reza

Gestart door reza, juni 13, 2005, 23:33:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mikeske

Citaat van: reza op juni 22, 2007, 23:43:06
Nou de Pana is de deur weer uit :DWas een mooie machine
Maar de Sony VW 15 is weer net iets beter! ;D

Het wordt dus Maandag de VW15 ophalen. Ik heb een hele mooie deal kunnen sluiten met mn dealer waardoor ik hem praktisch voor niks heb ;D

Ook vind ik de prijzen voor een Full HD beamer nog net even te duur. Dit omdat ( waarschijnlijk ) de full HD projectoren binnen het jaar  voor mij onder de 2000 euro zullen zitten ;)
Dus ik wacht nog wel even met dit nieuwe speeltje aan het plafont.

foto,s zullen dus weer volgen.

nice  8)

Citaat
Ook is de Phillips weer even op het oude ''nest'' dankzij Pepsel. Dit omdat mn Denon bij de reparateur staat :-\ En ik hem minimaal 2 weken kwijt zal zijn.

wat is er defect aan de denon ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

LittleNinja

Citaat van: reza op juni 22, 2007, 23:43:06
Nou de Pana is de deur weer uit :DWas een mooie machine
Maar de Sony VW 15 is weer net iets beter! ;D

Het wordt dus Maandag de VW15 ophalen. Ik heb een hele mooie deal kunnen sluiten met mn dealer waardoor ik hem praktisch voor niks heb ;D

Ook vind ik de prijzen voor een Full HD beamer nog net even te duur. Dit omdat ( waarschijnlijk ) de full HD projectoren binnen het jaar  voor mij onder de 2000 euro zullen zitten ;)
Dus ik wacht nog wel even met dit nieuwe speeltje aan het plafont.

foto,s zullen dus weer volgen.

Ook is de Phillips weer even op het oude ''nest'' dankzij Pepsel. Dit omdat mn Denon bij de reparateur staat :-\ En ik hem minimaal 2 weken kwijt zal zijn.

Hey Reza...

Gefeliciteerd!! Een Sony dus.. Ik ken het model niet, maar hopelijk kan ik hem snel eens aanschouwen.  ;)

Handig zo'n reserve toestel. Herkenbaar geluidje? Nu je weer terug gewisseld bent naar de Philips, merk je nu meer verschillen met de Denon?

Groet,
Dennis
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

#1352
Citaat van: reza op juni 22, 2007, 23:43:06
Maar de Sony VW 15 is weer net iets beter! ;D
Het wordt dus Maandag de VW15 ophalen. Ik heb een hele mooie deal kunnen sluiten met mn dealer waardoor ik hem praktisch voor niks heb ;D

Gefeliciteerd met je nieuwe beamer :D

Ik heb even op de site van Sony gekeken naar de specificaties... (beetje bewerkt kwa layout ;D)


  • Type               3LCD
  • Resolutie         3 x 1280 X 720
  • Optisch           16:9, 1300 ANSI lumen, Contrast tot 12.000:1, 1.6x zoom
  • Beeld              Horizontale en verticale lens-shift
  • Videosignaal     480p, 576i, 576p, 1080i, 720p, 1080p, 1080/24 p
  • Kleur-systeem  NTSC 3.58, NTSC 4.43, PAL, PAL-60, PAL-M, PAL-N, SECAM
  • Aansluitingen   HDMI™, Composiet, S-Video, RS232C, 15-pins D Sub
  • Ventilatorgeluid 20dB (lekker stil :D)
  • Kleur               Diepzilver en zwart
 
Ziet er goed uit...

