Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Berend van Til

Even een plaatje voor de Cremona liefhebbers onder ons, dit willen jullie toch allemaal wel in huis hebben? Lag krom van het lachen bij de bouwmarkt waar ik ze zag  ;D Ik heb hem bewust niet gekanteld. Op naar de Pr*xis!

p.s. Nieuwe informatie over de Venere op de SF site. Ik moet zeggen dat ik hem nu toch wel erg mooi begin te vinden. Ik vind ze (2.5) toch wel erg groot als ik op de buitenstematen afgaat.


PuNkEnStEiN

Schitterend!  :laugh:
De ware Cremona-liefhebber heeft voortaan de hotspot tussen zijn speakers in de plee.
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Fré

#377
Citaat van: Berend van Til op augustus 10, 2012, 21:03:58
Even een plaatje voor de Cremona liefhebbers onder ons, dit willen jullie toch allemaal wel in huis hebben? Lag krom van het lachen bij de bouwmarkt waar ik ze zag  ;D Ik heb hem bewust niet gekanteld. Op naar de Pr*xis!



Lag die er ook in de kleur Graphite?  Anders moet ik die niet hebben...   ;D
Sonus Faber -- McIntosh -- Lampizator -- Aurender -- Tellurium Q -- Technics -- Aurorasound -- Nagaoka

R


peterrr

Ik denk dat ik er wel iets " ambachtelijks "  mee kan......
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

planeet

Gisterennamiddag me even bezig gehouden met de herplaatsing van mijn speakers (SF Guarneri M).

Na lang meten, schuiven en luisteren hebben ze hun plaats gevonden.

60 cm van de achterkant vd muur
72,5 cm van de zijmuren
en 270 cm uit elkaar

luisterafstand is een kleine 3,5 meter

Stereobeeld en bas zijn er op vooruit gegeaan. Weer tevreden ...

LittleNinja

Zijn die Venere's nu eigenlijk al bij de dealers?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

vanzomereng

Citaat van: LittleNinja op oktober  9, 2012, 17:36:05
Zijn die Venere's nu eigenlijk al bij de dealers?
Volgens mij wel maar nog niet alle modellen
De Venere 2.5 heb ik hier al een test van liggen in het duitse blad Audio (ca. 2.600 p/paar)
92 klankpunkte  --> vergelijk Liuto 94 klankpunkte maar kost advies ook 1.500 meer

De Venerelijn wordt trouwens niet in Italie gebouwd maar in China, niettemin is de afwerking subliem te noemen !

Zover ik de test heb gelezen waren de Liuto,s wel wat makkelijk plaatsbaar als de Venere 2.5

Ben zelf erg benieuwd hoe de Venere 3.0 klinkt !

 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

bert003

Rhapsody in Hilversum zegt dat ze begin deze week binnen kwamen, ik neem aan dat ze er dus wel zijn.
Ik heb ze een maand geleden beluisterd daar toen ze een show hadden.
Ik denk wel dat je het beste kunt gaan luisteren naar een ingespeelde set want anders hoor je maar weinig laag voor een toch best grote speaker als je er zo voorzit.

Dat iedereen zoveel commentaar over made in China heeft is onterecht m.i. Ze zien er supermooi uit. En ze klinken open en transparant zoals ik nog nooit een Sonus Faber gehoord heb. Heel anders dan wat ik verwachtte. Niet dat ik ze allemaal gehoord heb...

vanzomereng

Citaat van: bert003 op oktober  9, 2012, 23:25:13
Rhapsody in Hilversum zegt dat ze begin deze week binnen kwamen, ik neem aan dat ze er dus wel zijn.
Ik heb ze een maand geleden beluisterd daar toen ze een show hadden.
Ik denk wel dat je het beste kunt gaan luisteren naar een ingespeelde set want anders hoor je maar weinig laag voor een toch best grote speaker als je er zo voorzit.

Dat iedereen zoveel commentaar over made in China heeft is onterecht m.i. Ze zien er supermooi uit. En ze klinken open en transparant zoals ik nog nooit een Sonus Faber gehoord heb. Heel anders dan wat ik verwachtte. Niet dat ik ze allemaal gehoord heb...

Venere 2.0 en 3.0 en "Wall" komen later dit jaar, reeds in Nederland de Venere 1,5,  2.5 en Center
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

stefan_82

Citaat van: VANZOMERENG op oktober 10, 2012, 21:16:04
Venere 2.0 en 3.0 en "Wall" komen later dit jaar, reeds in Nederland de Venere 1,5,  2.5 en Center
Heb snel de zwarte monitors gezien, wel knap! Mijn lief wou direct mijn liutos ervoor inruilen :)
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

bert003

Citaat van: stefan_82 op oktober 10, 2012, 23:49:12
Heb snel de zwarte monitors gezien, wel knap! Mijn lief wou direct mijn liutos ervoor inruilen :)

Dan zou ik er maar eens naar gaan luisteren. Ik vond de 2.5 op onderdelen zelfs beter dan de Cremona. Als er iets meer laag uit zou komen zelfs op alle onderdelen. Die 3.0 zou dat wel eens kunnen zijn.

Etiennevh

Ik begreep overigens dat de Venere niet bij BB&G te bewonderen is ivm een andere focus.

Iemand een Dealer waar ze al wel te beluisteren en bewonderen zijn?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

gerzom

Citaat van: Etiennevh op oktober 22, 2012, 09:56:23
Iemand een Dealer waar ze al wel te beluisteren en bewonderen zijn?

De Hifiwinkel in Beek-Ubbergen heeft ze staan.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


road rebel

Met die nieuwe lijn wordt een surroundset toch echt wel haalbaar, ik schrijf me in op dit topic en wacht (on)geduldig op de eerste reviews.  :popcorn:

vanzomereng

#390
Citaat van: road rebel op oktober 22, 2012, 16:30:54
Met die nieuwe lijn wordt een surroundset toch echt wel haalbaar, ik schrijf me in op dit topic en wacht (on)geduldig op de eerste reviews.  :popcorn:

Als je duits goed is: er staat een test v/d Venere 2.5 in het blad Audio nr. 11-2012

"Klingt herrlich lebendig und kraftvoll-zupackend bei gute Neatraliteit
Machtiger Bass- und Grundtonbereich und ernorme Spassfactor.
Kann in kleinere Raumen zu Machtig tonen"

Preis/leisung verhaltnis UBERRAGEND !!!!!

Moet zeggen, om ze te zien, geweldig, klasse afwerking, ik ken geen andere box, die zo fraai is in deze prijsklasse  :wub:

De Venere 2,5 zijn t.o.v. de Liuto, een maatje compacter maar volgens de test, loopt het laag toch nog door tot 46Hz (-3 db) --> vergelijk Liuto tot 40hz/-3db wat zeer fraai is, gezien de afmetingen maar wellicht minder relevant, in een
HT-opstelling met een sub...

Ondanks dat de Venere 2.5 compacter is als de Liuto, vragen ze iets meer aandacht in de
opstelling wat m.i.z. komt vanwege de bult in de freq.karakteristiek bij ca. 90hz.

Speaker wordt aanbevolen voor:
- middelgrote ruimte (ca. 24m2)
- Vrije opstelling (minimaal ca. 1 meter van alle wanden vandaan) --> vergelijk Liuto 40-60cm
- normale tot harde ruimte (lees nagalmtijd van min. 0,4)
- versterker heeft AK van minimaal 62 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

road rebel

Dat ziet er op papier toch wel goed uit! De plaatsing valt me dan weer iets tegen. Als je er 4 plaats met telkens 1m van elke muur in een kamer van 20m2 blijft er weinig ruimte over :-p
Wellicht dat er aan die 90hz bump iets te doen valt qua acoustiek en postprocessing (of wordt ik door dergelijke uitspraken meteen verbannen van het sonus Faber topic?)

I_Guardian_I

Citaat van: bert003 op oktober 21, 2012, 23:56:48
Dan zou ik er maar eens naar gaan luisteren. Ik vond de 2.5 op onderdelen zelfs beter dan de Cremona. Als er iets meer laag uit zou komen zelfs op alle onderdelen. Die 3.0 zou dat wel eens kunnen zijn.

Over welke cremona heb je het? de normale of de "M" versie?
En was het een eerlijk vergelijk? (lees zelfde omstandigheden, kamer enz)

Moet zeggen dat ik wel verbaasd ben dit zo te lezen!
Mocht Sonus Faber dit inderdaad voor elkaar hebben gekregen, erg knap!
Andere kant toch wel jammer, vind zelf de look van de cremona's mooier haha!
Ben benieuwd naar je antwoord!
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

gerzom

Treurig nieuws:
"Twee van de langslopende en meest populaire modellen van Sonus faber zullen per 31 december niet meer gefabriceerd worden. De Guarneri Memento en de Amati Anniversario"
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


bmateijsen

Citaat van: gerzom op oktober 29, 2012, 08:56:08
Treurig nieuws:
"Twee van de langslopende en meest populaire modellen van Sonus faber zullen per 31 december niet meer gefabriceerd worden. De Guarneri Memento en de Amati Anniversario"


Absoluut... wij hebben wel een prachtige Guarneri Memento demo in Red Violin daardoor beschikbaar. Iemand interesse, mail of pm mij!

Groet,

Bjorn

PuNkEnStEiN

Citaat van: gerzom op oktober 29, 2012, 08:56:08.... Twee van de langslopende en meest populaire modellen .....
Lopen ze langs of lopen ze het langst?  ;)
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

tompj

Citaat van: gerzom op oktober 29, 2012, 08:56:08
Treurig nieuws:
"Twee van de langslopende en meest populaire modellen van Sonus faber zullen per 31 december niet meer gefabriceerd worden. De Guarneri Memento en de Amati Anniversario"
Ik vind het toch een mijlpaal dat Sonus faber afstand neemt van de geluidssignatuur van weleer. Dat bedoel ik niet in positieve zin. Het nieuwe SF geluid is niet verkeerd, maar veel meer mainstream en dat vind ik jammer. Tegenwoordig koop je Alfa Romeos die er (bijna) uitzien als alle andere auto's en Lancia's die gewoon Chryslers zijn. Echt onderscheidende producten kunnen kennelijk niet meer uit.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: tompj op oktober 29, 2012, 19:48:44
Ik vind het toch een mijlpaal dat Sonus faber afstand neemt van de geluidssignatuur van weleer. Dat bedoel ik niet in positieve zin. Het nieuwe SF geluid is niet verkeerd, maar veel meer mainstream en dat vind ik jammer. Tegenwoordig koop je Alfa Romeos die er (bijna) uitzien als alle andere auto's en Lancia's die gewoon Chryslers zijn. Echt onderscheidende producten kunnen kennelijk niet meer uit.
Inderdaad de verkeerde afslag genomen die jongens van SF, je kocht puur ambachtelijk gebouwde speakers, daar deed je het allemaal voor, het was hun USP :(
Natuurlijk klinken de nieuwe varianten goed en zitten ze goed in elkaar, daar zijn er echter velen van.
Nee, ik raad iedereen in het bezit van eerdere reeksen aan deze niét weg te doen, die gaan méér waard worden ;)

twani

#398
Niet mijn smaak qua interieur maar hoe stijlvol ;)

tompj

En die klinken ook echt bijzonder (mooi) weet ik uit ervaring. Als je die hebt moet je ze inderdaad niet wegdoen....
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element