Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stefan_82

Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

gerzom

Citaat van: stefan_82 op november  6, 2015, 11:42:48
Sono Arrivati  :worship:

Gefeliciteerd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Daar ga je heeeeeeeeeeeeeel veel plezier aan beleven.

Genietze de komende dagen
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


peed

 :headbanging: zeer cool, geniet ervan, ahja post ook nog wat pic's wanneer ze eruit zijn  :D
Sonus faber cremona auditor m graphite,classe cap 151

katwax

Enjoy.
Ik zit al paar dagen zonder  :(
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Jumping Jack

Ik heb ze zien passeren op hifi.nl. Bama had ze blijkbaar gekocht?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

KayaRahnee

Kent iemand hier ......Sonus Faber Grand Piano Concertissimo home ? ...... moet het niet Sonus Faber Grand Piano Concerto home zijn?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

#1206
Citaat van: KayaRahnee op november  6, 2015, 15:24:46
Kent iemand hier ......Sonus Faber Grand Piano Concertissimo home ? ...... moet het niet Sonus Faber Grand Piano Concerto home zijn?

Verduidelijking:
Van de Sonus Faber Grand Piano Concerto kan ik iets terugvinden, dat blijkt een 2 weg systeem te zijn.
Wanneer ik zoek naar de Sonus Faber Grand Piano Concertissimo home (oudere type) blijf ik op m'n honger zitten, zou een gesloten 3 weg systeem zijn werd mij verteld.
Wie weet duidelijkheid te brengen in deze wirwar van type benamingen?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Citaat van: KayaRahnee op november  6, 2015, 18:26:46
Verduidelijking:
Van de Sonus Faber Grand Piano Concerto kan ik iets terugvinden, dat blijkt een 2 weg systeem te zijn.
Wanneer ik zoek naar de Sonus Faber Grand Piano Concertissimo home (oudere type) blijf ik op m'n honger zitten, zou een gesloten 3 weg systeem zijn werd mij verteld.
Wie weet duidelijkheid te brengen in deze wirwar van type benamingen?

Niemand hier die hier duidelijkheid kan brengen, alleen Sonus Faber eigenaars hier, geen kenners?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

SmauG

#1208
Citaat van: KayaRahnee op november  6, 2015, 18:26:46
Verduidelijking:
Van de Sonus Faber Grand Piano Concerto kan ik iets terugvinden, dat blijkt een 2 weg systeem te zijn.
Wanneer ik zoek naar de Sonus Faber Grand Piano Concertissimo home (oudere type) blijf ik op m'n honger zitten, zou een gesloten 3 weg systeem zijn werd mij verteld.
Wie weet duidelijkheid te brengen in deze wirwar van type benamingen?

Alles wat hier staat is waar  :angel:

De Sonus Faber Concerto Grand Piano is een tweeweg systeem met passieve radiator. Deze gedraagt zich als basreflex maar is in feite "gesloten".
Edit: De passieve radiator zou kunnen worden gezien als 3e weg, maar wordt gedreven door de energie aan de achterkant van de mid/laag eenheid op de eigenresonantiefrequentie.

Een Concertissimo bestaat niet.
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

mca2

#1209
Kijk, er zijn nog meer Sonus Faber liefhebbers op het forum :) Ik zelf heb al ehhh 12 jaar een set Cremona (non M dus) vloerstaanders aangestuurd door mijn vertrouwde RA-980BX. Voor mijn Cremona's had ik een setje Concertino Home, de eerste versie. Die had ik echt nooit weg moeten doen :(

Maar ok, ik heb wel eens zitten kijken om er een RB-980BX tussen te zetten maar inmiddels is het oog gevallen op een surround uitbreiding. Ik zit nog te broeden op een setup waarin ik mijn Rotel kan behouden maar ik kijk wel al naar een Sonus Faber center, al komen die in Cremona uitvoering maar zelden voorbij en ook nog voor zeer stevige prijzen.

Als rears zat ik te denken aan een setje Toys. Komen deze een beetje uit de verf als rears als je bank tegen de muur gedrukt staat?
Denon AVR-X4000, Sonus Faber Cremona, Sonus Faber Toy, Klipsch R-112SW

Etiennevh

Citaat van: mca2 op december  1, 2015, 00:41:29
Als rears zat ik te denken aan een setje Toys. Komen deze een beetje uit de verf als rears als je bank tegen de muur gedrukt staat?
Komen prima uit de verf, zelfs dicht op de muur!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Neazy

Heeft er iemand ervaring met de Sonus Faber Chameleon reeks?

Deze bedoel ik http://www.sonusfaber.com/en-us/products/chameleon-t

Vandaag de vloerstaander een paar minuten beluisterd. Ik had helaas niet zoveel tijd.
Eerste indrukken waren een dynamisch geluid en een mooi breed beeld.
De zijpanelen kun je vervangen door andere kleuren.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

MLCinema


Citaat van: Neazy op december  2, 2015, 20:28:06
Heeft er iemand ervaring met de Sonus Faber Chameleon reeks?

Deze bedoel ik http://www.sonusfaber.com/en-us/products/chameleon-t

Vandaag de vloerstaander een paar minuten beluisterd. Ik had helaas niet zoveel tijd.
Eerste indrukken waren een dynamisch geluid en een mooi breed beeld.
De zijpanelen kun je vervangen door andere kleuren.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Dat is de vervanger van de toy serie volgens mij. Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Ook ten opzichte van de toy.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |


Nebulous

#1214
Ik ben ook op zoek naar luidsprekers passend bij mijn Denon RCD-N9 (Dat is de CEOL N9 zonder speakers) Ik kwam bij een audiozaak waar men de Sonus Faber Toy liet horen. Ik viel bijna van m'n stoel zo mooi. Zeker vergeleken met hetgeen ik diezelfde dag nog meer voorgeschoteld had gekregen. Ze zijn in de aanbieding. 499 voor een set.

Is de RCD-N9 geschikt om deze speakers fatsoenlijk te kunnen laten spelen??? Ik ben klein behuisd en de speakers zullen nabij de wand opgesteld worden.


ambior

#1215
Na het vervangen van de Auditor M (monitor) door de Cremona M (vloerstaander) ben ik een beetje teleurgesteld.
M'n verwachting was dat de vloerstaander het beter zou doen in het laag. Wat niet zo is: de Auditor gaf een strakker rustig laag. Met de Cremona is het wolliger. Een paukenslag of drumsessie lijken van ver te komen. Het midden en hoog is er op vooruit gegaan, dit wil zeggen duidelijker, maar klinkt wel analytischer.
De opstelling in de ruimte heb ik behouden: ze staan op min. 1,3 m van de achterwand en min. 1,5 m van de zijwanden. Wel in schuine opstelling zoals zichtbaar op de foto.
Aansturen doe ik nog steeds met dezelfde KT88 buizenversterker. Of soms met een Linn Akurate 2200. Telkens met zelfde resultaat.
Iemand met een vergelijkbare ervaring na een upgrade naar de Cremona M of gewoon na het aanschaffen van de Cremona? En suggesties?

gerzom

#1216
Citaat van: ambior op december  5, 2015, 11:08:18
Na het vervangen van de Auditor M (monitor) door de Cremona M (vloerstaander) ben ik een beetje teleurgesteld.
M'n verwachting was dat de vloerstaander het beter zou doen in het laag. Wat niet zo is: de Auditor gaf een strakker rustig laag. Met de Cremona is het wolliger. Een paukenslag of drumsessie lijken van ver te komen. Het midden en hoog is er op vooruit gegaan, dit wil zeggen duidelijker, maar klinkt wel analytischer.
De opstelling in de ruimte heb ik behouden: ze staan op min. 1,3 m van de achterwand en min. 1,5 m van de zijwanden. Wel in schuine opstelling zoals zichtbaar op de foto.
Aansturen doe ik nog steeds met dezelfde KT88 buizenversterker. Of soms met een Linn Akurate 2200. Telkens met zelfde resultaat.
Iemand met een vergelijkbare ervaring na een upgrade naar de Cremona M of gewoon na het aanschaffen van de Cremona? En suggesties?
Ik zou zeggen ga eens wat proberen met plaatsing. Volgens mij zijn Sonus Faber speakers erg gevoelig voor plaatsing. Bij mij komt het erg nauw en iedere kleine aanpassing in de positie heeft een duidelijk gevolg voor het geluidsbeeld en met name de laag weergave goed krijgen was een redelijke opgave. Ook kabels kunnen helpen  :)
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


bmateijsen

De Cremona M is veel moeilijker voor de versterker om goed aan te sturen. Wil je er echt alles uithalen, dan zal je de versterker moeten vervangen voor iets wat om kan gaan met de lage impendatiedip van de Cremona M. Wil je dat niet... ga dan naar een Guarneri of terug naar de Auditor M. Wat je nu  hoort is de beperking van stroom leveren van je versterker.

Citaat van: ambior op december  5, 2015, 11:08:18
Na het vervangen van de Auditor M (monitor) door de Cremona M (vloerstaander) ben ik een beetje teleurgesteld.
M'n verwachting was dat de vloerstaander het beter zou doen in het laag. Wat niet zo is: de Auditor gaf een strakker rustig laag. Met de Cremona is het wolliger. Een paukenslag of drumsessie lijken van ver te komen. Het midden en hoog is er op vooruit gegaan, dit wil zeggen duidelijker, maar klinkt wel analytischer.
De opstelling in de ruimte heb ik behouden: ze staan op min. 1,3 m van de achterwand en min. 1,5 m van de zijwanden. Wel in schuine opstelling zoals zichtbaar op de foto.
Aansturen doe ik nog steeds met dezelfde KT88 buizenversterker. Of soms met een Linn Akurate 2200. Telkens met zelfde resultaat.
Iemand met een vergelijkbare ervaring na een upgrade naar de Cremona M of gewoon na het aanschaffen van de Cremona? En suggesties?

gerzom

Citaat van: bmateijsen op december  5, 2015, 11:32:39
De Cremona M is veel moeilijker voor de versterker om goed aan te sturen. Wil je er echt alles uithalen, dan zal je de versterker moeten vervangen voor iets wat om kan gaan met de lage impendatiedip van de Cremona M. Wil je dat niet... ga dan naar een Guarneri of terug naar de Auditor M. Wat je nu  hoort is de beperking van stroom leveren van je versterker.
^^
Of dat dus  ;)
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


ambior

#1219
Citaat van: bmateijsen op december  5, 2015, 11:32:39
De Cremona M is veel moeilijker voor de versterker om goed aan te sturen. Wil je er echt alles uithalen, dan zal je de versterker moeten vervangen voor iets wat om kan gaan met de lage impendatiedip van de Cremona M. Wil je dat niet... ga dan naar een Guarneri of terug naar de Auditor M. Wat je nu  hoort is de beperking van stroom leveren van je versterker.

Bedank voor je advies. Heb je een suggestie voor een geschikte versterker?
Of zal ik de KT88 in m'n Ayon Spirit vervangen door een buis met hoger vermogen? De nieuwe versie heeft KT100 of nog hoger denk ik.

advr

In de Ayron Spirt III kunnen de KT150 maar of die ook in jouw versie geplaatst kunnen worden is maar de vraag.
Je trafo's moeten dat ook allemaal aan kunnen maar het lijkt een mooie optie :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

ambior

Citaat van: advr op december  5, 2015, 11:53:35
In de Ayron Spirt III kunnen de KT150 maar of die ook in jouw versie geplaatst kunnen worden is maar de vraag.
Je trafo's moeten dat ook allemaal aan kunnen maar het lijkt een mooie optie :-)

Ayon gaf me het advies dat het kan. Dus toch eens uitproberen. Maar wel dure gok als het niet helpt.
Welke andere versterkers doen het ook goed met de Cremona?

advr

Welke versterker blijft een smaak kwestie maar je bent buizen gewend en dan zou ik proberen bij de buis te blijven.

De KT150's zijn niet goedkoop en misschien kun je een Spirit met KT150 een keer uitproberen dan weet je het zo.
Dat moet te regelen zijn zou ik denken. ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

tompj

Ik ben benieuwd of je het redt met KT150. Die Cremona M is echt een lastige vogel, veel lastiger dan bijvoorbeeld een Guarneri. Het laag van die reeks vind toch al wat diffuser dan bij de rest van de Sonus Fabers. Ik zou eerst eens solid state uittesten (via een goede dealer die je thuis laat testen). Ik ben een buizenfan, maar op Cremona's wordt dat denk ik heel lastig.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

bmateijsen

Citaat van: ambior op december  5, 2015, 11:57:24
Ayon gaf me het advies dat het kan. Dus toch eens uitproberen. Maar wel dure gok als het niet helpt.
Welke andere versterkers doen het ook goed met de Cremona?


Ik denk persoonlijk dat het te weinig is....