Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

chansig

#10050
De sub is foetsie. Aardige vent. Was wel te spreken over de weergave van de set. Hem ook nog even met en zonder BACCH laten horen. Korte impressie, maar zijn voorkeur ging uit naar zonder. Snap het wel. Je moet er echt even aan wennen.

Degene die de speakers morgen zou komen haakt helaas af. Zijn uitleg is wel oke, had ook al geld overgemaakt dus was echt wel serieus. Gelukkig komt er morgen iemand anders, als het tenminste allemaal meezit. Dus wie weet dan toch verkocht.

Geen zin om de speakers los te koppelen, de JBL's er neer te zetten en morgen weer hetzelfde trukje maar dan andersom te gaan doen. Dus vrijdagavond mogelijk de JBL's aan gaan sluiten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Had hij een aanbetaling gedaan? Wat raar dat hij dan afhaakt. Zal wel een goede reden hebben gehad dan, lijkt me.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Dura

#10052
Je blijft er zo te lezen wel relaxed onder.
Ik vind het altijd wat gedoe om duurdere zaken aan particulieren door te verkopen en ben altijd blij als ik ze uiteindelijk weg zie rijden, hopelijk tevreden en klaar!
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

vanzomereng

Citaat van: chansig op februari 18, 2021, 19:51:23
Degene die de speakers morgen zou komen haakt helaas af. Zijn uitleg is wel oke, had ook al geld overgemaakt dus was echt wel serieus. Gelukkig komt er morgen iemand anders, als het tenminste allemaal meezit. Dus wie weet dan toch verkocht.
In dat geval, ben je een toffe peer, immers dan stort je het geld terug en ben je zeer coulant  :clapping:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Citaat van: doorofnight op februari 18, 2021, 20:06:59
Had hij een aanbetaling gedaan? Wat raar dat hij dan afhaakt. Zal wel een goede reden hebben gehad dan, lijkt me.

HIj heeft het uitgelegd. Tsja als het niet klopt dan klopt het niet. Had inderdaad een klein bedrag voorbetaald. Bood uitzichzelf aan dat hij een gedeelte ervan weer terug wilde.

Ga me er inderdaad niet druk om maken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: Rob_Dingen op februari 18, 2021, 08:50:38
Nog niemand heeft gereageerd op mijn vraag wie er thuis daadwerkelijk ABX test voordat ze iets kopen in hun eigen set.
Denk dat het komt omdat dat niet gebeurd.

Rob

Waarom zou je dat, volgens jou, moeten willen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

Citaat van: Rob_Dingen op februari 18, 2021, 08:50:38
Nog niemand heeft gereageerd op mijn vraag wie er thuis daadwerkelijk ABX test voordat ze iets kopen in hun eigen set.
Denk dat het komt omdat dat niet gebeurd.

Rob
No way, mij veel te vermoeiend en de uitkomst weet ik al, ik hoor geen verschillen of deze zijn zodanig klein en verwaarloosbaar.

Bijna 95% van al mijn aankopen zijn zonder maar te luisteren vooraf, aangeschaft en dit is in 95% goed tot zeer goed verlopen.
Lees me wel veel in op forums en een rode draad door vele reviews heen en laat me verder leiden door scherpe aanschafprijzen
en een goed onderbuikgevoel, die ik heb bij een bepaald merk of type.

Daarnaast valt me op, dat bij vele aangeschafte gear, het gevoel iets gekocht te hebben wat UITEINDELIJK niet helemaal bevalt,
pas na enkele weken opdoemt.   Het apparaat heeft blijkbaar in den begin geen steken laten vallen (dingen die wellicht ook in blinde
ABX-testen niet boven water waren gekomen?) en uiteindelijk toch op iets langere termijn teleurstellen, om redenen die vaak moeilijk
door mensen zijn te duiden (en wellicht ook middels ABX-testen niet boven water komen?) en vaak worden samengevat onder de noemer:   
"heb er geen klick mee" , "niet muzikaal"   "te afstandelijk" etc

Ooit eens een Cambridge CD-speler Cambridge Azur 740C blind gekocht (immers ik geloofde niet in grote verschillen) en deze beviel
me in de eerste weken goed maar naar verloop van tijd bekroop me het gevoel van "koele analytische niet pakkende" weergave.
Als de euferie v/d aankoop helemaal is weggesleten, begint pas het echte luisteren !
Het gekke is, als ik nu weer een CD-speler zou kopen, doe ik dit waarschijnlijk weer blind (weliswaar nu wel beter geinformeerd en beter ingelezen)

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Geert (gvc)

Heb er net weer 3 uur ABX testen opzitten, tenminste, een goed bedoelde poging tot.

Het betreft de recente live streams van Alpha Audio, waar o.a. een aantal versterkers, luidsprekers en netwerk switches vergeleken worden. Zie bijvoorbeeld https://alpha-audio.net/videocast/sample-test-five-audiophile-switches/.

Zeker wat betreft versterkers en switches is het volgens mij zo al moeilijk genoeg om verschillen te horen, niettemin zijn er kijkers die tijdens de live streams verslag uitbrengen van verschillen die ze horen. Dit dus op basis van een opname via microfoons, een paar honderd kilometer internet netwerk kabel en tientallen routers en switches er tussen. Nog te zwijgen over het feit dat er tussen het beluisteren van een bepaalde song op de verschillende apparaten telkens 15 minuten onderbreking zit. Een mooie uitdaging voor je auditief geheugen.

Ik heb via de link hierboven de 5 opnames van de netwerk switch test gedownload en zeer uitgebreid vergeleken. Geen verschil waar te nemen.

Wat wel opvalt is dat niettegenstaande het opnames van een hifi set betreft redelijk behoorlijk klinkt, maar helemaal niet de resolutie heeft van de originele song. Ik hoor ook enkele kenmerkende tonale verschillen, zoals teveel low-mid, een zeer vervelende piek in het mid en te weinig hoog. Dat laatste had ik al schrik voor, als je ziet welke hoek de microfoons maken met de speakers. Daarom even de spectrums vergeleken van het origineel en een van de opnames, zie bijlage. Ik vraag me af hoe de kijkers op die manier betrouwbare uitspraken kunnen doen over de kwaliteiten van de apparaten.

Geen belangrijke nieuwe inzichten verkregen, maar ik kan nu wel gefundeerd inschatten wat de waarde is van deze streams en de comments van de kijkers, en hoe goed de geluidskwaliteit is van een dergelijke setup. Zo is er dus altijd wat te leren. (En ik ga er natuurlijk van uit dat de mensen in de studio wel een beter oordeel kunnen vellen over het geluid).

Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

John Wx

Citaat van: VANZOMERENG op februari 18, 2021, 21:01:46
No way, mij veel te vermoeiend en de uitkomst weet ik al, ik hoor geen verschillen of deze zijn zodanig klein en verwaarloosbaar.

Bijna 95% van al mijn aankopen zijn zonder maar te luisteren vooraf, aangeschaft en dit is in 95% goed tot zeer goed verlopen.
Lees me wel veel in op forums en een rode draad door vele reviews heen en laat me verder leiden door scherpe aanschafprijzen
en een goed onderbuikgevoel, die ik heb bij een bepaald merk of type.

Daarnaast valt me op, dat bij vele aangeschafte gear, het gevoel iets gekocht te hebben wat UITEINDELIJK niet helemaal bevalt,
pas na enkele weken opdoemt.   Het apparaat heeft blijkbaar in den begin geen steken laten vallen (dingen die wellicht ook in blinde
ABX-testen niet boven water waren gekomen?) en uiteindelijk toch op iets langere termijn teleurstellen, om redenen die vaak moeilijk
door mensen zijn te duiden (en wellicht ook middels ABX-testen niet boven water komen?) en vaak worden samengevat onder de noemer:   
"heb er geen klick mee" , "niet muzikaal"   "te afstandelijk" etc

Ooit eens een Cambridge CD-speler Cambridge Azur 740C blind gekocht (immers ik geloofde niet in grote verschillen) en deze beviel
me in de eerste weken goed maar naar verloop van tijd bekroop me het gevoel van "koele analytische niet pakkende" weergave.
Als de euferie v/d aankoop helemaal is weggesleten, begint pas het echte luisteren !
Het gekke is, als ik nu weer een CD-speler zou kopen, doe ik dit waarschijnlijk weer blind (weliswaar nu wel beter geinformeerd en beter ingelezen)

Net een vrouw
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Timvg

Citaat van: gvc op februari 18, 2021, 22:11:56
Heb er net weer 3 uur ABX testen opzitten, tenminste, een goed bedoelde poging tot.

Het betreft de recente live streams van Alpha Audio, waar o.a. een aantal versterkers, luidsprekers en netwerk switches vergeleken worden. Zie bijvoorbeeld https://alpha-audio.net/videocast/sample-test-five-audiophile-switches/.

Zeker wat betreft versterkers en switches is het volgens mij zo al moeilijk genoeg om verschillen te horen, niettemin zijn er kijkers die tijdens de live streams verslag uitbrengen van verschillen die ze horen. Dit dus op basis van een opname via microfoons, een paar honderd kilometer internet netwerk kabel en tientallen routers en switches er tussen. Nog te zwijgen over het feit dat er tussen het beluisteren van een bepaalde song op de verschillende apparaten telkens 15 minuten onderbreking zit. Een mooie uitdaging voor je auditief geheugen.

Ik heb via de link hierboven de 5 opnames van de netwerk switch test gedownload en zeer uitgebreid vergeleken. Geen verschil waar te nemen.

Wat wel opvalt is dat niettegenstaande het opnames van een hifi set betreft redelijk behoorlijk klinkt, maar helemaal niet de resolutie heeft van de originele song. Ik hoor ook enkele kenmerkende tonale verschillen, zoals teveel low-mid, een zeer vervelende piek in het mid en te weinig hoog. Dat laatste had ik al schrik voor, als je ziet welke hoek de microfoons maken met de speakers. Daarom even de spectrums vergeleken van het origineel en een van de opnames, zie bijlage. Ik vraag me af hoe de kijkers op die manier betrouwbare uitspraken kunnen doen over de kwaliteiten van de apparaten.

Geen belangrijke nieuwe inzichten verkregen, maar ik kan nu wel gefundeerd inschatten wat de waarde is van deze streams en de comments van de kijkers, en hoe goed de geluidskwaliteit is van een dergelijke setup. Zo is er dus altijd wat te leren. (En ik ga er natuurlijk van uit dat de mensen in de studio wel een beter oordeel kunnen vellen over het geluid).

Het is leuk om eens naar te kijken, maar echt waarde hebben zo'n tests natuurlijk niet. Niet in levende lijve gezien de toegepaste methodiek, en al zeker niet op zo'n manier opgenomen. Sterk dat je er toch nog 3u voor uitgerokken hebt  :coffee:

Ze zijn wel tenminste eerlijk in de presentatie. Er zijn er ook die verschillende versies van dezelfde track(s) gebruiken om zo verschillen tussen componenten of voodoo te faken, of het volume een tikkeltje omhoog/omlaag gooien.

Kwabbernoot

Citaat van: VANZOMERENG op februari 18, 2021, 21:01:46
Als de euferie v/d aankoop helemaal is weggesleten, begint pas het echte luisteren !
Citaat van: John Wx op februari 18, 2021, 22:24:41
Net een vrouw

Ah, er is dus hoop. Uiteindelijk gaat ze wel luisteren. Top. Bedankt.  :laugh: 8)

Groeten...

vanzomereng

Citaat van: John Wx op februari 18, 2021, 22:24:41
Net een vrouw

Waaruit meen je dan te denken, dat ik geen vrouw ben  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Koen K

Volgens mij is er geen vrouw die zo over muziek en hifi schrijft als jij  ;)

vanzomereng

Citaat van: Koen K op februari 19, 2021, 10:56:07
Volgens mij is er geen vrouw die zo over muziek en hifi schrijft als jij  ;)

ah..ha  Koen K is een echte vrouwenkenner  :wow:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Zondag hoor ik of de speakers verkocht zijn. Ik verwacht van niet, maar wie weet verrast die persoon me. Ook weer een aardige kerel. Dat dan wel. En ook nog als andere hobby fietsen.

Goed, wel de JBL's gister even snel neergezet. Kabel erin (mini jack>>xlr) en aan. Brom, zoem. JOSSIE!!!!!!!!!!  :D

Ik heb nog wat kabels liggen dus even kijken wat ik kan fixen. Het is even wennen aan de kleine speakers. Dat doet verdacht veel met je ervaring van de weergave. Dus geluid even proberen op me in te leten werken. Dat ging niet heel makkelijk want beneden wachte een laptop die keuren vertoonde.

Dus het maar opgegeven. Vandaag na het sporten en poetsen even gaan zitten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

Citaat van: chansig op februari 20, 2021, 09:55:36
Dat ging niet heel makkelijk want beneden wachte een laptop die keuren vertoonde.

Ooooooooh valt nog mee, kan je beter hebben dan een vrouw die kuren vertoont  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

DofN

Succes met de verkoop Hans.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig



Grappige dingen hoor. Even wat hoger gezet zodat de tweeter enigszins op oorhoogte zit.

Moeten nog inspelen. Maar inmiddels al wel gewend. Hier kan ik prima de tijd mee door komen voordat de mastedonten komen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Het midwoofertje heeft wel wat slagen gemaakt vandaag, dus ik heb besloten dat de speakers zijn ingespeeld.

Impressie: Tsja....in deze ruimte voor dit geld ga je niet snel wat beters vinden. Tuurlijk mis je op momenten de wat diepere regionen. Het hoog is op momenten wat fel. Maar plaatsing, ruimtelijkheid, dynamiek etc. Allemaal prima hoor. Lekker om hier even mee te draaien.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

DJ Chansig   :D

Leuk PA spul.

Heb ze in het verleden ook gehad , en zijn prima voor het geld.

chansig

#10070
Zal ik eens een boude uitspraak doen: Dit klinkt beter dan een set van 10.000 euro in een gewone, doosnee woonkamer. TV en kast tussen de speakers, 1 van de speakers een soort van in de hoek, de ander wat vrijer etc.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

De stands zijn duurder dan de speakers, de mac mini is zelfs duurder dan de speakers. De BACCH software is bijna 4 x zo duur. :D

Zelfs alle panelen bij elkaar zijn ws duurder dan de speakers... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Nu je onderschrift nog aanpassen en klaar ben je  :o

chansig

Goeie...ga ik even doen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

Citaat van: chansig op februari 20, 2021, 16:16:42
Het midwoofertje heeft wel wat slagen gemaakt vandaag, dus ik heb besloten dat de speakers zijn ingespeeld.
Wel een vlotte conclusie en wat vinden de speakertjes er zelf van  ???

Veel plezier er mee  ::)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD