Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peterrr

Ze zullen in Italië gerust hersens hebben en toch met bepaalde top klassiekers blijven komen.

Het zal w.s. niet rendabel meer zijn om zo'n  oude lijn te blijven maken.
Dus de prijs op MP zal langer hoog blijven denk ik.

Ik? Als staan ze niet aan is het genieten voorlopig!

Grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

sebassie

ik weet dat het uiteindelijk allemaal draait om zelf luisteren... maar is er iemand die kan schetsen hoe de concertino domus zich qua geluid verhoudt tot diapason prelude?

dank!
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

gerzom

Wat vinden we van de herintroductie van Walnut als finish op diverse Sonus Faber speakers?
Een paar voorbeelden:








Persoonlijk hou ik er wel van  ;)

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


katwax

Sonus Faber luidsprekers zijn zoals een mooie vrouw, ze zien er zelfs goed uit in een vuilzak :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

R

Persoonlijk vind ik de witte ook erg mooi om te zien! (alhoewel graphite het mooist blijft ;))

stefan_82

Citaat van: R op januari 25, 2013, 15:11:16
Persoonlijk vind ik de witte ook erg mooi om te zien! (alhoewel graphite het mooist blijft ;))

Vroeger was SF van hout nu lijkt hij er nog enkel mee aangekleed :)
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Xander32

Citaat van: stefan_82 op januari 28, 2013, 22:30:35
Vroeger was SF van hout nu lijkt hij er nog enkel mee aangekleed :)
Vind ik ook. M.n. de Venere vind ik er gemaakt, kunstmatig, plastic-look uitzien.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Midstar


Umberto.

Disturbing the peace sinds 1975

Guester

Kennen we deze Toy al?



Kan het zo zijn dat er grotere versies van de Toy aan komen?
Sonos - Spotify

Guester

Sonos - Spotify

R


hulskof

#413
Citaat van: gerzom op januari 25, 2013, 09:32:36
Wat vinden we van de herintroductie van Walnut als finish op diverse Sonus Faber speakers?



Beslist niet onaardig. Ik vind walnoot mooier dan dat maple dat ze de laatste jaren in de Cremona-lijn gevoerd hebben. Maar aan de foto hier te zien laat de afwerking te wensen over, en dat is voor SF errrrug jammer.

peterrr

Citaat van: B110 op februari 15, 2013, 18:01:39
Kennen we deze Toy al?



Kan het zo zijn dat er grotere versies van de Toy aan komen?


Hij lijkt zo idd. op de oude concertino.. :blink:

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

molle

Sinds vandaag de Sonus Faber Electa met originele stands. Vintage speakers maar oh wat spelen ze mooi! Ze vervangen mijn Thiels CS 3.6 die echt wel overkill waren in de ruimte. Morgen nog wat tweaken en goed plaasten.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R


stefan_82

Citaat van: molle op maart  3, 2013, 13:54:24
Sinds vandaag de Sonus Faber Electa met originele stands. Vintage speakers maar oh wat spelen ze mooi! Ze vervangen mijn Thiels CS 3.6 die echt wel overkill waren in de ruimte. Morgen nog wat tweaken en goed plaasten.

schitterend! welkom bij het clubje, en meteen old school SF gaan 8)
Zijn het de amator 1 of 2?
Hangen ze aan de Lyngdorf?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

molle

Citaat van: stefan_82 op maart  3, 2013, 18:47:25
schitterend! welkom bij het clubje, en meteen old school SF gaan 8)
Zijn het de amator 1 of 2?
Hangen ze aan de Lyngdorf?

Zelfs nog 1 ervoor denk ik. Gewoon Electa dus :) Hangen idd aan de Lyngdorf en speelt retestrak!! Moet alleen nog nieuwe speakerkabels aanschaffen en het zaakje nog wat afregelen maar even geen tijd gehad.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

LittleNinja

Gaaf Molle! Goed om te horen want jouw stereo heeft me nog altijd het meest gegrepen destijds! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

molle

#420
Citaat van: LittleNinja op maart  4, 2013, 23:28:59
Gaaf Molle! Goed om te horen want jouw stereo heeft me nog altijd het meest gegrepen destijds! 8)

Hey Ninjamaster  ;D lang geleden he ;) Mijn HT destijds heeft een serieuze inpakt gehad vind ik, zeker op mij. Nog steeds als ik ergens iets beluister(veel minder, ook interesse is minder als vroeger) toch nog na pakweg 5 jaar herinner ik me het totaalconcept van geluid, gevoel, beleven. Zeker niet om op te scheppen maar liet wel een zware indruk na. Gelukkig gaat men leven verder, ga zelfs trouwen binnen 2 maand voel me super met minder, raar maar waar. 2 zaken opgebouwd ondertussen, doch de interesse blijft om hier en daar te veranderen. Ruimte is helmaal anders dus de Thiels moeten eruit  :( maar denk rustiger en ouder geworden en meer genieten voor de weinge tijd die ik heb. De monitors zijn prachtig, denk zelfs minstens 15 jaar oud, perfecte staat, geen krasje, woofer en tweeter, nieuwstaat gewoon. Zijn zo muzikaal, ok, minder laag als de Thiels maar heb ik ook niet meer nodig. Strak, mooi midden, zacht hoog, zalige soundstage, staan er niet eigenlijk. Blindelings op afgegaan, na 2 min, yep ik neem ze :). Ben naar Proac, Harbeth, Spendor en de nieuwe Venere 1.5 gaan luisteren. Maar dit greep me van de eerste seconde. Zal wel is een foto posten hoor  ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

LittleNinja

Hey kerel.. ;)

Gefeliciteerd man!!! Goed om te horen. Maak er een onvergetelijk moment van.

