Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

gerzom

Knoop is doorgehakt: ik ben de eigenaar geworden van een geweldig mooi en waanzinnig klinkend paar Guarneri Memento´s

:wub:

Genieten!!!!!!!!!!!!!



Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


stefan_82

Citaat van: gerzom op april 24, 2012, 21:48:30
Knoop is doorgehakt: ik ben de eigenaar geworden van een geweldig mooi en waanzinnig klinkend paar Guarneri Memento´s

:wub:

Genieten!!!!!!!!!!!!!





Het paartje vanop MP?  :)
Proficiat!
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

gerzom

Citaat van: stefan_82 op april 24, 2012, 21:55:20
Het paartje vanop MP?  :)
Proficiat!

Nee, bij de Hifiwinkel in Beek gekocht. Wederom wereld service van Rob aldaar  :worship:


Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


stefan_82

Citaat van: gerzom op april 24, 2012, 21:58:03
Nee, bij de Hifiwinkel in Beek gekocht. Wederom wereld service van Rob aldaar  :worship:




Prachtig! Staan op hun site!
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

gerzom

Citaat van: gerzom op april 24, 2012, 21:48:30
Knoop is doorgehakt: ik ben de eigenaar geworden van een geweldig mooi en waanzinnig klinkend paar Guarneri Memento´s

:wub:

Genieten!!!!!!!!!!!!!


Foto:


Gert-Jan

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


adventure

#230
je kon toch niet wachten he, oh zo bekend.
ik zou ze wel eens willen horen i.c.m de hommage.
veel plezier, ik vind ze trouwens mooier dan het nieuwste model, beetje te...

Oud lid

Die graphite kleur is schit-te-rend!

Erwin B

Audia

Citaat van: gerzom op april 25, 2012, 12:49:44
Foto:


Gert-Jan


Hele mooie upgrade !!!
Persoonlijk vind ik deze ook mooier dan de Cremona M.
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

peterrr

 WOW! Mooi!

Gefeliciteerd geniet ervan...

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

gerzom

Citaat van: Audia op april 25, 2012, 16:59:16
Hele mooie upgrade !!!
Persoonlijk vind ik deze ook mooier dan de Cremona M.
Dank je!
Tijdens de luistersessie bij Rob was dit toch duidelijk een klasse of 2 beter dan de Cremona M, IMHO (en ze zien er nog beter uit, hoewel ze thuis toch wel wat groter waren dan verwacht)
Om aan mijn vrouw te laten horen waarom het nou toch echt deze speakers zouden moeten worden, heeft Rob er een setje Cremona M Auditors naast gezet en toen was het snel duidelijk  ::)

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


R

Wat waren voor jou de grootste verschillen? De CA M's zijn al zo mooi!!

gerzom

Citaat van: R op april 28, 2012, 17:24:52
Wat waren voor jou de grootste verschillen? De CA M's zijn al zo mooi!!
Met name het gemak waarmee de muziek weergegeven werd, de ruimtelijkheid en de rust die de GM´s hebben waren overduidelijk in een 1 op 1 vergelijk. Alles klonk veel relaxter op de GM´s. ook het geluidsbeeld was een stuk groter, ik denk dat dit mede komt omdat ze een stuk hoger op de stands staan.

Verschil was echt wel verbluffend in mijn ogen (en die van mijn vrouw  :blink:)



Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Audia

Citaat van: gerzom op april 28, 2012, 16:12:16
Dank je!
Tijdens de luistersessie bij Rob was dit toch duidelijk een klasse of 2 beter dan de Cremona M, IMHO (en ze zien er nog beter uit, hoewel ze thuis toch wel wat groter waren dan verwacht)
Om aan mijn vrouw te laten horen waarom het nou toch echt deze speakers zouden moeten worden, heeft Rob er een setje Cremona M Auditors naast gezet en toen was het snel duidelijk  ::)

Een Cremona M Auditors komt idd niet in de buurt, ook al is het een fraaie speaker.
Veel plezier ervan :)
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

gerzom

Vraagje aan de overige Guarneri eigenaren hier, hoe hebben jullie je GM´s geplaatst en hoe ver hebben jullie speakers in gedraaid?
Ik ben gisteren een beetje aan het spelen geweest met de plaatsing en het klinkt iedere keer weer anders/beter.
Ik heb ze nu 2,80 meter uit elkaar staan en zit op 3,10 meter van de speakers en heb ze ca. 4 cm ingedraaid (gemeten vanaf de beide uiteinden van de voet)

Gert-Jan

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


garmtz

Ik zou met een mooi centraal geplaatste stem goed luisteren of deze wel in focus is met de speakers zo ver uit elkaar. Oftewel, schuif de speakers eens dichter naar elkaar. Denk dat je op 2,2-2,5 m afstand uit gaat komen. Qua toe-in: richt de speakers op een plek ongeveer een halve meter tot een meter achter de luisterplek.

