Ben benieuwd van wat voor muziek deze man houdt, want voor klassiek en goed opgenomen jazz zal deze set uitmuntend zijn.
De opmerking van Garmt kan ik mij deels voorstellen, wetende welke set hij zelf thuis heeft staan. Maar ik heb de Accuphase-Dynaudio combi alles behalve als saai ervaren, verre van dat.

Ik was behoorlijk onder de indruk van de set, hetgeen deze er neerzette;
een in mijn beleving groot en realistisch podium, prachtige klanken, een zeer scherp (3D) stereobeeld (blindelings de verschillende vocalen/stemmen/instrumenten kunnen aanwijzen en er gevoelsmatig omheen kunnen lopen) en een enorme dynamiek! Bij een aantal klassieke stukken werd ik haast bang van het "koper-geweld", zo natuurlijk en zo`n dynamiek. De ruimte was voor een groot gedeelte acoustisch aangepakt, hetgeen direct duidelijk werd zo gauw je de ruimte betrat (aan de hand van metingen een specifiek acoustisch plafond geplaatst).


Resume: ik heb genoten!
:clapping:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Mooi zo! Een akoestisch plafond. Dat staat ook nog in de planning voor de toekomst.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

CZ79

#1412
Ik vond het ook een zeer mooie set, maar weinig sprankelend, erg mooi nogmaals en de klanken zijn mooi, plaatsing en dynamiek is geweldig maar ik vond het een beetje te passief (voor mezelf dan dus imo).

Verder wel een set om je vingers bij af te likken (qua looks)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

garmtz

Citaat van: cz79 op mei 18, 2012, 19:55:10
Ik vond het ook een zaeer mooie set, maar weinig sprankelend, erg mooi nogmaals en de klanken zijn mooi, plaatsing en dynamiek is geweldig maar ik vond het een beetje te passief (voor mezelf dan dus imo).

Verder wel een set om je vingers bij af te likken (qua looks)

Dat is ook wat ik bedoel...

CZ79

Geweldig voor jazz en klassiek, wat je al zei, maar als het iets wilder wordt dan springen de vonken er niet van af.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

garmtz


CZ79

Blijft wel een hele mooie set (qua looks en ook qua muziek, maar niet mijn/onze smaak)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bas Akkerman

Citaat van: cz79 op mei 18, 2012, 20:54:47
Blijft wel een hele mooie set (qua looks en ook qua muziek, maar niet mijn/onze smaak)
Sander volgens mij wel. Grappig toch die verschillen. Hebben jullie ook nog iets "ruigs" gehoord?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

CZ79

Ik was er de afgelopen keer niet bij, maar heb deze set eerder al een keer gehoord.
Jazeker, iets ruigers in de vorm van John Campbell - Down in the Hole, en dat klonk meer dan mooi, maar wat ik al eerder zei, het blijft een beetje TE beschaafd en neutraal, dit soort muziek mag best eens knallen van mij, en dat ontbrak
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

#1419
Citaat van: cz79 op mei 18, 2012, 21:24:10
Ik was er de afgelopen keer niet bij, maar heb deze set eerder al een keer gehoord.
Jazeker, iets ruigers in de vorm van John Campbell - Down in the Hole, en dat klonk meer dan mooi, maar wat ik al eerder zei, het blijft een beetje TE beschaafd en neutraal, dit soort muziek mag best eens knallen van mij, en dat ontbrak

Dan ben ik benieuwd hoe het bij jou knalt als je de set vam Lo niet vond knallen. Ik ervoer het als een extreem dynamisch gebeuren. Zeer muzikaal ook bij de gewonere pop muziek. Dido oa.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

garmtz

Citaat van: cz79 op mei 18, 2012, 21:24:10
Ik was er de afgelopen keer niet bij, maar heb deze set eerder al een keer gehoord.
Jazeker, iets ruigers in de vorm van John Campbell - Down in the Hole, en dat klonk meer dan mooi, maar wat ik al eerder zei, het blijft een beetje TE beschaafd en neutraal, dit soort muziek mag best eens knallen van mij, en dat ontbrak

Precies...

garmtz

#1421
Citaat van: Maro op mei 18, 2012, 21:35:55
Dan ben ik benieuwd hoe het bij jou knalt als je de set vam Lo niet vond knallen. Ik ervoer het als een extreem dynamisch gebeuren. Zeer muzikaal ook bij de gewonere pop muziek. Dido oa.

Ik denk dat eea sterk te maken heeft met ieders persoonlijke referentiekader.

Xander32

Citaat van: cz79 op mei 18, 2012, 20:54:47
Blijft wel een hele mooie set (qua looks en ook qua muziek, maar niet mijn/onze smaak)
Citaat van: garmtz op mei 18, 2012, 20:42:17
Voila...

Het meest ruige waar wij aan toe zijn gekomen betreft een live-opname van Rodrigo Y Gabriella en die klonk idd. redelijk vlak, ietwat futloos. Ik was in de veronderstelling dat betreffende opname daar debet aan was, echter op mijn eigen set klinkt die idd. meer levendig, geeft deze meer een live-feeling  :huh2: ...

Ik had nog 24 Stroke van Slash bij mij maar daar zijn wij niet aan toe gekomen.


Maar zoals reeds eerder door Maro en Garmt opgemerkt; het blijft een kwestie van smaak. De eigenaar is helemaal content met zijn set en daar heeft hij m.i. alle reden toe.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Citaat van: garmtz op mei 18, 2012, 21:44:17
Ik denk dat eea sterk te maken heeft met ieders persoonlijke referentiekader.

Met mijn referentie kader zit het wel goed hoor.. ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

#1424
Langzaam komen er meer flarden binnen:

Wij hebben ook geluisterd naar Keith Don`t Go van Nils Lofgren (van 3 verschillende albums/producties) en die klonk wel weer erg lekker, een hoog live-gehalte ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT