Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pjotr27

Tijdelijk te leen, een Marantz DV9500 multiplayer, speelt naast cd ook sacd en dvd-a af...
Klinkt niet verkeerd na 24 uur te hebben aangestaan...
Voorlopig mag hij hier blijven logeren.
Na de Highend in Munchen beslis ik wat er voor de Plinius terugkomt.
Ik denk aan:

1.PS Audio Wave met losse goedkope cd speler als ik snel een cd wil draaien ( Marantz CD-6004 of zo), kan ik later ook nog het psaudio transport er bij kopen..
2. Los loopwerk en losse dac (voor de dac denk ik aan calyx, pel audio, astin trew ) loopwerk shigaclone bouwen of iets tweedehands kopen, nieuw heb ik niet veel gezien dus tips zijn welkom...
3. Geintegreerde cdspeler met ook digitaal in, zodat ik vanaf een eenvoudige barebone kan streamen (nieuwe Marantz SA-11)
4. Barebone met losse dac  ( zelfbouw zoals DHT Rob, met losse USB omzetter of mooie dac met USB in )

Kortom veel verschillende keuze`s, ben er nog niet uit...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Ik was prettig verrast door de Metrum octave dac. (tov. de Oppo 83 +tuc) zou die ergens lenen zodat je 'm kan beoordelen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

Citaat van: frank2 op april 25, 2012, 16:15:06
Ik was prettig verrast door de Metrum octave dac. (tov. de Oppo 83 +tuc) zou die ergens lenen zodat je 'm kan beoordelen.

Ik had het gelezen  ;) volg je draadje ( behalve de stomme opmerkingen die er niet toe doen)
Komt alleen een nieuw model van later dit jaar...
Op dac gebied kom ik er wel uit ( mooiste is met afstand Pel Audio dac) lastiger wordt de bron...
Ga ik vanaf barebone rippen ( naar SSD schijf is het mooiste) , koop ik nog een loopwerk of ga ik voor geintegreerde cd speler met digitaal in?
Vorig jaar vond ik in Munchen alle streaming dramatisch slecht, als dat nog zo is koop ik een andere cd speler...
Is streaming beter dan ga ik voor losse dac...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Erik van Voorst (in memoriam)

Cd transport bouwen.....moet je wel zin in hebben want om het goed te doen is het veel werk. ;)
Hij klinkt trouwens al meteen lekker...dat dan weer wel  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

frank2

Ik was laatst bij een reparateur van audio apparatuur, de betere merken, hij maakt zelf ook veel, hij had tot nu toe altijd een gemodificeerde cd speler, nu had hij opeens een marantz streamer staan aangesloten aan een zelfgemaakte dac, hij beweerde dat streamen een betere/mooiere kwaliteit/geluid gaf dan een cd speler.
(app: usher MD2, gryphon eindversterker, selfmade VV)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

Citaat van: frank2 op april 25, 2012, 18:28:58
Ik was laatst bij een reparateur van audio apparatuur, de betere merken, hij maakt zelf ook veel, hij had tot nu toe altijd een gemodificeerde cd speler, nu had hij opeens een marantz streamer staan aangesloten aan een zelfgemaakte dac, hij beweerde dat streamen een betere/mooiere kwaliteit/geluid gaf dan een cd speler.
(app: usher MD2, gryphon eindversterker, selfmade VV)

De Marantz na7004 is een mooie streamer, zeker met een goede dac kan dat heel mooi zijn. Alleen speelt de Marantz niet gapless en geen eigen android app..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Citaat van: Erik van Voorst op april 25, 2012, 18:11:55
Cd transport bouwen.....moet je wel zin in hebben want om het goed te doen is het veel werk. ;)
Hij klinkt trouwens al meteen lekker...dat dan weer wel  8)

Ga ik zeker doen naast misschien toch wat kopen, ik heb al twee loopwerkjes liggen...
Wacht op de print van het diyforum... dan ga ik zeker starten.
Hans Kortenbach heeft al een paar goede ideeen bedacht...die ga ik zeker toepassen ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Erik van Voorst (in memoriam)

 Ga jij al die smds en chips op de print solderen dan.....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Pjotr27

Citaat van: Erik van Voorst op april 25, 2012, 21:48:11
Ga jij al die smds en chips op de print solderen dan.....

Nee denk het niet maar misschien komt er nog een kant en klare versie....
SMD solderen kon voor veel mensen op het DIY forum weleens een reden zijn af te haken...
Maar voorlopig kan ik de Marantz DV9500 blijven gebruiken, moet zeggen na 1.5 dag spelen ( was jaar niet gebruikt) dat het helemaal niet verkeerd klinkt.
Mooi open, mooie klankkleuren... echt niet verkeerd...
Kostte 7 jaar geleden ook al 2000 euro...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Ik ben ook al tijden errug gecharmeerd van de PS Audio als DAC cq bridge!
Nu nog wachten todat hij voor een klein bedrag wordt aangeboden... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Citaat van: Peerless Monster op april 25, 2012, 22:14:01
Ik ben ook al tijden errug gecharmeerd van de PS Audio als DAC cq bridge!
Nu nog wachten todat hij voor een klein bedrag wordt aangeboden... ;D

Hij is wel heel erg aan de prijs hier in de Benelux. 4400 + 800 voor de bridge...
Vraag me wel af wat de meerwaarde is van de bridge, kan je niet gewoon een wifi usb stick erin stoppen en hem dan zo aan het netwerk hangen?
Scheelt 770 euro...

Maar ja je hebt wel wat.... mooie streamer, mooie dac, voorversterker...
Misschien win ik hem wel op de Highend in Munchen....
;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op april 25, 2012, 22:37:27
Hij is wel heel erg aan de prijs hier in de Benelux. 4400 + 800 voor de bridge...
Vraag me wel af wat de meerwaarde is van de bridge, kan je niet gewoon een wifi usb stick erin stoppen en hem dan zo aan het netwerk hangen?
Scheelt 770 euro...

Maar ja je hebt wel wat.... mooie streamer, mooie dac, voorversterker...
Misschien win ik hem wel op de Highend in Munchen....
;D

You're a winner, Peter! En dan gewoon voor veel minder weer verkopen... ;)
Succes en heel veel plezier daar in Munchen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Citaat van: Peerless Monster op april 25, 2012, 22:41:18
You're a winner, Peter! En dan gewoon voor veel minder weer verkopen... ;)
Succes en heel veel plezier daar in Munchen.

Ja ja, ik weet je te vinden, nee dit zal ik niet snel verkopen ben ik bang voor..
Maar gaat wel lukken, zal wel de nodige foto`s op picassa ( met link hier ) zetten...
Als je nog iets van een bepaald merk op de foto wil meld je het hier maar.
Ik loop er rond met een "pers" kaart... en dat is echt serieus...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

aMUSEd

Mooi dac met meerdere ingangen voor cd- en digitaaltransport.. kan je alle kanten op  ;)

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op april 25, 2012, 22:45:25
Ja ja, ik weet je te vinden, nee dit zal ik niet snel verkopen ben ik bang voor..
Maar gaat wel lukken, zal wel de nodige foto`s op picassa ( met link hier ) zetten...
Als je nog iets van een bepaald merk op de foto wil meld je het hier maar.
Ik loop er rond met een "pers" kaart... en dat is echt serieus...

Mazzelaar!!! ;)
Ik zie uit naar het linkje dan ;).


Heb niet echt speciale wensen. Ik weet niet of Plinius of AMR vertegenwoordigd is, maar dan moeten er wel wat foto's worden genomen ;).

Have fun!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Citaat van: Peerless Monster op april 26, 2012, 08:24:00
Mazzelaar!!! ;)
Ik zie uit naar het linkje dan ;).


Heb niet echt speciale wensen. Ik weet niet of Plinius of AMR vertegenwoordigd is, maar dan moeten er wel wat foto's worden genomen ;).

Have fun!!

Ja beide zijn er, hier het linkje met aanwezige merken:
www.highendsociety.de/english/presse/marken.php
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Citaat van: aMUSEd op april 26, 2012, 00:09:25
Mooi dac met meerdere ingangen voor cd- en digitaaltransport.. kan je alle kanten op  ;)

Gaat zeker mee in de overwegingen, de Calyx dac lijkt me ook wel een leuke, kost even 1500 euro maar schijnt giga goed te zijn...
XLR uit ( wil ik perse, mijn Sun Audio vv heeft ook XLR) zit er ook op...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op april 26, 2012, 08:58:40
Gaat zeker mee in de overwegingen, de Calyx dac lijkt me ook wel een leuke, kost even 1500 euro maar schijnt giga goed te zijn...
XLR uit ( wil ik perse, mijn Sun Audio vv heeft ook XLR) zit er ook op...


De Calyx heb ik ook gehoord, maar is lang niet zo mooi als de PS Audio...
Maar goed, scheelt wel even gewoon een paar duizend euro...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jumping Jack

Citaat van: Pjotr27 op april 26, 2012, 08:57:21
Ja beide zijn er, hier het linkje met aanwezige merken:
www.highendsociety.de/english/presse/marken.php

Je zou beter een lijstje geven met merken die er niet zullen zijn   :o
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Peerless Monster

Citaat van: Jumping Jack op april 26, 2012, 09:45:15
Je zou beter een lijstje geven met merken die er niet zullen zijn   :o

- AKAI
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

frank2

Citaat van: Peerless Monster op april 26, 2012, 08:24:00
Mazzelaar!!! ;)
Ik zie uit naar het linkje dan ;).


Heb niet echt speciale wensen. Ik weet niet of Plinius of AMR vertegenwoordigd is, maar dan moeten er wel wat foto's worden genomen ;).

Have fun!!

Plinius is samen met Usher vertegenwoordigd, WenW audio en de importeur van Plinius. o.a. met de classe A versterker 103 en de BE10, ben wel benieuwd hoe je dat vind klinken peter.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

Citaat van: frank2 op april 26, 2012, 10:07:48
Plinius is samen met Usher vertegenwoordigd, WenW audio en de importeur van Plinius. o.a. met de classe A versterker 103 en de BE10, ben wel benieuwd hoe je dat vind klinken peter.

Ga ze Donderdag even een handje geven  :clapping:
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op april 26, 2012, 10:20:09
Ga ze Donderdag even een handje geven  :clapping:


De combinatie ken je al qua klank... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

3500 euro verschil, weet niet of ik dat verschil er echt af aan ga horen...

Een combi Project CD BOX SE met Calyx lijkt me wel heel mooi,
Allebei de apparaten ongeveer 20 x 20 cm.
Niet te groot dus...
En heel flexibel als ik wil uitbreiden met streamen of vanaf pc afspelen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.