Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

#50
Citaat van: Nooff op oktober 26, 2009, 13:16:05
Wellicht eens luisteren naar een Cambridge Audio?  :smile:
Thx voor de tip, staat al op mijn lijstje om te gaan luisteren (840A v2). Volgens mij staat er echter al een opvolger klaar (850A ?).

Verder staan op mijn lijst: Lyngdorf SDAI 2175, Vincent SV 234 / SV 236 mkII, Marantz PM 15 S1/S2, Audyn Com-2 / Com-6, Denon PMA 2000, Musical Fidelity A3.5 Integrated Amplifier / A5 / A5.5, Roksan Kandy K2, Yamaha A-S2000, Krell KAV-300iL / KAV-400xi.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Een versterker waar ik zeker naar ga luisteren is de Audyn Com-2:
http://www.audyn.com/pdf/Com2-manual.pdf

Deze is op verzoek te voorzien van een ht-pass-thru.

Zal daar wel een dag voor uit moeten trekken - is alleen bij een aantal dealers in het westen van ons landje te beluisteren ... Maar voor iets waar je zoveel geld aan uit geeft en waar je jaren mee vooruit kan is een dagje opofferen een goede investering.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vandaag mijn componenten (receiver, cd-speler en blu-ray-speler) op VibraPods gezet. Geen overbodige luxe daar deze in een houten meubel tussen de speakers en naast de sub staan opgesteld. De houten kast en de daarin opgestelde apparatuur vibreren prachtig mee met het geluid en dat leek mij niet wenselijk (al is het alleen voor de houdbaarheid van de apparatuur :-\).

Eerste indruk is dat de pods hun werk prima doen: voorheen voelde ik met mijn hand op de apparatuur deze met m.n. de basloopjes mee vibreren, nu is het daarmee gedaan :clapping:.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

dat is dan weer een mooie vooruitgang! die audyn is ook mooi hoor!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

#54
Plaatje bij het praatje:








Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

ziet er totaal niet storend uit :thumbs-up: kun je een ps3 ook op vibrapods zetten trouwens?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Citaat van: The Vampire op oktober 30, 2009, 22:16:23
ziet er totaal niet storend uit :thumbs-up: kun je een ps3 ook op vibrapods zetten trouwens?
Waarom niet?

Ik zou wel kritisch kijken in hoeverre dat noodzakelijk is want de VibraPods zijn nou niet echt een koopje, aan de andere kant is de prijs ook niet onoverkomelijk. In mijn set was het naast de trillingen veroorzaakt door de sub/frontspeakers vooral ook de BDP-320 die best veel trillingen door gaf - dat was software afhankelijk (bij de ene dvd / blu-ray was het meer dan de ander). Wat in mijn situatie duidelijk ook een (negatieve) rol in deze speelt is de opstelling in een houten meubel. Maar nu lijkt is dat verleden tijd ;D.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HarryP

Citaat van: The Vampire op oktober 30, 2009, 22:16:23
ziet er totaal niet storend uit :thumbs-up: kun je een ps3 ook op vibrapods zetten trouwens?

Vibrapods werken gewoon alijd. ;)

Xander32

Citaat van: HarryP op oktober 31, 2009, 10:24:38
Vibrapods werken gewoon alijd. ;)
Ligt eraan wat je bedoeld met werken. De pods dempen altijd trillingen, op die wijze "werken ze altijd" maar verwacht geen grote verschillen betreft geluids-/beeldkwaliteit. Daar was het mij ook niet om te doen.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#59
Citaat van: Xander32 op oktober 27, 2009, 12:38:38
Thx voor de tip, staat al op mijn lijstje om te gaan luisteren (840A v2). Volgens mij staat er echter al een opvolger klaar (850A ?).

Verder staan op mijn lijst: Lyngdorf SDAI 2175, Vincent SV 234 / SV 236 mkII, Marantz PM 15 S1/S2, Audyn Com-2 / Com-6, Denon PMA 2000, Musical Fidelity A3.5 Integrated Amplifier / A5 / A5.5, Roksan Kandy K2, Yamaha A-S2000, Krell KAV-300iL / KAV-400xi.


Sander.
Vrijdag a.s. ga ik luisteren naar een Musical Fidelity A5 integrated stereo amp  ::). Voor de zekerheid zal ik ook direct een zak vol geld meenemen  :angel:.



Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#60
Citaat van: Xander32 op november 18, 2009, 20:52:54
Vrijdag a.s. ga ik luisteren naar een Musical Fidelity A5 integrated stereo amp  ::). Voor de zekerheid zal ik ook direct een zak vol geld meenemen  :angel:.



Sander.
Het eindresultaat van de luistersessie van heden ochtend is dat er nu een A5 stereo amp. in mijn keten is opgenomen  8). Het is geen nieuwe maar een 2e handsje met nog enige garantie en voor een aantrekkelijke prijs.

Een korte eerste indruk van de MF A5 in mijn keten: kracht :o, strak laag, veel druk(slam heet dat ¿) en een gedetailleerd midden en hoog. Ik hoor nu in voor mij bekende software weer nuances terug die ik voor het laatst heb vernomen middels mijn dedicated stereo-set 7 jaar terug. Resume: me happy  :pompom:.

Ik moet wel ff wennen aan de kracht(het omgaan met de volumeknop): de amp. voor een kwart open is al genoeg voor een fikse burenruzie :angel:.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

#62
Citaat van: The Vampire op november 20, 2009, 18:51:36
gefeliciteerd! :thumbs-up:
Thx.

De verkoper had er een set Dali Helicons staan: ik was ook aangenaam verrast door deze speakers :inlove:. Ik kende zelf Dali alleen nog maar van de Ikons welke ik in juni jl. heb geluisterd en welke mij niet echt konden bekoren. Maar deze Helicons zijn echt wel een heel andere (prijs-) klasse.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Stadium III

5.2.4 Marantz Klipsch setup

Robbert54

Citaat van: Xander32 op november 20, 2009, 19:47:40
Thx.

De verkoper had er een set Dali Helicons staan: ik was ook aangenaam verrast door deze speakers :inlove:. Ik kende zelf Dali alleen nog maar van de Ikons welke ik in juni jl. heb geluisterd en welke mij niet echt konden bekoren. Maar deze Helicons zijn echt wel een heel andere (prijs-) klasse.

Sander.
j dat is dan meestal weer het probleem he ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

#65
Citaat van: The Vampire op november 20, 2009, 20:03:13
j dat is dan meestal weer het probleem he ;)
Zucht ....   :blush:
Maar het is nu voorlopig echt mooi geweest - anders gaat het haast ziekelijk worden ::).

Nu is het tijd voor het grote genieten - laat de lange winteravonden maar komen :headbanging:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

Citaat van: Xander32 op november 20, 2009, 20:21:32
Zucht ....   :blush:
Maar het is nu voorlopig echt mooi geweest - anders gaat het haast ziekelijk worden ::).

Nu is het tijd voor het grote genieten - laat de lange winteravonden maar komen :headbanging:.


Sander.
groot gelijk!! ben benieuwd hoe lang je het volhoudt. :devil:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Citaat van: The Vampire op november 20, 2009, 20:33:01
groot gelijk!! ben benieuwd hoe lang je het volhoudt. :devil:
Voorlopig is dat wel gegarandeerd: hare maje, van wie ik voor in het geval dat ze hier mee leest heeeeel veeeeeeeeeel hou :P, heeft nu de pinpas in beheer :lookaround:.



Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

Citaat van: Xander32 op november 20, 2009, 20:43:22
Voorlopig is dat wel gegarandeerd: hare maje, van wie ik voor in het geval dat ze hier mee leest heeeeel veeeeeeeeeel hou :P, heeft nu de pinpas in beheer :lookaround:.



Sander.
haha!! dat ken ik ook! maar dat is wel het beste ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. ;D 

Xander32

Citaat van: Alex Groningen op november 21, 2009, 08:18:48
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. ;D 
Dank je - ik wacht nog een uurtje (dat is buren-technisch verstandiger) en dan ga ik de amp nog eens flink aan de tand voelen - kijken wat deze in huis heeft.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op november 21, 2009, 09:59:13
Dank je - ik wacht nog een uurtje (dat is buren-technisch verstandiger) en dan ga ik de amp nog eens flink aan de tand voelen - kijken wat deze in huis heeft.

Sander.


Je versterker heeft een hoop in zijn mars. Pas je wel op voor je luidsprekers.  ;) ;D Ben benieuwd wat je wat je er straks van gaat vinden als je op een hoog volume speelt.