Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mr.M

Citaat van: Audia op december 20, 2013, 18:45:36
Lees net dat op de CES een volledig home theater setup met de Amati Futura en de nieuwe Vox center te luisteren en te zien zal zijn.
Aangestuurd met McIntosh.
Zal aan jullie denken als ik er tussen  zit.ik maak wel wat fotos.zal wel een plaatje zijn om te zien zoeen ht.
**UNDER CONSTRUCTION**

eMVe

Citaat van: Raymond187 op december 18, 2013, 13:14:34
Heeft een van de SF lief hebbers de Venere 2.3 of 3.0 al eens gehoord? Wat is je mening over deze speaker?
Ik heb ze gisteren (te) kort beluisterd en vond de 3.0 een betere prijs/kwaliteit verhouding hebben dan de 2.5; eigenlijk op alle punten beter, maar vooral openheid van het geluidsbeeld, klankkleur van stemmen en instrumenten en afbeelding van de ruimte waren duidelijk fraaier :music:.
Naar wat ik gehoord heb zal de 2.5 mijn keuze niet gaan worden, maar de 3.0 voeg ik aan het lijstje toe. Moet ik eigenlijk eerst nog wel beslissen of ik een groter deel van het budget aan de luidsprekers wil gaan besteden. . . :confused:.
Naar wat ik in dit topic gevonden heb zijn het eigenlijk geen échte SF's, ik neem aan zoals de vierkleps BMW's lange tijd als zijnde geen échte BMW's beoordeeld werden. Gelukkig waren dit de eerste SF's die ik heb mogen beluisteren, heb ik geen vooroordeel en ga zeker niet alleen af op wat anderen zeggen of schrijven. . . ;).
Bij interesse ze gewoon zelf eens gaan beluisteren is het beste lijkt me.

gerzom

En er komt weer iets nieuws (oud maar dan opnieuw uitgebracht?)



Iemand een idee?
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


I_Guardian_I

Ik verwacht het nieuwe topmodel. "The Sonus Faber"
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

Eddye

Citaat van: Raymond187 op december 18, 2013, 13:14:34
Heeft een van de SF lief hebbers de Venere 2.3 of 3.0 al eens gehoord? Wat is je mening over deze speaker?
Tijdens mijn laatste zoektocht heb ik de Venere 2.5 en 3.0 gehoord. De Venere 2.5 vond ik teveel lijken op de luidsprekers die ik toen had (CM9), misschien een tikje meer open, en was niet een stap vooruit. Bij de Venere 3.0 had ik echt het idee dat het laag bewust wordt aangedikt.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

wil

Citaat van: Eddye op december 23, 2013, 07:47:51
Tijdens mijn laatste zoektocht heb ik de Venere 2.5 en 3.0 gehoord. De Venere 2.5 vond ik teveel lijken op de luidsprekers die ik toen had (CM9), misschien een tikje meer open, en was niet een stap vooruit. Bij de Venere 3.0 had ik echt het idee dat het laag bewust wordt aangedikt.
Tjonge, opvallend dat SF zo'n koers is gaan varen met de Venere en de Olympica-lijn:
Citaat van: sultankat op december 19, 2013, 13:07:38
Ik denk dat bij die show het accent komt op de nieuwkomers: de serie Olympica. En zoals ik hiervoor al schreef: die hebben nou niet bepaald de signature van wijlen Franco Serblin.
Waarom doen ze zoiets? Ze zouden toch moeten weten dat het open, neutrale karakter juist hun sterke kant is/was ipv. een haaifaai saus.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

eMVe

CitaatTijdens mijn laatste zoektocht heb ik de Venere 2.5 en 3.0 gehoord. De Venere 2.5 vond ik teveel lijken op de luidsprekers die ik toen had (CM9), misschien een tikje meer open, en was niet een stap vooruit. Bij de Venere 3.0 had ik echt het idee dat het laag bewust wordt aangedikt.
Vreemd, maar daaruit blijkt maar weer dat iedereen het anders beoordeeld. . . ik vond bij de 2.5 het midden en hoog juist terughoudend en de balans bij de 3.0 veel beter. De verdere apparatuur en luisterruimte kunnen uiteraard ook van grote invloed zijn.

sultankat

Valt toch niet mee, dat wachten tot de tweede week januari  :wub: :wub:

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

BJF

NAD M10 V2
Elac FS247

gerzom

Citaat van: sultankat op december 24, 2013, 15:15:12
Valt toch niet mee, dat wachten tot de tweede week januari  :wub: :wub:


Ik leef met je mee!  Heel veel sterkte!

Dit moment is echt magisch:


Komt vanzelf! Nog ff je tanden op elkaar.  :smile:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Xander32

#585
Citaat van: gerzom op december 24, 2013, 16:08:45
Ik leef met je mee!  Heel veel sterkte!

Dit moment is echt magisch:


Komt vanzelf! Nog ff je tanden op elkaar.  :smile:
Ik ben bang dat jij het er alleen maar erger op maakt  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mr.M

Citaat van: sultankat op december 24, 2013, 15:15:12
Valt toch niet mee, dat wachten tot de tweede week januari  :wub: :wub:

[

een troost ik moet ook wachten tot tweede week januari op me stands... :tounge:
**UNDER CONSTRUCTION**

Xander32

 :dozingoff:
Citaat van: maz op december 24, 2013, 19:36:48
een troost ik moet ook wachten tot tweede week januari op me stands... :tounge:
... Duh, ik heb zo drie maanden zonder speakers gezeten  :wow:


:)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mr.M

Citaat van: Xander32 op december 24, 2013, 19:39:08
:dozingoff:... Duh, ik heb zo drie maanden zonder speakers gezeten  :wow:


:)
Altijd baas over baas. En jij bent hier de baas.
**UNDER CONSTRUCTION**

Xander32

Citaat van: maz op december 24, 2013, 20:37:14
Altijd baas over baas. En jij bent hier de baas.
Haha, niet iets om trots op te zijn, niet iets om snel te herhalen ;D.

Maar mijn ervaring is dat het even uitstellen, het eindresultaat vaak nog beter maakt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

Net een mailtje gehad: dinsdag 7 januari komen de Amati Anniversario's  :clapping:
Mooie gelegenheid om vlak voor de jaarwisseling dit leuke topic nog een bump te geven en iedere Sonus Faber liefhebber en natuurlijk ook de overige forumgenoten (zijn die er dan?!? ;D) een luisterrijk 2014 te wensen! :hehe:
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

michel69

Citaat van: sultankat op december 31, 2013, 16:48:37
Net een mailtje gehad: dinsdag 7 januari komen de Amati Anniversario's  :clapping:
Mooie gelegenheid om vlak voor de jaarwisseling dit leuke topic nog een bump te geven en iedere Sonus Faber liefhebber en natuurlijk ook de overige forumgenoten (zijn die er dan?!? ;D) een luisterrijk 2014 te wensen! :hehe:

Nog een paar nachtjes slapen dus en dan kan het genieten gaan beginnen :headbanging:,en uiteraard ook een heel gelukkig en gezond nieuwjaar voor jouw en je gezin en natuurlijk alle mede forumleden.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

gerzom

Citaat van: sultankat op december 31, 2013, 16:48:37
Net een mailtje gehad: dinsdag 7 januari komen de Amati Anniversario's  :clapping:
Mooie gelegenheid om vlak voor de jaarwisseling dit leuke topic nog een bump te geven en iedere Sonus Faber liefhebber en natuurlijk ook de overige forumgenoten (zijn die er dan?!? ;D) een luisterrijk 2014 te wensen! :hehe:
Mooi nieuws om het jaar mee af te sluiten. Ben heel benieuwd hoe je het vindt klinken in combinatie met de rest van je set. Ik heb me in ieder geval nog geen seconde verveeld met mijn Sonus Fabers.

Iedereen hier een waanzinnig uiteinde en een nog veel beter begin.

Maak er een geweldig 2014 van!!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


wil

Iedereen een gezond, gelukkig en muzikaal 2014 gewenst.  :pompom:
En dat ik maar snel iemand blij kan maken met mooie Concertino's en Center  :tounge:

groetjes, wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

michel69

Goedenavond mede fabers ;D ik heb nu de Grand Piano's een paar maandjes staan en ondanks dat het mij persoonlijk heel erg meevalt hoe mijn Onkyo ze laat klinken(ik had echt op de reis terug zoiets van als dit maar goed gaat)betrap ik mezelf erop dat ik regelmatig met muziek luisteren denk van hoe zouden ze wel niet gaan klinken met een fatsoenlijke versterking ;D

Welnu aangezien het potje een beetje leeg begint te raken en ik vrouwlief ook nog eens beloofd had dat er de komende tijd geen grote bedragen(voor ons dan)meer uitgegeven zou worden zag ik de Ceratec Penta II te koop staan in de marktsectie en dat krijg ik nog wel door de commissie heen,dus mijn vraag is beste mede forum leden zou deze eindversterker een dusdanige verbetering in stereo(surround is meegenomen)dat het voor mij de moeite zou lonen om toch een pittig stuk te gaan rijden om deze is te gaan beluisteren?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139323.0

Alvast bedankt voor het meedenken groetjes Michel.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

sultankat

#595
Sinds 7-1 staan hier de Anniversario's te pronken. Na enkele uren luisteren zijn mijn eerdere indrukken alleen maar bevestigd. Gelukkig maar.
Het middengebied van de Anniversario klinkt beslist natuurlijker vwb klankkleur van stemmen en instrumenten dan bij wat ik eerder in huis had (middengebied met ceramische unit).
De ring radiator tweeter is fraai maar wel behoorlijk kritisch vwb de luisterhoogte. Een dome tweeter spreidt doorgaans beter.
Het laag is beslist zeer gecontroleerd en goed gedoseerd en zoals de Duitsers zeggen: "afgronddiep".
Aan dat laatste zal ook de versterker zijn steentje bijdragen. Die heeft geen enkele moeite om alles de nodige juice te geven. Accuphase wordt nogal eens verweten wat bedaard en vlak te zijn, nou: forget it. In ieder geval bij deze series.
Kortom: ik ben zeer tevreden met de match. 8)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

gerzom

Citaat van: sultankat op januari 10, 2014, 08:54:06
Sinds 7-1 staan hier de Anniversario's te pronken. Na enkele uren luisteren zijn mijn eerdere indrukken alleen maar bevestigd. Gelukkig maar.
Het middengebied van de Anniversario klinkt beslist natuurlijker vwb klankkleur van stemmen en instrumenten dan bij wat ik eerder in huis had (middengebied met ceramische unit).
De ring radiator tweeter is fraai maar wel behoorlijk kritisch vwb de luisterhoogte. Een dome tweeter spreidt doorgaans beter.
Het laag is beslist zeer gecontroleerd en goed gedoseerd en zoals de Duitsers zeggen: "afgronddiep".
Aan dat laatste zal ook de versterker zijn steentje bijdragen. Die heeft geen enkele moeite om alles de nodige juice te geven. Accuphase wordt nogal eens verweten wat bedaard en vlak te zijn, nou: forget it. In ieder geval bij deze series.
Kortom: ik ben zeer tevreden met de match. 8)

Nogmaals gefeliciteerd met deze geweldige speakers!!!!!!!!!!!!
(foto's mogen gewoon geplaatst worden, hoor  ;) )

Mooi om te horen dat je Accuphase het goed doet met de SF's
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


LABO

Goed te horen Rogier. Zo zijn we beiden dus een stap vooruitgegaan. Nu je verhuizing nog :-)


Groet, Lex
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

sultankat

Citaat van: LABO op januari 10, 2014, 09:44:44
Goed te horen Rogier. Zo zijn we beiden dus een stap vooruitgegaan. Nu je verhuizing nog :-)


Groet, Lex

Gelukkig had ik ook nu een paar extra handen. Ik hoef jou niet uit te leggen hoe groot de opluchting is als die dingen heelhuids op hun plek staan. :clapping:
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

sultankat

Citaat van: gerzom op januari 10, 2014, 09:03:59

foto's mogen gewoon geplaatst worden, hoor  ;)



Provisorisch geplaatst, moeten natuurlijk meer ruimte krijgen  ;)

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock