Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

CoSo

Citaat van: Madhouse op februari  9, 2011, 22:32:32
Ja maar dat is ook l*llig aangezien er 2e hands een set op het forum staat  ;)
Daar is al iemand mee in onderhandeling tenzij jij dat bent  ;)

Madhouse

Citaat van: CoSo op februari 10, 2011, 11:33:55
Daar is al iemand mee in onderhandeling tenzij jij dat bent  ;)

Nog niet, maar anders kan ik altijd nog voor nieuw gaan. Moet eerst ff rustig nadenken/inlezen of dit wel de meest geschikte upgrade is.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Gisteren avond nog 2 SACD's besteld:

- Dire Straits - Brothers in Arms
- Diana Krall - The Girl in the Other Room
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

fugazi_2009

Citaat van: Madhouse op februari 10, 2011, 22:09:01
Gisteren avond nog 2 SACD's besteld:

- Dire Straits - Brothers in Arms
- Diana Krall - The Girl in the Other Room

Die eerste is top, die tweede kan ik nog geen 30 seconden aanhoren.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Madhouse

Citaat van: fugazi_2009 op februari 10, 2011, 22:39:45
Die eerste is top, die tweede kan ik nog geen 30 seconden aanhoren.

Ach, hij was maar 5 euro dus maar even proberen. Die eerste is idd top!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Iets wat me toch wel heel erg nieuwsgierig maakt (zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=108809.0)

Ik loop een beetje rond te neuzen over tweaks/upgrades aan de UD5005 en kom ik er per toeval achter dat een broer van een collega die bouwt zelf hele mooie dingen (dion audio) ook aan modificaties doet. Nu al een beetje heen en weer gemailt te hebben word er door hem geroepen dat de grootste winst in het vervangen van koppel condensatoren en opamps zit. Nu zegt mij het helemaal niets maar het maakt me toch behoorlijk nieuwsgierig. Iemand ervaring met dit soort modificaties?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Citaat van: Madhouse op februari 11, 2011, 07:58:54
Ach, hij was maar 5 euro dus maar even proberen. Die eerste is idd top!

Ik heb pas ook mogen genieten van deze cd. Erg mooie cd en zeker het aanschaffen waard.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Denon Focal

Citaat van: Madhouse op februari 10, 2011, 22:09:01
Gisteren avond nog 2 SACD's besteld:

- Dire Straits - Brothers in Arms
- Diana Krall - The Girl in the Other Room

Vandaag ook de Dire Straits SACD opgezet om mijn nieuwe center te beoordelen, fantastische CD!
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

B.

Citaat van: Madhouse op februari 12, 2011, 19:30:24
Iets wat me toch wel heel erg nieuwsgierig maakt (zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=108809.0)

Ik loop een beetje rond te neuzen over tweaks/upgrades aan de UD5005 en kom ik er per toeval achter dat een broer van een collega die bouwt zelf hele mooie dingen (dion audio) ook aan modificaties doet. Nu al een beetje heen en weer gemailt te hebben word er door hem geroepen dat de grootste winst in het vervangen van koppel condensatoren en opamps zit. Nu zegt mij het helemaal niets maar het maakt me toch behoorlijk nieuwsgierig. Iemand ervaring met dit soort modificaties?

Dan weet je wel zeker dat de garantie verlopen is ::)
Ik zou je absoluut afraden om te tweaken aan deze speler. Het is een goede speler en enkele koppelcondensators overbruggen gaat echt geen verschil in klank maken. Veel mensen laten dit enkel doen om hun relatief goedkope speler vervolgens te kunnen bestempelen als een speler die veel muzikaler geworden is en daarmee de spelers tot [vul hoog bedrag in] wegspelen. Laat ze lekker in hun waan, maar daar trap jij toch niet in hoop ik ;)

Madhouse

Citaat van: Zefanja op februari 13, 2011, 17:55:19
Ik heb pas ook mogen genieten van deze cd. Erg mooie cd en zeker het aanschaffen waard.

Ik hoop hem volgende week ook binnen te hebben. Ben wel steeds meer SACD's aan het luisteren de laatste tijd.

Citaat van: Denon Focal op februari 13, 2011, 18:22:54
Vandaag ook de Dire Straits SACD opgezet om mijn nieuwe center te beoordelen, fantastische CD!

I know, heb hem bij HTip ook al beluisterd, echt een fantastische SACD  :D

Citaat van: B. op februari 13, 2011, 18:23:03
Dan weet je wel zeker dat de garantie verlopen is ::)
Ik zou je absoluut afraden om te tweaken aan deze speler. Het is een goede speler en enkele koppelcondensators overbruggen gaat echt geen verschil in klank maken. Veel mensen laten dit enkel doen om hun relatief goedkope speler vervolgens te kunnen bestempelen als een speler die veel muzikaler geworden is en daarmee de spelers tot [vul hoog bedrag in] wegspelen. Laat ze lekker in hun waan, maar daar trap jij toch niet in hoop ik ;)

Ook die verhalen lees ik ja. Dat is ook wat me tegen houdt omdat er te weinig concrete info te vinden is wat er precies gebeurt. En eerlijk is eerlijk, de UD5005 is een lekkere speler waar ik nog steeds iedere dag van geniet.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Ik zou hem ook niet laten modificeren, tenzij de tuner de garantie overneemt. Dit is het geval bij NuForce en TUC. Maar dit vervalt ook als het zegel is verbroken. Dus lekker laten en genieten van je mooie muziek :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op februari 13, 2011, 20:21:24
Ik zou hem ook niet laten modificeren, tenzij de tuner de garantie overneemt. Dit is het geval bij NuForce en TUC. Maar dit vervalt ook als het zegel is verbroken. Dus lekker laten en genieten van je mooie muziek :music:

Doe ik ook wel. Was maar een idee maar vanmiddag had ik ook lekker muziek aanstaan en het bevalt goed genoeg zo. LS kabels ga ik ook niets meer mee doen omdat ik niet weet wat Inakustik hier gaat doen en de W&M's eigenlijk gewoon goede kabels zijn.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op februari 13, 2011, 20:24:07
Doe ik ook wel. Was maar een idee maar vanmiddag had ik ook lekker muziek aanstaan en het bevalt goed genoeg zo. LS kabels ga ik ook niets meer mee doen omdat ik niet weet wat Inakustik hier gaat doen en de W&M's eigenlijk gewoon goede kabels zijn.

Heel verstandig! Je weet nu wat je hebt en dat is niet verkeerd :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op februari 13, 2011, 20:27:23
Heel verstandig! Je weet nu wat je hebt en dat is niet verkeerd :thumbs-up:

Idd! Enkel nog een keer rears maar daar is nieuw niet meer aan te komen, dus moet wachten tot ik een setje 2e hands voorbij zie komen. Ik wil wel IQ10's hebben voor een mooi geheel. Maar ook nog steeds geen geschikte stands voor een redelijke prijs kunnen vinden. Ik hou mijn ogen gewoon open.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

CoSo

Citaat van: Madhouse op februari 13, 2011, 20:29:05
Idd! Enkel nog een keer rears maar daar is nieuw niet meer aan te komen, dus moet wachten tot ik een setje 2e hands voorbij zie komen. Ik wil wel IQ10's hebben voor een mooi geheel. Maar ook nog steeds geen geschikte stands voor een redelijke prijs kunnen vinden. Ik hou mijn ogen gewoon open.
Is nog een setje iq50 geen optie, scheelt ook stands ;)

Madhouse

Citaat van: CoSo op februari 14, 2011, 02:36:34
Is nog een setje iq50 geen optie, scheelt ook stands ;)

Nee, helaas niet, die komen niet boven de bank uit.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Maximus_Aurelius

Citaat van: Madhouse op februari 14, 2011, 09:34:20
Nee, helaas niet, die komen niet boven de bank uit.

Lagere bank kopen  :D, of op zijn Japans gaan zitten.........................op een kussen op de grond en benen over elkaar  :tongue2:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Zefanja

Misschien dat je er al wat over had gezegd, maar is de IQ30 geen optie?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 15, 2011, 17:21:59
Lagere bank kopen  :D, of op zijn Japans gaan zitten.........................op een kussen op de grond en benen over elkaar  :tongue2:

Nee dat gaat hem niet worden. Mijn vriendin wil de bank graag houden  ;D

Citaat van: Zefanja op februari 15, 2011, 18:17:12
Misschien dat je er al wat over had gezegd, maar is de IQ30 geen optie?

Zou kunnen maar de IQ10 staat meer in verhouding met de IQ50
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

CoSo

Citaat van: Zefanja op februari 15, 2011, 18:17:12
Misschien dat je er al wat over had gezegd, maar is de IQ30 geen optie?
zou niet slim zijn daar de IQ30 heeft 160mm woofers tov de IQ10/50 130mm

Madhouse

Citaat van: CoSo op februari 15, 2011, 20:03:03
zou niet slim zijn daar de IQ30 heeft 160mm woofers tov de IQ10/50 130mm

Klopt! Daarom ook liever de IQ10
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Citaat van: Madhouse op februari 15, 2011, 20:40:46
Jep! Maar ik weiger toch echt € 149.- per stuk te betalen voor een model wat "oud" is...

Er zal vast wel iets met prijs gedaan kunnen worden toch.
Je kan het iig altijd proberen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: Zefanja op februari 15, 2011, 20:42:29
Er zal vast wel iets met prijs gedaan kunnen worden toch.
Je kan het iig altijd proberen.

Nope, daar niet! (al geprobeerd)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub