Shootout Technics vs Classé vs Krell :)

Started by Pieter-Jan, January 14, 2008, 15:09:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pieter-Jan

Liefste forumgenoten (dat begint al goed ;) )

In navolging van mijn draadje in de afdeling versterking, ben ik op zoek naar mensen die mijn willen helpen in mijn zoektocht naar de geschikte eindversterker voor mijn set ...

Mijn set bestaat voorlopig uit:

TAG DVD32FLR
TAG AV32R DP
Een technics receiver die dienst doet als eindversterker en die hopelijk volgend jaar wordt vervangen
Front: B&W CDM 9NT
Center: B&W CDM CNT
Achter: Sony X30ED (qua klankkleur redelijk passend met de b&w's :) )

Ik weet dat het niet voor de hand liggend is, maar ik ben dus op zoek naar mensen die eens willen langskomen met hun versterker zodat ik in mijn eigen set kan horen hoe een en ander klinkt.

Ik ben op zoek naar een "warm" klinkende versterker die het hoog niet te fel aanzet (dat doen de b&w's meer dan voldoende), maar toch voldoende detail laat horen. Dat alles graag gecombineerd met een strakke bas.

Het gaat erom dat ik de verschillende klankkarakters van merken leer kennen, dus hoewel ik op zoek ben naar een vijfkanaals eindbak mag het ook een stereo eindbak zijn voor een demo :).

Ik heb nog ruim de tijd om te kiezen, maar wil dat dan ook graag zorgvuldig doen :)

Voel je er dus iets voor om kennis te maken met een forumlid en onder het genot van een drankje ( en meer dan één ook) te luisteren en te laten luisteren naar wat een eindbak kan doen in een set, dan hou ik me graag aanbevolen voor een fijne "meet & greet" in het verre West-Vlaamse België.

Alvast heel erg bedankt voor iedere reactie,

Vriendelijke groeten,

Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

PietDV

Hey,

Aangezien ik zelf uit Oost-Vlaanderen ben, wil ik dat best wel eens doen. Ikzelf heb volgende set-up :
TAG DVD32FLR/AV192R en gebruik als eindversterking Krell KAV-500 (5 x 100 Krell Watts) + Krell KAV 2250 voor de fronts (Nautilus 802). Ik denk dat een Krell KAV-500 wel eens heel mooi zou kunnen klinken in je set....het enige probleem kan zijn er eentje vinden...maar je zou wel een idee hebben wat Krell in je Set-up kan doen.

Pieter-Jan

Hey Piet :)

Dat zou echt fantastisch zijn om een idee te krijgen wat krell zou doen in mijn set :)
Heb je een idee van de tweedehandsprijzen voor dit soort Krell-versterkers?

Het budget zal vermoedelijk lopen tot zo'n 2500 euro ...

Als het kan prik ik dan graag een datum voor een gezellige meet en greet :)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

PietDV

Hey,

Ik denk dat je toch voor een 5-kanaal snel 2500 € zal hebben, probleem zal zijn om ze te vinden maar binnen je budget moet dat lukken. Geef maar enkele  data en we spreken wel af. Waar ergens in West Vlaanderen woon je ? Ik ben regelmatig in Zeebrugge dus eventueel een avond in de week of anders in het weekend (liefst zondag).

Gr. Piet

Pieter-Jan

hey Piet, ik werk zelf in Vilvoorde dus langskomen in Ninove zal er misschien nog vroeger van komen ;) Alvast heel erg bedankt dat je wil langskomen :) ik besef dat dat geen gemakkelijke zaak is en dat veel mensen dat liever niet doen ... Data zullen ergens voor volgende maand zijn of de maand daarna, want ik ken mijn werkplanning pas twee tot drie weken op voorhand ...

Grtz, Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

PietDV

Hey Pieter-Jan,

Hoe toevalling, ik werk ook in Vilvoorde, we kunnen al eens een pintje gaan drinken onder de middag ;).
We vinden wel een datum, ook voor mij niet zo eenvoudig, ben zowat 50 % in het buitenland.
Het is altijd leuk om audio/homecinema ervaringen te wisselen en eens iets uit te testen.

groetjes

Pieter-Jan

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

garmtz


Pieter-Jan

hey garmt :) ik vermoed dat ik op zoek ben naar een warme versterker, maar echt zeker ben ik dat nog niet ... daarom houd ik alle mogelijkheden open ;) Ik heb nog veel te weinig vergelijkingspunten om hier een correct oordeel over te geven. Enige wat ik 'weet' is dat ik tag eindversterking in de set van teejoo wel mooi, maar naar mijn idee iets te braaf of klinisch vond klinken.
De enige andere set die ik ook redelijk kan beoordelen is die van FrankG, parasound pro en eindversterker op sonyspeakers en dat vond ik echt heel OK klinken :)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

PietDV

Een Krell klinkt heel analytisch en heeft een krachtig laag, daardoor dat velen die minder 'warm' vinden klinken, ik vind dan niet echt zo zeker niet in combinatie met TAG. Pieter-Jan, ik zie dat je een AV32R -Dual Processor hebt ? Gebruik je dan ook TMREQ ? Misschien voor je investeert in een 'dure' eindversterker moet je dit eens proberen, dat was voor mij de beste upgrade ooit....

Pieter-Jan

De TMREQ had ik tot de plaatswissel aanstaan, maar nu wacht ik nog op mijn nieuwe interlinks om hem opnieuw in te stellen. Vooral de bas werd beter en ook kon ik het laagmidden wat accentueren omdat de karakteristiek daar wat dipte.

Voor TMREQ is het dus zowiezo nog wachten en eigenlijk kan ik waarschijnlijk best ook eindversterkers vergelijken zonder TMREQ aan, of is dat niet zo?

Waar ik nu een beetje last van heb is dat het hoog naar mijn mening iets te veel aanwezig is en er nog een klein randje aanzit. Dat laatste probleem wordt niet opgelost met TMREQ, maar ik vermoed dat een goede eindbak alles meer in balans krijgt ... Misschien houd ik dus wel van het analytische, als de klankbalans maar OK is ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Sjakievandehoek

Heeft de shoot-out met de Krell inmiddels plaatsgevonden?

Indien niet, dan ben ik ook gaarne bereid om op dezelfde dag langs te komen met mijn versterker. Ik ben namelijk erg benieuwd naar de TAG pre...

daxie

En als de meet en greet nog moet plaatsvinden, mag ik als oost-vlaming ook langs komen? :)

ik ben ook benieuwd naar de krell en de setup

Pieter-Jan

Er heeft voorlopig nog niets plaatsgevonden en ik weet ook niet of de Krell van Piet ondertussen al verkocht is  :-\

Had de laatste tijd wel wat andere dingen aan mijn hoofd, maar het zal er nog wel van komen.
@Sjakie ... Dat zou uiteraard leuk zijn ...
@daxie ... Tuurlijk mogen Oost-Vlamingen langskomen ... ;)

Zal Piet nog even contacteren ... Heb soms een beetje extra druk nodig ...

Helaas zal de versterker misschien een eindje moeten wachten :( Momenteel aan het nadenken over onze verbouwing en dan zou ik graag projectie integreren ... 't is het een of het ander helaas ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

@ Sjakie: Over welke versterker hebben we het dan?
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

PietDV

Pieter-Jan,

Nog niet verkocht dus het kan nog doorgaan. Daxie ik ben blij dat je mag komen als Oost Vlaming, anders mocht ik ook niet komen  ;D


Pieter-Jan

Eigenlijk is iedereen welkom hoor, maar om het wat redelijk te houden misschien maximaal 5 tot zes personen ... zo groot woon ik nu ook weer niet ;)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

Voorlopig lijkt er een mogelijkheid om het in de namiddag van zondag 25 mei te gaan doen ...

Zou dat lukken voor jullie Daxie en Sjakievandehoek?
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Sjakievandehoek

Wat mij betreft is zondag de 25e in de late namiddag prima. We hebben het overigens over een Classé CAV 180.

