Kwabbernoot's klasse D en DSP setje

Gestart door Kwabbernoot, augustus 12, 2009, 11:59:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: Kwabbernoot op april 25, 2014, 09:47:57
Ik hoop voor jou dat je geen last krijgt van het zwabberen. Dat gaf toch wel even een behoorlijke onrust. Die is nu trouwens wel weer weg.

Je was toch al bekend met de tegels of alleen nog niet in je eigen set?  Ga je het traject nog ergens beschrijven. Lijkt mij leuk om jouw ervaringen naast de mijne te kunnen plaatsen.
Hoe dan ook, veel succes en plezier met de tegel.

Groeten...

Ben op de hoogte van het ''zwabberen'' fenomeen  ;D   Verder was ik inderdaad al langer bekend met de tegels en hun werking.
Het is al weer een aardige tijd geleden dat ik één van de eerste versies (die Chansig ook heeft) heb kunnen testen bij mij en bij een forumlid.
Daarna heb ik ook één van de eerdere evoluties/pre production van de huidige Suzy Wong plate kunnen testen.
Onder de Naim componenten heb ik destijds geen veranderingen kunnen waarnemen, maar dat neemt niet weg dat mijn geloof in de plates daardoor weg is gegaan, want daarvoor heb ik te veel overtuigende situaties meegemaakt waar de invloeden zeker wel hoorbaar waren  ;)

Met deze tegel heb ik zelf wel de verwachting dat er e.e.a. aan hoorbare veranderingen zullen komen, temeer omdat Huub ook onder zijn (inmiddels ex) Naim versterker met aluminium behuizing de invloeden van de plate heeft kunnen waarnemen. Maar goed, de tegel zit er pas vanaf gisterenavond onder en ik ga er nu rustig de tijd voor nemen om te kijken of het werkt bij mij.
Naim heeft het met zijn voedingen en aluminium behuizing goed voor mekaar en dat is m.i. ook de reden dat het echt wel tijd nodig heeft.

Zal na de komende ervaringen wel wat neerpennen hier  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kwabbernoot

Leuk!  :pompom: Ik ben benieuwd.

Groeten...

YamahaRXV

Citaat van: Kwabbernoot op april 25, 2014, 10:51:57
Leuk!  :pompom: Ik ben benieuwd.

Groeten...

Zo ligt de Suzy Wong plate onder de Naim NAP 250 ;)  Overigens nog zonder enig hoorbaar resultaat  :(
Zal het nog een aantal dagen geven, maar ik ben bang dat Naim zijn voeding en aluminiumbehuizing té goed voor mekaar heeft  :angel:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kwabbernoot

Het blijft een bijzonder bizar product. Huub meldt ook dat de tuner beter klinkt dan de Mac. Die laatste heeft dacht ik ook een aluminimum huis?

Benieuwd of de tegel van de Naim kan winnen.

Groeten...

Sonority audio

Citaat van: Kwabbernoot op april 26, 2014, 09:25:21
Het blijft een bijzonder bizar product. Huub meldt ook dat de tuner beter klinkt dan de Mac. Die laatste heeft dacht ik ook een aluminimum huis?

Benieuwd of de tegel van de Naim kan winnen.

Groeten...

alu is soms te beschermend om door te dringen..of het duurt langer.
het zal trouwens denk ook te maken hebben welk type alu er is gebruikt, of er doorheen te komen is.(vermoed ik)

ja de radio ,dat is ook een heel apart verhaal.. :blush:


Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

YamahaRXV

Citaat van: Kwabbernoot op april 26, 2014, 09:25:21
Het blijft een bijzonder bizar product. Huub meldt ook dat de tuner beter klinkt dan de Mac. Die laatste heeft dacht ik ook een aluminimum huis?

Benieuwd of de tegel van de Naim kan winnen.

Groeten...

Klopt, de Mac Mini heeft een aluminium behuizing en is in mijn geval nog verder geoptimaliseerd met een aluminium baseplate die klankmatig ook veel goed doet bij de Mac Mini  ;)
Als de Suzy Wong na een aantal dagen geen resultaat geeft onder de NAP 250 ga ik hem onder de Naim V1 dac/pre proberen.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Citaat van: YamahaRXV op april 26, 2014, 09:14:39
Zo ligt de Suzy Wong plate onder de Naim NAP 250 ;)  Overigens nog zonder enig hoorbaar resultaat  :(
Zal het nog een aantal dagen geven, maar ik ben bang dat Naim zijn voeding en aluminiumbehuizing té goed voor mekaar heeft  :angel:



Het smoelt ook niet zo goed imo...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

#357
Citaat van: Sonority audio op april 26, 2014, 09:58:35
alu is soms te beschermend om door te dringen..of het duurt langer.
het zal trouwens denk ook te maken hebben welk type alu er is gebruikt, of er doorheen te komen is.(vermoed ik)

ja de radio ,dat is ook een heel apart verhaal.. :blush:

Het is bekend dat aluminium bv. een zeer goede afscherming biedt om hoog frequente straling nagenoeg geheel te ''blocken''
Al zeg ik het zelf, ben aardig op de hoogte van een groot aantal (mechanische) eigenschappen van aluminium en er is heel veel mee te doen.
De 5000 serie (met name 5083 H111 kwaliteit) wordt veelal geleverd als plaatmateriaal en is zeer goed te bewerken. De 6000 serie (bv.6082 T6 ) wordt nagenoeg alleen gebruikt voor allerlei toepassingen zoals profielen, buizen, panelen en kokerprofielen in de meest uiteenlopende vormen en maten.
Dit materiaal is stijver, taaier en heeft een andere metallurgische structuur dan de 5000 serie en is nog beter geschikt voor hoogfrequent te ''blocken''  ;)

Ik weet dat Naim voor zijn behuizingen materiaal uit de 6000 serie gebruikt en daardoor zal het een zware strijd worden voor Suzy denk ik....
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op april 26, 2014, 10:17:39
Het smoelt ook niet zo goed imo...

Ben ik met je eens, maar dat is even van minder belang tijdens het testen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Sonority audio op april 26, 2014, 09:58:35
ja de radio ,dat is ook een heel apart verhaal.. :blush:

Daar heb ik in de auto op de terugweg nadat ik bij jou vandaan kwam Dennis, nog wat opzienbarends mee beleefd  :crazy:
Ik heb het dan over de link van autoradio/cd speler en de tegel die voor de bijrijdersstoel op de grond lag schuin onder de autoradio/cd speler.

Heel bizar wat er gebeurde  :withstupid:, maar dat vertel ik je binnenkort nog wel....
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kwabbernoot

Citaat van: Jumping Jack op april 26, 2014, 10:17:39
Het smoelt ook niet zo goed imo...
Ik vind de afmeting van de tegel ook wat ongelukkig gekozen. Ik zou hem toch iets breder hebben gemaakt dan de "standaard" breedte van het gemiddelde audio apparaat. Ook zou ik hem iets dieper hebben gemaakt. Maar ja, van de andere kant past mijn kleine versterkertje er wel mooi op.

Groeten...

YamahaRXV

Next try-out.... ;)

Suzy onder de dac/pre.

Zo,n 1,5 uur geleden geplaatst.... de Naim componenten lijken zich totaal niet van de wijs te laten brengen  ???

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

phy

Het is ook nog zo dat niet iedereen "gevoelig" is voor de tegels.
Ik laat het wel eens mensen horen door er 1 of meerdere weg te nemen maar er zijn personen  die dit niet horen en anderen horen het gelijk ik heb ook wel eens wat tegels uitgeleend 
de mensen die het niet gelijk horen horen het ook na een paar dagen niet.

YamahaRXV

#364
Citaat van: phy op april 26, 2014, 13:36:00
Het is ook nog zo dat niet iedereen "gevoelig" is voor de tegels.
Ik laat het wel eens mensen horen door er 1 of meerdere weg te nemen maar er zijn personen  die dit niet horen en anderen horen het gelijk ik heb ook wel eens wat tegels uitgeleend 
de mensen die het niet gelijk horen horen het ook na een paar dagen niet.

Neem maar van mij aan dat ik werkelijk waar iedere subtiele verandering in mijn set waar kan nemen, daar laten mijn oren, maar vooral de Adam,s mij zeker niet mee in de steek  ;)
Verder is het zo dat ik het effect van de tegel zeker wel ken uit eigen ervaring. (maar dan waargenomen in de set van twee forumleden en tijdens de laatste X-fi)
Mijn voorzichtige conclusie is gewoon dat Naim componenten het qua voeding en (dikwandige aluminium) behuizing gewoon erg goed voor mekaar hebben en de werking van de tegel hierdoor teniet gedaan wordt ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

phy

Citaat van: YamahaRXV op april 26, 2014, 13:44:40
Neem maar van mij aan dat ik werkelijk waar iedere subtiele verandering in mijn set waar kan nemen, daar laten mijn oren, maar vooral de Adam,s mij zeker niet mee in de steek  ;)
Verder is het zo dat ik het effect van de tegel zeker wel ken uit eigen ervaring. (maar dan waargenomen in de set van twee forumleden en tijdens de laatste X-fi)
Mijn voorzichtige conclusie is gewoon dat Naim componenten het qua voeding en (dikwandige aluminium) behuizing gewoon erg goed voor mekaar hebben en de werking van de tegel hierdoor teniet gedaan wordt ;)
ik geloof je direct   ;)

Kwabbernoot

Helemaal niets. Hmmm. Moeilijk te geloven na wat ik hier heb meegemaakt. Van de andere kant zou mij eigenlijk niets meer moeten verbazen na wat ik hier heb meegemaakt.
En nu?

Ik heb hier vandaag de bruggen (zilver) tussen de mid en hoog units vervangen door koper. Dat lijkt direct weer een stap vooruit te geven. Ik had ergens gelezen (Phy?) dat de luidsprekers weer terug moesten naar de oudere koperen versie omdat de nieuwe zilver zouden hebben. Tijdens mijn eerste zwabber moment was het juist het middengebied dat totaal weg was. Vandaag bedacht ik mij ineens dat daar nog zilver tussen zat. Het duurt soms even bij mij.  :-[  Dus vervangen. Misschien de speakers ook maar eens van binnen bekijken of daar ook zilverdraad gebruikt wordt.

Groeten...

phy

#367
Citaat van: Kwabbernoot op april 26, 2014, 14:27:02
Helemaal niets. Hmmm. Moeilijk te geloven na wat ik hier heb meegemaakt. Van de andere kant zou mij eigenlijk niets meer moeten verbazen na wat ik hier heb meegemaakt.
En nu?

Ik heb hier vandaag de bruggen (zilver) tussen de mid en hoog units vervangen door koper. Dat lijkt direct weer een stap vooruit te geven. Ik had ergens gelezen (Phy?) dat de luidsprekers weer terug moesten naar de oudere koperen versie omdat de nieuwe zilver zouden hebben. Tijdens mijn eerste zwabber moment was het juist het middengebied dat totaal weg was. Vandaag bedacht ik mij ineens dat daar nog zilver tussen zat. Het duurt soms even bij mij.  :-[  Dus vervangen. Misschien de speakers ook maar eens van binnen bekijken of daar ook zilverdraad gebruikt wordt.

Groeten...
Hoi ik had inderdaad al mijn zilver uit mijn set gehaald voor de gehakt modificatie (je had dit zeker op het andere forum gelezen daar heet ik horn maar ik post daar niets meer)
en daar zat heel wat in, al mijn kabels waren puur zilver Audio Note ook de bedrading in de apparatuur ook alle metaalfilm weerstanden ook de dure 7 eur p/stuk tantaal weerstanden .door kool vervangen.
en andere "foute" onderdelen vervangen door de juiste.
maar dit heeft niets met de tegels te maken dat was om de informatie waar zij het over hebben door te laten.
en dat beviel heel goed!

Ik heb intussen wel wat apparaten ge upgrade  dus niet alles heeft meer gehakt maar  het speelt nu nog veel beter.
Gehakt en tegels zijn heel mooi maar je componenten zijn wel de beperkende factor het is niet zo dat een minder component in iets geweldigs omgetoverd kan worden in iets geweldigs door een tegel of gehakt.
maar het kan bijdragen aan meer  echtheidsbeleving zonder iets  te veranderen in het karakter van de set.
ik heb 14 tegels in mijn set en gehakt in mijn cd loopwerk en de da converter.
4 directe kennissen waar ik ook geregeld over de vloer kom hebben ook tegels en gehakt de 1 wat meer of minder maar het heeft nooit gezwabberd
Ik heb ook tegels uitgeleend en zwabberen is nooit aan de orde geweest
Ik heb er wel wat ervaring mee denk ik zelf, ook met andere dingen dan tegels of gehakt
dus ik denk dat er wat anders met je set aan de hand is of was.


 



Kwabbernoot

De raectie op jouw bericht was inderdaad erg vreemd. Mijn eigen was trouwens wellicht ook niet helemaal geweldig. Nog mijn excuses daarvoor. Er heerst daar toch een beetje rare in-crowd sfeer. Maar goed.

Ik vind het vreemd dat mijn set altijd gewoon constant klonk. De ene dag heel iets minder dan de andere maar dat geef ik meer op mijn eigen gemoedstoestand.
Daarna komt die tegel en gebeuren er allerlei vreemde dingen. Eerst gaat de set in mijn beleving echt wel een paar treden hoger presteren. Daar snap ik al helemaal niets van. Vervolgens komt die enorme "zwabber", wat die ook heeft veroorzaakt, hij was er wel. Het midden gebied was zo goed als weg, ik overdrijf hier niet. Het heeft ook twee dagen geduurd voordat het weer was als daarvoor. Als het niet de tegel was, wat dan wel?
Vervolgens herinner ik mij die zilveren bruggen. Ik vervang ze door koper en voila, in de uren daarna maakt de set weer een stap. Ik zit nu te luisteren en vraag mij af waarom die luidsprekers er nog staan. Het geluid is er gewoon en lijkt uit het niets te ontstaan. Ook luistermoeheid is een ding uit het verleden. Ik vergelijk het een beetje met een bril die niet helemaal de juiste sterkte heeft. Je kunt wel goed zien maar je hersenen moeten zich meer inspannen om het beeld te vormen. Voordat ik de tegel had, was het moeilijker (niet eens veel) om het beeld scherp te krijgen/houden. Nu met de tegel is het geen enkele moeite. Bizar.

Groeten...

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

phy

Och het ging mij niet op de reacties  maar wel om zoals jij het zo mooi noemt in-crowd sfeer
dat is een mooie benaming ik vond dat al een tijdje zo
En soms moet je dan gewoon ergens klaar mee zijn ;D

Als het nu lekker klinkt gewoon genieten!
en niet meer aan de tegels denken gewoon laten liggen  ;)

YamahaRXV

Citaat van: Kwabbernoot op april 26, 2014, 14:27:02
Helemaal niets. Hmmm. Moeilijk te geloven na wat ik hier heb meegemaakt. Van de andere kant zou mij eigenlijk niets meer moeten verbazen na wat ik hier heb meegemaakt.
En nu?

Nothing at all..... :(  Gisterenavond gezellig bij forumlid Onder013 tot middennacht bezig geweest met Suzy onder de Marantz PM KI Pearl en Cayin buizen cd speler, maar nee..... Het was gezellig en Henk zijn set klonk erg lekker, maar ook hier jammergenoeg niet het resultaat wat anderen (en mijn persoontje) hebben ervaren met Suzy en de voorlopers daarvan.

Saillant detail: de zeer degelijk afgewerkte Marantz PM KI Pearl is uitgevoerd met een behuizing van koper en.....aluminium.
Dus toch de beperkende factor ?  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Joris1971

Wees blij dat je gern verschil hoort, scheelt je weer honderden euro's

Kwabbernoot

Én de volgende stap in de beleving van muziek? Alhoewel het best al wel goed bij YamhaRXV zal klinken. Ik vind het moeilijk te rijmen met mijn ervaringen. :-\

Hoe groot is de kans op een kapotte tegel?  :-\

Groeten...


Joris1971

Citaat van: Kwabbernoot op april 27, 2014, 17:27:36
Én de volgende stap in de beleving van muziek? Alhoewel het best al wel goed bij YamhaRXV zal klinken. Ik vind het moeilijk te rijmen met mijn ervaringen. :-\

Hoe groot is de kans op een kapotte tegel?  :-\

Groeten...

Sorry hoor maar wordt het nu gestoken op een kapotte tegel?
Weleens aan gedacht dat het gewoon niet werkt?

Ik vind het zoiezo de grootste voodoo kwats die er is.. Zelf heb ik een ca plate gehad, hoorde nul,nul verschil zonder plaat.