Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bama

En mijn vrouw vindt ze lelijk :eh:

bmateijsen

Wat is dit een gekke stand? Daar zitten normaal verticaal 2 groeven in..

garmtz

Citaat van: bmateijsen op december 17, 2010, 13:45:51
Wat is dit een gekke stand? Daar zitten normaal verticaal 2 groeven in..

Beplakt, zo te zien... En zonder grilles... Hmmm...

Bama

Gespoten met ruwe lak omdat de vorige eigenaar de glans en de groeven niet mooi vond, ik ben het wel met hem eens. En grille is er meestal af.

Roger Black

Wat is de Concertino Home voor een speaker van SF?

Alex Groningen

Citaat van: TonBert op december 17, 2010, 13:43:53
En mijn vrouw vindt ze lelijk :eh:



Volgens mij heeft ze dan geen smaak. ;) Ik vind ze prachtig, en je set mag er ook zijn.
Je hebt het leuk voorelkaar zo.

wil

Citaat van: Roger Black op december 17, 2010, 16:15:34
Wat is de Concertino Home voor een speaker van SF?
een monitor. Maar dat is vast niet wat je bedoelt. Ik vind het om meerdere redenen een heel fijne speaker. Zit er nu naar te luisteren met een dvd van The Simple Minds. Dus ook in surround kan het uitstekend.

Maar vertel eens, wat wil je weten?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

bmateijsen

Citaat van: TonBert op december 17, 2010, 15:57:54
Gespoten met ruwe lak omdat de vorige eigenaar de glans en de groeven niet mooi vond, ik ben het wel met hem eens. En grille is er meestal af.

Ik vind hem in originele staat veel mooier en de grill hoort er wat mij betreft op ;)

Roger Black

Citaat van: wil op december 17, 2010, 19:01:55
een monitor. Maar dat is vast niet wat je bedoelt. Ik vind het om meerdere redenen een heel fijne speaker. Zit er nu naar te luisteren met een dvd van The Simple Minds. Dus ook in surround kan het uitstekend.

Maar vertel eens, wat wil je weten?

wil

Nou....  ;) Hoe staat deze in de lijn van de andere SF's? Goed prijs/kwaliteit verhouding? Hoe is het laag? Of de plaatsing?

bmateijsen

Citaat van: Roger Black op december 17, 2010, 19:49:27
Nou....  ;) Hoe staat deze in de lijn van de andere SF's? Goed prijs/kwaliteit verhouding? Hoe is het laag? Of de plaatsing?

Ik vond de oude Concerto minder dan de Concertino, deze laatste is heel speels, levendig, vooral als het goed aangestuurd wordt. Hierna is de Domus serie gekomen en had ik wederom een zwak voor de Concertino ;).

Groet,

Bjorn

Bama

Citaat van: bmateijsen op december 17, 2010, 19:32:55
Ik vind hem in originele staat veel mooier en de grill hoort er wat mij betreft op ;)

Dat kan natuurlijk.

Heb nog een vraag:
Als ik nu een rechte lijn trek gaan de hoge tonen bij wijze van spreken over me heen, moet ik hem dan achter omhoog draaien?

wil

Citaat van: bmateijsen op december 17, 2010, 19:52:51
Ik vond de oude Concerto minder dan de Concertino, deze laatste is heel speels, levendig, vooral als het goed aangestuurd wordt. Hierna is de Domus serie gekomen en had ik wederom een zwak voor de Concertino ;).

Groet,

Bjorn
Need I say more? Toen ik de Concertino domus voor de eerste keer hoorde wist ik: dit is hem! Ruimtelijk, open, fris en toch gevoelig. Kortom, prijs/kwaliteit is ver beneden de 1 :)
Niet voor niets heb ik later díé Concertino domus gekocht.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

bmateijsen

Citaat van: TonBert op december 17, 2010, 20:00:21
Dat kan natuurlijk.

Heb nog een vraag:
Als ik nu een rechte lijn trek gaan de hoge tonen bij wijze van spreken over me heen, moet ik hem dan achter omhoog draaien?

Daar kan je mee experimenteren...

Roger Black

En hoe doet de Concertino Home het in een ruimte van 30+ m2?

bmateijsen

Citaat van: Roger Black op december 20, 2010, 09:01:23
En hoe doet de Concertino Home het in een ruimte van 30+ m2?

Die moet je goed aansturen en dan klopt alles. Underpower je hem, dan niet...

Durk

Citaat van: TonBert op december 17, 2010, 13:43:53
En mijn vrouw vindt ze lelijk :eh:


Ik zeg inruilen die vrouw..  ;D

En de vorige eigenaar op de brandstapel wegens schennis van de voet..  ;D

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

adventure

verwarrend allemaal die concerto series...... :(

Heeft iemand de "oude" concerto's  wel eens vergeleken met de  concertino domus.
Ik heb de kleine concertino domus gehad en vond dit een erg mooi, klein speakertje (de luit vorm dus).

De oude concerto is eigenlijk de grote broer van de oude concertino, waar nogal lovend over wordt gesproken, zo transparant als hij moet klinken.

Hoe verhouden deze speakers zich tot elkaar, is er iemand die vanstand heeft en de benaming speakers niet door elkaar gooit?


 

CoSo

Citaat van: Durk op december 20, 2010, 11:01:16
Ik zeg inruilen die vrouw..  ;D

En de vorige eigenaar op de brandstapel wegens schennis van de voet..  ;D


Idd, ik heb ze ook te koop zien staan en vanwege de poten laten staan verder zijn het top speakers.

wil

Citaat van: adventure op februari  9, 2011, 17:05:12
verwarrend allemaal die concerto series...... :(

Heeft iemand de "oude" concerto's  wel eens vergeleken met de  concertino domus.
Ik heb de kleine concertino domus gehad en vond dit een erg mooi, klein speakertje (de luit vorm dus).

De oude concerto is eigenlijk de grote broer van de oude concertino, waar nogal lovend over wordt gesproken, zo transparant als hij moet klinken.

Hoe verhouden deze speakers zich tot elkaar, is er iemand die vanstand heeft en de benaming speakers niet door elkaar gooit?


 
Die verwarring valt wel mee hoor. Je doet het zelf immers ook goed ;)

In het verleden waren hier nog wel eigenaren van de Concerto's/Concertino's oude-stijl. Zoek maar eens op "Jeroenskie". Maar voor een goed advies zal je bij de BB&G jongens te rade moeten gaan.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

adventure

heeft iemand de sonus faber concerto home gehoord?
lijkt me een leuk slaapkamer speakertje, of staat ie dan te oneerbiedig?


stefan_82

ik zou de grand piano domus speakers op de kop knn tikken voor een nette prijs.
Denken jullie dat mijn Prima Luna Prologue 2 deze genoeg knn aansturen?
Of toch maar eerder zoeken naar een 2dehandse Concerto domus/CA/ liuto monitor ?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Bama

Citaat van: stefan_82 op september  8, 2011, 20:42:17
ik zou de grand piano domus speakers op de kop knn tikken voor een nette prijs.
Denken jullie dat mijn Prima Luna Prologue 2 deze genoeg knn aansturen?
Of toch maar eerder zoeken naar een 2dehandse Concerto domus/CA/ liuto monitor ?

Ik zou ze eerst gaan beluisteren, ik heb deze gehad en vond ze de muziek teveel kleuren.

gerzom

#147
Ik struikelde net over dit topic.

Ik ben sinds 2 maanden de trotse eigenaar van een paar SF Concerto Domus. Wat een heerlijke speakers!
Sinds vorige week is het feest helemaal compleet hier in huis, aansturing gaat nu via een Electrocompaniet set: AW250-R, EC4.7 en een EMC-1



Wat een feest is dit  ;D

PS: Ook mijn vrouw vond ze lelijk, maar nadat de Electrocompaniet set binnen kwam was de focus qua lelijkheid wel af van de SF´s  :angel: Dus nu maar aan het hobby-bob´en om een meubel te maken.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Danny1981

Was een beetje aan het rondneuzen op een ander forum en kwam een paar hele mooie plaatjes tegen van iemand met de Sonus Faber Amati Futura met graphite finish  :inlove:
Voor de liefhebbers... deze jongen heeft ze icm 2 Krell Evo 400e mono's, Wadia 781i GNSC, Kubala Sosna Emotion luidsprekerkabels
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

Danny1981

En nog 2 plaatjes  :sigh:
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...