Joris1971

Citaat van: garmtz op mei  5, 2012, 10:03:41
Ik zou met een mooi centraal geplaatste stem goed luisteren of deze wel in focus is met de speakers zo ver uit elkaar. Oftewel, schuif de speakers eens dichter naar elkaar. Denk dat je op 2,2-2,5 m afstand uit gaat komen. Qua toe-in: richt de speakers op een plek ongeveer een halve meter tot een meter achter de luisterplek.

Hoi Garmt,

Is bovenstaande toe-in regel van toepassing op alle luidsprekers in het algemeen?
Of is deze meer gericht op SF luidsprekers?

stefan_82

Citaat van: Joris1971 op mei  5, 2012, 10:54:08
Hoi Garmt,

Is bovenstaande toe-in regel van toepassing op alle luidsprekers in het algemeen?
Of is deze meer gericht op SF luidsprekers?

Zelfs niet voor alle SF'en
Zo werd mij aangeraden om de liutos geen toe-in te geven
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

gerzom

Citaat van: garmtz op mei  5, 2012, 10:03:41
Ik zou met een mooi centraal geplaatste stem goed luisteren of deze wel in focus is met de speakers zo ver uit elkaar. Oftewel, schuif de speakers eens dichter naar elkaar. Denk dat je op 2,2-2,5 m afstand uit gaat komen. Qua toe-in: richt de speakers op een plek ongeveer een halve meter tot een meter achter de luisterplek.
Ik heb nu op 2,60 meter tussen de speakers en ik schat in dat de speakers elkaar ca. 1 meter achter de luisterplek kruisen (moeilijk in te schatten omdat er een muur achter de bank staat  ;D) maar dit klinkt erg lekker. Eerst maar weer eens een tijdje luisteren nu en later maar weer eens verder schuiven om te zien of er nog meer uit te halen is.
Ik heb op ander forum de set-up handleiding van Sumiko (USA Sonus Faber Importeur) gevonden, lang verhaal  :blink: maar misschien toch eens gaan proberen op een druilerige zondagmiddag.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Madhouse

En ik mag me sinds vandaag ook officieel Sonus Faber eigenaar noemen  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

gerzom

Citaat van: Madhouse op mei  6, 2012, 13:07:18
En ik mag me sinds vandaag ook officieel Sonus Faber eigenaar noemen  :D

Welkom bij "de club"  ;)

:clapping:

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


R

Welkom!

Citaat van: Madhouse op mei  6, 2012, 13:07:18
En ik mag me sinds vandaag ook officieel Sonus Faber eigenaar noemen  :D

Xander32

Citaat van: Joris1971 op mei  5, 2012, 10:54:08
Hoi Garmt,

Is bovenstaande toe-in regel van toepassing op alle luidsprekers in het algemeen?
Of is deze meer gericht op SF luidsprekers?
Ik denk specifiek voor dit model. Er zij speakers die je bij voorkeur op de hotspot dient te richten, anderen juist het tegenovergestelde, d.w.z. recht vooruit en voor anderen geldt weer alles wat daar tussen zit, d.w.z. uitproberen en vertrouwen op jouw oren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tompj

Citaat van: gerzom op mei  6, 2012, 12:51:07
Ik heb op ander forum de set-up handleiding van Sumiko (USA Sonus Faber Importeur) gevonden, lang verhaal  :blink: maar misschien toch eens gaan proberen op een druilerige zondagmiddag.
Daar ben ik zeker in geinteresseerd! Waar heb je die precies vandaan?
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

gerzom

Citaat van: tompj op mei  6, 2012, 19:03:33
Daar ben ik zeker in geinteresseerd! Waar heb je die precies vandaan?

Attached (als het werkt)  ;D

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


tompj

Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element