Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

370000 KM..Dat is netjes.
Never change a winning team. Weer een v40? of nu een station ivm mini Ralph on the way  :pompom:

Wij zochten naar een station, maar zag deze staan. 65K gereden. Dus kan weer een paar jaar mee.

Citaat van: RalphH op april 20, 2015, 21:21:37
NB
Erg nice trouwens ;)
Thanks.

U 2  O0 veel veilige KMs.

denoontje

Mannen veel veilige kilometers hoor.....

RalphH

Citaat van: denoontje op april 20, 2015, 21:36:45
Mannen veel veilige kilometers hoor.....

Citaat van: Raymond187 op april 20, 2015, 21:23:22
veel veilige KMs.

Jullie ook heren!

Citaat van: Raymond187 op april 20, 2015, 21:23:22
370000 KM..Dat is netjes.
Never change a winning team. Weer een v40? of nu een station ivm mini Ralph on the way  :pompom:

Ja zeker netjes en motortje nog zeker niet versleten. Maar zaten wat dingetjes aan te komen en een station met een gastank half in de bak, schiet niet op met een kinderwagen straks ;).
Initieel op zoek naar een station, maar vond de V70's te duur, de V50 net niet je van het en moest na gasinbouw ook nog betaalbaar zijn.
Dus is het deze geworden ;D:



Rijdt wel ff gruwelijk anders dan de V40, ik ben content.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Heeft alleen 1 of andere etter mijn nummerbord al bewerkt met een gele stift O0
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

#2180
Staat ie woe voor de deur? Parkeer ik mijn rode duivelse oooo ernaast en kan ik hem even goed bekijken😉

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Citaat van: denoontje op april 20, 2015, 21:36:45
Mannen veel veilige kilometers hoor.....
Thanks.

Citaat van: RalphH op april 20, 2015, 21:44:41

Ja zeker netjes en motortje nog zeker niet versleten. Maar zaten wat dingetjes aan te komen en een station met een gastank half in de bak, schiet niet op met een kinderwagen straks ;).
Initieel op zoek naar een station, maar vond de V70's te duur, de V50 net niet je van het en moest na gasinbouw ook nog betaalbaar zijn.
Dus is het deze geworden ;D:



Rijdt wel ff gruwelijk anders dan de V40, ik ben content.
Ziet er mooi uit. Is dat de S80? Geloof je meteen dat het een stuk beter rijdt dan een s40. Dat is meestal zo met die grotere wagens rijdt een rustiger en fijner  :thumbs-up:
Zo'n LPG tank vult je halve kofferbak en dan past er zeker geen kinderwagen meer in. En als je op vakantie gaat naar het buitenland met de autopet dan kan je alle ruimte goed gebruiken. Wij hebben zelf een dakkoffer van 900L die vol zit :D

Ik heb al wat gepland onderhoud  voor de auto. Vrijdag nieuwe motorolie+filter. Doe ik standaard. Ook al is dat bij de dealer gebeurd 12K KMs geleden volgens onderhoudsboekje.

Volgende maand ga ik de voor remschijven en rem blokken vervangen. Volgens de BC moeten de blokjes over 7000KM vervangen worden, maar zo lang wacht ik niet. Aangezien ik het zelf op de oprit kan doen scheelt het aardig wat arbeids kosten. En ik neem Brembo performance schijven en blokjes. Remt iets beter dan standaard en totale kosten totaal zijn maar 170 euro via internet.

Loondijke

Citaat van: Raymond187 op april 20, 2015, 21:14:14
:D

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe auto gekocht. Ben voorlopig ff blut. Ik kon me niet inhouden dus weer een BMW geworden  :wub:



:worship: :worship:

Tja, soms moet je keuzes maken!  :clapping:

Gave bak hoor!
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Raymond187

Thanks :)

De PC staat nog in de huiskamer en doet zijn werk prima als HTPC. Dus ik zit niet zonder, anders had ik al wel iets in elkaar gefrunnikt of een MP gekocht. Zonder films of series is een big no no  :popcorn: :popcorn:

RalphH

Citaat van: Raymond187 op april 21, 2015, 09:03:25
Thanks.
Ziet er mooi uit. Is dat de S80? Geloof je meteen dat het een stuk beter rijdt dan een s40. Dat is meestal zo met die grotere wagens rijdt een rustiger en fijner  :thumbs-up:
Zo'n LPG tank vult je halve kofferbak en dan past er zeker geen kinderwagen meer in. En als je op vakantie gaat naar het buitenland met de autopet dan kan je alle ruimte goed gebruiken. Wij hebben zelf een dakkoffer van 900L die vol zit :D

Ik heb al wat gepland onderhoud  voor de auto. Vrijdag nieuwe motorolie+filter. Doe ik standaard. Ook al is dat bij de dealer gebeurd 12K KMs geleden volgens onderhoudsboekje.

Volgende maand ga ik de voor remschijven en rem blokken vervangen. Volgens de BC moeten de blokjes over 7000KM vervangen worden, maar zo lang wacht ik niet. Aangezien ik het zelf op de oprit kan doen scheelt het aardig wat arbeids kosten. En ik neem Brembo performance schijven en blokjes. Remt iets beter dan standaard en totale kosten totaal zijn maar 170 euro via internet.

't Is een S60, 5 cilinder, fijn karretje. Wel weer gas erin, anders wordt het te duur rijden ;D. Dit keer wel onderbouw. Moet de bandjes nog ff balanceren en audio op orde maken, standaard is heel brak. Verder hopelijk voorlopig geen kosten.

Brembo blokkies, alleen de naam doet al beter remmen haha. Netjes dat je dat zelf doet/kunt, heb met de V40 nog wel wat zelf gedaan, uitlaatje enzo, maar daar ga ik met deze niet meer aan beginnen denk ik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

ahh 5 cylinders is idd fijner rijden dan 4 B)

Zijn de banden wat schuin afgesleten? Misschien ook uitlijnen. Dat heb ik een week na de aankoop gedaan. 55 euro bij euromaster.

Remblokken vervangen stelt weinig voor hoor. Wie leraf, 2 bouten achter de remklauw. Reservoir remvloeistof dop eraf. Remblokjes met een schroevendraaier wat terug duwen anders krijg je de nieuwe er niet in. Klauw er af halen. Blokjes eruit. Ff kijken of de sensor nog heel is. Die zit in een remblokje (iig bij BMW). Achterkant nieuw remblokje beetje kopervet. En alles terug zetten.

Met schijf ongeveer 1 uur per wiel.


Kan je daarna weer mooi in de ankers :D

Is LPG zoveel goedkoper rijden dan diesel?

RalphH

Moet ff checken hoe het met de bandjes is inderdaad, als ze gecupt zijn wordt het een uitdaging. Achter heeft ie sowieso afwijkende banden, vorige eigenaar had een lekke op vakantie blijkbaar.

Of het veel goedkoper is, weet ik niet, maar hoofdzakelijk vind ik diesel stinkbakken ;D. LPG net ff wat achoner en heb ik toch het idee dat ik nog wat iets voor het milieu doe zonder op comfort in te leveren.

Citaat van: Raymond187 op april 21, 2015, 13:28:57
Kan je daarna weer mooi in de ankers :D

Goed remmen is een pre ja, al zijn mijn gum-dagen wel over ;D.
Alles vervangen per wiel een uur, valt niet tegen, lekker middagje pielen. Het is er goed weer voor :-).

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Lekker ruiken doet diesel idd niet  :-X

Diesel rijden vind ik erg fijn, omdat ik iig met de vorige ~1000km reed op een volle tank 63l. De huidige is een automaat 6 traps dat is minder zuinig dan de handbak ~900km volle tank 61L. Alleen wegenbelasting is dan weer jammer 115e pm.

Atmoz

Citaat van: Raymond187 op april 20, 2015, 21:14:14
:D

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe auto gekocht. Ben voorlopig ff blut. Ik kon me niet inhouden dus weer een BMW geworden  :wub:



:worship:

Goed bezig Ray O0

Veel (rij)plezier 8) 8)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Hey de futuristische en vernieuwe Bob de klusser aka Stepffffffff AKA Atmoz :D

Thanks komt vast goed.

high-q

Gefeliciteerd met jullie aankopen heren 8) :pompom:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

Diesel rijdt inderdaad wel fijn. Ik sinds kort nu benzine en automaat en dat is wel wennen hoor. Remt bijv bijna niet af op de motor...

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

He is eigen budget nu he [emoji12]. Ik rij zelfs af n toe op 2 ipv 4 cilinders

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Citaat van: high-q op april 22, 2015, 11:36:57
Gefeliciteerd met jullie aankopen heren 8) :pompom:
Thanks Q

Citaat van: denoontje op april 22, 2015, 19:39:09
Diesel rijdt inderdaad wel fijn. Ik sinds kort nu benzine en automaat en dat is wel wennen hoor. Remt bijv bijna niet af op de motor...
Nou ik rij nu diesel automaat en gas los is gewoon doorrijden. De handbak remt wel goed af.

Citaat van: denoontje op april 22, 2015, 21:20:30
He is eigen budget nu he [emoji12]. Ik rij zelfs af n toe op 2 ipv 4 cilinders
Lekker zuinig  dus  :thumbs-up:

Citaat van: RalphH op april 21, 2015, 17:46:06
Moet ff checken hoe het met de bandjes is inderdaad, als ze gecupt zijn wordt het een uitdaging. Achter heeft ie sowieso afwijkende banden, vorige eigenaar had een lekke op vakantie blijkbaar.
Goeie banden is een must. Lekker stil en goed contact met de weg. Op de foto lijkt het dat je 17" velgen hebt. Dat is een veel gebruikte maat velg dus de banden zijn fijn geprijsd. Zomer banden Michilin primacy 3. 17" 225 zijn maar € 105 p/st.  En daar rij je toch wel 50K KMs mee.


Raymond187

 :pompom:

Gaan er lezers van dit topic ook toevallig naar Extrema outdoor zaterdag?

ff wat ouwehoeruh en biertje pakken?

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op juli  9, 2015, 14:56:58
:pompom:

Gaan er lezers van dit topic ook toevallig naar Extrema outdoor zaterdag?

ff wat ouwehoeruh en biertje pakken?

Ik zal naar je zwaaien als ik Eindhoven/Best voorbij scheur  ;D

Raymond187

Je kan ons herkennen door een busje vol met 8 mafkezen.....met teveel drank op  :pompom: :pompom:

Behalve de bob. Bij ons de de bob altijd 100% alcohol vrij. Elk jaar iemand anders rijden  :thumbs-up: