Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eric_audio

En 4mm extra groothoek is sowieso erg fijn
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Multimediaknaller

Maar weer een abo genomen op de Zoom :bigsmile: Was nog op zoek naar een andere fototas en die krijg je er 'gratis' bij  :sigh:


Rob Eric Blank

Citaat van: vtuinen op april  1, 2015, 23:41:48
Ter vervanging van mijn stokoude Canon EF 20-35 2.8 L wide angle de nieuwe 16-35 4.0 L IS


Lekker bereik.
@Christian ik keen veel professionals die de 16-35 F4 gebruiken ipv de F2.8. Niet alleen vanwege prijs, maar deze schijnt iets scherper te zijn. Als Nikon-gebruiker niet uit eigenhand ervaring mee.

VlisChris

@ Skyfox

ik wil gaan proberen om eens te kijken hoever ik kan gaan met het dynamisch bereik van mijn 5DII. Tot nu toe is het een kwestie van proberen tot ik de belichting heb die ik hebben wil. Werkt heel redelijk. Maar soms blijf je etteren. Ik wil een behoorlijke lowkey portretfoto maken binnenkort (zwart pak zwarte schoenen zwarte blouse zwarte hoed en zonnebril). En dan ishet voor het gezicht wel bijzonder fijn als ik dat wat kan meten van te voren ;) Het wordt een voor mij lastige foto, maar als die lukt zal ik hem even online zetten hier ;)

@ Rob: afgezien van het prijsverschil (dat dus groter was dan ik dacht) is dat inderdaad een erg goede reden om voor de F4 te kiezen dan. Ik werk vaak (bewust of uit noodzaak) op 2.8 Maar echt ultrascherp is de lens niet nee. Voldoende scherp, maar niet ragscherp. Vooral aan de randen en in de hoeken :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

skyfox

Ik ben erg benieuwd naar die foto, Christiaan! Klinkt als een leuk project.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

RZeemering

Citaat van: Christiaan S op april  2, 2015, 23:58:08
@ Skyfox

ik wil gaan proberen om eens te kijken hoever ik kan gaan met het dynamisch bereik van mijn 5DII. Tot nu toe is het een kwestie van proberen tot ik de belichting heb die ik hebben wil. Werkt heel redelijk. Maar soms blijf je etteren. Ik wil een behoorlijke lowkey portretfoto maken binnenkort (zwart pak zwarte schoenen zwarte blouse zwarte hoed en zonnebril). En dan ishet voor het gezicht wel bijzonder fijn als ik dat wat kan meten van te voren ;) Het wordt een voor mij lastige foto, maar als die lukt zal ik hem even online zetten hier ;)


een lichtmeter is hierbij nogal handig.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Perfectionist

#2856
AF-S Nikkor 24-120 mm/F4G ED VR II. De Tamron verkocht, wilde toch een groter zoombereik dan 24-70. Moest te vaak de 70-300 erop schroeven tussendoor. Tamron is echt scherper, maar de kleuren van de Nikon zijn mooier vind ik (nano glas).

Een beter forum begint bij jezelf.

Multimediaknaller

Morgen komt deze schoonheid binnen

:wub:  :wub:

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Erik

Citaat van: Perfectionist op april 28, 2015, 18:59:35
AF-S Nikkor 24-120 mm/F4G ED VR II. De Tamron verkocht, wilde toch een groter zoombereik dan 24-70. Moest te vaak de 70-300 erop schroeven tussendoor. Tamron is echt scherper, maar de kleuren van de Nikon zijn mooier vind ik (nano glas).
Ik vind het nogal een gat tussen 120mm en 300mm benieuwd of er binnenkort er weer een upgrade aankomt :-)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Perfectionist

Citaat van: Erik op april 28, 2015, 23:32:51
Ik vind het nogal een gat tussen 120mm en 300mm benieuwd of er binnenkort er weer een upgrade aankomt :-)

Bezit nu dus de 20-124 en de 70-300. De Tamron 24-70 is weggegaan.  ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Erik

#2861
Snap ik maar dan lijkt de kans me nog behoorlijk aanwezig dat je nog steeds de driehonderd mm erop schroeft omdat 120mm ook net niet genoeg is.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

Citaat van: Erik op april 29, 2015, 08:38:18
Snap ik maar dan lijkt de kans me nog behoorlijk aanwezig dat je nog steeds de driehonderd mm erop schroeft omdat 120mm ook net niet genoeg is.
Anders kan hij zijn 300mm ook wel weg doen.

Ik zoek nog een 11-500mm f1.4, maarja die zijn uitverkocht heb ik begrepen ;)

Perfectionist

Citaat van: Erik op april 29, 2015, 08:38:18
Snap ik maar dan lijkt de kans me nog behoorlijk aanwezig dat je nog steeds de driehonderd mm erop schroeft omdat 120mm ook net niet genoeg is.

Het gaat er toch om hoe vaak? En dat hangt af van het gebruiksdoel. Ik denk dat 24-120 in 90% ok is, veel meer dan 24-70.

Een 28-300 is voor mij geen pptie, teveel inboeten op kwaliteit.
Een beter forum begint bij jezelf.

Rob Eric Blank


Erik

Citaat van: Perfectionist op april 29, 2015, 11:39:14
Het gaat er toch om hoe vaak? Ik denk dat 24-120 in 90% ok is, veel meer dan 24-70.
daar zocht ik dus naar ;-)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nahpets

Citaat van: Rob Eric Blank op april 29, 2015, 13:37:03
Lekkere lens, mooi bereik.

En inmiddels gearriveerd. Wat een prachtig stukje glas.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Cyrus·

Over prachtig stukje glas gesproken: afgelopen vrijdag voor de Sony A7 een Zeiss Loxia 2/50 aangeschaft:



Klassiek Planar-ontwerp met Zeiss T*-coating, up-to-date gebracht naar huidige maatstaven en geoptimaliseerd voor de Sony A7-reeks. MF, maar met de A7 doe ik al bijna niet anders. Met de Loxia worden focus peak en focus magnifier automatisch geactiveerd, wel zo makkelijk. Dankzij de CPU geen stop-down metering meer nodig (i.t.t. mijn Nikkor Ai-S objectieven op de A7) én volledige doorgave van EXIF, da's vooral handig bij postprocessing en archivering.

Eerste plaatje:

(ISO 100, f/2, 1/4000sec)
Groeten,
Edwin

Perfectionist

Citaat van: Perfectionist op april 28, 2015, 18:59:35
AF-S Nikkor 24-120 mm/F4G ED VR II. De Tamron verkocht, wilde toch een groter zoombereik dan 24-70. Moest te vaak de 70-300 erop schroeven tussendoor. Tamron is echt scherper, maar de kleuren van de Nikon zijn mooier vind ik (nano glas).


Inmiddels wat getest, en ik moet zeggen, meer tevreden dan met de Tamron. Niet alleen het bereik, de snellere AF en het gewicht. De Tamron is weliswaar scherper, maar de Nikon met nano glas maakt voor mij de mooiere foto's (uiteraard maakt de fotograaf mooie of geen mooie foto's, maar zeg maar in dezelfde omstandigheden).
Hetzelfde wat ik meestal had met een L les bij Canon, iets met kleuren, contrast etc.
De 24-120 heeft in reviews een wat verschillend beeld, maar zelf tot nu toe erg tevreden.

Een beter forum begint bij jezelf.

Bama

ben je de eerste die de nikon sneller vindt ;D

Maar mooi dat je er blij mee bent.

Perfectionist

Citaat van: Bama op mei  5, 2015, 23:21:48
ben je de eerste die de nikon sneller vindt ;D

Maar mooi dat je er blij mee bent.

Toch niet. Diverse reviewers benoemen de twijfel van de Tamron AF in sommige situaties.  ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

vieze freddie

Colormunki display schermcalibratie
de spyder 3 had ik langer, maar deed het niet goed
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

ajbeefde

24mm 2.8 STM, met de cashback van canon een leuke lens werd deze nog aantrekkelijker   ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

denoontje


Rob Eric Blank

Weer een Nikon TC20E III teleconverter. Mijn vorige ooit laten liggen op een evenement (en dus weg).
Met de 300mm een lekkere combi (als het licht redelijk is), juist voor wat meer bereik.