Welke serie(s) volg je op dit moment elke week en andere zodra ze weer beginnen.

Gestart door Gizz, mei 10, 2007, 18:16:56

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

JCL

Het is inderdaad wel fijn als je echt goed Engels kan als je de serie zonder ondertitels wilt begrijpen. Zeker als Frank met accent gaat praten kan dat fijn zijn.

Het is trouwens geen serie die het moet hebben van audio/visuele hoogstandjes. Of je het dus in 720P.1080i/1080P kijkt of met DD2.0/5.1/DTS maar niet zoveel uit. Ik heb een 720P met DD2.0 en dat valt prima te genieten. Het gaat om de scherpe dialogen en die kun je hiermee ook prima volgen :)

Martijn76

 :threadclosed:
Citaat van: apogeefreak op februari  9, 2013, 18:50:31
.... De 1080i versie deed het wel goed maar vlc player kon niet met de ondertitels overweg en bij deze serie zijn de ondertitels belangrijk.

Ik had al wel de 720 versie binnengehaald maar had zo 1,2,3 nog geen subs gevonden... Zijn die wel ergens beschikbaar? Evt. zouden Engelse subs ook al goed zijn hoor mocht er in het NLs niets beschikbaar zijn :)

Zie net dat er wel iets op bierdopje staat (in het Engels weliswaar, maar dat mag de pret niet drukken)... Maar even een account aangemaakt...

Xstream

De kwaliteit is vrij matig idd. Dit is gewoon met een screencapture progje gedaan. Je zag in een bepaalde afl. ook een windows taakbalk in beeld komen.
Vandaar de haperingen. Die zit in de bron, dus geen codec issue.

Het beeld en geluid is niet best, maar net goed genoeg om 't te slikken wat mij betreft.
Al kun je ook best wachten op een betere release mocht je geen haast hebben :)

Het is dan misschien niet zo afhankelijk van goed beeld en geluid als een actie serie, maar elke serie is gebaad bij goed beeld en geluid. Zo zit er geweldige suspense muziek in deze serie met lekkere bassen die met totaal overkill hier door dreunen ivm de rest van de (overigens vrij doffe) muziek. Het maakt een serie, ook deze, een stuk beter met mooi scherp beeld en goed geluid.
Merk dat ik me toch bij vlagen best erger aan deze uitgave en getwijfeld heb om even te wachten. Maar de serie is dan weer zo goed dat 't toch kan, met name Spacey steelt de show.

Zoals gezegd staan de subs (ENG) op bierdopje.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

apogeefreak

Gelukkig ligt dus niet aan mijn Mac mini.

Ik had eerst een aflevering zonder subs gekeken met het idee dat je dan wel wat mist maar meestal is de lijn wel te volgen. Aan het einde zat ik met what the fuck, waar gaat dit over. Toen nog eens met subs en dat was een heel ander verhaal haha!

Wel jammer trouwens dat ik niet gewoon 30 euro ergens kan betalen voor alle 13 afleveringen in normale kwaliteit. Nu moet ik stiekem downloaden en zit met Brein hijgend in mijn nek en een schuldig gevoel te kijken naar iets waar ik de acteurs graag voor had betaald. Maar ja ga vooral zo door film industrie door iedereen een schuldgevoel aan te wrijven maar geen alternatief te bieden. Sry voor of topic.

Kate trok me in deze serie naast Kevin natuurlijk ;)
http://www.imdb.com/name/nm0544718/?ref_=tt_cl_t5
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Xstream

Citaat van: apogeefreak op februari 10, 2013, 11:57:23
Nu moet ik stiekem downloaden en zit met Brein hijgend in mijn nek en een schuldig gevoel te kijken naar iets waar ik de acteurs graag voor had betaald.
Haha, nou, voel je niet schuldig hoor. Die acteurs schijnen 't niet zo slecht te hebben ;)

En Kate is inderdaad leuk :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

gsuk

Vanavond begint er een nieuw seizoen/serie Belicher.
Ben benieuwd.

Groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

riwi

Citaat van: apogeefreak op februari 10, 2013, 11:57:23
Wel jammer trouwens dat ik niet gewoon 30 euro ergens kan betalen voor alle 13 afleveringen in normale kwaliteit. Nu moet ik stiekem downloaden en zit met Brein hijgend in mijn nek en een schuldig gevoel te kijken naar iets waar ik de acteurs graag voor had betaald. Maar ja ga vooral zo door film industrie door iedereen een schuldgevoel aan te wrijven maar geen alternatief te bieden. Sry voor of topic.

Helemaal mee eens. Er is gewoon een markt hiervoor in pay-per-view. De iTunes store is zoiets, maar niet normaal toegankelijk voor nederlanders zonder te knoeien met amerikaanse adressen en appleTV apparaatjes.

eddy135

Citaat van: gsuk op februari 10, 2013, 17:23:58
Vanavond begint er een nieuw seizoen/serie Belicher.
Ben benieuwd.