Jouw HT was inderdaad geweldig. Maar vooral de combi van de Thiel en de Lyngdorf had me te pakken toen. Niets meer gehoord wat me nog zo te pakken heeft gehad. ;)

Jouw oude Velodyne maakt me nog alle dagen blij. :inlove:
Ik vind die nieuwe Venere lijn, ondanks de andere meningen hier, eigenlijk bijzonder geslaagd. De Toy's vind ik redelijk eenvoudig van vorm ( niet echt SF zoals ik het ken ) al zijn ze wel goed voor het geld. Hoe vond jij de Venere? Heb je alleen de 1.5 gehoord? Ben erg benieuwd... Jammer dat Garmt en Björn ze niet meer voeren.

Ik geloof je zeker wel dat je het geluk herwonnen hebt "met minder". Want dat meer of minder blijkt dus ook hier niet te bepalen hoe je je voelt. 8)

Ga je weer een bescheiden topics openen?

Wellicht ooit weer een mini M&G? :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

molle

Citaat van: LittleNinja op maart  5, 2013, 00:14:42
Hey kerel.. ;)

Gefeliciteerd man!!! Goed om te horen. Maak er een onvergetelijk moment van.

Jouw HT was inderdaad geweldig. Maar vooral de combi van de Thiel en de Lyngdorf had me te pakken toen. Niets meer gehoord wat me nog zo te pakken heeft gehad. ;)

Jouw oude Velodyne maakt me nog alle dagen blij. :inlove:
Ik vind die nieuwe Venere lijn, ondanks de andere meningen hier, eigenlijk bijzonder geslaagd. De Toy's vind ik redelijk eenvoudig van vorm ( niet echt SF zoals ik het ken ) al zijn ze wel goed voor het geld. Hoe vond jij de Venere? Heb je alleen de 1.5 gehoord? Ben erg benieuwd... Jammer dat Garmt en Björn ze niet meer voeren.

Ik geloof je zeker wel dat je het geluk herwonnen hebt "met minder". Want dat meer of minder blijkt dus ook hier niet te bepalen hoe je je voelt. 8)

Ga je weer een bescheiden topics openen?

Wellicht ooit weer een mini M&G? :D

Man, schande gewwon. Das juist jij hebt men sub overgenomen. Zo zie je maar hoe snel een mens kan gaan. Je had er problemen mee in het begin, hoop alles in orde gekregen ondertussen, tja ondertussen, lijkt een eeuw geleden. Was toen niet de persoon die ik moest zijn. Is 2 jaar door gevlogen eer ik alles terug op een rijtje had en mijn leven terug op rails had. Denk wel dat je me begrijpt want toen je is bij mij was dacht ik dat je hetzelfde aan het meemaken was. Weg is rechtdoor, heb ik wel begrepen ondertussen. Had alles, koning te rijk, en na die dag tegen de muur te lopen ben ik nog trotser op mezelf wat ik nu doe, hard werken maar met de kin omhoog. Dus deze hobby heeft de laatste jaren geen interesse meer opgewekt. Alles verkocht, gelukkig stereo bijgehouden.

M&G, zeker tussen pot en pint  ;D, heb zelfs geen hotspot meer voor de moment, maar het bevalt me wel. Naar een radiowekker kan ik niet luisteren hoor. Ik geniet op een andere manier nu, muziek luisteren ipv te concentreren in welke hoek die stem staat, wie er op de achtergrond zingt, en hoeveel verschillende instrumenten ik kan tellen, kortom het geluid vult de ruimte op een zeer aangename manier. Natuurlijk, nieuwe vrienden die langskomen verschieten zich een buil van het geluid of set die er staat. Tja zo zie je maar, maar ik leef nu!!
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

stefan_82

Citaat van: molle op maart  5, 2013, 00:28:44
Man, schande gewwon. Das juist jij hebt men sub overgenomen. Zo zie je maar hoe snel een mens kan gaan. Je had er problemen mee in het begin, hoop alles in orde gekregen ondertussen, tja ondertussen, lijkt een eeuw geleden. Was toen niet de persoon die ik moest zijn. Is 2 jaar door gevlogen eer ik alles terug op een rijtje had en mijn leven terug op rails had. Denk wel dat je me begrijpt want toen je is bij mij was dacht ik dat je hetzelfde aan het meemaken was. Weg is rechtdoor, heb ik wel begrepen ondertussen. Had alles, koning te rijk, en na die dag tegen de muur te lopen ben ik nog trotser op mezelf wat ik nu doe, hard werken maar met de kin omhoog. Dus deze hobby heeft de laatste jaren geen interesse meer opgewekt. Alles verkocht, gelukkig stereo bijgehouden.

M&G, zeker tussen pot en pint  ;D, heb zelfs geen hotspot meer voor de moment, maar het bevalt me wel. Naar een radiowekker kan ik niet luisteren hoor. Ik geniet op een andere manier nu, muziek luisteren ipv te concentreren in welke hoek die stem staat, wie er op de achtergrond zingt, en hoeveel verschillende instrumenten ik kan tellen, kortom het geluid vult de ruimte op een zeer aangename manier. Natuurlijk, nieuwe vrienden die langskomen verschieten zich een buil van het geluid of set die er staat. Tja zo zie je maar, maar ik leef nu!!

Jouw tjoeb staat hier trouwens ook nog steeds fijn te spelen. :)
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4