Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

peterrr

Misschien komt dat omdat de grote man van weleer, er niet meer werkt. ( heeft nu zelf 2 juwelen weer die toch wat " cremona achtig" zijn)
Franco Serblin had toch de hand in de signatuur creaties.

Je kan natuurlijk geen bedrijf alleen runnen op zoiets als de Aida's ed.
En ze zijn ook volgens mij door een firma overgenomen, dus normaal dat er eerst iets veranderd...
En daarna het moeder bedrijf weer tot inzicht komt?

Maar het hele mooie van SF stijl vond ik bij de liuto,toys al verdwenen.
De concertino/concerto lijn was de laatste betaalbare " sf " icoon voor mij.

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

tompj

Citaat van: peterrr op juli  1, 2012, 19:25:27

Maar het hele mooie van SF stijl vond ik bij de liuto,toys al verdwenen.
De concertino/concerto lijn was de laatste betaalbare " sf " icoon voor mij.

Grt peterr
Qua uiterlijk en voor wat betreft de Luito ben ik dat met je eens. Ik vind de Luito echter qua geluid nog wel herkenbare als Sonus faber. Kan ik niet zeggen van de Futura's bijvoorbeeld.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

R

Ik kan alleen over het uiterlijk meepraten, al die nieuwe series niet meer gehoord. Waarschijnlijk omdat de Cremona auditor M's zo mooi zijn ;)

peterrr

http://www.francoserblin.it/home.php?lang=e


Hij heeft wat onderdelen omgedraaid maar de handtekening is er

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

twani

Citaat van: tompj op juli  1, 2012, 16:53:47
Los van het uiterlijk (smaken verschillen), vind ik het vooral jammer dat Sonus faber qua geluid langzaam opschuift richting main stream. Ik vind ze nog steeds mooi klinken, maar minder onderscheidend dan vroeger. Ze lijken een beetje de mode te volgen in hun jacht naar steeds meer detail ten koste helaas van muzikaliteit. Ik ben benieuwd hoe dat met deze serie is.
Ook hier mee eens ;)  Sonus kocht je om hun romantische klank.... rijk, sfeervol en nimmer vermoeiend, met een "avondrode gloed", vooral muzikaal dus.
Het lijkt inderdaad erg "in" te zijn om de laatste piepkleine details in de muziek, dusdanig te "omcirkelen" (hetgeen de audiobladen dan prompt belonen met een nog weer hoger puntenaantal in hun test) dat de muzikaliteit daaraan ondergeschikt wordt gemaakt...
Dé reden ook dat Vintage weer erg in opkomst is, deze mensen willen weer naar muziek luisteren in plaats van een klankbeeld dat  geheel en al in segmentjes (detail, instrumentje hier geplaatst, instrumentje daar geplaatst, zo vermoeiend) kunt ontrafelen.
De meesten van jullie zijn gelukkig al in het bezit van wat je nog écht Fabers kunt noemen, Lucky Bastards.........

Jumping Jack

Er staat momenteel een set Guarneri Memento's op hifi.nl (van sense of music)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Echte Fabers Nick ;)  Wat moet jij trouwens hier joh! als PMC boy ;D

Jumping Jack

Even buurten Theo! Jij hebt trouwens ook geen SF, mocht je dat vergeten zijn  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Was ik niet vergeten ;D maar ook ik was even buurten, Sonus heeft mijn hart :wub: dus kom ik hier af en toe even op bezoek.
Er wordt alleen géén koffie geschonken hier :D

Jumping Jack

Citaat van: twani op juli  2, 2012, 13:21:22
Was ik niet vergeten ;D maar ook ik was even buurten, Sonus heeft mijn hart :wub: dus kom ik hier af en toe even op bezoek.
Er wordt alleen géén koffie geschonken hier :D

Terug naar onze Britse hifi dan maar!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op juli  2, 2012, 13:24:07
Terug naar onze Britse hifi dan maar!
Dé bakermat zullen we maar zeggen ;)   Eigenlijk moeten wij aan de "Tea" als Britten  ;D

gerzom

Zei iemand Koffie?



Espresso en Sonus Faber gaat prima samen  :thumbs-up:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Madhouse

Citaat van: gerzom op juli  2, 2012, 13:58:47
Espresso en Sonus Faber gaat prima samen  :thumbs-up:

Daar weet ik alles van  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

tompj

Citaat van: twani op juli  2, 2012, 09:03:24
Ook hier mee eens ;)  Sonus kocht je om hun romantische klank.... rijk, sfeervol en nimmer vermoeiend, met een "avondrode gloed", vooral muzikaal dus.
Het lijkt inderdaad erg "in" te zijn om de laatste piepkleine details in de muziek, dusdanig te "omcirkelen" (hetgeen de audiobladen dan prompt belonen met een nog weer hoger puntenaantal in hun test) dat de muzikaliteit daaraan ondergeschikt wordt gemaakt...
Dé reden ook dat Vintage weer erg in opkomst is, deze mensen willen weer naar muziek luisteren in plaats van een klankbeeld dat  geheel en al in segmentjes (detail, instrumentje hier geplaatst, instrumentje daar geplaatst, zo vermoeiend) kunt ontrafelen.
De meesten van jullie zijn gelukkig al in het bezit van wat je nog écht Fabers kunt noemen, Lucky Bastards.........
:worship: Goed te zien dat ik niet de enige ben met een hang naar muzikaliteit i.p.v. microdetails ten koste daarvan. Herken me ook in jouw speakerkeuze....
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

tompj

Citaat van: gerzom op juli  2, 2012, 13:58:47
Zei iemand Koffie?



Espresso en Sonus Faber gaat prima samen  :thumbs-up:
:laugh: veel lekkerder dan thee natuurlijk...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: tompj op juli  2, 2012, 16:01:26
:worship: Goed te zien dat ik niet de enige ben met een hang naar muzikaliteit i.p.v. microdetails ten koste daarvan. Herken me ook in jouw speakerkeuze....
Jij bent zeker niet de enige ;)  Enne het was de muziek hé, daar doen we het allemaal voor, de set is slechts een middel tót.....
Ik zie Accuphase in jouw profiel, zucht.... :inlove:

twani

Citaat van: tompj op juli  2, 2012, 16:02:08
:laugh: veel lekkerder dan thee natuurlijk...
Klopt, mijn vader zei altijd : Jongen! "van thee wordt je wee". Niet helemaal realistisch uit zijn mond, de beste man dronk regulier 2 flessen jonge jenever per week ;D

tompj

Citaat van: twani op juli  2, 2012, 21:11:54
Klopt, mijn vader zei altijd : Jongen! "van thee wordt je wee". Niet helemaal realistisch uit zijn mond, de beste man dronk regulier 2 flessen jonge jenever per week ;D
Mooie Barolo voor mij, Sonus fabertjes aan, Charlie Haden en Pat Metheny erbij en het leven is mooi...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

gerzom

Citaat van: tompj op juli  2, 2012, 21:39:13
Mooie Barolo voor mij, Sonus fabertjes aan, Charlie Haden en Pat Metheny erbij en het leven is mooi...
:withstupid:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


tompj

Citaat van: twani op juli  2, 2012, 21:08:41
Jij bent zeker niet de enige ;)  Enne het was de muziek hé, daar doen we het allemaal voor, de set is slechts een middel tót.....
Ik zie Accuphase in jouw profiel, zucht.... :inlove:
Aardige quote van Jason Kennedy uit de meest recente Hifi+:

"All too often we can get carried away with wringing the last ounce of resolution out of the system and this process takes us away from the purpose of the pursuit which is surely the appreciation of music. One reason for hifi's demise in the public consiousness is that enthusiasts and manufacturers emphasise the technical over the pleasure."
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani


stefan_82

Blijkbaar was mijn reactie op de nieuwe lijn, niet doorgekomen en waren reeds enkele medeforum genoten me nu voor. Ik heb zelf een kennis die ontslagen is sinds de leiding bij SF werden overgedragen en ze onderhevig waren aan 'major cuts'.
Wat ook wel de mainstream-wave bij SF als gevolg heeft.
Ik heb ook mijn twijfels hieromtrent. Neem nu de Toy.
Eigenlijk is dit geen instapmodel; qua prijs misschien wel.
Maar iemand met een brede muzieksmaak - een instapper- en 1500€ budget heeft, vrees ik ervoor dat deze de toy tower zou kopen. De Toy lijkt me eerder een speaker in een tweede set voor iemand die per definitie bij SF wil blijven. De Liutos hebben dan weer hun esthetische beperkingen - de afdeknetjes??? Bvb-
En net daarom koop je dan ook wel weer een SF.. Voor hun afwerking. Want idd Bvb een CA is net ietsje meer uniek dan een liuto. SF lijkt wel ergens met een identiteitscrisis te worstelen :) alleszins naar mijn gevoel mogen ze terug wat meer barok worden en hun cnc gestuurde-speaker looks achter wege laten.
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

twani

Dat is geen mooi nieuws allemaal, zo valt het merk van mijn Favolijstje af :(   Eigenaren van eerdere modellen bezitten dus klassiekers in spé, zoveel is duidelijk ;)

R

Wat bedoel je nu precies in 5 woorden? Ik volg je niet.

Citaat van: stefan_82 op juli  4, 2012, 19:08:34
Blijkbaar was mijn reactie op de nieuwe lijn, niet doorgekomen en waren reeds enkele medeforum genoten me nu voor. Ik heb zelf een kennis die ontslagen is sinds de leiding bij SF werden overgedragen en ze onderhevig waren aan 'major cuts'.
Wat ook wel de mainstream-wave bij SF als gevolg heeft.
Ik heb ook mijn twijfels hieromtrent. Neem nu de Toy.
Eigenlijk is dit geen instapmodel; qua prijs misschien wel.
Maar iemand met een brede muzieksmaak - een instapper- en 1500€ budget heeft, vrees ik ervoor dat deze de toy tower zou kopen. De Toy lijkt me eerder een speaker in een tweede set voor iemand die per definitie bij SF wil blijven. De Liutos hebben dan weer hun esthetische beperkingen - de afdeknetjes??? Bvb-
En net daarom koop je dan ook wel weer een SF.. Voor hun afwerking. Want idd Bvb een CA is net ietsje meer uniek dan een liuto. SF lijkt wel ergens met een identiteitscrisis te worstelen :) alleszins naar mijn gevoel mogen ze terug wat meer barok worden en hun cnc gestuurde-speaker looks achter wege laten.


stefan_82

Citaat van: R op juli  4, 2012, 23:19:19
Wat bedoel je nu precies in 5 woorden? Ik volg je niet.

Excuses indien het ietwat onsamenhangend is, geschreven vanop reis op iphone met crappy wifi :)
Kort gezegd: ik deel de mening dat we ietwat met argusogen toekijken wat SF in petto heeft.
" a violin is not made of MDF" weet niet of die quote nog van toepassing is op de huidige nieuwe ranges.
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l