Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Martijnst1990

Citaat van: skyfox op december  7, 2020, 21:29:41
Ik ben destijds door Knor gewezen op Aixfoam. Heb inmiddels vier panelen sh006 hangen en ben er erg tevreden over. De foam is op zich goed te snijden, denk ik.
Hier ook een tevreden Aixfoam gebruiker!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Citaat van: PascalP op december  8, 2020, 08:44:24
Heb je al eens een meting in je ruimte (laten) uitvoeren om de gebieden in kaart te brengen waar verbetering te behalen is?

Als je daar hulp bij nodig hebt dan weet ik dat Vik daar regelmatig bij assisteert. Misschien is dat een goed idee voor je ruimte. Je kan natuurlijk zelf op basis van de theorie aan de slag gaan, maar wellicht is het fijner als er een meting en plannetje aan de basis ligt voor deze ingreep.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Citaat van: skyfox op december  7, 2020, 21:29:41
Ik ben destijds door Knor gewezen op Aixfoam. Heb inmiddels vier panelen sh006 hangen en ben er erg tevreden over. De foam is op zich goed te snijden, denk ik.
Die hebben idd wel leuk spul!

Citaat van: PascalP op december  8, 2020, 08:44:24
Als bij dergelijke producten al geen gegevens worden opgegeven over het gebied waarin ze werken etc zou ik ze al links laten liggen.
Heb je al eens een meting in je ruimte (laten) uitvoeren om de gebieden in kaart te brengen waar verbetering te behalen is?
Nee, Er heeft geen meting plaatsgevonden. Maar destijds wel advies van Garmt gehad. Ik wil ook vooral nog wat subtiele demping aanbrengen, vooral ook niet teveel. En dat ga ik denk ik gewoon wat testen.


Teejoo

Citaat van: skyfox op december  7, 2020, 21:29:41
Ik ben destijds door Knor gewezen op Aixfoam. Heb inmiddels vier panelen sh006 hangen en ben er erg tevreden over. De foam is op zich goed te snijden, denk ik.
Wel apart om te zien wat het vilt voor impact heeft op de absorbtiewaardes bij bepaalde frequenties als je de standaardplaat ernaast legt.

Ik denk dat ik sowieso zonder vilt ga proberen omdat het materiaal dat er al hang eveneens antraciet schuim is.

Teejoo

Citaat van: Teejoo op november 29, 2020, 12:29:32
Ik wil idd niet volledig dimmen. En je kunt er natuurlijk ook 2 op elkaar plakken als het alsnog te fel is. Ga ze bestellen.
En inmiddels zijn ze binnen, erg snel dus. Werkt echt perfect. Ik heb er wel 2 op elkaar geplakt bij zowel de Arcam amps als de ATV4K

kermy

Waar konden we die stickers ook alweer kopen, ik heb nu een NUC die denkt dat hij de backup van een vuurtoren is, maar dan met blauw licht. ;D


Met vriendelijke groet,

Kermy

Teejoo

Citaat van: kermy op december 10, 2020, 15:40:22
Waar konden we die stickers ook alweer kopen, ik heb nu een NUC die denkt dat hij de backup van een vuurtoren is, maar dan met blauw licht. ;D


Met vriendelijke groet,

Kermy
https://www.amazon.fr/gp/product/B00CLVEQCO/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Raymen

https://www.lightdims.com/index.php

Hier heb ik ze vandaan, en dat is een familie bedrijf zo ik hoorde

Zat een brief bij waar het in uit werd gelegd

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

PascalP

Citaat van: Raymen op december 10, 2020, 23:43:02
https://www.lightdims.com/index.php

Hier heb ik ze vandaan, en dat is een familie bedrijf zo ik hoorde

Zat een brief bij waar het in uit werd gelegd

Ik ook daar idd, snel verzonden ook vanuit US
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Zojuist een bestelling geplaatst om een stapel blu-ray doosjes te vervangen die door de zon aangetast waren waardoor de folie helemaal verbrokkelde. Echt irritant.

Daarnaast bij Aixfoam een 8-tal akoestische panelen besteld om de ruimte verder te optimaliseren. Ik heb de versie zonder vilt.

Teejoo

#3560
Na in een ander topic een lijstje gezien te hebben met de upgrades van dit jaar realiseer ik me dat ik dit jaar eigenlijk ook veel zaken heb aangepast. Normaal gaan mijn upgrades volgens een doordacht uitgestippeld pad gedurende de jaren. Dit jaar was toch wel een jaar van veel vernieuwingen als ik zo terugkijk:

- Processor / voorversterker: Trinnov Altitude 16
- Eindversterkers: 2x Arcam PA240 (fronts & Center) + Arcam PA720 (surround L&R, surround back L&R, 4 atmos kanalen)
- 1 extra Ultra HD Blu-ray speler: Panasonic DP-UB9004
- streaming audio: Sonos Port
- 2x JL Audio E-112 subwoofers
- Nog wat uitbreiding akoestische aanpassingen
- Veel films

Ik hoop er in elk geval weer lang mee te kunnen doen, wat dat doe ik over het algemeen ook echt. Zo is een deel van mijn speakers 20 jaar oud!

Omdat er zoveel is veranderd ben ik sowieso de komende periode nog bezig de puntjes op de i aan het zetten. Het klinkt nu alweer erg goed en vertrouwd, maar het kan nog beter door verder in te regelen en te experimenteren met de Subs en de Trinnov. Want dat blijft altijd de beste upgrade: goed opstellen en inregelen, en daarna nog wat finetunen.

En de Trinnov die er sinds begin dit jaar staat: wat een waanzinnig ding blijft dat toch.

Het enige waar ik nog over zit te denken is om toch nog een Oppo 203 te kopen, maar daar ben ik niet over uit omdat ik toen ik hem getest had niet beter vond dan de Panasonic. Maar wellicht meer om dan 2 verschillende spelers te hebben en de Oppo wellicht nog getuned kan worden door CM. Dan verkoop ik 1 Panasonic.

Jean Sibelius

#3561
Citaat van: Teejoo op december 11, 2020, 16:07:38
Dit jaar was toch wel een jaar van veel vernieuwingen als ik zo terugkijk:

Mooie upgrades Theo! Je hebt bijna een compleet nieuwe set-up gekocht in 1 jaar tijd 8). Alleen de ruimte is nagenoeg hetzelfde gebleven ;).

Hopelijk heb je snel de optimale instellingen gevonden en kun je daarna verder met het genieten van al je (nieuwe) films :music:.

Heb je al een beetje bedacht hoe je de Axifoam panelen wilt gaan gebruiken(bv. waarom 8 ), of ga je het de komende tijd proefondervindelijk en gehoormatig bepalen?


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

#3562
Citaat van: Jean Sibelius op december 11, 2020, 16:19:59
Heb je al een beetje bedacht hoe je de Axifoam panelen wilt gaan gebruiken(bv. waarom 8 ), of ga je het de komende tijd proefondervindelijk en gehoormatig bepalen?

Ja, het zal primair het plafond worden en proefondervindelijk nog iets tussen de diffusers. Het doel is om vooral bij hardere volumes de reflecties te laten uitdoven, zonder dat dat de levendigheid aantast. Daarom ook primair de focus op het plafond waar nog niets van absorptie zit. Op rustige volumes klinkt het eigenlijk goed.

De keuze voor 8 was gewoon een beetje tellen wat kan.

buckler

Zooooo dat is zeker een flink lijstje met prachtige updates Theo.
Vraagje, waar kijk je naar als potentiele nieuwe speakers als ik vragen mag...?

Ik zelf heb dus ook zulke speakers als jij nu heb en ben ook mijn licht aan het opsteken.
Twijfel tussen een versterker upgrade zoals de nog uit te komen Lyngdorf MXA-8400 purify 8 kanaals en bv een CM T-1500 sub of een Fathom 113V2 en dit alles met atmos erbij.
Ik twijfel alleen of dit mij genoeg gaat geven qua verwachting.
Vorige week heb ik namelijk een demo bij Stephan gehad met de MK sound reeks (en bv ook de Benchmark amp) en zijn push pull DIY subs en vond het geweldig... zeker de MK active monitors (2520?) vond ik fenomenaal klinken en hebben een grote kans bij mij want wat was dat dynamisch en open met veel detail en controle.
Daarom twijfel ik of mijn oude speakers het gaan halen bij dit geluid als ik de Lyngdorf purify en CM sub hierbij toe voegt??? Al moet ik ook eerlijk zeggen dat de alu massive midspeaker conus op mijn nautilus luidsprekers en de Nordost Fey speakerkabels het geluid flink verbeterd hebben en soms best in de buurt komt van de MK Sound set qua geluidstype. Alleen iets minder dynamisch en het laag vult het minder goed aan dan bij de MK sound set van Stephan. Ik heb bij thuiskomst namelijk exact dezelfde stukjes gedraaid als bij Stephan thuis.
Daarom dus 'twijfel twijfel twijfel' en was ik wel nieuwsgierig naar jou idee van vervolg speakers en de kanshebbers daarin...
Maargoed, ik weet nu wel mocht ik voor MK gaan dan bestel ik de actieve 2520P zonder te aarzelen.
Vorig jaar aardig wat denkwerk vericht betreffende mijn video upgrade en dat is nu met mijn toekomstige audio upgrade niet anders aan het worden  :)
Ik hoor graag jou mening Theo.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#3564
Ik ben ervan overtuigd dat je met actieve speakers het onderste uit de kan zult halen. Ik herken dat uit mijn Linn tijd, en dat is altijd erg dynamisch. Wel moet de sound van de speaker je uiteraard bevallen.

Ik had niet verwacht dat de MK zou lijken op de B&W. Hoe waren ze met muziek? Ik denk

Welke B&W Nautilus heb je? Toch een latere reeks dan die van mij?

Zelf weet ik nog niet welke kant ik op zou gaan als ik speakers ga vervangen. Dat wordt sowieso een kostbare grap met mijn 7.2.4 setup. Daarom zou ik in elk geval de Atmos speakers houden, dus daar moet het mee matchen. Die sound bevalt me sowieso wel.
Ik zou in elk geval geen Nautilus pakken, en bij voorkeur alle speakers gelijk. Je kunt daar veel meer me winnen dan een duurdere frontspeaker in een HT set. Ik ga tzt ook eens naar de B&W custom cinema reeks luisteren, en dan de 700 reeks. Daar zijn mijn in-ceilings ook van.

Maar ga zeker ook andere merken beluisteren, en dan ook zeker thuis na mijn versterker ervaring. M&K staat ook zeker op dat lijstje! Ik zag laatst ook een nieuwe reeks van de oud M&K oprichter?

buckler

Nee de MK sound speakers lijken zeker niet op B&W maar mijn 804N hebben een massive aluminium conus (midificatie) en daardoor werden ze iets anders... al is dat lang geleden hoor maar zoals ik me herriner werden ze stabieler op hoge volumes. De stap naar mijn Isotek stroomvoorziening gaf de speakers meer rust. Daarna de Susano aangeschaft en toen klonk het veel dynamischer en met zeker meer detail zoals klasse D (ICE) wel bekend staat. En toen ben ik luidspreker kabels gaan uitzoeken en proberen en kwam uit op Nordost Frey in bi-wire die ik van Garmt heb gekocht, deze ls kabels gaven de speakers een klap meer analistisch geluid en ook minder warm maar lijken wat directer en sneller. Vandaar dat mijn Nautilussen niet meer klinken zoals een normaal B&W geluid en daarom schreef ik dat ze best 'richting het geluid van de MK sounds gingen'... maar daar houd de vergelijking ook op ook hoor.
Nee ik vond de MK een flinke stap vooruit van mijn set up met de active speakers als uitblinkers, daar genoot ik echt enorm van.
Het speelde zo dynamisch en ook nog eens snoeihard zonder vervorming of wat dan ook.
Ik denk wel dat jij het niks vind... want jou zo gevolgd te hebben en je houd van jou B&W geluid met de iets warme analoge Classe erop en dat je de klasse D niet mooi vond klinken neigt mij dat te zeggen want de Mk set met hypex juist die kant opgaat wat jij minder mooi vind, athans dat denk ik he.
MK's met de Benchmark was al iets warmer vond ik en met heel veel rust en stilte eromheen al vond ik de hypex amps flink wat dynamischer en detailrijker en de active speaker waar blijkbaar bi-amping klasse A/B in zit daar nog verder in ging (hoe tegenstrijdig dat ook mag klinken met A/B). Ik vond het echt schitterend.
Vind het op foto's van Pascal zowiezo al gaaf spul en in Engeland is het helemaal hot.
Dat jij naar inbouw B&W zal gaan kijken lijkt mij logisch in jou ruimte moet ik zeggen, zeer mooi spul ook.
Ik was benieuwd naar jou gedachte vandaar mijn vraag aan jou.
Sorry om je topic ff te kapen voor dit  :blush:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Wat ik van M&K gehoord heb had idd een benadrukking in het hoog. Ik heb echter alleen maar de kleinere M&K modellen gehoord, en dan mis ik toch wel conus oppervlakte qua middentonen. Ik heb de grote speakers nooit gehoord, maar verwacht dat dat daar geen issue is.

Inzake de amp sound: ik vind dat een set prettig/ natuurlijk moet klinken zonder aangescherpt hoog. En dat deden de ICE eindtrappen bij mij duidelijk in het mid-hoog gebied. De Classé en nu mijn Arcams hebben dat niet terwijl ze wel de gelijke controle en dynamiek laten horen. Het klinkt natuurlijk, ik zou het ook niet als warm omschrijven.

buckler

Oke duidelijk, thanks Theo
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Overigens denk ik wel dat een deel van het enthousiasme inzake D-klasse amps bij veel mensen voortkomt omdat ze voorheen niet gewend waren aan dikke stabiele kwalitatieve klasse A/B amps, of überhaupt aan een losse eindversterker. Dat is sowieso al een stap als je van een receiver afkomt. En zo'n klasse D heeft echt veel power en dynamiek en er is ook veel te zeggen voor de techniek. Daarom had ik ze ook in eerste instantie gekocht.

Jij bent er natuurlijk wel al aan gewend, en kiest bewust voor een bepaalde sound.

Teejoo

#3569
Citaat van: buckler op december 11, 2020, 21:01:15
Oke duidelijk, thanks Theo
Maar wanneer ga je bestellen  :D

buckler

Dat hangt ervan af 'wat ik besluit te gaan nemen' Theo.
Als ik voor de MK set ga dan wil ik gelijk alles in een keer doen en dan praat je over 5 active , of 3 actieve en 2 S150 en atmos (150T?) en daarbij een hypex 6 kanaals of 4 kanaals amp en 2 10' push pull subs en een 18'' sub. Dat gaat natuurlijk nogal in de papieren lopen en heb daar nog een maandje of wat voor nodig om door te sparen.
Mocht ik voor behoud van mijn speakers gaan met een Lyngdorf MXA-8400 purify , 4 Lyngdorf fr-1 atmos speakers , hypex 4 kanaals erbij en een CM T-1500 of Fathom F113V2 sub dan moet ik zowiezo ook wachten tot maart want eerder komt de Lyngdorf purify amp niet uit. Misschien dat hij zelfs nog verder uitgesteld word.
Ik heb in ieder geval alles het liefste wel in een keer.
En dan zou ik ook graag nog eens mijn Oppo een CineMike tuning laten geven maargoed dat kan altijd nog natuurlijk.
Vandaar Theo.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Maargoed dit is jou topic en niet de mijne dus nogmaals 'ik wil hem niet kapen' door een vraag te stellen wat hele verhalen worden  :blush:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

scoc

Citaat van: buckler op december 11, 2020, 21:21:51
Dat hangt ervan af 'wat ik besluit te gaan nemen' Theo.
Als ik voor de MK set ga dan wil ik gelijk alles in een keer doen en dan praat je over 5 active , of 3 actieve en 2 S150 en atmos (150T?) en daarbij een hypex 6 kanaals of 4 kanaals amp en 2 10' push pull subs en een 18'' sub. Dat gaat natuurlijk nogal in de papieren lopen en heb daar nog een maandje of wat voor nodig om door te sparen.
Mocht ik voor behoud van mijn speakers gaan met een Lyngdorf MXA-8400 purify , 4 Lyngdorf fr-1 atmos speakers , hypex 4 kanaals erbij en een CM T-1500 of Fathom F113V2 sub dan moet ik zowiezo ook wachten tot maart want eerder komt de Lyngdorf purify amp niet uit. Misschien dat hij zelfs nog verder uitgesteld word.
Ik heb in ieder geval alles het liefste wel in een keer.
En dan zou ik ook graag nog eens mijn Oppo een CineMike tuning laten geven maargoed dat kan altijd nog natuurlijk.
Vandaar Theo.

Ik zou niet wachten op de Lyngdorf MXA-8400. Ik zie deze ook nog niet in Maart uitkomen want is al 2 keer eerder uitgesteld. Dat doe ik ook niet meer en kijk dan eerder naar de NAD M28. Ook de Lyngdorf speakers zou ik links laten liggen.

Als ik het zo hoor voor jou ... een NAD M28 en passieve MK's of actieve MK's voor je 5 basiskanalen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

buckler

Thanks.
Is ook zeker een goed alternatief al zal ik dan zowiezo eerst tot maart wachten om te zien wat de MXA-8400 zal gaan doen.
Wat betreft de atmos speakers heb je misschien wel een puntje, zal daar zeker eens over denken.
Maargoed in alle eerlijkheid is de kans het grootst dat het de MK set zal gaan worden.
We gaan het zien, geen haast.
Dank je voor je input.
Theo ook natuurlijk
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Haha, vanmiddag een paar mooie metingen kunnen doen op bijna de graad nauwkeurig  :) Hoe exacter deze meting, des te beter werkt de Optimizer met de remapping.