R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Gestart door R, februari 29, 2004, 23:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

R

Net witte rook uit H'sum, als alles goed gaat is de Linn einde van de week beschikbaar.

advr

Citaat van: R op mei  7, 2012, 19:41:20
Net witte rook uit H'sum, als alles goed gaat is de Linn einde van de week beschikbaar.

:clapping: :clapping: :clapping:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Perfectionist

Citaat van: R op mei  7, 2012, 19:41:20
Net witte rook uit H'sum, als alles goed gaat is de Linn einde van de week beschikbaar.

Spannend! (alles al geript ?  :D )
Een beter forum begint bij jezelf.

R

Ben op 15-20% ongeveer ;)

R

Nog een update te melden. Tijdens de demo door Garmt bij BBG heb ik voor het eerst kennisgemaakt met het merk audioquest qua bekabeling, in dit geval tussen de LINN en de Sonus fabers. Dat vond ik zo mooi, dat ik op zoek ben gegaan naar een mooi tweedehands setje. Op dit moment is een setje CV-8, 3 meter onderweg! En dan zijn we voorlopig weer even klaar ;)

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

R

#3931
Bizar mooi!!


royal d

Verdorie wat een mooi plaatje zeg :headbanging:

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Deleted member

Hij is binnen dus, gefeliciteerd en veel luisterplezier!! Zie er mooi uit! :thumbs-up:

Xander32

Prachtige aanwinst, gefeliciteerd!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Perfectionist

Een beter forum begint bij jezelf.

Dirk

nice  :clapping:  congratz              mooie tv ook
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Thanks allen, het klinkt ook werkelijk fantastisch! Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik mijn oude set niet meer heb aangesloten in het nieuwe huis, dus de ruimte zal ook wel wat doen, man wat is dit mooi!!

VlisChris

Het gaat toch niet om het hoe, maar om het wat :)
Dus als het lekker klinkt dan klinkt het gewoon goed 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jean Sibelius

Hele mooie upgrade R! (staat ook op mijn verlanglijstje) O0
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Thanks, bij jou alleen de streamer dan? Is mooier dan cd!

Citaat van: Jean Sibelius op mei 13, 2012, 22:37:31
Hele mooie upgrade R! (staat ook op mijn verlanglijstje) O0

BuSpu

Citaat van: R op mei 13, 2012, 22:50:35
Thanks, bij jou alleen de streamer dan? Is mooier dan cd!
Is dat jouw eigen ervaring?

R

Ja, tot nu toe wel.
Citaat van: BuSpu op mei 13, 2012, 22:59:43
Is dat jouw eigen ervaring?

beunky

En? Hoe bevalt het na een paar dagen?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

R

Nog steeds erg goed! Het rip-tempo is alleen maar hoger, omdat ik erg benieuwd ben hoe alles klinkt! Ik ben erg tevreden.

R

Vandaag nog wat zaken aan de setup gefixt. Ik heb de stroomtoevoer opnieuw aangelegd, met een witte mantel. Zo valt het snoer amper op. Daarnaast heb ik de LINN volledig aangesloten op de blu ray speler en de dune. Beide sturen video uit over HDMI (PCM) en de majik dsm doet een downmix naar 2.0. Je kunt los aangeven of je het center kanaal en LFE wilt downmixen. Hier was ik al jaren naar op zoek, en het lijkt alsof dit eindelijk de goed de oplossing is. De panasonic BR deed ook 2.0 downmix, maar daar zat altijd een stevige onbalans tussen vocalen en effectgeluid. De eerste ervaring is prachtig, snel tijd voor een filmavondje. Tot nu toe ben ik echt gigantisch onder de indruk van de majik dsm.

De LINN laat zich via de browser volledig inregelen, heerlijk simpel en snel. Zie hier wat screenshots:

Op de to do lijst staan:
- WCD voor de UTP netjes afwerken
- Ontvangen en aansluiten van audioquest CV-8.

Daarna volgen nieuwe overzichtsfoto's van fatsoenlijke kwaliteit.

beunky

Dat klinkt veelbelovend, ik ben ook heel benieuwd hoe dat gaat klinken hier...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

garmtz

Citaat van: R op mei 17, 2012, 17:56:27
Vandaag nog wat zaken aan de setup gefixt. Ik heb de stroomtoevoer opnieuw aangelegd, met een witte mantel. Zo valt het snoer amper op. Daarnaast heb ik de LINN volledig aangesloten op de blu ray speler en de dune. Beide sturen video uit over HDMI (PCM) en de majik dsm doet een downmix naar 2.0. Je kunt los aangeven of je het center kanaal en LFE wilt downmixen. Hier was ik al jaren naar op zoek, en het lijkt alsof dit eindelijk de goed de oplossing is. De panasonic BR deed ook 2.0 downmix, maar daar zat altijd een stevige onbalans tussen vocalen en effectgeluid. De eerste ervaring is prachtig, snel tijd voor een filmavondje. Tot nu toe ben ik echt gigantisch onder de indruk van de majik dsm.

Gooi je dan niet je surroundkanalen weg? Niet beter om toch gewoon de bluray speler op 2.0 PCM te zetten?