JBL LSR305 ELITE Club

Gestart door Tjeb, december 20, 2017, 06:41:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jossie

Zeg even tussendoor, maar waarom hebben wij ons door Tjeb als makke schapen laten opzouten naar ons eigen zijn JBL LSR305 ELITE Club topic?

:D

Ik denk dat Tjeb graag admin wil worden.

Jullie 'n ander idee? Ik heb even een klein antecedenten onderzoek gedaan onder zijn posts maar zie geen verband. Dit is de eerste keer dat hij zoiets doet.
Omni !

DofN

#51
Had ik overheen gelezen. Thx.

Ik had de meting zoals ik die dacht te zien ook interessant gevonden :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Ik ken Tjeb al een jaartje of wat en die is gewoon gek. Dus succes met zoeken naar een reden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

#53
Citaat van: doorofnight op december 22, 2017, 16:27:26


Zou je willen uitleggen wat we hier precies zien?

1. De luidspreker is gemeten onder drie hoeken?
2. En onder de drie gemeten hoeken meten ze een gelijkmatige SP?
3. Dit is goed want hoe dichterbij de gemeten SPL onder verschillende hoeken bij elkaar liggen, hoe gelijkmatiger het gereflecteerde geluid is dat ons bereikt op de luisterplek?
4. De metingen vanaf 100Hz zijn apart gemeten? (gefilterd?)

Ik quote mezelf even uit een post vlak voor de grafiek:

'De frequentie response is her en der al wel te vinden. Ik ben benieuwd of en hoeveel processing op de speakers plaatsvindt. Daarvoor het handigste om de spanning op de speaker terminals te meten.'

Dit zijn de uitgangsspanningen van de versterkers op de woofer en de tweeter in de drie standen die je achterop per unit kan instellen.

Het zijn dus elektrische metingen, geen akoestische.
Omni !

DofN

Ja idd. excuus, ik zag een meting en ging helemaal los zonder de berichtjes eromheen te lezen :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Lucky.L

Kan je ze ook op een computer aansluiten ?
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Siddartha

Ja, mits je een interface hebt die je gebalanceerd kunt aansluiten.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Lucky.L

Citaat van: Siddartha op december 22, 2017, 18:24:37
Ja, mits je een interface hebt die je gebalanceerd kunt aansluiten.
Dank je,voor mij nee dus!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

jossie

Als je even terugleest zie je dat ik een methode aangeef om de JBL's op ongebalanceerde bronnen (= jouw computer) aan te kunnen sluiten. Je moet dan wel zelf een kabel kunnen solderen...

Bij mij werkt het goed. Ik zal de komende dagen nog 's proberen of een computer ook bromvrij werkt. Dat is wel even 'n vraag, praktijk volgt niet altijd theorie.
Omni !

LocoJ

Grappig, kom dit topic nu pas tegen.
Draai zelf al ruim een jaar met 7x JBL LSR 305 speakers icm 2x SVS PB1000 subs en 4 Atmos speakers en kan niet anders zeggen dat ik zeeeeer tevreden ben (voor dat geld). Heb ze uiteraard vergeleken met m'n vorige speakers (Usher BE718) en vond de Usher net wat meer detail hebben maar de JBLs hadden meer body en hadden minder last van luistermoeheid. Enige wat ik af en toe mis in net die punch in een film maar dat kan vele oorzaken hebben (bron,aansturing,subs).

Leuk om die metingen te zien Jossie, Thanx.
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Martijn M

Citaat van: jossie op december 22, 2017, 15:54:55
Twintig? In doos voor de verkoop bedoel je?  ;D

We hebben voor een Amerikaanse klant een 3D object-gebaseerd geluidssysteem ontwikkeld. Daar gebruikten we de JBL's voor.
Dutch & Dutch

mijkie

Citaat van: jossie op december 22, 2017, 19:55:43
Als je even terugleest zie je dat ik een methode aangeef om de JBL's op ongebalanceerde bronnen (= jouw computer) aan te kunnen sluiten. Je moet dan wel zelf een kabel kunnen solderen...

Bij mij werkt het goed. Ik zal de komende dagen nog 's proberen of een computer ook bromvrij werkt. Dat is wel even 'n vraag, praktijk volgt niet altijd theorie.

ik heb een gewone interlink ertussen geknoopt met een paar verloopjes naar jack, werkt hier prima !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

jossie

Citaat van: mijkie op december 23, 2017, 18:52:48
ik heb een gewone interlink ertussen geknoopt met een paar verloopjes naar jack, werkt hier prima !!

Met wat als bron? Geaarde computer? Of Pré?
Omni !

Sjaudio

Citaat van: jossie op december 23, 2017, 19:53:36
Met wat als bron? Geaarde computer? Of Pré?

Wxc-50 net als mij...

jossie

Dat is 'n leuk ding! Niet geaard, dat zal inderdaad niet direct problemen geven. Ik heb inmiddels mijn oplossing met een geaarde computer geprobeerd en het werkt probleemloos, bromloos. Dat is toch wel een tikkie shocking voor mij. Daar worstel ik al 20 jaar mee bij projekten. Ik ga er een stukje over schrijven en knoop dat aan een van mijn topics over gebalanceerde audio verbindingen.
Omni !

jahtari

Iemand de LSR 705p al eens gehoord? Een beetje een 305 on steroids lijkt het op papier.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

jossie

Dat ding is er nog maar net...
Omni !

jahtari

Citaat van: jossie op december 23, 2017, 23:13:46
Dat ding is er nog maar net...
Eerste berichten lijken veelbelovend. Ben misschien zelf nog op zoek naar nieuwe monitors. Heb nu een set focal cms 65 + subwoofer.  :headbanging:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Job


Timvg

Citaat van: jahtari op december 24, 2017, 10:53:43
Eerste berichten lijken veelbelovend. Ben misschien zelf nog op zoek naar nieuwe monitors. Heb nu een set focal cms 65 + subwoofer.  :headbanging:

Ik heb oa de passieve 708i. Zeer indrukwekkende luidspreker - maar doodeerlijk.

Tjeb

Citaat van: jossie op december 22, 2017, 16:46:00
Jullie 'n ander idee? Ik heb even een klein antecedenten onderzoek gedaan onder zijn posts maar zie geen verband. Dit is de eerste keer dat hij zoiets doet.

Je kan er maar druk mee zijn....

Citaat van: chansig op december 22, 2017, 16:48:49
Ik ken Tjeb al een jaartje of wat en die is gewoon gek. Dus succes met zoeken naar een reden.

Gr. Hans

:crazy: En heeeeeeel gevaarlijk ook nog eens..... :D

donaldk

Citaat van: chansig op december 22, 2017, 16:48:49
Ik ken Tjeb al een jaartje of wat en die is gewoon gek. Dus succes met zoeken naar een reden.

Gr. Hans

Je zou een koel hoofd verwachten.

mikekiwi

Heb gisteren een bezoekje gebracht aan Mijkie om de werking van Musiccast te zien/testen/ondervinden en naast die demo ook gelijk geluisterd naar de LSR305's en dat was serieus geen straf. Ik snap jullie enthousiasme zeker.

Een fijn, niet vermoeiend gebalanceerd geluid, geluidsbeeld kwam los van de speakers en was niet opdringerig. Kan wat laagondersteuning gebruiken bij films maar kan ook zeker zonder bij muziek. Voor dit geld echt fabelhaft.

Of ik het zou kunnen toepassen bij mij thuis is nog de vraag, maar voor deze prijs zou je bijna op zoek gaan naar een mogelijkheid om het toch wel te kunnen doen  ;D

jahtari

Citaat van: Timvg op december 24, 2017, 16:57:07
Ik heb oa de passieve 708i. Zeer indrukwekkende luidspreker - maar doodeerlijk.
Meer info en wat foto's graag....!  :pompom:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Dirk

Citaat van: Timvg op december 24, 2017, 16:57:07
Ik heb oa de passieve 708i. Zeer indrukwekkende luidspreker - maar doodeerlijk.
ooit vergeleken met de 708P?
gebruik je die 708i thuis voor "hifi" of...?
'k ben zelf serieus aan het twijfelen (na de 305 hier te hebben draaien en heel positief verrast te zijn) om een 708 aan te schaffen, waarbij het "all in one" idee van de P versie me wel 't meest aanspreekt.
ik wil een beetje af van al die extra kastjes ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea