Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

vanzomereng

Ik ga het Sonus Faber theater hier verlaten i.v.m. de overstap van SF-Liuto naar Dynaudio Focus 260  :butbut:

Ik hoop dat jullie me, deze misstap zullen vergeven en bij deze het verzoek of ik af en toe
hier nog mag komen buurten en posten  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

LittleNinja

Je komt vanzelf terug... Met tranen in de ogen. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

gerzom

Citaat van: VANZOMERENG op maart 26, 2013, 18:13:55
Ik ga het Sonus Faber theater hier verlaten i.v.m. de overstap van SF-Liuto naar Dynaudio Focus 260  :butbut:

Ik hoop dat jullie me, deze misstap zullen vergeven en bij deze het verzoek of ik af en toe
hier nog mag komen buurten en posten  :D

Pas op, je gaat ze echt missen hoor, je SF'en  ;)
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


tompj

Citaat van: gerzom op april  2, 2013, 16:22:24
R.I.P. Franco Serblin

http://www.stereophile.com/content/franco-serblin
Van zijn hand zijn de 'echte' Sonus Fabers, toen het merk nog echt onderscheidend was. Drie verschillende SF's van zijn hand gehad. Een verlies, ook voor de audio wereld.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

bmateijsen


peterrr

....toch wel onverwacht, en pas kort eigenlijk een eigen lijn onder zijn eigen naam.
vele Juweeltje`s heeft de man ontworpen.

Ciao, Franco
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

gerzom

#432
Leuk stukje leesvoer: High Fidelity
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


gerzom

 :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:


en


:worship: Old skool Sonus Faber spul  :worship:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Rob Eric Blank


gerzom

#435
Nieuwe Sonus Faber Speakers: Olympica



Geruchten gaan dat dit de vervanger gaat worden voor de Cremona M. Gezien het feit dat dit de Olympica III is zal er waarschijnlijk ook een monitor model van uit komen ter vervanging van de Cremona Auditor M.

Ziet er in ieder geval wel weer schitterend uit in de "klassieke" walnoot afwerking  :inlove:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


hulskof

Ben benieuwd naar de prijs. Zal wel over de 10K gaan, vrees ik.

gerzom

Meer foto's van de Olympica range






[suspicious][/suspicious]
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


bmateijsen

Citaat van: hulskof op mei  9, 2013, 08:37:07
Ben benieuwd naar de prijs. Zal wel over de 10K gaan, vrees ik.

Ik verwacht eigenlijk niet..... Ik denk dat Olympica directe vervanger is van Cremona en dus onder de 10k blijft

bmateijsen

Citaat van: bmateijsen op mei  9, 2013, 18:14:30
Ik verwacht eigenlijk niet..... Ik denk dat Olympica directe vervanger is van Cremona en dus onder de 10k blijft

De Cremona range stond nog opgesteld in Munchen, maar de Liuto range niet..., dus Olympica zal de vervanger dan wel zijn van de Liuto range en dus ook gepositioneerd worden tussen Venere en Cremona... (verwacht ik....)

Berend van Til

Oei dat ziet er dan wel heel erg mooi uit als het in die prijsrange zit.

Al beluisterd ook, en zo ja....

bmateijsen

Citaat van: Berend van Til op mei 12, 2013, 16:22:03
Oei dat ziet er dan wel heel erg mooi uit als het in die prijsrange zit.

Al beluisterd ook, en zo ja....

Nope... op High End Munchen werden ze alleen tentoongesteld..

gerzom

Verwachte verkoopprijzen:
The I (€4700/pr., left pair), II (€7500/pr., middle), and III (€10,100/pr., far right) were on static display.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


bmateijsen

Citaat van: gerzom op mei 12, 2013, 19:07:53
Verwachte verkoopprijzen:
The I (€4700/pr., left pair), II (€7500/pr., middle), and III (€10,100/pr., far right) were on static display.

De prijzen vermoeden dat het niet alleen Liuto vervangt dan, maar ik heb daar nog geen duidelijke mening van gehoord...

Berend van Til

De prijzen doen mij vermoeden dat deze de Cremona vervangt en dat de Liuto overbodig is geworden doordat de Venere zo volwassen klinkt.
Naar mijn smaak op onderdelen zelfs beter dan de Liuto. En dan heb ik de grootste Venere nog niet eens gehoord.

Ook het 'draden'-front doet vermoeden dat dit toch wel de opvolger v.d. Cremona is.


gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Joske007

Zijn er hier eigenaars of kenners van de Sonus Faber Venere-reeks, die me kunnen zeggen of de Venere 2.5 dezelfde klankkleur heeft als de Venere 3.0 buiten het extra laag gerekend?
Ik heb de Venere 2.5 hier beluisterd en vroeg me af of de Venere 3.0 met zijn extra driver, het geluidsbeeld totaal verandert of niet en of het hoog in de tweeter ook hetzelfde blijft?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

I_Guardian_I

Even dit topic weer omhoog bumpen..  (Zo krijgt Joske007 misschien ook eens een antwoord op zijn vraag haha)

Iemand die ervaring heeft of speelt met de Cremona reeks? (Homage reeks mag ook natuurlijk)
Gezien de Devialet D-Premier nu hier is, wordt het binnenkort tijd om het een en ander te gaan fine-tunen...

Hebben jullie voor mij nog enkele tips en andere leuke (positieve) ervaringen? Denk bijvoorbeeld welke merken kabels ik eens zou moeten proberen etc. Ook andere methoden/producten zijn welkom! 
Jullie zouden mij daar enorm mee helpen!
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

gerzom

Citaat van: I_Guardian_I op juli 12, 2013, 15:20:10
Even dit topic weer omhoog bumpen..  (Zo krijgt Joske007 misschien ook eens een antwoord op zijn vraag haha)

Iemand die ervaring heeft of speelt met de Cremona reeks? (Homage reeks mag ook natuurlijk)
Gezien de Devialet D-Premier nu hier is, wordt het binnenkort tijd om het een en ander te gaan fine-tunen...

Hebben jullie voor mij nog enkele tips en andere leuke (positieve) ervaringen? Denk bijvoorbeeld welke merken kabels ik eens zou moeten proberen etc. Ook andere methoden/producten zijn welkom! 
Jullie zouden mij daar enorm mee helpen!
Ik zou zeker eens luisteren naar Sonus Faber met Yter kabels.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.