Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Starred

#1900
Citaat van: Perfectionist op augustus 11, 2012, 22:27:23
De ergonomie is ook veel minder met een m43 camera...... Dan neem ik liever een echte compact mee..... Ook het retro design van de Olympus vind ik niet mooi........en voor mij zijn er toch maar twee merken Nikon of Canon qua fotografie.

Ergonomie is uiteraard persoonlijk. Maar ik vind een em5 met grip heerlijk  :inlove:
En is gewicht ook geen onderdeel van ergonomie?

In dslr land gaat het inderdaad om canikon, daar buiten heb je wat meer keus.

VlisChris

Gewicht is zeker onderdeel van de ergonomie, maar dat is ook weer zo ontzettend persoonlijk. Ik kan het absoluut niet erg vinden dat mijn camera en tele lens behoorlijk doorwegen. Dan hou je het zaakje lekker stabiel vast.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

riwi

Citaat van: Gaeje op augustus 11, 2012, 17:57:10
een canon 800mm f5.6
Jeetje dat ziet er impressive uit zeg  :)

Mag je wel oppassen dat je door een Amerikaanse helikopter niet voor terrorist met een bazooka wordt aangezien...  ;D

In wat voor situaties gebruik je zoiets? Sport?

Starred

Citaat van: riwi op augustus 12, 2012, 12:31:47
In wat voor situaties gebruik je zoiets? Sport?

Ja, gewichtsheffen  ;)

riwi


Perfectionist

Citaat van: Starred op augustus 11, 2012, 22:39:16
Ergonomie is uiteraard persoonlijk. Maar ik vind een em5 met grip heerlijk  :inlove:
En is gewicht ook geen onderdeel van ergonomie?

In dslr land gaat het inderdaad om canikon, daar buiten heb je wat meer keus.

Ik denk dat het beter is voor een bewezen platform te kiezen, die ook in lenzen etc veel keuze biedt. Gewicht is geen issue, wat ik al aangaf qua gebruikersgemak, of je neemt een echte compact mee die in je broekzak past of een fotosysteem, waarbij je altijd een tas meedraagt....
Een beter forum begint bij jezelf.

Starred

Citaat van: Perfectionist op augustus 12, 2012, 13:25:09
Ik denk dat het beter is voor een bewezen platform te kiezen, die ook in lenzen etc veel keuze biedt. Gewicht is geen issue, wat ik al aangaf qua gebruikersgemak, of je neemt een echte compact mee die in je broekzak past of een fotosysteem, waarbij je altijd een tas meedraagt....

APS C is welliswaar een proven platform, maar er zijn wat marktbewegingen (gestaafd door verkoopcijfers) die duiden op het op langere termijn overblijven van 3 standaarden op de consumentenmarkt: fullframe, mirrorless en inphone cams.

Het ligt er inderdaad aan hoe en wanneer je je camera gebruikt. Als ik voor mezelf spreek dan heb ik bijv in de dierentuin liever een cameratas met cam en 2 tot 3 lenzen van in totaal anderhalve kilo bij me dan een van 4 a 5 kg..

Gaeje

Citaat van: Christiaan S op augustus 11, 2012, 18:00:39
Jij schiet toch met Nikon? Of met een converter ofzo?
Maar alleraardigst lensje :)

nee, ik moet even eerlijk zijn, moest door een misverstand met de verhuurder deze even meenemen naar huis. Is morgen nodig op set. Is een omgebouwde foto lens met PL mount voor op een Alexa. Waarvoor nodig? Ben zelf benieuwd, heb er geen idee van.

Waarschijnlijk point of view verrekijker, of sniper rifle of zoiets veronderstel ik

vtuinen



Oudje, maar scherper dan de 17-40L die ik een tijdje heb gehad. (en nog goedkoper ook  8)
Equipment check my avatar

Gaeje

en effectief. sniper on the roof!

VlisChris

De T.
Film of tv productie? Of mag je daar niks over zeggen?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

R

Gaaf!! In london was je waarschijnlijk afgevoerd ;)

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Perfectionist

Citaat van: R op augustus 14, 2012, 16:41:23
Gaaf!! In london was je waarschijnlijk afgevoerd ;)

Dienstloze generatie?  :D Lijkt zelfs niet eens op een TOW (antitank wapen)....
Een beter forum begint bij jezelf.

Gaeje

Citaat van: R op augustus 14, 2012, 16:41:23
Gaaf!! In london was je waarschijnlijk afgevoerd ;)

In london hebben ze wel leukere speeltjes dan een prehistorische omgebouwde fotolens

Vlaamse tv reeks Christiaan, zal je niet veel zeggen

VlisChris

Prehistorisch of niet, ik zou er best graaf eens mee willen fotograferen ;)
Het had me met zulke spullen ook niet verbaasd als het om een film ging :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

riwi

Citaat van: Perfectionist op augustus 14, 2012, 20:17:05
Dienstloze generatie?  :D Lijkt zelfs niet eens op een TOW (antitank wapen)....

Jij hebt kennelijk niet dat wikileaks filmpje gezien van die Amerikaans helikopter in Irak die wat fotografen aan vlarden schoot met grof geschut omdat ze de telelens voor een bazooka oid hielden.

En in dienst heb ik me bij schietoefeningen altijd ziek gemeld of een dag vrij genomen ;)

R

Hear hear ;)

Citaat van: riwi op augustus 14, 2012, 21:52:28
Jij hebt kennelijk niet dat wikileaks filmpje gezien van die Amerikaans helikopter in Irak die wat fotografen aan vlarden schoot met grof geschut omdat ze de telelens voor een bazooka oid hielden.

En in dienst heb ik me bij schietoefeningen altijd ziek gemeld of een dag vrij genomen ;)

Perfectionist

Citaat van: riwi op augustus 14, 2012, 21:52:28
Jij hebt kennelijk niet dat wikileaks filmpje gezien van die Amerikaans helikopter in Irak die wat fotografen aan vlarden schoot met grof geschut omdat ze de telelens voor een bazooka oid hielden.


Heb je dat gelooft?  :P

Er zijn daar allerlei waarnemingsprocedures niet gevolgd, en de vraag is welke motieven in het spel waren.

Als dit schering en inslag zou zijn dan zouden er in Afghanistan door Apaches heel wat journalisten zijn geraakt.......
Een beter forum begint bij jezelf.

Tube-freak

Ze kunnen de raketten nog door het sleutelgat van een deur mikken vanaf paar kilometer afstand dus lijkt me inderdaad sterk dat ze het verschil tussen bazooka en camera lens niet zien.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Gaeje

Citaat van: Christiaan S op augustus 14, 2012, 21:37:54
Prehistorisch of niet, ik zou er best graaf eens mee willen fotograferen ;)
Het had me met zulke spullen ook niet verbaasd als het om een film ging :)
Ja ik schrok toch ook wel van het bereik. 800 is echt veel.

Zulke spullen en een film heeft weinig met elkaar te maken... Als je het nodig hebt heb je het nodig en het is niet zo dat een film per se meer budget heeft. Integendeel :-( . Dat zijn dingen die je maar 1 dag huurt, en niet de hele productie

VlisChris

Joh, je zou verwachten als buitenstaander dat een film wat je schrijft een groter budget heeft.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Marcus

Ik denk dat dit een Lee Big Stopper moet zijn geweest...prachtig spul!

Hootie



Canon 5D Mark III & batterygrip

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X