Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aws

Citaat van: Thanatos op april 20, 2014, 10:11:36
Grote staanders gaat simpelweg niet hier.. dat is de conclusie wel ja  :D alhoewel ik de Column's wel mis.

Sonus Faber is naar mijn smaak wat te gekleurd en teruhoudend. Ik heb de SF Electa gehad in mijn 2e set. Maar de huidige modellen heb ik nog niet gehoord. Ze zijn wel schitterend om te zien overigens. Erg mooi die Olympica 1. Heb nog een Krell KSA-50S staan die ik aan het reviseren ben. Lekker felle versterkers die eea wel kunnen laten zingen  :)

De LS50 is in niks vergelijkbaar met de oudere speakers. Die ik overigens wel waardeer. Heb zelfbouwers gehad en de LS3/5a's met kef units.

Ja, een ieder die gek is van hifi heeft wel eens Kef of B&W gehad. Die oude RR-104's staan nog regelmatig te koop op mp, haha, sommige noemen het nu nog high-end :laugh:. Heb een test uit 1977 van de 104AB en daarin worden ze zeker goed bevonden, maar zelfs toen was het geen high-end, maar middenklasse.

Trouwens, een test van de SF Venere 3: http://www.hifi.nl/artikel/21910/Recensie-Sonus-Faber-Venere-3.0.html

katwax

Heb een vraag voor de SF bezitters.
Blijkbaar is 1 van mijn luidspreker kabels defect waardoor ik regelmatig krakend geluid heb, dus oplossing is deze vervangen.
Vraag is dus welke kabels jullie vinden dat goed matchen met SF (cremona M) en welke zeker niet. Voorversterker is een Leben, buizen dus.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

gerzom

Ik ben erg onder de indruk van de combinatie Yter met SF.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Jumping Jack

Citaat van: katwax op april 22, 2014, 12:09:41
Heb een vraag voor de SF bezitters.
Blijkbaar is 1 van mijn luidspreker kabels defect waardoor ik regelmatig krakend geluid heb, dus oplossing is deze vervangen.
Vraag is dus welke kabels jullie vinden dat goed matchen met SF (cremona M) en welke zeker niet. Voorversterker is een Leben, buizen dus.

Oei, dan lag het niet aan de kabel tussen de voor en eindversterker?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

sultankat

Vraag het ook eens aan forumgenoot Wil: die heeft sinds kort de Cremona M.
Yter is inderdaad een mooie match, ook al hangt eea mede af van de totale set.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

katwax

Citaat van: Jumping Jack op april 22, 2014, 12:26:27
Oei, dan lag het niet aan de kabel tussen de voor en eindversterker?
Nope, maar toch mag hij blijven, zo en zo klemt deze beter en heb ook indruk dat hij meer detail geeft. Laatste zal ik volgende week nader testen, als ik tegen dan luidsprekerkabels heb natuurlijk :)

Yter zet ik op de lijst dan.
Ik weet dat het moeilijk is en dat heel de set invloed kan hebben.
Zal Wil is pm sturen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

wil

#906
As. vrijdag ga ik naar Analogue Audio - importeur van mijn versterker, ook buizen - om o.a. te praten over bekabeling. Immers, bekabeling hangt aan twee apparaten, dus je kan ook zeggen: "welke luidsprekerkabels matchen met mijn versterker?" 
Ik laat weten wat er uit gaat komen.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Om een lang verhaal over LS-kabels kort te maken: Phantom Cables. Verkrijgbaar van instap-klasse tot zeer goed.
Zelf gaan beluisteren is het devies. Neem even contact op met Analgue Audio voor verkoop-adressen.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

gerzom

Citaat van: wil op april 25, 2014, 17:07:15
Om een lang verhaal over LS-kabels kort te maken: Phantom Cables. Verkrijgbaar van instap-klasse tot zeer goed.
Zelf gaan beluisteren is het devies. Neem even contact op met Analgue Audio voor verkoop-adressen.

wil
Gefeliciteerd, voor welke "kleur" ben je gegaan ??
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


wil

Citaat van: gerzom op april 25, 2014, 17:14:51
Gefeliciteerd, voor welke "kleur" ben je gegaan ??
Voor nog geen enkele  :D
Binnenkort ga ik naar een dealer bij mij in de buurt om een setje te lenen.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

gerzom

Citaat van: wil op april 25, 2014, 17:28:11
Voor nog geen enkele  :D
Binnenkort ga ik naar een dealer bij mij in de buurt om een setje te lenen.

wil
Ahhhhhh, duidelijk  :lookaround:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


wil

Citaat van: gerzom op april 25, 2014, 17:29:34
Ahhhhhh, duidelijk  :lookaround:
Er zat wel een eerlijk verhaal achter de Phantom kabels: "ze klinken allemaal goed, alleen met de hogere prijs worden ze beter. De signatuur is echter dezelfde".

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

aws

Dit vond ik nog tijdens het zoeken naar info: http://www.hifiroom.com/SONUS%20FABER.htm
Staan meetgegevens van 'oudere' SF modellen op waaronder de extrema

I_Guardian_I

Zo de Cremona's zijn weg, de opvolgers zullen snel arriveren!
Wat ik er nu over kwijt kan: ik blijf in het kamp der Sonus Fabers.

Nu komt het ergste.... Het wachten!!!

Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

sultankat

Laat me raden......Olympica II?
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

wil

Ingeruild of tweedehandsmarkt? Je was zo lyrisch over Serblin. Zijn het geen Ktema's geworden?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Vraagje: wat is jullie advies tav. het verkrijgen van een bredere sweetspot? Niet indraaien of juist een extreme toe-in?
Op dit moment trekt het geluid iets naar rechts, is dat het gevolg van een muur aan de rechterkant?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

eMVe

CitaatOp dit moment trekt het geluid iets naar rechts, is dat het gevolg van een muur aan de rechterkant?
Je gehoor? :huh2:
Ik heb zoiets ook ooit eens gehad, dacht dat het aan de versterker lag, mar het zat gewoon in mijn hoofd. . .  kan gelukkig ook tijdelijk zijn. . . ;)

katwax

Citaat van: wil op mei  1, 2014, 17:37:05
Vraagje: wat is jullie advies tav. het verkrijgen van een bredere sweetspot? Niet indraaien of juist een extreme toe-in?
Op dit moment trekt het geluid iets naar rechts, is dat het gevolg van een muur aan de rechterkant?

wil

Ik heb mij volledig gehouden aan hetgeen vermeld wordt in de handleiding en daardoor is de sweetspot niet zo heel breed. Ik zit met een redelijke toe-in, dus lijkt mij dat nog meer indraaien het enkel maar smaller zal maken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

wil

Citaat van: eMVe op mei  1, 2014, 20:58:57
Je gehoor? :huh2:
Ik heb zoiets ook ooit eens gehad, dacht dat het aan de versterker lag, mar het zat gewoon in mijn hoofd. . .  kan gelukkig ook tijdelijk zijn. . . ;)
Het is ook heel delicaat. Als ik exact in het midden ga zitten, treedt het niet op. Ook niet als ik wat links van het midden ga zitten. Maar rechts van het midden trekt het geluid nadrukkelijker naar rechts.
Citaat van: katwax op mei  1, 2014, 21:03:54
Ik heb mij volledig gehouden aan hetgeen vermeld wordt in de handleiding en daardoor is de sweetspot niet zo heel breed. Ik zit met een redelijke toe-in, dus lijkt mij dat nog meer indraaien het enkel maar smaller zal maken.
Zo heb ik het ook gedaan, later iets meer uitgedraaid. Soms zie je de toe-in ook dusdanig ver dat het geluidsbeeld nadrukkelijk vóór de luisterplek kruist. Iemand dat gedaan met dergelijke vloerstaanders?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

katwax

Citaat van: wil op mei  1, 2014, 21:09:48
Zo heb ik het ook gedaan, later iets meer uitgedraaid. Soms zie je de toe-in ook dusdanig ver dat het geluidsbeeld nadrukkelijk vóór de luisterplek kruist. Iemand dat gedaan met dergelijke vloerstaanders?

wil
Ik moet eerlijk zijn dat ik dit niet zo kleine sweetspot vind.
Ik vraag mij af of je bij het laten kruisen voor je je niet teveel het stereobeeld gaat verstoren.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

wil

Citaat van: katwax op mei  1, 2014, 21:12:46
Ik moet eerlijk zijn dat ik dit niet zo kleine sweetspot vind.
Ik vraag mij af of je bij het laten kruisen voor je je niet teveel het stereobeeld gaat verstoren.
Wat is bij jouw de afstand tussen speaker en luisterplek? (Oftewel: positie A of B volgens de beschrijving?)

Ik moet zeggen dat het met deze cd weer heel open en breed klinkt. Zit het dan toch tussen mijn oren?



wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

aws

Citaat van: wil op mei  1, 2014, 17:37:05
Vraagje: wat is jullie advies tav. het verkrijgen van een bredere sweetspot? Niet indraaien of juist een extreme toe-in?
Op dit moment trekt het geluid iets naar rechts, is dat het gevolg van een muur aan de rechterkant?

wil

Een muur aan 1 kant kan i.d.d. je balans verstoren, zelf heb ik dat ook een klein beetje, rechts staat bij mij een klein uitstekend muurtje van pakweg 30 cm en links loopt de muur pakweg 3 meter recht door. Dit veroorzaakt staande golven wanneer ik de speakers te dicht op de achtermuur muur zet, en lijkt het of de rechter speaker ietsje harder staat. Wanneer ik de speakers 50-60 cm van de muur zet verdwijnt dit effect. Eigenlijk zou ik het muurtje moeten bekleden met vloerbedekking o.i.d..

stefan_82

Citaat van: katwax op april 22, 2014, 12:09:41
Heb een vraag voor de SF bezitters.
Blijkbaar is 1 van mijn luidspreker kabels defect waardoor ik regelmatig krakend geluid heb, dus oplossing is deze vervangen.
Vraag is dus welke kabels jullie vinden dat goed matchen met SF (cremona M) en welke zeker niet. Voorversterker is een Leben, buizen dus.
SF test zelf met MIT
Yter is veelgebruikt
Bij Technologyfactory in Antwerpen gebruiken ze oa de AH! Bekabeling....dewelke ik ook heb op mijn SF'en.
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

katwax

Citaat van: stefan_82 op mei  2, 2014, 09:40:49
SF test zelf met MIT
Yter is veelgebruikt
Bij Technologyfactory in Antwerpen gebruiken ze oa de AH! Bekabeling....dewelke ik ook heb op mijn SF'en.
Wist niet dat zo dicht bij huis verdeler zat van Sonus Faber, Yter, ... bedankt voor de tip. Zal bij hen is langsgaan als ik tijd heb.

Het probleem is trouwens gevonden dankzij Garmtz die toch niet overtuigd was dat het de luidsprekerkabel was. Na enkele testen te hebben gedaan zoals Garmt had doorgegeven bleek het probleem zich te bevinden aan de voorversterker. Na wat testen is het blijkbaar de ingang waarop de Linn aangesloten is die een defect kanaal heeft.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543