Kermits 21:9 Homecinema

Gestart door kermit, december 14, 2006, 21:10:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kermit

#900
Citaat van: mark235 op augustus  1, 2015, 19:59:32
Jeetje, 2x de R-115  :headbanging:. Ik tril mijn woonkamer al uit met 1 zo'n ding. Stijgen je stoelen niet op?  ;D

Mooi ruimte heb je. 1 van de weinige met 21:9 scherm op het forum geloof ik.

Haha idd. Je voelt idd de druk van de subwoofers die ze teweeg brengen. De klipsch zijn beesten van subwoofers. :D

kermit

Citaat van: Kjelt op augustus  1, 2015, 17:52:09
Hey Kermit,
ziet er weer goed uit behalve die witte meubels dat kan echt niet in een batcave. Tip: veel cola morsen is ie zo een wat donkerder kleurtje.  ;D
Huh? Bijna alle moviestudio's hebben afgelopen maand gecommit aan het Dolby Vision/Atmos combi voor bioscopen dus hoezo laag pitje? Er is nog geen enkele DTS-X film aangekondigd, dus ik denk dat je de twee moet omdraaien  :)
Maar je wilt beide formaten ondersteunen dan zit je zeker safe dus afwachten kan geen kwaad.

http://www.technobuffalo.com/2015/07/24/dolby-cinema-gets-support-from-major-movie-studios/

Voor in de bios wel maar atmos op bluray ligt stil .  ;)

luuk123456

#902
Kermit,

Ik wilde jou, als JVC liefhebber, toch even laten weten dat de JVC X500 besteld is O0
Ben ontzettend benieuwd of ik nu m`n rust ga vinden contrast-gewijs ;D

Ben `n beetje bang dat 307cm een iets te korte afstand gaat zijn voor m`n 230cm breed scherm.
Dit kan desnoods `n maatje kleiner worden....

En `n gratis upje voor je mooie home theater topic! :pompom:

groet,
Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

kermit

#903
Citaat van: luuk123456 op oktober 29, 2015, 21:43:02
Kermit,

Ik wilde jou, als JVC liefhebber, toch even laten weten dat de JVC X500 besteld is O0
Ben ontzettend benieuwd of ik nu m`n rust ga vinden contrast-gewijs ;D

Ben `n beetje bang dat 307cm een iets te korte afstand gaat zijn voor m`n 230cm breed scherm.
Dit kan desnoods `n maatje kleiner worden....

En `n gratis upje voor je mooie home theater topic! :pompom:

groet,
Luuk
Hoi Luuk,
Geweldig nieuws. :D. Je gaat genieten joh. :pompom: Je gaat eindelijk lekker rustig achterover kunnen zitten. Je gaat smullen.haha. Wacht maar af. Over de afstand geen zorgen red je makkelijk. Ik projecteer op een 210cm scherm met een afstand van 300cm. Ik heb nog veeeel zoom over dus dat zit goed. Wanneer krijg je het binnen?
Alvast gefeliciteerd met een mooie projector. ;D

luuk123456

Dank kermit dank!
Ik hoop stiekem morgen een telefoontje te krijgen, maar zeker weten doe ik het niet...
De reviews, jou ervaring en de vele ervaringen op het net, gaan voor een korte nacht zorgen :-)
Ik houd je op de hoogte, oké?
Groet,
Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

kermit

Citaat van: luuk123456 op oktober 29, 2015, 22:18:38
Dank kermit dank!
Ik hoop stiekem morgen een telefoontje te krijgen, maar zeker weten doe ik het niet...
De reviews, jou ervaring en de vele ervaringen op het net, gaan voor een korte nacht zorgen :-)
Ik houd je op de hoogte, oké?
Groet,
Luuk
Zou mooi zijn als je het morgen binnen krijgt. Je hebt een mooi weekend voor de boeg. Pfff het worden korte nachten. :D

luuk123456

#906
Binnen! :D

Moet nog even de standplaats van de projector aanpassen/uitbreiden. Wat `n beest tegenover de Epson zeg! :blink:
Heb ook het e.e.a. even moet (bij) schilderen. Laat dit even drogen en kan dan pas de X500 installeren.
Hoezo de spanning opbouwen?! :pompom:
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

kermit

#907
Citaat van: luuk123456 op oktober 30, 2015, 15:28:09
Binnen! :D

Moet nog even de standplaats van de projector aanpassen/uitbreiden. Wat `n beest tegenover de Epson zeg! :blink:
Heb ook het e.e.a. even moet (bij) schilderen. Laat dit even drogen en kan dan pas de X500 installeren.
Hoezo de spanning opbouwen?! :pompom:

Top! Ik ben benieuwd. Laat horen wat je ervan vind. Ik denk dat er van slapen weinig terecht zal komen. :D Word genieten vanavond :clapping:

luuk123456

Tja, waar moet je beginnen he?!
Eigenlijk verdient deze projector een eigen topic, maar ik knal m`n ervaring gewoon bij jou neer :D

Wat een waanzinnig mooi ding is de X500 zeg. Volgens mij is van de Epson naar de JVC `n veel grotere stap vooruit dan van de Benq W1070
naar de Epson.
Nu, en echt pas nu, begrijp ik wat er wordt bedoelt met diepte in het beeld en contrastrijk beeld.
ik heb maar meteen `n pittige donkere scene gepakt, ik keek..... en zag dat het goed was!
Zelden zo blij met `n aankoop geweest.
Van de techniek, cijfers en analyses heb ik weinig verstand, dus dat kan ik allemaal achterwege laten.

Zo, ga weer even `n filmpje pakken ;D

Groet,
Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

luuk123456

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

kermit

#911
Citaat van: luuk123456 op oktober 31, 2015, 12:49:07
Tja, waar moet je beginnen he?!
Eigenlijk verdient deze projector een eigen topic, maar ik knal m`n ervaring gewoon bij jou neer :D

Wat een waanzinnig mooi ding is de X500 zeg. Volgens mij is van de Epson naar de JVC `n veel grotere stap vooruit dan van de Benq W1070
naar de Epson.
Nu, en echt pas nu, begrijp ik wat er wordt bedoelt met diepte in het beeld en contrastrijk beeld.
ik heb maar meteen `n pittige donkere scene gepakt, ik keek..... en zag dat het goed was!
Zelden zo blij met `n aankoop geweest.
Van de techniek, cijfers en analyses heb ik weinig verstand, dus dat kan ik allemaal achterwege laten.

Zo, ga weer even `n filmpje pakken ;D

Groet,
Luuk

Hey Luuk. Goed te horen man. Nu merk je wat voor super beeld de X500 neerzet hè. Haha. Elke film moet je opnieuw bekijken. En ervaar je opnieuw hoeveel detail je ziet.morgen ga ik naar Mechelen want ik lees net hier dat de Jvc x7000 een geweldig plaatje neerzet. Welkom to the JVC club.  :D . Je hebt ons stiekem verrast met een grote upgrade. Je hebt het goed stil kunnen houden. :headbanging:

simsatit

Feli Luuk!

Ik heb mijn HT vorig jaar weggedaan en de X30 toen verkocht (nog van jou gekocht Kermit) maar inmiddels toch maar weer een projector aangeschaft, zei het een veel ingetogener model, de RS20 (HD750) met een Darbee (had ik ook verkocht, nu weer terug gekocht)

Kan toch niet zonder zo een JVC hoor, blacks vind ik gewoon heel belangrijk, de RS20 is gelukkig ook een mooi ding..
Maar zo een X500 of een X5000 of zelfs X7000.. gaaf hoor.
Hoop alleen wel dat met de nieuwe high power lamp niet weer problemen gaan komen!
Wat dat betreft zou ik nog wachten met de nieuwste serie tot er wat cinefielen 1000 uur hebben gekeken in 3 maanden tijd (AVS heb je dat soort lui) en er zeker van zijn dat, a, de lampen niet enorm terugloop hebben in lichtsterkte, b, de lampen het blijven doen en c, de koeling goed in orde is, dit ook omdat de behuizing niet veranderd is tov de X500 maar de lamp volgenst mij wel heter wordt, afwachten dus of JVC alles goed in orde heeft betreffende duurzaamheid.
Maar mooi dat JVC weer 'in the game' is!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

luuk123456

#913
Hey Luuk. Goed te horen man. Nu merk je wat voor super beeld de X500 neerzet hè. Haha. Elke film moet je opnieuw bekijken. En ervaar je opnieuw hoeveel detail je ziet.morgen ga ik naar Mechelen want ik lees net hier dat de Jvc x7000 een geweldig plaatje neerzet. Welkom to the JVC club.  :D . Je hebt ons stiekem verrast met een grote upgrade. Je hebt het goed stil kunnen houden. :headbanging:
[/quote]

Het feit dat ik dat ik dit nieuws niet met tromgeroffel de wereld in heb geholpen, komt door het feit dat de X500 nergens meer te krijgen was voor die scherpe actieprijs.
Vorige week Marcel (H&C Hifi) gebeld, en gevraagd of er misschien nog een allerlaatste JVC te krijgen was. helaas, alle X500`s waren weg. `n paar uur later laat Marcel me weten dat hij wat heeft rond gebeld, en ja hoor, er was er nog één verkrijgbaar (de klant had niks meer van zich laten horen).
Dus ook marcel van H&C Hifi verdient `n warme douche ;D

Dus jij gaat zo vertrekken naar Mechelen om de X7000 te bekijken (en eventueel te kopen?) Altijd baas boven baas, dat zie je wel :clapping:
`n fijne dag gewenst en veel plezier!

Groet,
Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

luuk123456

#914
Citaat van: simsatit op oktober 31, 2015, 23:41:59
Feli Luuk!

Ik heb mijn HT vorig jaar weggedaan en de X30 toen verkocht (nog van jou gekocht Kermit) maar inmiddels toch maar weer een projector aangeschaft, zei het een veel ingetogener model, de RS20 (HD750) met een Darbee (had ik ook verkocht, nu weer terug gekocht)

Kan toch niet zonder zo een JVC hoor, blacks vind ik gewoon heel belangrijk, de RS20 is gelukkig ook een mooi ding..
Maar zo een X500 of een X5000 of zelfs X7000.. gaaf hoor.
Hoop alleen wel dat met de nieuwe high power lamp niet weer problemen gaan komen!
Wat dat betreft zou ik nog wachten met de nieuwste serie tot er wat cinefielen 1000 uur hebben gekeken in 3 maanden tijd (AVS heb je dat soort lui) en er zeker van zijn dat, a, de lampen niet enorm terugloop hebben in lichtsterkte, b, de lampen het blijven doen en c, de koeling goed in orde is, dit ook omdat de behuizing niet veranderd is tov de X500 maar de lamp volgenst mij wel heter wordt, afwachten dus of JVC alles goed in orde heeft betreffende duurzaamheid.
Maar mooi dat JVC weer 'in the game' is!

Dank Simsatit!
Ik kan je nu al vertellen dat ik ook niet meer zonder deze blacks zou kunnen. Ook het contrast zie ik als `n verademing.
Het lijkt er inderdaad op dat JVC zich weer wat meer in de picture speelt. Ook de reviews van de nieuwe modellen zien er (weer) erg goed uit (prijkaartje trouwens ook :D)
In eerste instantie was ik aan het rondkijken voor `n gebruikte X35, maar toen ik nog `n X500 kon krijgen voor `n meer dan mooie prijs was de keuze gemakkelijk!

Ik wens je veel kijkplezier!

Groet,
Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

kermit

Citaat van: luuk123456 op november  1, 2015, 07:26:28
Hey Luuk. Goed te horen man. Nu merk je wat voor super beeld de X500 neerzet hè. Haha. Elke film moet je opnieuw bekijken. En ervaar je opnieuw hoeveel detail je ziet.morgen ga ik naar Mechelen want ik lees net hier dat de Jvc x7000 een geweldig plaatje neerzet. Welkom to the JVC club.  :D . Je hebt ons stiekem verrast met een grote upgrade. Je hebt het goed stil kunnen houden. :headbanging:


Het feit dat ik dat ik dit nieuws niet met tromgeroffel de wereld in heb geholpen, komt door het feit dat de X500 nergens meer te krijgen was voor die scherpe actieprijs.
Vorige week Marcel (H&C Hifi) gebeld, en gevraagd of er misschien nog een allerlaatste JVC te krijgen was. helaas, alle X500`s waren weg. `n paar uur later laat Marcel me weten dat hij wat heeft rond gebeld, en ja hoor, er was er nog één verkrijgbaar (de klant had niks meer van zich laten horen).
Dus ook marcel van H&C Hifi verdient `n warme douche ;D

Dus jij gaat zo vertrekken naar Mechelen om de X7000 te bekijken (en eventueel te kopen?) Altijd baas boven baas, dat zie je wel :clapping:
`n fijne dag gewenst en veel plezier!

Groet,
Luuk

Mooi man Luuk. Ik heb vandaag de X7000 gezien. Wat een projector is dat zeg. Het is de mooiste projector wat ik ooi gezien heb. Ik zou het wel willen hebben maar kost een berg geld.  :D nog even een jaar of 2 doen met de Rs49.

reza

Citaat van: kermit op november  1, 2015, 19:53:10
  :D nog even een jaar of 2 doen met de Rs49.

Hahah, ja natuurlijk Kermit....
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

kermit


reza

Hahah. Binnenkort gaan we koffie testen...
Data,s volgens snel.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Citaat van: reza op november  4, 2015, 10:55:13
Hahah. Binnenkort gaan we koffie testen...
Data,s volgens snel.

Ik heb alvast een Bialetti aangeschaft :) Dan kunnen we de Saeco bonen-maal-machine naast de Nespresso en de Bialetti testen :) En slapen we de hele nacht erna niet van de caffeine overdosis :)

Als we het na 18 november plannen dan hangt hier misschien wel een JVC X5000 :)

hifiman

Citaat van: kermit op november  1, 2015, 19:53:10
Mooi man Luuk. Ik heb vandaag de X7000 gezien. Wat een projector is dat zeg. Het is de mooiste projector wat ik ooi gezien heb. Ik zou het wel willen hebben maar kost een berg geld.  :D nog even een jaar of 2 doen met de Rs49.
Ik schrijf me alvast in als potentiele volgende eigenaar  ;D

kermit

Citaat van: Audioloog op november  4, 2015, 15:07:57
Ik schrijf me alvast in als potentiele volgende eigenaar  ;D
Gereserveerd. :D

kermit

 :hmmm:
Citaat van: reza op november  4, 2015, 10:55:13
Hahah. Binnenkort gaan we koffie testen...
Data,s volgens snel.
Eindelijk ga ik een bialetti proeven. :coffee:

kermit

#923
Citaat van: riwi op november  4, 2015, 14:37:01
Ik heb alvast een Bialetti aangeschaft :) Dan kunnen we de Saeco bonen-maal-machine naast de Nespresso en de Bialetti testen :) En slapen we de hele nacht erna niet van de caffeine overdosis :)

Als we het na 18 november plannen dan hangt hier misschien wel een JVC X5000 :)
Welcome back to the JVC club . :worship: geen X7000?

riwi

Citaat van: kermit op november  4, 2015, 18:24:42
Welcome back to the JVC club . :worship: geen X7000?

Nee ik vond de X7000 erg mooi, maar het verschil was niet 2000 euro groot (4500 vs 6500). Bovendien vind ik ruim 4 mille wel genoeg voor een projector. Meestal schrijf je (ik) hem toch af in 3 of 4 jaar.
Maar de keuze is nog niet gemaakt. Ik wil ook de Sony hw65 nog eens goed bekijken.