Groetjes Emile

Ja, ben ik ook benieuwd naar... :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

apogeefreak

Citaat van: riwi op februari 10, 2013, 21:36:45
Helemaal mee eens. Er is gewoon een markt hiervoor in pay-per-view. De iTunes store is zoiets, maar niet normaal toegankelijk voor nederlanders zonder te knoeien met amerikaanse adressen en appleTV apparaatjes.

Klopt. Ik koop al regelmatig films via iTunes en upc. Met de software interface van upc kan ik echter nooit wat vinden ook is upc altijd een euro duurder. Al die filmen zijn helaas wel 720p dus niet geschikt voor mijn eigen HT. Zou wel leuk zijn als we in Nederland ook series kregen dan was het echt een nuttig medium. Of er nu wel 1080p filmen tussen zitten is me trouwens ook niet duidelijk. Ik zie alleen HD staan en heb geen zin om geld te vergokken en dat het 720p blijkt ;)
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

wiemelen

Net de 1ste aflevering gezien van Black Mirror ... beetje apart ... maar toch wel boeiend ... met vreemde plotwendingen
Wordt er eentje om te volgen  ;D

devkon

De series die wij hier volgen die we goed vonden :

Breaking Bad
Homeland
The walking dead
Dexter

Sherlock (BBC) was erg goed.

Heb niet alles van deze thread gevolgd, maar Luther (BBC) is een aanrader.

Justified hebben we een beetje als opvulling gebruikt :-)

Ik lees over The Following, ik ga het eens opsnorren.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

modde239

Interessante nieuwe serie ben benieuwd Hemlock Grove....

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=GvlFJmh6ktU


alexander2

Misschien dat er iemand even wil inhaken?

666 is dat wat?
1 seizoen maar, echte einde?

Broadchurch?

Bron?

Deception?
1 seizoen echt einde?


Defiance?


Da vinci Demons?


Flash forward?
1 seizoen maar, echt einde?

Golden boy?

Orphan black?

Ready for love?

Red widow?

Roque?

The client list?

Top of the lake?

Vegas?
1 seizoen maar, echt einde?


House of cards?

Äkta Människor?

Banshee?
Vond het niet mijn ding  (2 afleveringen bekeken)

Boss
2 seizoenen maar, echt einde?

The Bridge?

The Americans?

The ice cream girls?

Vikings?

Ongetwijfeld nog veel meer maar die mik ik er allemaal af, geen tijd om alles te kijken.




jowi

- Bron/Broen/The Bridge moet ik ook nog kijken, schijnt wel tot de betere series te horen
- House of cards, kijkje in de politieke keuken van de usa, met kevin spacey, zeker de moeite waard. Vooral hoe Spacey acteert en de kijker soms direct aanspreekt over zijn motieven.
- Banshee, ik vond het geweldig. Supergewelddadig, beetje campy.
- Vikings ben ik ook aan het verzamelen, aanbevolen door vrienden van mij, ben benieuwd

Dan is er ook nog Hannibal, prequel over Dr. Hannibal Lecter, ben benieuwd, en in hetzelfde genre 'The Following' over seriemoordenaars, met Kevin Bacon, 2 eps van gezien, ben er nog niet uit...

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

alexander2

Citaat van: Raymen op april 30, 2013, 18:04:15
Banshee vondt ik ook vreed goed

Ik vond de eerste 2 afleveringen een beetje vreemd maar ik ga ervoor. :D
Wel zijn er helaas weer enkele series gecancelled, vraag mij even niet welke allemaal maar Vegas/Cult/Deception/Flashforward etc.

Xstream

Flash forward was 3 jaar terug al gecancelled :)
Vond 't een aardige serie, toch wel wat vreemd dat die gecancelled werd vergeleken met een zooi slechtere series die wel mochten blijven. Maarja, zal teveel gekost hebben, of wellicht zaten de schrijvers in de knoei. Het verhaal begon wel wat warrig te worden.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

alexander2

Citaat van: Xstream op mei  1, 2013, 12:13:54
Flash forward was 3 jaar terug al gecancelled :)
Vond 't een aardige serie, toch wel wat vreemd dat die gecancelled werd vergeleken met een zooi slechtere series die wel mochten blijven. Maarja, zal teveel gekost hebben, of wellicht zaten de schrijvers in de knoei. Het verhaal begon wel wat warrig te worden.

Jammer want ik heb 2 afleveringen gezien en vond het wel wat hebben.
Deleten dan maar.

gsuk

Citaat van: alexander2 op mei  1, 2013, 12:48:57
Jammer want ik heb 2 afleveringen gezien en vond het wel wat hebben.
Deleten dan maar.

ondanks dat Flashfoward gecancelled werd vond ik het toch de moeite waard om te kijken!!

the following: Spannend, heb ik net seizoen 1 afgekeken(ben benieuwd naar seizoen 2)

Broen (the Bridge):  zeker de moeite waard misschien zelfs beter dan the killing(forbrydelsen)

Hannibal: heb ik pas een aflevering gezien dus kan er nog niet veel over zeggen

The Americans: kan me zo voorstellen dat het precies zo ging tijdens the Reagen tijdperk.

Red Widow: is Penoza maar op zijn Amerikaans.

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

alexander2

Citaat van: gsuk op mei  1, 2013, 13:52:26
ondanks dat Flashfoward gecancelled werd vond ik het toch de moeite waard om te kijken!!

the following: Spannend, heb ik net seizoen 1 afgekeken(ben benieuwd naar seizoen 2)

Broen (the Bridge):  zeker de moeite waard misschien zelfs beter dan the killing(forbrydelsen)

Hannibal: heb ik pas een aflevering gezien dus kan er nog niet veel over zeggen

The Americans: kan me zo voorstellen dat het precies zo ging tijdens the Reagen tijdperk.

Red Widow: is Penoza maar op zijn Amerikaans.

groetjes Emile

Bedankt Emile maar is er wel een redelijk 'einde' bij Flashforward of stopt het plots dat je denkt en nu......

gsuk

Citaat van: alexander2 op mei  1, 2013, 14:13:46
Bedankt Emile maar is er wel een redelijk 'einde' bij Flashforward of stopt het plots dat je denkt en nu......

wel een tijdje geleden hoor
maar je kon wel zien op het eind dat ze er snel een eind er aan gebreid hebben
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

JCL

Citaat van: jowi op april 30, 2013, 17:51:25
- Bron/Broen/The Bridge moet ik ook nog kijken, schijnt wel tot de betere series te horen
- House of cards, kijkje in de politieke keuken van de usa, met kevin spacey, zeker de moeite waard. Vooral hoe Spacey acteert en de kijker soms direct aanspreekt over zijn motieven.
- Banshee, ik vond het geweldig. Supergewelddadig, beetje campy.
- Vikings ben ik ook aan het verzamelen, aanbevolen door vrienden van mij, ben benieuwd

Dan is er ook nog Hannibal, prequel over Dr. Hannibal Lecter, ben benieuwd, en in hetzelfde genre 'The Following' over seriemoordenaars, met Kevin Bacon, 2 eps van gezien, ben er nog niet uit...

House of Cards is echt geweldig! Heeft in de VS geloof ik ook een behoorlijke cult status breikt. Iig in Washtington. Kwam laatst dit filmpje binnen voor het Correspondents dinner:




jowi

Ja ik vind het ook erg gaaf :) maar ook om te zien dat er meer en meer 'echte' acteurs zoals Spacey de overstap van film naar tv maken. TV is aan een ongelooflijke opmars bezig; de rollen zijn omgedraaid. Vroeger had je tv voor wat suffe soaps en sitcoms, en een film om een verhaal te vertellen. Tegenwoordig is een film vaak niet veel meer dan 1,5 uur special effects met een flinterdun verhaal, en beginnen sommige tv series meer en meer op literatuur te lijken... regisseurs ontdekken dat ze zich met series helemaal uit kunnen leven, karakters en verhaallijnen kunnen ontwikkelen, zeker nu de budgetten die van film naderen. Feitelijk is een episode soms gewoon een mini-film, zelfs qua techniek en look & feel... met House Of Cards zie je Kevin Spacey en bij The Following, Kevin Bacon, toch grote namen uit de filmwereld, de seriewereld in stappen, mooie ontwikkelingen :)

alexander2

Citaat van: jowi op april 30, 2013, 17:51:25
- Bron/Broen/The Bridge moet ik ook nog kijken, schijnt wel tot de betere series te horen
- House of cards, kijkje in de politieke keuken van de usa, met kevin spacey, zeker de moeite waard. Vooral hoe Spacey acteert en de kijker soms direct aanspreekt over zijn motieven.
- Banshee, ik vond het geweldig. Supergewelddadig, beetje campy.
- Vikings ben ik ook aan het verzamelen, aanbevolen door vrienden van mij, ben benieuwd

Dan is er ook nog Hannibal, prequel over Dr. Hannibal Lecter, ben benieuwd, en in hetzelfde genre 'The Following' over seriemoordenaars, met Kevin Bacon, 2 eps van gezien, ben er nog niet uit...

Hannibal vond ik wel ok ( 1 aflevering gezien ) wel vond ik de laatste minuten wel erg makkelijk.
Als dat zo blijft dan haak ik af.
The Following zonet gezien heb mij heerlijk vermaakt.
Wat mij betreft is het afgelopen maar er is een S2 aangekondigd.

katwax

Citaat van: alexander2 op mei  1, 2013, 14:13:46
Bedankt Emile maar is er wel een redelijk 'einde' bij Flashforward of stopt het plots dat je denkt en nu......

Nee ik vond net dat bij het einde van S1 ook niet echt vraagt naar een S2, dus je blijft niet met (veel) vragen zitten en het was zeker de moeite ook al was het 1 seizoen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543