Kermits 21:9 Homecinema

Gestart door kermit, december 14, 2006, 21:10:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeKa

Citaat van: riwi op januari 26, 2009, 12:29:10
Hoe kan dat er nou standaard op zitten. Waar haalt de Dune dan die plaatjes vandaan ?
Dit is gewoon zo'n jukebox omgeving die voor de PCH en de TViX ook te maken is. Ik vind het alleen te veel werk om te maken, en bovendien heb ik liever een lijst met tekst dan van die vage plaatjes ;) Het zal er allemaal ook niet sneller van gaan werken denk ik. Voor mij persoonlijk absoluut oninteressant, maar dat is _mijn_ mening.

Voordelen van de Dune zijn :
- BluRay laatje
- BluRay regiovrij te maken (zelf)
- BluRay rips spelen met menu's en dus ondertitels/audiotracks kunnen kiezen.
- Betere audio (?) volgens review van Frank
- mooiere kast.
- Mooiere menu structuur (vlgs. kermit)
- AAN/UIT knop  ;D De PCH A100 heeft geen aan/uit knop  :-X

Nadelen Dune :
- Geen interne disk zoals A110 en tvix. Disk kan wel in de later komende Dune Center volgens mij.
- Geen gigabit standaard (is een optie) (TVix is wel gigabit). Kiezen tussen wireless en gigabit, beide kan niet.
- slechte leverbaarheid (?)

Hoe connect de Dune eigenlijk naar media op de PC via nhet netwerk? MyIhome, NFS, SMB?

Uh, www........?

Is het bij de Dune ook een optie en niet het standaard menu?

riwi


JeKa

#427
Citaat van: riwi op januari 26, 2009, 13:31:46
Op deze URL krijg ik een 404
:baaa:

Edit: Laat ik even van het goede van de mens uitgaan en er van uit gaan dat je het echt niet snapt. Jukebox haalt zijn gegevens via het internet de website van imdb, Google of Yahoo, waarvan imdb de default is. Indien afbeelding niet op imdb staat, zoekt Jukebox ook met google, yahoo en moviecovers. Google is hier de default instelling.

reza

Duidelijk Riwi,


Maar dan zie IK nog niet waarom ik direct zou moeten omschakelen.
De PCH doet het prima bij mij, zeker voor dat gene wat ik wil doen
werkt hij over het algemeen meer dan prima.

Ik ben meer benieuwd naar die 750 bij Kermit :music: :bigsmile:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Citaat van: JeKa op januari 26, 2009, 13:37:28
:baaa:

Edit: Laat ik even van het goede van de mens uitgaan en er van uit gaan dat je het echt niet snapt. Jukebox haalt zijn gegevens via het internet de website van imdb, Google of Yahoo, waarvan imdb de default is. Indien afbeelding niet op imdb staat, zoekt Jukebox ook met google, yahoo en moviecovers. Google is hier de default instelling.

OK ik wist niet dat dat automatisch kon die covers downloaden. De filenaam moet dan de entry zijn voor het zoeken op imdb neem ik aan. Hoe dan ook ik heb liever platte tekst.

jaco

De HDI ondersteund standaard een icoon browse mode. Hij gaat er dan vanuit dat er een speciaal file formaat image te vinden is in de directory waar de film onder zit. De image moet exact dezelfde naam hebben.
Dit omzetten kan met een simpel tooltje. Voor de TViX en de popcorn hour zijn inderdaad tools uit die informatie netjes ophalen zoals hierboven beschreven. Volgens mij zijn er nu mensen bezig dit soort tools ook voor de hdi te maken.

De snelheid van het scrollen viel mij enorm mee, ik merk geen enkele vertraging en die images zijn ~ 200 kbyte per stuk
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Davey

Citaat van: jaco op januari 26, 2009, 08:29:09
Niet een foto van mij, maar van iemand op het mpcclub forum (the Wizard)

Dat ziet er wel heel gaaf uit zeg

kermit

#432
Citaat van: reza op januari 26, 2009, 14:15:11

Ik ben meer benieuwd naar die 750 bij Kermit :music: :bigsmile:


Ok, De JVC HD750 hangt ;D. Ik werd het wachten beu . Ze waren niet leverbaar.Even bij Ge op visite geweest  om de HD750 op te halen en gelijk carnaval gevierd ;D .

Williams ,De dune speelt ook prima hier dus ligt het idd aan de Optoma. De ondertiteling van de bluray rips zitten in het kader van de 2.35 films. Dus heb je de functie niet nodig om de subs hoger of lager te stellen. Tenminste alle bluray rips die ik nu heb afgespeelt staan de subs netjes in het 2.35 kader.

williams

#433
Hoi kermit gefeliciteerd met je hd750,wat is je eerste indruk van het beeld t.o.v. de hd 350 ?

Ik ben op het avs forum wezen zoeken over het probleem met de optoma  i.c.m de dune ,en er is inderdaad een probleem met de 24 hz setting.

Als je net zoals ik met een ps3 draait en de 24 hz geforceerd in stuurt gaat het goed ,maar als het niet geforceerd is gaat het problemen geven zoals we gezien hebben .

Zit nu te denken wat te doen ,zal ik de dune kopen of niet .

Mischien gaat ik wel sparen voor de hd 350 .






JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

jaco

Je stelt een HDI dune toch ook handmatig in op de refreshrate ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Kjelt

Citaat van: kermit op februari 21, 2009, 02:31:16
Ok, De JVC HD750 hangt ;D.
Gefeliciteerd Kermit! Ik hoop dat je nu even tevreden zult zijn  ;D

hifiman

Ook vanuit hier gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst  :smile:


hifiman

Enne, als ik een keer langs moet komen met mijn AB met v-stretch codes erin dan hoor ik het wel :P

kermit

Heren,

Bedankt. Ik moet een nieuwe AB kopen.Ik zal dan een beroep op jou doen  ;D

kermit

Citaat van: jaco op februari 21, 2009, 09:49:02
Je stelt een HDI dune toch ook handmatig in op de refreshrate ?

Hebben we geprobeerd op de optoma maar dat werkt niet. Vanaf het begin af aan had de Optoma hiervan last. Het was ook 1 van de eerste 1080 p projectoren dus daar zal het wel in zitten

kermit

Citaat van: williams op februari 21, 2009, 08:51:52

Mischien gaat ik wel sparen voor de hd 350 .


Je zou ook voor de nieuwe Optoma kunnen gaan. Schijnt een mooie projector te zijn. Als het idd de zwartwaarde van de RS1 heeft zoals ik gelezen heb in de avs tread dan moet een een dijk van een projector zijn.Dlp look(punch) en zwartwaarde die goed zijn

reza

Feli Brain,



Ik zal je snel even pmmen voor een afspraak ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

kermit

Citaat van: reza op februari 21, 2009, 17:04:32
Feli Brain,



Ik zal je snel even pmmen voor een afspraak ;)
Is prima,


master30

ook gefeliciteerd met je aanwinst
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

kermit

Citaat van: master30 op februari 21, 2009, 19:48:20
ook gefeliciteerd met je aanwinst
Marcel ,
Thanks, ik moet nog een keer bij jou langskomen.

master30

Citaat van: kermit op februari 21, 2009, 20:22:12
Marcel ,
Thanks, ik moet nog een keer bij jou langskomen.

dat kan altijd  :)
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

reza

Hoi,


Gisteren geweest bij Kermit. :)


Er was niks geplannend, en het was al redelijk laat in de middag toen ik het idee krijg Kermit een pm
te sturen om wat proberen af te spreken. Dit lukte voor de zelfde dag, maar wel pas na 21.00 uur.
Zo gezegd zo gedaan.

Ik heb de Dune bekeken en natuurlijk in werking gezien. Toen de Dune er net was en iedereen er gelijk
behoorlijk van bezeten was, kon ik dat niet helemaal plaatsen. En begreep ik de Hype niet zo omdat de PCH
natuurlijk ook een zeer leuk apparaat is.

Maar eerlijk is eerlijk...

De Dune is eeen zeer mooie machine. Niet alleen om hem te zien maar het werkt PRIMA. Streamen van USB geen probleem,
al doe je er een BD in terwijl dat ding staat te streamen wacht hij gewoon netjes totdat JIJ WIL dat de BD op moet.
Mooi beeld, zeer snel, makkelijk te bedienen, kortom een zeer mooie machine.

Hij kost voor mij wel een hoop geld maar het is zeer zeker wel een mooie aanwinst in iedere HT.
Ik ben geen fan om 30 of 40 GB te downloaden dus blijft de PCH voorlopig wel bij mij op zolder.

Tja, en dan de 750.

Toen die aan ging zag ik niet zo heel erg goed waarom die een heel stuk duurder zou zijn dan de 350. Ook zag ik de verschillen niet direct. Maar als je hem een uur bekijkt begrijp je en zie je de verschillen wel zeker. Ik ken de JVC350 redelijk goed en heb die meerdere malen voor een langere periode kunnen bekijken, dus kan ik redelijk vergelijken. Ze hangen niet naast elkaar dus het
1 op 1 vergelijken was er helaas niet bij. Maar ik kan je wel vertellen dat, hoe langer je kijkt naar de 750 je steeds meer in het beeld wordt gezogen. En dat is natuurlijk op een goede manier! Het beeld knalt letterlijk van het doek af! Het heeft totaal geen moeite
om een 2.60 breed doek te vullen, en tja alles ziet er super gelikt uit. Ik was s,middags even bij mij vaste dealer om een TW5000
te bekijken maar die haalt het echt niet bij de 750 hoor...

Zeer mooie machine die 750!! Kermit je hebt het weer mooi voor elkaar, bedankt voor de cola en tot snel ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

searcher

Hi Kermit

Gefeliciteerd met je aanwinst het zal zeker een prachtig plaatje geven.

                                                                                          Gr Searcher



Atmoz


Gefeliciteerd met je mooie aanwinst Kermit O0 :o


Citaat van: searcher op maart  4, 2009, 11:18:31
Hi Kermit

Gefeliciteerd met je aanwinst het zal zeker een prachtig plaatje geven.

                                                                                          Gr Searcher

Als het plaatje net zo mooi is als op jou avater, dan komt alles helemaal goed ;D :wub:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

searcher

Citaat van: atmoz op maart  4, 2009, 11:35:59

Als het plaatje net zo mooi is als op jou avater, dan komt alles helemaal goed ;D :wub:

:lookaround: