Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

high-q

Citaat van: Raymond187 op december 23, 2013, 15:11:10
Draaiende tieten....hhhmmm  :hehe:

Hoe is het beeld en geluid? Ik merkte duidelijk verschil tussen de MP die ik voorheen gebruikte tov de Oppo.

Zul je straks in Thailand vast genoeg zien :P

Beeld is super, maar hij hangt nu direct aan een oudere 37" hd ready plasma tv zonder tussenkomst van een receiver.
Kon em cheap over kopen van van m'n werk. Het geld ging naar Serious Request (is hier nu in LWD waar ik werk).

Maar heel kort door de bocht:

Voordelen:

1. Beter beeld en geluid en sneller dan de Raspberry-Pi of goedkope mediaplayer
2. Bediening met apps
3. Veel kleiner dan een full blown HTPC met dezelfde specs
4. Er staat een compleet OS op, mocht je er meer mee willen doen.
5. Komt goed als audio source uit verschillende testen met bijv icm Amarra
6. Speelt alles af met XBMC (behalve BR menu's)

Nadeel:

1. Duur als je nieuw koopt (heb je wel een computer die alles kan, niet alleen een MP)
2. Mac ;)

Zit eraan te denken om m'n Macbook Air weg te doen en die ook te vervangen voor een Mac Mini voor beneden aan de TV :angel:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

frank2

Speelt geen HD audio af wat mijn boxee wel kan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

high-q

Is inderdaad een nadeel dat dit niet out of the box kan met OS X,
maar hardware technisch gezien kan het wel met een workaround :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

LuPo

Citaat van: frank2 op december 23, 2013, 16:26:39
Speelt geen HD audio af wat mijn boxee wel kan.

Boxee gaf bij mij alleen maar problemen..

LuPo

Citaat van: Maro op december 23, 2013, 15:50:49
Nooit 1:1 vergeleken. Zal minimaal zijn. Ik vond de bediening van de Mede8er en zijn menu's een stuk minder dan de Dune's maar dat is ook gewenning. Ik heb al jaren Dune players en ga niet naar iets anders kijken voorlopig. De bouw van een Dune is iig veel mooier dan die plastick gebakjes die je koopt voor een paar tientjes. Bij een fatsoenlijke set hoort imho ook zeker een fatsoenlijke Media player.

Mijn 1000x3D is van aluminium. Dan moet je ook deze vergelijken met de genoemde Dune's. Menustructuur is ook veel beter dan van de goedkope.. alle waar naar z'n geld. Voor *€60 kun je ook niet zo veel verwachten. De 400x2s deed het allemaal ook voor een kwart van de prijs. Uiteraard wel plastic en tragere menu's.

Maro

Ik ken de 1000 niet. Zal ook wel weer wat duurder zijn. Ik begin er iig niet weer aan zolang Dune deze kwaliteit blijft maken. Vind het wel grappig. Voor audio worden streamers van vele 1000den €'s gemaakt maar voor video is het allemaal nogal in een budget markt. Terwijl het volgens mij makkelijker is om een puur audio streamer te maken dan een complete media streamer. Een high end Dune zou ik wel eens willen zien en horen. Aan de andere kant is dat natuurlijk ook een kansloze missie als je ziet wat voor kwaliteit je voor een paar tientjes krijgt. Is ook zo bij audio natuurlijk (SBT) alleen zijn audiofielen nu eenmaal een beetje raar... :tounge2:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

LuPo

#1706
De 1000 zit op een prijs van €300 met harddisc. Echt compleet anders opgebouwd dan de 400, 600 en 800 serie. Ik snap dat je niet over wilt stappen maar je moet mede8er niet over 1 kam scheren. Dat wilde ik er alleen maar mee aangeven. Je vergelijkt een goedkope streamer van Mede8er met een dure van Dune. Van Dune heb je ook hele goedkope media streamers (TV101) die ook heel plastic zijn. Ik kan me niet voorstellen dat die beter zijn dan de genoemde 400 serie van Mede8er.

Zoals gezegd is het menu van de 1000 heel anders ingedeeld en reageert hij veel sneller etc. Het is eigenlijk een heel ander product. Wel jammer dat het zo'n UFO is. Daar knappen veel mensen op af. Ik vind het ook niet heel mooi, maar functionaliteit en prijs gaan hier boven vorm. Ik kon deze 1000 met 2TB harddisc voor €200 krijgen. Prima prijs voor een erg mooi product.

larzie

Allemaal leuke alternatieven voor de beste keus, namelijk de htpc met xbmc!  :pompom:
Succes met kiezen Raymond!  :tongue2:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

LuPo

Citaat van: larzie op december 24, 2013, 17:45:47
Allemaal leuke alternatieven voor de beste keus, namelijk de htpc met xbmc!  :pompom:
Succes met kiezen Raymond!  :tongue2:

En de duurste. :thumbs-up: :hehe:

larzie


Citaat van: LuPo op december 27, 2013, 12:41:31
En de duurste. :thumbs-up: :hehe:

Het is maar hoe je het bekijkt. Elke keer een nieuwe mediaplayer is ook niet goedkoop. Mac mini upgraden of vervangen ook niet. Htpc vervang je elke keer wat componenten.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Citaat van: larzie op december 27, 2013, 12:46:56
Het is maar hoe je het bekijkt. Elke keer een nieuwe mediaplayer is ook niet goedkoop. Mac mini upgraden of vervangen ook niet. Htpc vervang je elke keer wat componenten.

Mac Mini upgraden niet goedkoop? Met beetje goed zoeken zijn de geheugenmodules erg betaalbaar en HDD's zijn ook standaard. Verder kan je er inderdaad niets aan upgraden  ;D

Maar echt duur is het upgraden niet, aanschaf uiteraard wel  :happy:

Raymond187

Nog ff en we zitten in 2014  :pompom:

Morgen laatste "feest"dag en dan weer een fris nieuw begin.

Vandaag nieuwe UTP kabel getrokken vanaf de meterkast. 15M valt nog mee. 1 kant krimpen met de laatste mooie RJ-45 connector. Aangesloten op naar de PC boven PC aan....en geen verbinding...rraarrrhhhhh  >:D QUE PASA??

Weer naar beneden ff naar de kabel kijken...hhmmzzzz wel zo snugger om ook de connector om te draaien als je naar de andere kant voor de juiste kleuren combinatie :D :D noujah.. ff opnieuw krimpen en klaar.
Dat werkt beter hehehe. eindelijk 1GB. Had ik voorheen niet nodig.

Is wel me laatste upgrade van 2013  :headbanging:

Op naar 2014 nieuwe speakerzzzzzzzzz whoeiiiiiiiiiiiiiii  :pompom:

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op december 30, 2013, 19:27:17
Nog ff en we zitten in 2014  :pompom:

Morgen laatste "feest"dag en dan weer een fris nieuw begin.

Vandaag nieuwe UTP kabel getrokken vanaf de meterkast. 15M valt nog mee. 1 kant krimpen met de laatste mooie RJ-45 connector. Aangesloten op naar de PC boven PC aan....en geen verbinding...rraarrrhhhhh  >:D QUE PASA??

Weer naar beneden ff naar de kabel kijken...hhmmzzzz wel zo snugger om ook de connector om te draaien als je naar de andere kant voor de juiste kleuren combinatie :D :D noujah.. ff opnieuw krimpen en klaar.
Dat werkt beter hehehe. eindelijk 1GB. Had ik voorheen niet nodig.

Is wel me laatste upgrade van 2013  :headbanging:

Op naar 2014 nieuwe speakerzzzzzzzzz whoeiiiiiiiiiiiiiii  :pompom:

Haha, herkenbaar :)

Heb ook nog een kabel getrokken Cat6 en afgemonteerd in de woonkamer. WiFi probleem ook gefixed :)

Raymond187

Wifi probleem heb ik hier nog steeds. Maar op zolder heb ik geen wifi nodig. En de pc is wired.

Heb je shielded CAT6?

Maro

Hebben jullie ervaring met je netwerk over je wcd's? Heb onlangs zo'n setje gekocht om ook de PS3 en Dune op de kamer van mijn zoontje on-line te krijgen. Werkt eigenlijk super goed en makkelijk. Voordeel is geen draden trekken nadeel is dat je er ook geen 40 gig BR over moet willen streamen. Maar voor mkvtjes en DVD9 gaat het als een speer ook Netfilx draait er als een zonnetje op.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op december 31, 2013, 11:50:28
Wifi probleem heb ik hier nog steeds. Maar op zolder heb ik geen wifi nodig. En de pc is wired.

Heb je shielded CAT6?

Yup shielded! Mijn zwager zit in de electrotechniek en die kwam "even" kabeltje trekken. Kwam met een haspel aanzetten wat ze normaliter ook voor kantoren inzetten  :blink:

Raymond187

Citaat van: Maro op december 31, 2013, 11:59:04
Hebben jullie ervaring met je netwerk over je wcd's? Heb onlangs zo'n setje gekocht om ook de PS3 en Dune op de kamer van mijn zoontje on-line te krijgen. Werkt eigenlijk super goed en makkelijk. Voordeel is geen draden trekken nadeel is dat je er ook geen 40 gig BR over moet willen streamen. Maar voor mkvtjes en DVD9 gaat het als een speer ook Netfilx draait er als een zonnetje op.
Welke heb je gekocht? Ik wil wel een setje kopen voor in de slaapkamer. Ik kan dan een xtra WCD in de meterkast maken op dezelfde groep. 25MBps is snel zat voor 720p series.

Citaat van: WickedGame op december 31, 2013, 12:28:25
Yup shielded! Mijn zwager zit in de electrotechniek en die kwam "even" kabeltje trekken. Kwam met een haspel aanzetten wat ze normaliter ook voor kantoren inzetten  :blink:
Stugge kabels, maar wel goed  :thumbs-up:

Maro

Sitecom LN-540 Mini Homeplug triple pack 500Mbps bij de MM, 500Mbps. Gaat echt goed en makkelijk. Zitten twee eindpunten bij. Meen iets van €68,-

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Voor alle lezers en posters de beste wensen en vooral gezondheid toegewenst!!

En dat er  maar genoeg budget is voor de hobby  :pompom:

Mijn 2014 is zeer pijnlijk begonnen  :-X
Gisteren aan het spelen met de kleine man. Wilde ik me optillen met me hand op de tafel.... grijp ik mis behalve me nagel rrarrhhhh zo me nagel helemaal los flink bloeden natuurlijk...ppffff werdt gewoon misselijk van de pijn...knetter dat doet pijn zeg. Dat wordt een flinke blauwe vinger voorlopig en de nagel zal er wel verder af gaan :(

Citaat van: Maro op december 31, 2013, 13:24:53
Sitecom LN-540 Mini Homeplug triple pack 500Mbps bij de MM, 500Mbps. Gaat echt goed en makkelijk. Zitten twee eindpunten bij. Meen iets van €68,-
Dat  is niet duur. Zal  eens kijken. Voor de slaapkamer gebruik ik nog een 2.5" externe hdd voor de series. Beetje onnodig met een NAS.

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op januari  2, 2014, 08:02:46
Voor alle lezers en posters de beste wensen en vooral gezondheid toegewenst!!

En dat er  maar genoeg budget is voor de hobby  :pompom:

Mijn 2014 is zeer pijnlijk begonnen  :-X
Gisteren aan het spelen met de kleine man. Wilde ik me optillen met me hand op de tafel.... grijp ik mis behalve me nagel rrarrhhhh zo me nagel helemaal los flink bloeden natuurlijk...ppffff werdt gewoon misselijk van de pijn...knetter dat doet pijn zeg. Dat wordt een flinke blauwe vinger voorlopig en de nagel zal er wel verder af gaan :(
Dat  is niet duur. Zal  eens kijken. Voor de slaapkamer gebruik ik nog een 2.5" externe hdd voor de series. Beetje onnodig met een NAS.

Jij ook de beste wensen! En een heel goed, gezond en gelukkig nieuwjaar!

Die vinger is wat minder, maar het kan altijd nog erger natuurlijk.... gewoon af en toe beetje pijn en bloed is goed  ;D  :devil:


RalphH

Citaat van: Raymond187 op januari  2, 2014, 08:02:46
.... grijp ik mis behalve me nagel rrarrhhhh zo me nagel helemaal los flink bloeden natuurlijk...ppffff werdt gewoon misselijk van de pijn...knetter dat doet pijn zeg.

I feel your pain...aaaaauw.

Beste wensen ook natuurlijk!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Was jij laatst niet op zoek naar LOTR op BR? Staat vandaag op ibood voor €40,-
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Thanks, maar ik zoek star wars. Al vind ik LOTR ook een topper.

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op januari  2, 2014, 09:57:10
Thanks, maar ik zoek star wars. Al vind ik LOTR ook een topper.

Ja die staat ook nog steeds op mijn lijstje... Maar die zie ik vrijwel nooit zakken qua prijs  :sly:

Raymond187

70e vind ik het gewoon niet waard. BR zou niet meer hoeven te kosten dan 7e.