Ik ben overigens wel een Nederbelg, dus weet wat je in huis haalt  ;D

daxie

ok, als het classe is ben ik van de partij, staat bovenaan mijn wishlist (op termijn :))

Moet wel nog even mijn bazin raadplegen, maar schrijf me maar op

Pieter-Jan

Dat is super ... :) De CAV-180 staat al een eindje op mijn wishlist :) en ik ben ook superbenieuwd naar de Krell :)
Zondagnamiddag 25 mei zal het dus worden ... Ik kijk er al naar uit ... Ik stuur jullie dit weekend mijn adresgegevens ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

Toevallig niet nog iemand met een TAG 100x5 die zou kunnen komen? Of een parasound?
(Ben natuurlijk al heel tevreden met de huidige kandidaten hoor  :D )
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

Hey muziek en filmliefhebbers,

We zijn er ondertussen uitgekomen en de meet&greet-shootout lijkt voor iedereen te kunnen op zondag 25 mei.

Jullie worden bij mij thuis verwacht vanaf 15.00 uur (tussen 15.00 uur en 15.30 uur om maar iets te zeggen.)

Piet (PietDV) brengt een Krell KAV-500 mee, eventueel met ongebalanceerde interlinks. Misschien brengt hij ook nog een deel materiaal mee om de TMREQ eens in te stellen en te demonsteren.
Winfried (Sjakievandehoek) brengt een Classé CAV-180 mee en eventueel een set ongebalanceerde interlinks (cinch-cinch).
Wouter (Daxie) komt kritisch meeluisteren ( ) en brengt misschien ook een setje interlinks mee.

Als er nog tijd over is, had ik ook graag het effect eens gehoord van een goede digitale interlink in mijn set ... Dus mensen die er eentje willen meebrengen ... ik ben jullie heel dankbaar (nu al trouwens  ;) )

Pieter-Jan (ikke dus) zal zich voor de gelegenheid proberen te verplaatsen in de rol van gastheer en zorgt ervoor dat zijn genodigden na afloop geen uitdrogingsverschijnselen of hongergevoelens vertonen.

De set waarin de demonstraties gebeuren bestaat uit volgende componenten:

Bron: DVD32FLR DVD-loopwerk van TAG McLaren
Digitale interlink: noname (in voor een experiment)
Pro: AV32R DP 192 processor van TAG Mclaren met TMREQ
Interlinks: Dropveters (ook in voor een experiment  )
Versterker: SA-AX7 receiver van Technics (het voornaamst wisselend onderdeel tijdens deze shootout.
Luidsprekerkabels: Front: twisted UTP
                         Center en Rears: No-name vermoedelijk 1 mm² kabel
Luidsprekers: Front: B&W CDM 9NT
                  Center: B&W CDM CNT
                  Rears: Sony X30ED (door b&w gemaakt).

Ik ben benieuwd naar jullie kritisch luisterverslag en welke verbeteringen nog mogelijk zijn in mijn set (Dat zullen er wel wat zijn  ;) )

Jullie zijn van harte welkom

Grtz,

Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

#23
Hey AV-liefhebbers,

Gisterennamiddag is m'n eerste meet&greet in thuishaven doorgegaan. Ik was namelijk al een tijdje op zoek naar m'n "sound" en na mijn oproep en het aanbod van 2 supervriendelijke mannen om elk zo'n zwaargewicht vijfkanaals eindversterker mee te brengen, was het dus zover.

Al een klein beetje netelig opgestaan 's morgens, ik was toch al wat zenuwachtig voor wat komen zou. Uiteindelijk nodig je drie wildvreemde mensen thuis uit om naar je set te komen luisteren, maar vooral om te horen wat er zoal zou kunnen worden verbeterd.
Nog even de opstelling nagekeken, surroundspeakers opgesteld, met de dB-meter nog even alles afgesteld en dan was het wachten.

Rond kwart voor drie kreeg ik al een telefoontje van Piet (PietDV). Hij komt duidelijk niet graag te laat en liet weten dat het toch een halfuurtje later zou zijn dan drie uur.
Geen enkel probleem, want dat was de eigenlijke insteek ;)
Iets na drie gaat de telefoon opnieuw. Het was Winfried ... (Sjakievandehoek) nog even het adres controleren ... ja, inderdaad, ik sta voor je deur ... snel openmaken dus ;)
Altijd spannend, maar al heel snel valt een pak stress van me af. Voor me staat een sympathieke Nederbelg. Even voorstellen en eerst wordt natuurlijk de set geïnspecteerd.
"Keurig" klinkt het en "mooi meubeltje" :). Nu alleen nog afwachten hoe het klinkt dus ;)
Winfried krijgt bijna de tijd niet om te gaan zitten, want daar is Wouter (Daxie). Wouter is duidelijk ook een sympathieke twintiger met een passie voor muziek. Net als Winfried inspecteert hij even snel de set en al snel zijn we met z'n drieën aan het keuvelen.
Over wat ik zoal wil bereiken met vandaag en over de pareltjes die straks de revue zullen passeren.
Piet is van zijn woord en rond half vier is ook hij van de partij :). Hij heeft een beetje de look van een sympathieke Belgische TV-presentator en is gelukkig ook zeer sympathiek, maar zoals later ook zal blijken, een rasechte muziekliefhebber.

Voltallig, en dus konden we van start gaan.
Ik wist niet goed waarmee te beginnen en dus stelde ik voor om eens naar de set te luisteren in de huidige opstelling met de technics-receiver als eindversterker.
We luisterden onderandere naar een kleine mix van nummers van Katie Melua, Pink Floyd, Gorki en Kraftwerk (DVD).
Er worden meteen blikken uitgewisseld en dan volgt een eigenaardig verdict. Dit klinkt eigenlijk zo slecht nog niet. Ik wist dat het niet superslecht klonk, maar hoorde toch altijd wat negatieve puntjes. Maar er kon duidelijk naar muziek geluisterd worden met mijn set ... daar waren alle aanwezigen het over eens :).
In zoverre zelfs dat de vraag kwam bovendrijven hoeveel verbetering ik wel verwachte van een nieuwe eindtrap? Iedereen leek het erover eens dat er zeer veel geld nodig zou zijn om een aantal puntjes te verbeteren.
Wel vroeg Wouter meteen om de sub uit te zetten. Ikzelf laat de sub altijd meespelen voor stereo, maar na vandaag ben ik toch ernstig beginnen twijfelen. De sub is namelijk redelijk te localiseren, maar misschien kan een goede TMREQ hier nog verandering in brengen.
Iedereen is het er uiteindelijk over eens dat het beter klinkt zonder subwoofer.

Winfried had een classé CAV-180 meegebracht en met een handje extra hulp wordt het gevaarte uit de auto getilt. De doos is alvast imposant en zo ook het gewicht. Een zestigtal kilogram droog aan de haak. Zoveel versterker heb je niet iedere dag in je armen.
Eenmaal uit de doos is het zoeken naar de best mogelijke plaats om de gigantische versterker neer te zetten. Achter m'n set is alles heel kort bekabeld en met bindertjes vast gemaakt. Dat is nu natuurlijk niet zo'n interessante optie. Als eerste moet het rack zo'n 180 graden gedraaid worden en zelfs dan is het prutsen om alle luidsprekerkabeltjes en interlinks op hun plaats te krijgen :(. Na een tiental minuutjes priegelen kunnen we er mee starten en duwen we de aan/uit knop op de classé in.
De CAV-180 werkt duidelijk met een inschakelvertraging en ik schat dat het toch een 45-tal seconden duurt, voor de versterker bedrijfsklaar is.
En dan volgt de ontgoocheling ... :( een brom uit alle tweeters ... nog nooit eerder heb ik zo'n probleem gehad :(. Eerste logische oorzaak leken de interlinks van het dropvetertype. Niet afgeschermd dus, maar na een tijdje switchen en testen, lijken de interlinks niet de boosdoener :(.
Maar wat dan wel? Eerstvolgende reactie is een transformator die instraalt. Zowel de digicorder als het digitale fotokadertje worden losgemaakt, maar ook dat lost het probleem niet op :(.
Echt niet wetende wat het probleem is, besluiten we de classé even aan de kant te zetten en de krell uit te proberen.
Alles wordt terug aangesloten, versterker wordt opgezet ... en het is stil ... :)
Ik begin me meteen zorgen te maken over de classé. Zou ie tijdens het vervoer een defect opgelopen hebben?
Iedereen is zichtbaar ontgoocheld :( Wouter ook, want die had de classé zo graag eens gehoord en zoveel tijd had ie niet meer :(.

Even gebabbeld en toen begon het luisteren naar de Krell in omgekeerde volgorde. Eerst ging Radio-activity van Kraftwerk in de lade.
Wat er toen gebeurde werd door geen van ons vieren voor mogelijk gehouden. Leek de technics in eerste instantie best OK te klinken, nu werd de receiver heel simpel met de grond gelijk gemaakt. Er werd niet 1, maar er werden duidelijk meerdere gordijnen van voor de speakers weggehaald. Er was dynamiek en een gigantisch hoop detail en openheid. Ik hoorde ineens een pak dingen die ik nooit eerder had gehoord. Wow, dit tartte elke verbeelding.
Ik was aan de shootout begonnen met de idee enkel Classé me zou boeien en Krell te scherp zou klinken met mijn 9NT's, maar van scherpte was geen sprake. Er werd een mooi levensecht podium gepresenteerd met echte stemmen, veel diepte en ik kan het maar blijven herhalen, een massa controle en detail. Dit was af :)

Dan naar stereo maar. Pink Floyd werd in de lade gelegd. The Wall komt uit de speakers zoals nooit eerder gehoord. De overvliegende helicopter was op de technics plat en zonder dynamiek, hier voelde je echt de druk ... en dat zonder subwoofer :).
Ook Katie verdween terug in de speler. Nu stond Katie echt voor je te zingen. Wat een présence, wat een echtheid ... :)
Op de technics hadden we eerder ook een nummer van Gorki's "hij leeft" afgespeeld. De CD is in afrika opgenomen en duidelijk doorspekt van de Afrikaanse invloeden.
Het laatste nummer van de CD is een prachtige opname met heel veel mooi geplaatste geluidseffecten. Iedere keer als ik het nummer op de technics opzet, kan ik echt genieten en wegdromen bij de vele warme klanken en het diepe en rijke klankbeeld.
Voor het eerst hoor ik het nummer nu op de KAV-500. Ik dacht dat ik met de technics detail hoorde, nu pas hoor ik het ... mijn mond valt open van verbazing. Luc Devos staat levensecht in de woonkamer te neuriën. Heel warm en toch zo detailrijk. Ieder zuchtje is te horen.

Dit lijkt een lofzang voor de Krell en dat is het ook. Verbazend wat deze versterker kan doen met 5x100 Watt ;).

Tussenin doen we een klein experimentje en worden in plaats van de huidige gevlochten UTP kabels, Transparent luidsprekerkabels aangesloten.
Ik moet alles eerst horen om te geloven, maar dit is heel duidelijk hoorbaar. De kabel zorgt voor nog meer openheid in het geluidsbeeld.
Daarna vervangen we mijn no-name digitale interlink door een Oehlbach interlink (Correct me if wrong ;) )
Hier hoorden we een minder uitgesproken verandering. Ik dacht meer detail te horen, maar over 1 ding waren we het alledrie eens, de Oehlbach zorgde samen met de Transparent kabels voor te veel scherpte in het hoog, dus lieten we die voor wat het was.

Tijd om nog eens de classé te testen. Helaas moet Wouter naar een andere afspraak en zal hij dus de classé missen.
Ondertussen is de classé, net als de krell via een verlengkabel op een andere groep aangesloten. Zo hoopten we de brom weg te nemen, maar helaas zonder resultaat.
Nu worden de canare interlinks er tussen gehangen. Die zijn zeker zonder defect. Iedere keer als de classé wordt aangeschakeld, wachten we secondenlang in spanning.
Eerst de eerste klik, dan een tweede en iets later ... weer die brom :( Het lijkt erop dat de classé zijn beurt zal moeten laten voorbijgaan :( en dat zou heel spijtig zijn :(.

Plots schiet er iets door m'n gedachten dat Wouter die middag nog gezegd had. "Schakel die TV eens uit ...", het leek me eerst een kwakkel, maar "wat geeft het" ..., we kunnen het maar proberen. Ik duw op de knop van de TV en ... weg is de brom.
Dit zal Wouter ongetwijfeld niet graag lezen, maar door de schuld van de TV is hij z'n luisterafspraak met de classé mislopen :(.

Winfried, Piet en ik zijn natuurlijk erg blij, want nu kunnen we eindelijk de classé beluisteren :).

De classé wordt met de canare-interlinks aangesloten, samen met de transparent luidsprekerkabels. Ik zet me vol verwachting op de luisterpositie, want dit was de versterker die ik echt wilde horen.
De classé liet een mooi stereobeeld horen dat zo'n halve meter tot buiten de speakers leek te spreiden. Heel veel diepte en stemmen die heel mooi en rustig klonken.
Vooral het midden en hoog van de classé was zeer mooi. Belletjes klonken mooi uit. De muziek werd je echt niet opgedrongen.
Helaas blijft de bas in vergelijking met de krell aanmodderen. Er is duidelijk minder definitie en attack, hoewel ik dat zeker niet in de stabiliteit van de versterker durf te zoeken. We luisteren nog een nieuw nummer met een prachtige vrouwenstem en een piano van een Burmester CD. De stem klinkt prachtig mooi rond, de piano heel romantisch en ingetogen.

Tot net voor de classé was ik absoluut weg van de Krell, met dit nummer leken de rollen ineens omgedraaid.
Piet stelt voor om de versterkers nog eens te wisselen en doet een voorspelling. "Meer attack en afzonderlijke noten op de piano en meer detail in de stem."
Ik vond het nummer op de classé super klinken, dus ik was wat sceptisch ...
De Krell wordt terug aangesloten. Hetzelfde nummer wordt terug opgezet. En hier is mijn klankvoorliefde terug :)
Zoals voorspeld door Piet meer attack op de piano. Nu worden de noten duidelijk aangezet, bij de classé leek overal een wat romantische saus over te liggen, een eigenschap die er waarschijnlijk voor zorgt dat mindere opnames niet noodzakelijk onmiddelijk door de mand vallen.
De stem kreeg ineens een pak meer lucht, meer airy, je hoort elke ademhaling, ieder tongklikje ...

Was ik in eerste instantie aan de shootout begonnen met de idee dat classé mijn grote liefde zou zijn, werd nu ineens het tegendeel bevestigd.
Ik stelde me graag open voor de twee opties, maar Krell is duidelijk veel meer mijn ding dan de CAV-180 van Winfried.
De classé is duidelijk ook een klasse-versterker, maar was voor mij  te ingetogen, te intravert, te braafjes.
Dit zijn natuurlijk indrukken van een relatief korte luistersessie, maar deze keer heeft Krell me echt weten te overtuigen.
Winfried deelt Piet en ik dan ook snel in bij de categorie technische luisteraars. Een term die niet verkeerd mag worden begrepen. Een technische luisteraar is voor mij iemand die een grote nauwkeurigheid in muziekweergave verlangt, maar net zo goed van muziek kan genieten zonder alleen met het technische bezig te zijn.

Graag wil ik dan ook Piet, Winfried en Wouter bedanken voor de moeite die ze hebben willen doen. Het is een hele opgave om het halve land te doorkruisen met een paar tientallen kilogram versterker op de achterbank of in de koffer.
Chapeau ... dit houdt onze hobby levend en ik hoop dat we nog eens met z'n viertjes kunnen afspreken voor alweer een gezellige luistersessie.

Heel erg bedankt en ik wacht vol ongeduld op een klein verslagje van jullie ;)

Grtz,

Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

daxie

Verdorie, had ik dan toch gelijk :) Moet maar wat harder doorspreken volgende keer :p

momenteel is het budget er niet voor een versterker, maar het zijn beide zeker kandidaten.
Ik was erg onder de indruk van de krell, maar had toch graag ook eens de classe wat nauwer gehoord.

Maar goed, als ik zo ver ben probeer ik ze nog eens tot bij mij te krijgen.

Jammer dat je mijn interlinks niet kon proberen, alhoewel ik verwacht dat ze samen met de krell en de b&w ook wat te schel zouden zijn, maar misschien is dat voor een volgende keer.

Bedankt alvast voor de ontvangst, ik hoop dat je wat dichter bij je doel gekomen bent.