The Asylum... Dedicated zolder HT met akoestische grondslag...

Gestart door SiR-ROUND, maart 29, 2004, 21:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spacebass

Zie volgend stukje
Citaat van: SiR-ROUND op juli 25, 2004, 11:05:01
Fronts ook laten zakken is in me op gekomen, maar dat lijkt me voor muziek niet zo best, of ik moet een lage stoel erbij nemen. ;D
Maar goed je kan altijd nog voor je stoel ook een gat zagen  ;D

SiR-ROUND


Spacebass

 ;D Dat was ook de tip die ik niet durfde te geven  ;D

Het blijft een moeilijk issue, jammer dat het phantom center verhaal bij jouw niet werkt  :(
Dan hoefde je de center alleen aan te zetten als er meerdere mensen meekijken...
Maar goed, als je tevreden bent dan gaat het toch prima  :)

SiR-ROUND

Ja, ik vind persoonlijk een phantom niet genoeg. Het feit dat er een los full range audiokanaal in de mix staat zegt mij persoonlijk genoeg. Een goede phantom is gewoon een stuk lastiger te realiseren.

Tevreden?

Ik zat te soppen bij LOTR in HD.

En aangezien het een lange film is kan je wel bedenken hoe nat het was. ;D

VlisChris

Zoals Rob (?) al eerder schreef: gekker moet het niet worden ;D
Als het maar bevalt he ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

SiR-ROUND

Bevalt me echt heel goed, boven verwachting. Voor een consessie.

Inmiddels afgeschermd spanningskabel besteld via het werk tbv de nieuwe 220V aftak van de krachtstroom. Wordt "illegaal" soepele kern...

SiR-ROUND

Hehehehehehe...

Jaja, er is weer wat gebeurt. Je gelooft het bijna niet. Ik heb nog even geen pics, maar op The Asylum... is een update te vinden!

Het "vooronder" wordt eerst aangepakt. Als de koven klaar zijn heb ik buiten het trapgat de maat voor de zwevende topvloer. Ik denk nog even na over het afwerken van de trap. Snel daarna ga ik het voorste deel isoleren. Wanneer de voorkant nagenoeg klaar is schuiven de speakers etc. naar de voorkant en kan ik verder met de achterzijde van de zolder (zal meer werk zijn).


henkt1

Als die center geen probleem meer geeft omdat ie iets lager staat kan je net zo goed nog een paar centimeter lager gaan. Zit je meteen met je gehele tweeter onder het scherm. Nu de vloer nog niet klaar is, is dit het moment om dat nog te proberen.
Mooi project overigens!
groet,
Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

SiR-ROUND

Hoi Henk.

Dank je. De tweeter hangt er idd een beetje achter, maar dat wordt opgelost wanneer het definitieve scherm ervoor komt (of moet ik zeggen erboven? Gegegegege).

Bart_M

Ik zie te weinig foto's. Kom op, we zijn mannen, we lezen de artikelen toch niet? ;)

Het heeft even stilgestaan, maar gaan we nu een inhaalslag krijgen?

SiR-ROUND

Camera is inmiddels in het huis ik ga NU naar boven om wat pics te schieten.

;D

Arno P

Citaat van: SiR-ROUND op augustus  6, 2005, 18:36:56
Camera is inmiddels in het huis ik ga NU naar boven om wat pics te schieten.

;D

Dat was 2 uur geleden....moeten dus gewoon heeeeel veeeel foto's worden... ;D ;)

SiR-ROUND

Lang niet zo interessant als al die andere threads, maar vooruit...  ;D


Zie hier de koof over een lengte of moet ik zeggen breedte van 6,5 meter aangebracht.



Dit is wat er achter de eerste koof zit. Ik heb geen pic van ervoor, maar die donkere houten balk is een steunbalk waar ik dmv wat aftimmering een koof voor de 220 heb gemaakt (onder de balk zit muur en holle ruimte).



Rechts in de ruimte. Het trapgat en de zijkoof in voorbereiding. Deze koof zal dienen voor evt. lichtdimming. Dat kan ik mooi daar kwijt. Noodzakelijk was deze koof niet maar het gaat om de balans met de volgende koof...



En dat is de koof die het mechaniek van de elektrische garagedeur moet verbergen, tevens doorvoer van bekabeling.



En hier met rood aangegeven de te plaatsen deurpost. Schuin zodat de doorgang blijft zoals hij is.



Moest ff werken tussendoor, dus vandaar het wachten ArnoP... Gegegege

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Arno P

Fantastische HT wordt dit...potentieel in die ruimte zeg...

Ik blijf het nauw volgen  ;)

Wat zit er in die koof...afvoerbuizen oid?

SiR-ROUND

Rustig maar dit project duurt nu al jaren... De koven zijn voor bedrading, zie text...

Spacebass

Citaat van: SiR-ROUND op augustus  7, 2005, 09:55:56
Rustig maar dit project duurt nu al jaren... De koven zijn voor bedrading, zie text...
Klinkt mij bekend in de oren  ;D

8) dat je weer verder gaat met het project en helemaal  8) dat je daardoor weer aktief bent op het forum  ;)

SiR-ROUND


Spacebass


SiR-ROUND

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=32813.new;topicseen#new

Kan er niks aan doen...

Ja, weer een beetje actief. Met name om een beetje de HT te laten zien natuurlijk... Ik ben ook eigenlijk van dit forum afgevallen omdat ik gewoonweg random wel/niet notify's krijg. Zo kan ik niks volgen. Heeft me ook al Eton's gekost in 2dehands...

Spacebass

Citaat van: SiR-ROUND op augustus  7, 2005, 14:18:12
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=32813.new;topicseen#new

Kan er niks aan doen...
LOL  ;D  Ach valt best mee zo te lezen...het gaat er soms veel en veel heftiger aan toe, en je wil niet weten hoe vaak ik mij in moet houden tav bepaalde broekies met het nat achter de oren ;D

CitaatJa, weer een beetje actief. Met name om een beetje de HT te laten zien natuurlijk... Ik ben ook eigenlijk van dit forum afgevallen omdat ik gewoonweg random wel/niet notify's krijg. Zo kan ik niks volgen. Heeft me ook al Eton's gekost in 2dehands...
Je hebt waarschijnlijk al gevonden hoe je de notifies op thread niveau aan kan zetten? Gewoon in je profile. Standaard staat de verkoop sectie bij mij aan  ;D  ;D

SiR-ROUND

Ja, ik heb van alles geprobeerd. Op een gegeven moment houden de notify's op.

Sjors

Was deze HT in opbouw bijna vergeten  ::)  maar ik herkende hem meteen weer aan de in de vloer verzonken luidspreker  :)

Is je DTS schild niet te koop?  :D


Groet, Sjors

SiR-ROUND


SiR-ROUND

Allrighty then... We zijn weer bezig geweest. Ik ben vergeten de pics te verkleinen hopelijk geen probleem voor al die 15"ers?  ;D

Allereerst zorgen dat het enorme tochtgat vanaf de dakgoot buiten gedicht wordt. Ik weet even de naam niet meer van het materiaal maar het is zwart waterdicht en stevig plastic. Er zat dan nog een kier tussen de muur en het plastic. Die heb ik met wigjes strak gezet en vervolgens gevuld met het magische pur (verderop te zien) Dit zou mooi tochtdicht moeten zijn nu.



Herman in actie met het begin van mijn geniale schuine deurpost... Subtiel gecensureerde foto...



Het brein achter alles...



Een goed zicht op de deurpost. Het vlak tussen de deurpost en de trap wordt gedicht met een plaat. Zo krijg je een soort diamantvorm en hou je wederom de "doorsteek" binnen het trapgat.



Het aanbrengen van de ? weet ik veel hoe ze heten. Het is in ieder geval behoorlijk wat werk om een plat vlak te maken voor de gipsplaat binnen een schots en scheef eeuw oud dak... Er zit genoeg bracing voor een stevige bevestiging. Ik wil nl. niet dat de platen gaan trillen straks...



Andere hoek...



Ik kon het niet laten om even te kijken hoe het zou worden met glaswol. Gegegege... Hier zie je ook de purfect finish.



Nog een te slecteren "angle" in het rootmenu.



En dan gisteren nog een tweede vlak voorzien van de gipsplaatondergrond.



Deze kant van dak is 1 van de lastigste. De zijkanten zijn gewoon recht. Daar moet ik alleen nog wel een ei leggen over hoe ik de gipsplaten (onderin) mooi kan uitlijnen met de rockfon (bovenin). De Rockfon wil ik nl. in systeemplafondprofielen gaan hangen. Ik ga ervan uit dat de platen dikker zijn dan de gipsplaten dus daar het dillema. Maar goed, de belastingcenten zijn er nog niet dus nog geen Rockfon. Als de voorkant klaar is, en het trapgat, dan kan ik de tweede zwevende vloer gaan leggen. En die CV moet nog steeds weg... HERMAN!!!!!  ;) ;D