De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jowi

Citaat van: Bart_M op december 28, 2010, 15:03:32
Ik zou ook niet bezuinigen op een sub. Dit ga je als eerste missen.
+1

Maar ja dan kun je aan de gang blijven ;) toch... dit is wel een goed punt. De Velo MOET je gewoon houden. Ik zou eerder je speakers vervangen dan de sub als ik eerlijk ben...

Koen K


Ronin79

@ Blauw Oogje

Dat is aardig wat, het was ook maar een ideetje.
Wat jij al aangaf, het is idd. fors duurder als Pioneer.
Misschien kun je nog wel een mooie LX 72 op de kop tikken.
Ik had van mijn broertje vernomen, dat die iets in de geest van de € 1000 moeten zijn. (Smits Arnhem).

blue-eyes

Citaat van: SillentWolf op december 28, 2010, 15:20:54
@ Blauw Oogje

Dat is aardig wat, het was ook maar een ideetje.
Wat jij al aangaf, het is idd. fors duurder als Pioneer.
Misschien kun je nog wel een mooie LX 72 op de kop tikken.
Ik had van mijn broertje vernomen, dat die iets in de geest van de € 1000 moeten zijn. (Smits Arnhem).

Heel goed, die bedoelde ik ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bart_M

Ga eens op bezoek bij Joris, wellicht ben je er dan van overtuigd dat je toch je set moet houden. ;D

Ronin79

#5505
@ Blue Eyes

Dan denk ik toch goed mee  ;D

De LX 72 schijnt een goede receiver te wezen, en zeker voor dat geld.
Ze waren in prijs verlaagd, omdat de versies eraan komen, die 3D ondersteunen.

Voor relatief weinig geld, heb je een pracht receiver  ;)

blue-eyes

Citaat van: Bart_M op december 28, 2010, 16:13:45
Ga eens op bezoek bij Joris, wellicht ben je er dan van overtuigd dat je toch je set moet houden. ;D

Verbaasde me dat dit niet eerder werd geroepen :D :D

Joris wilde stoppen door geen plezier, etc. Ik wil het vervangen door een andere leuke droom. Ter financiering ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Joris1971

Citaat van: Blue-Eyes op december 28, 2010, 17:11:57
Verbaasde me dat dit niet eerder werd geroepen :D :D

Joris wilde stoppen door geen plezier, etc. Ik wil het vervangen door een andere leuke droom. Ter financiering ;)

Correctie  ;D, ik wilde stoppen omdat ik er weinig gebruik van maakte...

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Durk

Blijft deze set nu staan?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

frank2

goede beslissing, was ook zonde om zo'n set weg te doen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

blue-eyes

Citaat van: frank2 op januari  9, 2011, 10:12:11
goede beslissing, was ook zonde om zo'n set weg te doen

Ja en nee.
Ik heb het nu anders opgelost, maar zou het nog steeds doen. Ik heb niet de mogelijkheid om meerdere zaken te financieren. Het is het een of het andere.

Maar ik geniet er wel van, ook in de maanden van twijfel (bestaat nog steeds). Dat staat los van de beslissing om wel of niet te verkopen. Een mooie film kijken blijft gaaf!
Maar om met deze set 1 film in de maand te kijken ? ?   En de rest van de maand staat de pre/ev aan voor een Logitech Touch, wat internetmuziek luisteren op de achtergrond. Dat kan een simpele versterker ook....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BuSpu

Ik zat laatst te denken, zit er geen analogie tussen jouw set en je auto's? Huhh?

Nou kijk ik leg het uit: uit je verhalen weet ik dat je eerst een set had gebaseerd op een TAG McLaren, later kwam de Classe set die op bepaalde punten beter was maar op bepaalde punten ook niet. Je wilde volgens mij uiteindelijk 1 merk en zo koos je voor Classe en je ging heel ver om uiteindelijk de hele set compleet te krijgen.

Kwa auto's had je eerst de Volvo, die beviel goed zo lees ik maar de kriebel van iets echt heel nieuws maakte dat je rond ging kijken. Zo kwam je bij de Lexus. En ook daar bleek, op bepaalde punten duidelijk beter dan de Volvo maar op andere punten ook wel minder. Eigenlijk net als bij de audio.

Ik weet het niet hoor het is maar een gedachtenkronkel  ;)

blue-eyes

Dat is toch altijd zo?

De Volvo is duidelijk om rationele redenen weggegaan. De TAG ook. Had de TAG fabriek nog bestaan had ik GEEN Classe gekocht ;)
Dat alles van een merk willen hebben. Tja. Als je veel geld uitgeeft mag het er ook mooi uitzien.
Synergy, alles van een merk.

Altijd al gedaan: Denon set gehad, Rotel set, TAG set, etc. Af en toe wat smokkelen.
Het 100% ultieme hoeft van mij niet. 1 omdat ik het geld daar niet voor heb en overheb en 2 wegens in de ogen van velen de beperking om alles van een merk te willen hebben (ergo, zelfde serie).
Helaas lukt dat ook niet altijd (nu: Oppo BD player, Classe heeft geen BD speler).


p.s. Ja, de Volvo beviel ERG goed.... Maar houden tegen elke kostprijs?  Nee.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#5516
Kan iemand me helpen (Raymen? :D ).

Ik zoek gietmoffen. Iedereen kent ze wel, van Attema bijv. Zie plaatje. Ik zoek alleen metalen (RVS!) versies hiervan. Iemand een idee (Raymen :D ).


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raymen

Ik zei meen ik de laatste keer dast ze er waren in het rvs( toch ;D)

ik zal morgen eens voor je kijken

Mvrg,
RAymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Dirk

Citaat van: Blue-Eyes op januari  9, 2011, 21:11:27
Kan iemand me helpen (Raymen? :D ).

Ik zoek gietmoffen. Iedereen kent ze wel, van Attema bijv. Zie plaatje. Ik zoek alleen metalen (RVS!) versies hiervan. Iemand een idee (Raymen :D ).



als je op google inox (dus niet rvs ;)) ingeeft en wartel, dan kom je al een heel eind
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

hifivogel

Wat jij laat zien op de foto is een wartel een geen gietmof. Wartels zijn inderdaad leverbaar in RVS. Maar wat voor wartelmaat heb je nodig. De wartelmaat is afhankelijk van de kabel die er doorheen wilt voeren.
audiostreaming sonos

blue-eyes

I stand corrected. Uiteraard is dit een wartel, geen gietmof :( :)

@Raymen: ik was je aan het kietelen. Ik denk dat ik het nu ongeveer wel in mijn hoofd heb wat ik wil.
Een soort plaatje op de grond, om de gaten af te dekken, en netjes afmonteren met 3 RVS wartels.

De drie kabels netje omhoog, overgaand in een soort plaat aan de muur met daarop 6 inlets. Dezelfde als ik je heb gegeven. De drie kabels wederom in een wartel afgewerkt.

Moet nog wat verder uitwerken ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Inderdaad goed te vinden.
Wel heftige prijzen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#5522
Even het leuke tooltje van HTIP copieren en plakken ;)
Dan raken we deze tenminste niet meer kwijt :D

http://www.acmaine.com/swish/bdg_cd.swf?g_year=2050&g_month=10&g_day=1&g_title=Pensioen%20!%20!%20!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Madhouse

Geweldig tooltje idd! Ik heb er ook 1 in de openingspost van mijn topic staan  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op januari 15, 2011, 16:26:25
Even het leuke tooltje van HTIP copieren en plakken ;)
Dan raken we deze tenminste niet meer kwijt :D

:clapping:

Maar de echte credits zouden moeten gaan naar forumgenoot "ep woody" ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive