De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

LittleNinja

Goed om te horen allemaal.  ;)
Begint je vrouw ook aan te sterken?

Over "andere verhalen" gesproken.. Toen wij in het ziekenhuis waren voor onze tweeling lag er onder andere een kindje van een moeder die haar klauwen niet van de drugs af kon houden.. ook niet tijdens de zwangerschap. Het kleintje heeft daar uiteindelijk enorm veel last van gekregen!! Te licht, moeilijkheden met ademen, eten en temperatuur houden. Ze apart omdat ze bijna altijd lag te huilen.. Daarnaast lag de kleine er al toen wij er bij kwamen ( op de IC / MC ) en ze lag er nog steeds toen wij weer vertrokken ( 7 weken later. De kleine lag er al maanden!!!  :'( 
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raphie

Citaat van: tiptop op juni  7, 2008, 21:28:04


@Raphie.
Ben jij ook net weer papa geworden dan? Gefeliciteerd als nog dan. :D

Nee, BE wil ff scheuren in de nieuwe BMW  ;D

JBL PRX Power!

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

blue-eyes

#2053
Citaat van: Raphie op juni  8, 2008, 09:00:39
Nee, BE wil ff scheuren in de nieuwe BMW  ;D



Ik ga achterin zitten met een krantje, en brul: rijden James! ;D


@LN: yep, ook dat gaat sneller dan ik dacht, iig in vergelijk met de vorige zwangerschap. Ze heeft laatst al met de wandelwagen een rondje gelopen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

tiptop

Doet ie dan wel zijn pak aan en pet op. ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Raphie

Citaat van: Blue-Eyes op juni  8, 2008, 09:28:28
Ik ga achterin zitten met een krantje, en brul: rijden James! ;D


@LN: yep, ook dat gaat sneller dan ik dacht, iig in vergelijk met de vorige zwangerschap. Ze heeft laatst al met de wandelwagen een rondje gelopen ;)

James heb ik vrijgegeven, moet deze keer dus zelf rijden ;D
JBL PRX Power!

Sullivan

Hoi Eisse,

Ik ben niet meer zo aktief op het forum en daarom jouw topic ook een hele tijd niet meer gelezen. Ik was benieuwd hoe het met je set was en wat voor kasten je nu weer in elkaar hebt gezet. ;D Maar tot mijn schrik zie ik dat jullie met jullie tweede kindje weer zo'n zware tijd hebben (gehad). In ieder geval blij om te lezen dat het weer de goede kant op gaat. Ik wens jullie veel sterkte maar vooral veel plezier toe met zijn viertjes.

Doe Carina de hartelijke groeten.

Groetjes,
Frank

blue-eyes

Frank,

je krijgt de hartelijke groeten terug, en hartelijk dank ;)
Leuk dat je even reageert!

Eisse en Carina
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

tiptop

Gaat alles al weer wat beter nu?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

tiptop

Top :D

Blij dat de stijgende lijn aanblijft ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

blue-eyes

#2061
Durk...........

zou je contact met me willen opnemen? Je PM box weigert messages.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Een klein traantje... de TAG McLaren set is opgehaald, dus verkocht. Ik ben bang dat mijn hoogtepunt in de audio voorbij is. Prioriteiten verlegt naar andere zaken, een stapje terug gedaan.

Maar wie weet ;)

Verkocht aan een echte liefhebber. De PRE en loopwerk worden straks primair gebruikt voor stereo met eens per maand een filmpje oid.

Zijn setup mag er zijn: Twee Classe CA200's als monoblokken op de Tannoy D10. Moet waanzinnig klinken!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Oracle

#2063
Citaat van: Blue-Eyes op augustus  9, 2008, 15:31:38
Een klein traantje... de TAG McLaren set is opgehaald, dus verkocht. Ik ben bang dat mijn hoogtepunt in de audio voorbij is. Prioriteiten verlegt naar andere zaken, een stapje terug gedaan.

Dat klinkt bekend... al was mijn hoogtepunt een stuk lager!   :P

Maar inderdaad, prioriteiten verschuiven, en zeker met 2 kids zijn ineens andere dingen ook heel belangrijk... Zo heb ik vandaag eens niet geklust aan huis, niet gewerkt, en zijn we niet wezen shoppen, maar heb ik samen met de kids gespeeld met Duplo, appeltaartjes gebakken met mijn dochter, gefietst met hen beide, en eens lekker genoten van een dagje kinderen. En die films? Ach, vanavond film gekeken met mijn vrouw. Op de inmiddels achterhaalde SD-plasma, met een bejaarde Denon 3802, maar dat maakt toch niet uit? Mooie dag gehad vandaag! Echt enorm genoten!

En de upgrades en dikke audio/video/auto (;)) : dat komt wel weer!

Carpe diem!

Gr,
Mark

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Ik kwam erachter dat ik mijn garantie nog niet heb ingeregeld, dus ik heb een verzoek aan Classé Duitsland gedaan om de apparatuur op mijn naam te zetten. De originele kaarten (kundeskart) ingescand en als bijlages meegestuurd.

Tevens het verzoek gedaan om de extra spullen welke nodig zijn om de CAN bus van Classe te gebruiken naar me op te sturen. Op de site van Classé staat vermeld dat dit gratis is voor de eigenaren. Met de Can-bus worden alle componenten met elkaar verbonden.

Als laatste wat minder nieuws........ gisteravond een filmpje gekeken (10.000 BC, tegenvallend) en volop de AB gebruikt. Vanmorgen een CD opgezet, pak de AB............. Helemaal niets! De AB doet het niet meer. Nieuwe batterijen gekocht, nog steeds helemaal dood........ rararara. Heeft mischien de kleine er mee lopen spelen? Geen idee. iig moet de AB gerepareerd worden of vervangen worden. Ik heb de vraag gesteld of dit garantie is.

We wachten maar weer af.


p.s. Gelukkig heeft mijn DVD speler een touchscreen LCD scherm. Hierdoor kan ik ook zonder AB gemakkelijk een filmpje kijken. Dus zonder knoeien de juiste taal, ondertiteling etc kiezen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

BE, jou Classe set bevalt jou goed begrijp ik vanuit wat jij zoal beschreven hebt?
Ook begrep ik dat je voordat je Classe kocht ook jou TAG set ism Classe eind versterking (van Audiofiel volgenst mij) gehoord hebt. Dat was een goede match begreep ik..
Nu ga ik volgende week een Classe over mijn speakers en TAG beluisteren bij iemand en moet zeggen dat ik zeer benieuwd ben, het zou dan gaan om een upgrade van mijn 5x100R naar een CAV180..
Maar ben gellukig niet meer zo impulsief dat ik wel eerst ga luisteren met een maat van mij die heel sec naar dingen kan luisteren en als het echt veel beter is dan gaan ik ervoor, anders blijft de 5x100R waar die staat..
Ook staat er nog een beest van een proceed te koop (hpa3) en nu schijnt Tag ook goed te matchen met ML maar ja de Proceed is geen 5 kanaals.. (3 kanaals).
Mijn speakers zijn zeer neutraal en iets 'hard' in vergelijk met sommige andere (ik heb ceramische Thiel units) speakers en nu is het gewoon te veel van het goede, ik zoek dus een iets meer laid back component en Proceed zou wel eens zowiezo te technisch/analytisch kunnen zijn dan...
Hoe was jou beleving met verschillende EV's ism met je TAG set? Kun je dat omschrijven?
Iig veel plezier met jou Classe set en hopelijk dat je AB idd nog binnen de garantie valt..

Greets,
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

blue-eyes

#2067
De Classe set bevalt me erg goed. In HT beleving doet de Classe set niet veel onder voor de TAG, op CD gebied duidelijk minder, maar wel met een andere sound (TAG set met Classe EV is wönderbarr ;D). Ik geniet nu ook echt van een film en luister duidelijk minder CD's (is toeval, heeft niets met de downgrade te maken) Ik heb een erg homogeen geluid en een mooie sound bubble. "Helaas" nu niet optimaal in gebruik omdat UITERAARD de box, wipstoeltje etc, van Matthijn de voorrang krijgen.

Alhoewel ik weet dat het allemaal beter kan laat ik me niet meer leiden door upgrade virus, behalve wat noodzakelijkheden zoals op termijn Blu Ray, HD tv en derhalve ook een HD pre van Classe, maar hallelua, ik heb nog een 5.1 analoge ingang ;). O ja, ik "moet' nog een Classe 5 kanaals EV kopen, helaas heb ik dat geld niet voorhanden ;D (of moet ik spreken van gelukkig ;) ).

Generiek vind ik dat een complete TAG set met ietwat scherpe speakers / analytisch, etc. niet de meest optimale match was. Voorheen had ik ML EV op de TAG set, een en al muziek. Idem dito voor de Classe EV op de TAG set, wederom muziek!
Met de TAG EV was het over de top, te analytisch, te klinisch, te technisch perfect. Ik miste iets zonder dat goed te kunnen omschrijven. De klik was er gewoon minder alhoewel ik wel perfectie hoorde. Wellicht willen wij dat niet, willen we een gekleurd geluid horen?

Bedenk wel dat ik JBL Ti-K speakers heb, dat zijn van hun eigen geen boemers maar erg subtiele speakers (je herkent er geen JBL in zoals de massa dat kent). Erg geschik voor life muziek, gitaren, koperwerk etc.

Als ik je met je zoektoch kan helpen, kom maar "even" langs om te luisteren. Dat geeft je dan nog een beter beeld.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

O ja, leuk weetje;

Mijn oude TAG pre en loopwerk worden nu bediend door twee stuks Classé CA200's welke als monoblokken zijn ingezet.

Voorheen had hij een dikke STEREO Marantz set. Er wordt momenteel iets weggespeeld in zijn beleving ;) . Alhoewel dat soort zaken natuurlijk een eigen waarneming zijn, is dat altijd leuk om te horen en zegt wel iets over het potentieel op stereo gebied wat jouw set heeft, ook al is dat een HT set en niet een dedicated stereo set.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 24, 2008, 13:00:02
De Classe set bevalt me erg goed. Ik heb geaccepteerd dat ik kwalitatief een mindere set heb zonder dat ik me daaraan stoor. In HT beleving doet de Classe set niet veel onder voor de TAG, op CD gebied duidelijk minder, maar wel met een andere sound (TAG set met Classe EV is wönderbarr ;D). Ik geniet nu echt van een film en luister duidelijk minder CD's (is toeval, heeft niets met de downgrade te maken), derhalve kan ik er goed mee leven (understatement). Ik heb een erg homogeen geluid en een mooie sound bubble ("helaas" nu niet optimaal in gebruik omdat UITERAARD de box, wipstoeltje etc, van Matthijn de voorrang krijgen.

Alhoewel ik weet dat het allemaal beter kan laat ik me niet meer leiden door upgrade virus, behalve wat noodzakelijkheden zoals op termijn Blu Ray, HD tv en derhalve ook een HD pre van Classe, maar hallelua, ik heb nog een 5.1 analoge ingang ;). O ja, ik "moet' nog een Classe 5 kanaals EV kopen, helaas heb ik dat geld niet voorhanden ;D (of moet ik spreken van gelukkig ;) ).

Generiek vind ik dat een complete TAG set met ietwat scherpe speakers / analytisch, etc. niet de meest optimale match was. Voorheen had ik ML EV op de TAG set, een en al muziek. Idem dito voor de Classe EV op de TAG set, wederom muziek!
Met de TAG EV was het over de top, te analytisch, te klinisch, te technisch perfect. Ik miste iets zonder dat goed te kunnen omschrijven. De klik was er gewoon minder alhoewel ik wel perfectie hoorde. Wellicht willen wij dat niet, willen we een gekleurd geluid horen?

Bedenk wel dat ik JBL Ti-K speakers heb, dat zijn van hun eigen geen boemers maar erg subtiele speakers (je herkent er geen JBL in zoals de massa dat kent). Erg geschik voor life muziek, gitaren, koperwerk etc.

Als ik je met je zoektoch kan helpen, kom maar "even" langs om te luisteren. Dat geeft je dan nog een beter beeld.



Ik kan mij voorstellen dat nu je een set hebt die naast dat het gewoon heel goed klinkt, ook gewoon er retestrak uitziet en zoals jij het hebt staan is dat ook gewoon best belangrijk, ik heb mijn hele 'zooitje' op zolder staan en dat moet toch donker zijn en ja ook dan vind ik belangrijk hoe het er uitziet, maar zelfs nog belangrijker hoe het staat te spelen, nu is het iets hard nog het geluid en niet qua volume maar qua klank, nu zal er in het filter nog een kleine wijziging toegepast worden om het mid ietsjepietsje te temmen, maar ben zeker ook benieuwd of een EV zowiezo verschil gaat maken, die maat waar ik mee ga luisteren is heel kritisch en ik zelf ook wel dus ben heel benieuwd..
Ik zal je ff pm-en want het lijkt me heel gaaf om te horen hoe jou set nu staat te spelen en ik heb nog wel wat vraagjes over TEMREQ waar ik nog nooit iets me gedaan heb.. ;D
Zelf ben ik dus nog heel wat van plan met mijn set, en moet zeggen dat ik 3 jaar geleden nooit had kunnen vermoeden waar het nu heengaat ;D, maar ja als je eenmaal op een spoor zit wil je er uithalen wat er in zit en om dan af en toe een kritische maat te hebben die mij een beetje 'beschermd' voor impulsieve aankopen ::)   :P is best wel 'veilig'  ;D
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

blue-eyes

Een versterker doet meer dan een subtiel verschil. Ik durf er blind geld op te zetten dat de Classe CA180 veel meer dingen doet dan de TAG EV.

Ik ben geen goeroe op TMREQ gebied, ik heb ook hulp gehad, maar wellicht kan ik je helpen. En anders hebben we hier op het forum nog wel een ubergoeroe rondlopen. Hij is de grote man, zoek het TMREQ topic maar eens op. Daarmee heb ik het gered, met uiteraard de handleidingen, etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Vandaag de Ownerscard binnen gekregen van B&W Duitsland voor de Classe PRE, DVD en EV.
En ook weer een CD van B&W, deze heb ik nu dubbel. Komt erg goed van pas bij 1 op 1 vergelijken, hoef ik niet telkens te wisselen ;)

Nu de kaarten binnen zijn eens mijn AB richting Dld. versturen. Ik ga eerst eens informaren bij B&W NL wat een nieuwe kost. Mocht dat meevallen koop ik een nieuwe, zoniet wordt het opsturen.

En tevens het verzoek gedaan om de extra spullen welke nodig zijn om de CAN bus van Classe te gebruiken naar me op te sturen. Op de site van Classé staat vermeld dat dit gratis is voor de eigenaren. Met de Can-bus worden alle componenten met elkaar verbonden. In een eerste reactie van B&W DLD werd aangegeven dat dit geen probleem zou zijn. Ik moest even contact opnemen met de winkel waar de PRE was gekocht.
Van het weekend maar eens aan de mailtikkerij ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Pieter-Jan

Citaat van: simsatit op augustus 23, 2008, 21:56:00
BE, jou Classe set bevalt jou goed begrijp ik vanuit wat jij zoal beschreven hebt?
Ook begrep ik dat je voordat je Classe kocht ook jou TAG set ism Classe eind versterking (van Audiofiel volgenst mij) gehoord hebt. Dat was een goede match begreep ik..
Nu ga ik volgende week een Classe over mijn speakers en TAG beluisteren bij iemand en moet zeggen dat ik zeer benieuwd ben, het zou dan gaan om een upgrade van mijn 5x100R naar een CAV180..
Maar ben gellukig niet meer zo impulsief dat ik wel eerst ga luisteren met een maat van mij die heel sec naar dingen kan luisteren en als het echt veel beter is dan gaan ik ervoor, anders blijft de 5x100R waar die staat..
Ook staat er nog een beest van een proceed te koop (hpa3) en nu schijnt Tag ook goed te matchen met ML maar ja de Proceed is geen 5 kanaals.. (3 kanaals).
Mijn speakers zijn zeer neutraal en iets 'hard' in vergelijk met sommige andere (ik heb ceramische Thiel units) speakers en nu is het gewoon te veel van het goede, ik zoek dus een iets meer laid back component en Proceed zou wel eens zowiezo te technisch/analytisch kunnen zijn dan...
Hoe was jou beleving met verschillende EV's ism met je TAG set? Kun je dat omschrijven?
Iig veel plezier met jou Classe set en hopelijk dat je AB idd nog binnen de garantie valt..

Greets,


Hey Sim,

Ik heb de CAV-180 en de KRELL KAV500 vergeleken in mijn eigen set.
De Classé klonk zeker goed, maar ga zeker ook eens luisteren naar Krell ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=69713.0
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

simsatit

Citaat van: Pieter-Jan op september 10, 2008, 20:59:38
Hey Sim,

Ik heb de CAV-180 en de KRELL KAV500 vergeleken in mijn eigen set.
De Classé klonk zeker goed, maar ga zeker ook eens luisteren naar Krell ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=69713.0

Die test had ik natuurlijk al gelezen;)
Ik heb net een enorme upgrade gehad en het budget gaat nu naar een nieuwe bijpassende center voor mijn 4-weg speakers met 18" woofers.. De Tag 100x5R word nu ontzien doordat ik op de fronts het laag aanstuur met een beestachtige PA versterker en het laag mid tot hoog klinkt gewoon weer heel goed nu, vooral door de warme en toch droge sound die het retestrakke laag nu met zich mee brengt.
Ik denk dat ik in de toekomst speciaal voor mijn fronts voor een heel mooi buizenbak principe ga en voor mijn surround houd ik denk ik de Tag daar mijn geluid met de 4 weg Thiel speakers die ik nu heb gewoon al 'vrij leuk' is... Maar voor in de verre toekomst sluit ik een Classe amp niet uit bv de 3 kanaals ev van de Delta serie met een 2 kanaals voor de rears erbij als de 2de hands prijzen interessant geworden zijn..
Greets,
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

blue-eyes

Als je over "droog" en "slam" praat zou ik toch eens een Krell proberen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey