Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

michel69

Citaat van: gerzom op oktober 21, 2015, 18:40:12
Hi Michel,

ik heb eigenlijk alleen mijn EC cd speler met Pass gecombineerd (had toen een Mark Levinson pre te leen) en dat ging prima! Zo goed zelfs dat ik in het begin spijt had van mijn verkoop van die speler aan Stefan  ;) (is nu weer helemaal goedgekomen hoor, Esoteric werkt prima met Pass  :inlove: )

Qua kabel ben ik nog steeds zeer tevreden over de Yter tussen mijn voor- en eindversterker maar da's een redelijk prijzige oplossing  :crazy:

Ik heb in het verleden een AH! xlr-kabel gebruikt in mijn EC set en die werkte ook prima, ik zal eens kijken of ik die nog ergens heb liggen dan kan je die eens proberen (PM me maar even)

Thx Gerzom ik zal vanavond antwoord geven zowel hier las pm...nu snel eten en dan moet ik er vandoor bedankt alvast Michel
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

michel69

@Gerzom Daar liet mijn geheugen me dus even in de steek qua versterking destijds, nog even de desbetreffende foto van terug gekeken maar het is wel een beauty om te zien die cd speler van EC :inlove: het verhaal van de Estoric staat me nog wel goed bij....eerst heel blij met je nieuwe aanwinst....vrij snel daarna zwaar balend van je aankoop(hij is toch ook nog een tijdje uit de set geweest?)......en daarna zoals we allemaal wel kennen met deze hobby doen we opeens een kleine verandering(toch nog maar weer eens proberen ;) )en UERAKA daar waren we opzoek naar ;D

Yter kabel zie je idd heel vaak icm SF met de bijbehorende lovende verhalen(heb eigenlijk alleen mijn eigen set als referentie en ken Yter niet) alleen zoals jezelf al aangaf vrij pittig in aanschaf en dat zal toch echt tot volgend jaar moeten wachten, super trouwens :worship: van je om mij de kabel van AH tegen de tijd dat de Pass er is te lenen om te kijken wat voor verschillen er zijn qua sound. 1 probleem volgens mij XLR kabel is toch een 3 polige connector? zo ja dan gaat dat niet lukken aangezien mijn EC alleen rca aansluitingen heeft.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

stefan_82

Citaat van: michel69 op oktober 21, 2015, 23:25:54
@Gerzom Daar liet mijn geheugen me dus even in de steek qua versterking destijds, nog even de desbetreffende foto van terug gekeken maar het is wel een beauty om te zien die cd speler van EC :inlove: het verhaal van de Estoric staat me nog wel goed bij....eerst heel blij met je nieuwe aanwinst....vrij snel daarna zwaar balend van je aankoop(hij is toch ook nog een tijdje uit de set geweest?)......en daarna zoals we allemaal wel kennen met deze hobby doen we opeens een kleine verandering(toch nog maar weer eens proberen ;) )en UERAKA daar waren we opzoek naar ;D

Yter kabel zie je idd heel vaak icm SF met de bijbehorende lovende verhalen(heb eigenlijk alleen mijn eigen set als referentie en ken Yter niet) alleen zoals jezelf al aangaf vrij pittig in aanschaf en dat zal toch echt tot volgend jaar moeten wachten, super trouwens :worship: van je om mij de kabel van AH tegen de tijd dat de Pass er is te lenen om te kijken wat voor verschillen er zijn qua sound. 1 probleem volgens mij XLR kabel is toch een 3 polige connector? zo ja dan gaat dat niet lukken aangezien mijn EC alleen rca aansluitingen heeft.

als ik me niet vergis heeft Gerzom die XLR aan mij meegegeven samen met de cd speler :D
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

gerzom

Citaat van: stefan_82 op oktober 22, 2015, 09:22:14
als ik me niet vergis heeft Gerzom die XLR aan mij meegegeven samen met de cd speler :D

Dat was de korte versie, ik heb ook nog een 2,5 meter setje liggen (als het goed is) ;D

Maar Michel, het is inderdaad een XLR kabel, dus geen RCA die jij nodig hebt voor je EC. Sorry!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


R

Citaat van: stefan_82 op oktober 20, 2015, 21:33:34
voor diegene die overwegen hun memento's te verkopen (of heel mss de auditor M)

Liuto's definitief de deur uit :)
met een beetje pijn en twijfel :)
de queeste kan beginnen!!

Staat een paartje cremona auditor m op marktplaats, net geprijsd.

stefan_82

Citaat van: R op oktober 26, 2015, 17:42:23
Staat een paartje cremona auditor m op marktplaats, net geprijsd.

de balans helt huidig over naar de memento's. heb optie op een paartje :D
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

R

Citaat van: stefan_82 op oktober 27, 2015, 09:10:36
de balans helt huidig over naar de memento's. heb optie op een paartje :D

Cool👍, kleur?

stefan_82

Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Alex Groningen

Citaat van: stefan_82 op oktober 27, 2015, 09:10:36
de balans helt huidig over naar de memento's. heb optie op een paartje :D

Prachtig. Nu hopen dat je de optie kunt omzetten naar koop.

En de kleur........ Fantastisch  :inlove:

Citaat van: stefan_82 op oktober 27, 2015, 14:11:06
graphite

R

We duimen mee, prachtige speakers😏

tompj

Citaat van: stefan_82 op oktober 27, 2015, 09:10:36
de balans helt huidig over naar de memento's. heb optie op een paartje :D
Alvast gefeliciteerd. Ik houd met hart en ziel van die dingen. Geen audiofiel geneuzel, maar echte muziek!
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

sultankat

Citaat van: tompj op oktober 29, 2015, 13:29:30
Alvast gefeliciteerd. Ik houd met hart en ziel van die dingen. Geen audiofiel geneuzel, maar echte muziek!
+1
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


audiotechneut

Sinds een paar maanden ook in de wereld van SF gestapt. De Sonus Faber Concerto Grand Piano (wat een naam!) had al lang mijn interesse en uiteindelijk kwam de versie met de noten-houten panelen voorbij op MP. Toen snel toegehapt en ze staan nu onze huiskamer op te sieren. Ik heb al veel luidsprekers in huis gehad van gerenommeerde merken (Proac, Audio Physic, Elipson, Tannoy, Xanadu....) maar deze Grand Piano's spannen de kroon. Wat een evenwichtige muzikale luidspreker is dit! Prachtig in balans en in staat om alle genres goed weer te geven. Dat komt goed uit want ik draai zowel Maria Callas als ook Deep Purple en alles wat ertussen zit. Geen probleem voor de Grand Piano. Het is puur genieten! Al mijn muziek opnieuw ontdekken. Voor de liefhebbers nog een plaatje.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

stefan_82

Citaat van: tompj op oktober 29, 2015, 13:29:30
Alvast gefeliciteerd. Ik houd met hart en ziel van die dingen. Geen audiofiel geneuzel, maar echte muziek!

Vermoedelijk haal ik ze op tweede deel van deze week  :pompom:
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


SmauG

Wisten jullie dit al?



Ik heb hem door de schoonheidscommissie gekregen thuis  O0
Nu de euries nog, plus wat extra voor de aansturing en de ruimte eromheen.

Ook Olympica wordt geleverd in pianolak zwart en daarmee zijn de (te)dure SF speakers ineens heel aantrekkelijk geworden voor mijn lieverd  :wub:

Google maar eens op Amati Futura/Olympica Black voor mooie sfeerfoto's.
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

WillyP

Toeslaan! Meteen! Ik heb niets te klagen maar zeker bij luidsprekers valt het niet altijd mee om exemplaren te vinden die mooi klinken, er goed uitzien, niet te groot zijn, enzovoorts.

Groet,

WillyP

SmauG

-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

audiotechneut

Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

Xander32

Terecht en als ik op jouw signature af ga, bezit je sowieso een fraaie set.
Have fun.


Citaat van: audiotechneut op november  3, 2015, 19:56:38
Thanks. Ben er erg blij mee.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Erik

Citaat van: audiotechneut op november  2, 2015, 21:34:24
Sinds een paar maanden ook in de wereld van SF gestapt. De Sonus Faber Concerto Grand Piano (wat een naam!) had al lang mijn interesse en uiteindelijk kwam de versie met de noten-houten panelen voorbij op MP.
Zijn dit die speakers die ik wel eens voorbij zie komen hier 2e hands voor 1000 a 1200? Heb er wel eens naar zitten kijken of dat misschien wat was voor mij.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

audiotechneut

Citaat van: Erik op november  3, 2015, 21:11:38
Zijn dit die speakers die ik wel eens voorbij zie komen hier 2e hands voor 1000 a 1200? Heb er wel eens naar zitten kijken of dat misschien wat was voor mij.
Ik weet het niet. Ik heb ze van MP.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks