Oppo UDP-203 UHD Blu-ray speler

Gestart door M, september 16, 2016, 10:59:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vik

Het zou kunnen dat hij mogelijk 2 hdmi kabels gebruikt vandaar mijn vraag.


Citaat van: riwi op oktober  4, 2017, 17:02:51
Ik heb daar ook mee gespeeld. Op Direct zie ik altijd 1080p voor de GUI (dus zonder spelende film). Ik weet niet wat het idee daarachter is. Ik vind het wel handig omdat mijn (slechte Supra) HDMI kabel op stand auto niks weergeeft en als ik dan op stand custom iets instel dat niet werkt kan ik via de direct mode nog weer in de Oppo menus komen.
Ik stel meestal Custom in op 2160p24 en de Chroma resolutie en bitdiepte die ik wil.
Op Auto kiest de Oppo altijd de hoogst mogelijk resolutie die uit de HDMI handshake volgt. (Dwz 2160p60 en 12 bit meestal)

Ik zag eergisteren toen ik met Billy Lynn aan het experimenteren was dat er ook een auto-safe mode is. Die moet ik nog uitproberen.

Op de HDMI audio uitgang heb je helemaal geen beeld.

Gefeliciteerd met de mooie Sony!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Rob_Dingen

Citaat van: donaldk op oktober  4, 2017, 12:39:17
Die mini Sony geeft veuls te weinig licht voor Rob, dus of een mini scherm nemen, of een iets dikkere Sony beamer. Ik vroeg mij vorige week al af toen Rob in het 760/nieuwe Sony's topic melde voor een Sony te gaan of ie misschien toch ging downscalen, maar toch niet.

Niet de DLP look, maar zeker een vette projector.

Rob de 203, is die 205 Oppo er nog niet of is er een andere reden? Ik zag de 205 staan bij Dolby in rijtje met consumenten DV bronnen op IBC.
Wat wil je zeggen met niet de dlp look?
De 203 is gelijk aan de 205 m.u.v de analoge uitgangen dat is bij de 205 op een veel hoger niveau.
Maar die gebruik ik in mijn HT niet.
Citaat van: vik op oktober  4, 2017, 07:42:15
Gefeliciteerd met de 5000 ES Rob. Ik heb er al een aantal uren mee mogen spelen ^^

Staat de laatste FW op de Oppo? Ik zou dan sowieso even kijken of het werkt om de Oppo te resetten naar de factory settings, gevolgd door erase persistent storage (cache)

Heeft al een aantal issues opgelost met de 203 en 205.

Staat de Oppo aangesloten op de hdmi main out uitgang?




De laatste firmware staat er op.
Resetten ga ik nog eens proberen als ik tijd heb en kom daar op terug.

Rob

riwi

#1027
Ik heb net een aantal dingen getest op source direct :

files :
1080i60 is OK  (dus output is 1080i60)
1080p24 is OK (dus output is 1080p24)
2160p24 is OK (dus output is 2160p24)

480i60 speelt niet op de JVC, Oppo speelt wel. Lijkt of de JVC geen 480i lust.
UHD disk 24p speelt 2160p24
DVD disk 480i speelt wel maar geen beeld , met Oppo op 1080pauto doet ie het wel
BD disk 24p speelt af op 1080p24

Rob_Dingen

Oke dan heb ik dus een probleem.
Files werken bij mij ook goed maar een uhd disk blijft 1080/24 aangeven en heb verschillenden titels geprobeerd.

Rob


Rob_Dingen

Heb hem reset en een persistent storage erase gedaan, helaas geen verschil.
Ook op auto blijft hij op 1080/24 staan.
Vreemd dat files wel werken en disk niet.
Maar goed het is heel makkelijk om over te schakelen met de AB.

Rob

vik

Om wat voor tv gaat het Rob als ik vragen mag?

Citaat van: Rob_Dingen op oktober  5, 2017, 00:08:49
Heb hem reset en een persistent storage erase gedaan, helaas geen verschil.
Ook op auto blijft hij op 1080/24 staan.
Vreemd dat files wel werken en disk niet.
Maar goed het is heel makkelijk om over te schakelen met de AB.

Rob
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

#1031
Citaat van: Rob_Dingen op oktober  4, 2017, 22:48:58
Oke dan heb ik dus een probleem.
Files werken bij mij ook goed maar een uhd disk blijft 1080/24 aangeven en heb verschillenden titels geprobeerd.

Rob

Dan is het tijd dat je er een Sony UBP-1000x (bij koop) voor in de plaats gaat nemen...al is het maar om te testen  ::) 
Sony>>>Sony dat moet altijd goed gaan  ;)

Edit
Hier iemand die ook een 5000ES en een 203 bezit....,dit is zijn bevinding tov de 203

My x1000 with the Sony 5000ES is throwing a awesome picture as compared to my Oppo 203 - it is very fast and I love the stand by mode when it comes on instantly.
Apps run as fast as a Roku ...''
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

evilniek

Citaat van: papaleo op oktober  5, 2017, 14:16:10
Dan is het tijd dat je er een Sony UBP-1000x (bij koop) voor in de plaats gaat nemen...al is het maar om te testen  ::) 
Sony>>>Sony dat moet altijd goed gaan  ;)

Edit
Hier iemand die ook een 5000ES en een 203 bezit....,dit is zijn bevinding tov de 203

My x1000 with the Sony 5000ES is throwing a awesome picture as compared to my Oppo 203 - it is very fast and I love the stand by mode when it comes on instantly.
Apps run as fast as a Roku ...''


Volgens mij hebben de EU modellen alleen geen app's, ofwel?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

riwi

#1033
Citaat van: evilniek op oktober  5, 2017, 15:02:27
Volgens mij hebben de EU modellen alleen geen app's, ofwel?

Ik heb geen apps volgens mij in de 203.

evilniek

Citaat van: papaleo op oktober  5, 2017, 14:16:10
Dan is het tijd dat je er een Sony UBP-1000x (bij koop) voor in de plaats gaat nemen...al is het maar om te testen  ::) 
Sony>>>Sony dat moet altijd goed gaan  ;)

Edit
Hier iemand die ook een 5000ES en een 203 bezit....,dit is zijn bevinding tov de 203

My x1000 with the Sony 5000ES is throwing a awesome picture as compared to my Oppo 203 - it is very fast and I love the stand by mode when it comes on instantly.
Apps run as fast as a Roku ...''


Ik vindt het een nietszeggende quote, dat is overigens geen verwijt naar jou toe pp.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

evilniek

Citaat van: riwi op oktober  5, 2017, 15:07:37
Ik heb geen apps volgens mij in de 203.

Nee ik doelde op de Sony, sorry off-topic.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Rob_Dingen

De TV is een Samsung UE75HU7500.
Maar ik kijk wel op de Sony straks.
Misschien is het een kabel of input probleem van de TV.

Rob

vik

Op de 5000 ES werkt het gewoon prima met de Source direct functie Oppo.

Hoe groot is jouw projectie scherm als ik vragen mag Rob?

Citaat van: Rob_Dingen op oktober  5, 2017, 16:04:10
De TV is een Samsung UE75HU7500.
Maar ik kijk wel op de Sony straks.
Misschien is het een kabel of input probleem van de TV.

Rob
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Rob_Dingen

Het scherm is 4 meter breed 16:9 met masking voor 2.35:1


vik

Uitstekend formaat voor de 5000ES.  ^^

Gain zal zeker ook niet al te hoog zijn vermoed ik? 1.0?

Citaat van: Rob_Dingen op oktober  6, 2017, 00:03:54
Het scherm is 4 meter breed 16:9 met masking voor 2.35:1
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Rob_Dingen

Even terug komen op mijn probleem dat bij source direct niet overschakelde naar UHD resolutie.
Dat lag aan mijn TV op de projector werkt het perfect.
Dus hij schakelt netjes bij alles naar de resolutie van de bron.

Rob

riwi

#1041
Da's mooi Rob. Geen probleem dus in de setup waar je hem gebruikt.


Ik heb nog wel een probleempje met de Oppo af en toe. Ik merk dat de netwerk aansluiting het soms plots laat afweten. Na bv. een uur kijken (een film/serie spelend vanaf de NAS met NFS) freezed de Oppo compleet. Power off/on is dan nodig. Daarna is de netwerk kabel niet meer werkend te krijgen. Lampje naast de netwerk aansluiting op de achterkant gaat niet aan. Ledje op de switch bij de poort waar de kabel in zit blijft uit. Alsof er geen kabel in zit. Oppo uit/aan helpt niet. netwerk kabel eruit/erin helpt niet. Powerkabel eraf en erop helpt niet.
Wifi aangezet in de Oppo. Dat werkte nog wel, maar is niet snel genoeg om grote files te streamen.
Verder gekeken met de Dune. Na een uur nogmaals de Oppo aan gezet : netwerk doet het weer.
Dit heb ik nu 2x al gehad.
Ik zal ook eens een andere netwerk kabel proberen.
En ik zal het eens aan Oppo melden.
Meer mensen met dit probleem?

Masterkale

Citaat van: riwi op oktober 12, 2017, 14:37:09
Da's mooi Rob. Geen probleem dus in de setup waar je hem gebruikt.


Ik heb nog wel een probleempje met de Oppo af en toe. Ik merk dat de netwerk aansluiting het soms plots laat afweten. Na bv. een uur kijken (een film/serie spelend vanaf de NAS met NFS) freezed de Oppo compleet. Power off/on is dan nodig. Daarna is de netwerk kabel niet meer werkend te krijgen. Lampje naast de netwerk aansluiting op de achterkant gaat niet aan. Ledje op de switch bij de poort waar de kabel in zit blijft uit. Alsof er geen kabel in zit. Oppo uit/aan helpt niet. netwerk kabel eruit/erin helpt niet. Powerkabel eraf en erop helpt niet.
Wifi aangezet in de Oppo. Dat werkte nog wel, maar is niet snel genoeg om grote files te streamen.
Verder gekeken met de Dune. Na een uur nogmaals de Oppo aan gezet : netwerk doet het weer.
Dit heb ik nu 2x al gehad.
Ik zal ook eens een andere netwerk kabel proberen.


En ik zal het eens aan Oppo melden.
Meer mensen met dit probleem?

Ik heb wel regelmatig problemen gehad met inloggen op de oppo of mijn datasat. Nadat ik vaste ip adressen heb gegeven voor al mijn rommel in huis ben ik er vanaf.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Kjelt

Citaat van: riwi op oktober 12, 2017, 14:37:09
Ik heb nog wel een probleempje met de Oppo af en toe. Ik merk dat de netwerk aansluiting het soms plots laat afweten.

Meer mensen met dit probleem?
Ik herken dit probleem vd 103, niet bereikbaar krijgt geen ip adres meer enigste wat dan nog helpt is de 10G switch resetten dat duurt drie minuten. Alleen met de Oppo heb ik daar last van, zeer irritant, eigenlijk eens met wireshark sniffen wat er allemaal gebeurt.

riwi

Citaat van: Masterkale op oktober 13, 2017, 00:06:59
Ik heb wel regelmatig problemen gehad met inloggen op de oppo of mijn datasat. Nadat ik vaste ip adressen heb gegeven voor al mijn rommel in huis ben ik er vanaf.
Ja IP mismatch is iets anders denk ik. IP technisch werkt het wel bij mij, maar lijkt de "kabel" weg te zijn ineens.

Citaat van: Kjelt op oktober 13, 2017, 09:38:59
Ik herken dit probleem vd 103, niet bereikbaar krijgt geen ip adres meer enigste wat dan nog helpt is de 10G switch resetten dat duurt drie minuten. Alleen met de Oppo heb ik daar last van, zeer irritant, eigenlijk eens met wireshark sniffen wat er allemaal gebeurt.

Bedankt. Bij mij blijft/gaat het switch lampje dan uit. Dwz de port is down.  Gisteren een andere kabel ertussen 1meter cat6 nieuw uit het folie. En 2 uur Narcos 4k gekeken zonder problemen. Kijken of het goed blijft of dat er toch meer aan de hand is.

Erik van Voorst (in memoriam)

#1045
Ben wel benieuwd wat de settings tot nu toe zijn van de 203/205 owners met betrekking tot HDR UHD schijfjes.

Wie speelt er bv NIET in hoge lamp modus en heeft de metastrip ingesteld om maar wat te noemen.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kjelt

Citaat van: riwi op oktober 13, 2017, 16:54:21
Bedankt. Bij mij blijft/gaat het switch lampje dan uit. Dwz de port is down.  Gisteren een andere kabel ertussen 1meter cat6 nieuw uit het folie. En 2 uur Narcos 4k gekeken zonder problemen. Kijken of het goed blijft of dat er toch meer aan de hand is.
Klopt is bij mij ook het geval.
Zit er nu eigenlijk aan te denken dat het met IP control te maken kan hebben, als ik de Oppo via IR bedien heb ik er nooit last van , als ik dan IP control via de iPad gebruik gaat het zo nu en dan mis. Het kan ook zijn dat er iets anders speelt natuurlijk, de Oppo staat bij mij niet 24/7 aan maar wordt hard gepowered als ik film ga kijken, meerdere devices gaan dan tegelijk hdcp protocol naar de router, wellicht dat dit er ook mee te maken heeft in mijn situatie. Vervelend blijft het wel.

riwi

#1047
Citaat van: Erik van Voorst op oktober 13, 2017, 17:28:39
Ben wel benieuwd wat de settings tot nu toe zijn van de 203/205 owners met betrekking tot HDR UHD schijfjes.

Wie speelt er bv NIET in hoge lamp modus en heeft de metastrip ingesteld om maar wat te noemen.

Die instellingen zijn sterk afhankelijk van de weergever. Op mijn projector zet ik in de Oppo de HDR met metastrip om naar SDR met behoud van de rec2020 kleuren en de resolutie. Ik zet dan (default) de target nits op 300. Verder wijzig ik in de Oppo niets. Ik zet wel in de JVC vaak highlamp aan voor extra pop. Maar opzich is dat niet nodig. In een donkere ruimte is lowlamp licht genoeg met de JVC.
Ik heb ook wel in HDR mode gekeken met de JVC, maar het blijft lastig. Ik heb er een custom Gamma HDR profiel in geladen en een rec2020 kleur profiel van de JVC website gedownload in de projector geladen. Naar mijn mening is het dynamisch bereik van een projector niet groot genoeg voor HDR.

Hoe zet jij nu de HDR contrast regelaar bij UHD schijven in de Sony vw260 ? Of kijk je toch ook in de HDR strip mode?

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik ga straks pas voor het eerst 4k native kijken....Planet Earth II.
Met mijn vrouw dus ik kan niet teveel veranderen van instelling.
Voorlopig alles even op auto gezet.
Morgen ga ik eens met die metadata spelen om te kijken wat het doet.
Het liefst wil ik die high lamp niet gebruiken....gewoon teveel lawaai  :D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Harry HT

Hi,
Citaat van: Erik van Voorst op oktober 13, 2017, 19:51:31
Ik ga straks pas voor het eerst 4k native kijken....Planet Earth II.
Met mijn vrouw dus ik kan niet teveel veranderen van instelling.
Voorlopig alles even op auto gezet.
Morgen ga ik eens met die metadata spelen om te kijken wat het doet.
Het liefst wil ik die high lamp niet gebruiken....gewoon teveel lawaai  :D
Veel plezier  O0

http://realorfake4k.com/my-product/planet-earth-ii/

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."