Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bmateijsen

Citaat van: stefan_82 op november 29, 2011, 16:22:06
is de EA 2 'lastiger'/gelijk/makkelijker dan de CA want dat is mijn referentie

Veel lastiger...

stefan_82

Citaat van: bmateijsen op november 29, 2011, 18:20:59
Veel lastiger...

ok heb ondertussen ook gelezen dat ze heel wat "ademruimte" nodig hebben naast en achter de speaker
dus de zoektocht naar een paartje CA's of concerto's gaat verder :)
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

adventure

Kan het niet laten:
de oudere " concerto home"  en de " concertino domus" gehad, nu de 'Sonus Faber Electra Amator II" toch dit is echt heel wat anders, voor je beslist, ik zou ze wel eens met de CA willen vergelijken, onderschat deze speakers niet!!   

peterrr


Staat er niet een set op Marktplaats of bedoelen jullie die niet.

Ben zelf ook een beetje aan het neuzen  om een set CA Auditors " eens " te hebben.
ze worden 2e hands niet zo vaak aangeboden...wel jammer.
Mijn Concertino' Domusjes  blijft dus zolang er eens een setje voorbij komt.


Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

R

Moet je doen!

Citaat van: peterrr op december  4, 2011, 09:35:15
Staat er niet een set op Marktplaats of bedoelen jullie die niet.

Ben zelf ook een beetje aan het neuzen  om een set CA Auditors " eens " te hebben.
ze worden 2e hands niet zo vaak aangeboden...wel jammer.
Mijn Concertino' Domusjes  blijft dus zolang er eens een setje voorbij komt.


Grt peterr

bmateijsen

Citaat van: adventure op december  4, 2011, 08:14:47
Kan het niet laten:
de oudere " concerto home"  en de " concertino domus" gehad, nu de 'Sonus Faber Electra Amator II" toch dit is echt heel wat anders, voor je beslist, ik zou ze wel eens met de CA willen vergelijken, onderschat deze speakers niet!!   

Dat klopt... maar vergt wel wat zorg vwb versterking ;), zeker in een grote ruimte...

stefan_82

 :pompom:

Ik heb zonet een paar Liuto Towers gekocht!
idd! de liuto's zijn een beetje overkill voor mijn PL2 maar
het is de bedoeling dat ik op middelkorte termijn deze ga veranderen
wat niet wegneemt dat de PL2 het betrekkelijk goed doet;
Op hogere volumes hoor je wel zijn tekortkomingen;
het midden gebied klinkt (hoog of laag volume) naar mijn oren perfect, het hoog is een beetje 'edgy' maar dit is eigen aan de PL2 -alleen mijn vorige CA's was ih hoog heel congruent met de PL2-
Het laag  is niet super strak en zou een versterker met hogere dempingsfactor zeker waarderen.
Nu, zonder een feest te willen bouwen in de living stond ik ervan versteld hoe goed de PL2 het deed
en was ik bovenal verrast hoe goed hij de grootsheid van de soundstage en plaatsing bleef aftekenen van de liuto's.
:headbanging:
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

peterrr

Gefeliciteerd,

En zijn de Cremona nu te koop?

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

vanzomereng

#183
Citaat van: stefan_82 op december 11, 2011, 11:33:40
Ik heb zonet een paar Liuto Towers gekocht!
idd! de liuto's zijn een beetje overkill voor mijn PL2 maar
het is de bedoeling dat ik op middelkorte termijn deze ga veranderen
wat niet wegneemt dat de PL2 het betrekkelijk goed doet;
Op hogere volumes hoor je wel zijn tekortkomingen;
het midden gebied klinkt (hoog of laag volume) naar mijn oren perfect, het hoog is een beetje 'edgy' maar dit is eigen aan de PL2
Ik heb zelf ook Liuto,s, en draai met een Marantz PM11S2

Het hoog is inderdaad wat "edge" maar nog binnen veilige marges.
Ik vind juist de bas zeer strak, gedetailleerd en de slam die je hoort is ook inderdaad slam die in de opname zit.

De Liuto,s hebben aan de ene kant een impedantie karakterstiek (8 ohm, redelijk vlak) welke geschikt is voor buizenversterkers
echter aan de andere kant, denk ik dat ze met een zwaarde versterker wat beter tot hun recht komen.

Mocht je in de buurt van Nijmegen zijn/komen, ben je van harte welkom hier te komen luisteren  

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

stefan_82

Citaat van: peterrr op december 11, 2011, 11:44:32
Gefeliciteerd,

En zijn de Cremona nu te koop?

Grt peterr

De cremona's zijn lange tijd geleden verkocht, heb een tijdje in NY gewoond
en ben nu terug..dus was initieel op zoek naar een 'oud' paartje CA's maar deze zijn zooo moeilijk te vinden,
dat ik na 6 maand zonder hifi beslist heb om voor de liuto's te gaan..
maar wie weet, na een tijd, als mijn vriendin de liuto's iets te nadrukkelijk aanwezig vindt in de living -want ja, het zijn best grote jongens-
dat ik ze mss inruil voor een paartjeCA's , want heb nog steeds de voorkeur voor hen
maar voorlopig genieten vd liuto's dus :)
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

peterrr

Ik vroeg mij dat af omdat het nog in je onderschrift stond.......en ik op zoek ben. ( heb een pl d2  ;D)

Geniet lekker verder van je aankoop. ;)


Grt peterrt
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

stefan_82

Citaat van: VANZOMERENG op december 11, 2011, 12:04:06
Ik heb zelf ook Liuto,s, en draai met een Marantz PM11S2

Het hoog is inderdaad wat "edge" maar nog binnen veilige marges.
Ik vind juist de bas zeer strak, gedetailleerd en de slam die je hoort is ook inderdaad slam die in de opname zit.

De Liuto,s hebben aan de ene kant een impedantie karakterstiek (8 ohm, redelijk vlak) welke geschikt is voor buizenversterkers
echter aan de andere kant, denk ik dat ze met een zwaarde versterker wat beter tot hun recht komen.

Mocht je in de buurt van Nijmegen zijn/komen, ben je van harte welkom hier te komen luisteren  



idd ze stonden opgesteld met een +3k icon audio buizenversterker van 65W per kanaal (KT120) met hogere dempingsfactor dan de PL2
en het laag was echt echt echt super strak!
raar maar waar gaf de PL2 veel meer definitie in het middengebied.
Alvast bedankt voor de uitnodiging
als mijn zoektocht begint naar een amp, neem ik zeker contact met je op
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

R

Gefeliciteerd!

Citaat van: stefan_82 op december 11, 2011, 11:33:40
:pompom:

Ik heb zonet een paar Liuto Towers gekocht!
idd! de liuto's zijn een beetje overkill voor mijn PL2 maar
het is de bedoeling dat ik op middelkorte termijn deze ga veranderen
wat niet wegneemt dat de PL2 het betrekkelijk goed doet;
Op hogere volumes hoor je wel zijn tekortkomingen;
het midden gebied klinkt (hoog of laag volume) naar mijn oren perfect, het hoog is een beetje 'edgy' maar dit is eigen aan de PL2 -alleen mijn vorige CA's was ih hoog heel congruent met de PL2-
Het laag  is niet super strak en zou een versterker met hogere dempingsfactor zeker waarderen.
Nu, zonder een feest te willen bouwen in de living stond ik ervan versteld hoe goed de PL2 het deed
en was ik bovenal verrast hoe goed hij de grootsheid van de soundstage en plaatsing bleef aftekenen van de liuto's.
:headbanging:


katwax

Sinds zaterdag heb ik thuis cremona M staan, dankzij oorontsteking kan ik echter niet ten volle genieten   :unhappy:

Ik heb deze horen spelen met electrocompaniet en mijn eigen chord. Chord en deze luidsprekers is de betere match.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Rob Eric Blank

Citaat van: katwax op december 12, 2011, 12:15:35
Sinds zaterdag heb ik thuis cremona M staan, dankzij oorontsteking kan ik echter niet ten volle genieten   :unhappy:

Ik heb deze horen spelen met electrocompaniet en mijn eigen chord. Chord en deze luidsprekers is de betere match.
Komt toch niet door die SF hoop ik.

katwax

Citaat van: Rob Eric Blank op december 12, 2011, 14:02:34
Komt toch niet door die SF hoop ik.

Nope, mijn dochter is schuldig want die was de week ervoor ziek :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

stefan_82

gisteren de liuto's geleverd!
En nog positiever verrast!
Grote luidsprekers komen in een grote ruimte het best tot zijn recht.
Maar hier het levende bewijs dat grote luidsprekers ook perfect presteren in een kleine ruimte :D
de ruimte is ongeveer een kleine 5x5m, het is een herenhuis met dikke wanden, hoog plafond en natuursteen vloer.
Het 'edgy' hoog was verdwenen aangezien mijn tjoeb cd-speler van een hoger niveau was dan tijdens de luistersessie
midden bleef top
en aangezien de ruimte een grote inertie had, moest het volume ook maar een kwart worden opengedraaid
waarbij het laag onder controle bleef.. gisterenavond was dan ook 10/10
Uiteraard knn ze ademruimte links/rechts/achter gebruiken maar spijtig genoeg heb ik die 250m2 droomloft niet :)
en wie weet zijn ze inderdaad ook gewoon te groot op termijn :) na gewenning ..maar daarvoor hebben we dan hier de marktsectie :)
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

twani

En op de radio klonk Jan van Veen`s "Candle Light"  ;D

Heb ik nou goed begrepen dat de Liuto`s in Duitsland ook met afwijkende fineren op de markt zijn?

Gr.
Theo.

WillyP

Niet alleen andere fineersoorten. Ik heb begrepen dat de Duitse importeur een paar voorstellen tot aanpassing heeft ingediend en dat Sonus Faber die heeft overgenomen. Dat zou ergens in 2009 of 2010 gebeurd zijn.

Overigens een fantastische luidspreker.

Groet,

Willy

garmtz

Citaat van: stefan_82 op december 14, 2011, 11:16:46
gisteren de liuto's geleverd!
En nog positiever verrast!
Grote luidsprekers komen in een grote ruimte het best tot zijn recht.
Maar hier het levende bewijs dat grote luidsprekers ook perfect presteren in een kleine ruimte :D
de ruimte is ongeveer een kleine 5x5m, het is een herenhuis met dikke wanden, hoog plafond en natuursteen vloer.
Het 'edgy' hoog was verdwenen aangezien mijn tjoeb cd-speler van een hoger niveau was dan tijdens de luistersessie
midden bleef top
en aangezien de ruimte een grote inertie had, moest het volume ook maar een kwart worden opengedraaid
waarbij het laag onder controle bleef.. gisterenavond was dan ook 10/10
Uiteraard knn ze ademruimte links/rechts/achter gebruiken maar spijtig genoeg heb ik die 250m2 droomloft niet :)
en wie weet zijn ze inderdaad ook gewoon te groot op termijn :) na gewenning ..maar daarvoor hebben we dan hier de marktsectie :)

Ik zou ze eerlijk gezegd veel minder toe-in geven. Dat komt het geluid bij dit model echt ten goede. Best klinken ze vrijwel 'recht' met de achtermuur, met hoogstens een kleine toe-in.

stefan_82

Citaat van: garmtz op december 14, 2011, 12:59:42
Ik zou ze eerlijk gezegd veel minder toe-in geven. Dat komt het geluid bij dit model echt ten goede. Best klinken ze vrijwel 'recht' met de achtermuur, met hoogstens een kleine toe-in.

dank je wel, had ergens ooit het omgekeerd gelezen en bij de eerste luistersessie was de plaatsing zeer goed.
gisteren, had ik inderdaad niet dat zelfde effect.. dacht dat het aan de ruimte lag of de afstand vd muur
zal ze straks even anders positioneren
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

royal d

Ik heb ergens op het forum een ander paar liuto gezien met een andere type voet. is dit de ''geupdate'' versie?

Mooie speakers, hoor het wel als je ze wilt ruilen tegen de concerto's ;D

vanzomereng

#197
Citaat van: D.E. op december 15, 2011, 22:46:17
Ik heb ergens op het forum een ander paar liuto gezien met een andere type voet. is dit de ''geupdate'' versie?

Mooie speakers, hoor het wel als je ze wilt ruilen tegen de concerto's ;D

Dit heb je hiero gezien (verrek die speakers ken ik en de rest wat er staat ook  ;D )

Is het 2011 model.....

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

tompj

#198
Als hernieuwde Sonus faber eigenaar maar eens wat nieuw leven in dit topic blazen. Ik heb inmiddels Grand Piano's en CA's gehad en inmiddels voorzien van Electa Amator II. Een heavy user dus zou je kunnen stellen.
Heerlijke speaker die EAII. 'Oudewets' goed zou je kunnen zeggen. Ik vind de nieuwere Sf's veel mooier om te zien, maar de sound van de EAII nu eenmaal onovertroffen. Opstelling in mijn ruimte geen probleem, ze staan niet eens zo ver van de achterwand. Aansturing met JJ 828 buizenversterker (4X KT88/70 watt). Dat gaat erg goed. Ik vond die match duidelijk mooier dan bijv. met Usison research S6. Persoonlijk houd ik erg van buizen op Sonus faber.

Ik heb ook de Luito uitgebreid gehoord. heerlijk ding ook. Toch een geluid dat bij mij past geloof ik. Zal binnenkort wat foto's posten.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

stefan_82

Dilemma!

Ik verhuis binnenkort naar mijn nieuwe woning
(leefruimte van 5X13m met zit/luistergedeelte van 5x6m)

Het dilemma, enerzijds zullen de Liuto's in de grotere ruimte meer tot hun recht komen.
Anderzijds vrees ik dat de PL2 niet de juiste partner is - in mijn huidige situatie is de ruimte kleiner intiemer en 'trekt' hij het vrijwel zeer goed-
om die ruimte te vullen

Dus wat is jullie advies?
Mijn versterking upgraden (op termijn) (afhankelijk van de meerkost)

of de liuto's in de verkoop werpen en terug overstappen naar een paar (2dehands) cremona auditors?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l