Nog een foto'tje voor de ongeduldigen onder ons... ;D

EDIT: resolutie toegevoegd
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Citaat van: ht4ever op juni 23, 2007, 08:08:10
Gefeliciteerd met je nieuwe beamer :D

Ik heb even op de site van Sony gekeken naar de specificaties... (beetje bewerkt kwa layout ;D)


  • Type               3LCD
  • Optisch           16:9, 1300 ANSI lumen, Contrast tot 12.000:1, 1.6x zoom
  • Beeld              Horizontale en verticale lens-shift
  • Videosignaal     480p, 576i, 576p, 1080i, 720p, 1080p, 1080/24 p
  • Kleur-systeem  NTSC 3.58, NTSC 4.43, PAL, PAL-60, PAL-M, PAL-N, SECAM
  • Aansluitingen   HDMI™, Composiet, S-Video, RS232C, 15-pins D Sub
  • Ventilatorgeluid 20dB (lekker stil :D)
  • Kleur               Diepzilver en zwart
 
Ziet er goed uit...

Nog een foto'tje voor de ongeduldigen onder ons... ;D

Klopt dat wel? Ik zie AW15 staan en Reza heeft toch de VW15 gekocht?

Die AW15 is full HD volgens de specs. Reza stelt die stap nog even uit.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

#1354
Citaat van: LittleNinja op juni 23, 2007, 08:10:07
Klopt dat wel? Ik zie AW15 staan en Reza heeft toch de VW15 gekocht?

Die AW15 is full HD volgens de specs. Reza stelt die stap nog even uit.

Kon op de sony site geen vw 15 vinden...

Resolutie is 1280*720, dus geen full-HD... (specificaties aangepast)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

reza

#1355
Het is de VW 15 indd.

@Mikeshe

De ventilator maakte een hard geluid als hij aansloeg, dat wordt nu dus verholpen.

Het is indd een vertrouwd geluid. Ik merk echter wel veel verschil ( toch wel ) ;D
DE Phillips is veel gejaagder de Denon doet het wat rustiger aan allemaal. De phillips geeft echter wel meer power volgens mij?

De Denon klinkt wel een stuk(je) beter.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

HTip

Citaat van: reza op juni 23, 2007, 15:35:22
Het is de VW 15 indd.

Heb je een linkje voor de specs??
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

reza

Het is de AW  15 indd ;D Dus je linkje was/is goed
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

molle

Feli Reza. Mooi maar weer 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

riwi

Gefeliciteerd Reza.

Hij heet inderdaad VPL-AW15. Ik ben benieuwd hij die gaat bevallen.
Deze heeft een Sony LCD paneel (alle andere projectoren gebruiken de LCD panelen van Epson).

Frank noemde hem in z'n review VW15HT, maar dat klopt niet. Vroeger had Sony de eerste 'betaalbare' LCD thuis-projectoren met de VW10HT, VW11HT en VW12HT. Later kwamen de op SXRD gebasseerde Ruby en Pearl (VW100HT en VW50HT). Tussendoor waren er de 1366x768 LCD projectoren VPL-HS50 en HS60. Ik weet niet wat het doel is van Sony om die letters telkens om te gooien.. als het verwarring stichten was dan is dat aardig gelukt  ;D

tiptop

Hoi Riwi,

Ik heb net even naar je set gekeken.
Ziet er erg mooi uit zeg 8)
Is die stenen vloer geen beperking?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

riwi

#1361
Bedankt voor het compliment. Ik ben zelf ook tevreden met hoe het nu klinkt. Ik heb een tapijt/kleed liggen op de tegels.
Een kale ruimte zal wel hard en koud klinken, maar met het kleed en bv. de gevoerde gordijnen dicht is het zeker niet hard.

Hoezo een beperking?  Ik begrijp niet helemaal waar je op doelt. Ik heb geen room acoustic aanpassingen (actief of met traps/diffusers). Ik heb wel de velodyne SMS1 om de bass response in toom te houden. Voor hogere frequenties doe ik (nog) niks. Het moet ook nog een beetje een woonkamer blijven bij mij :)

reza

Bedankt Riwi ;)

Je hebt de Pana 100 AX nog geeneens gezien :D Of er hangt alweer wat anders bij mij aan het plafont.
Dit is nu echt de laatste voor een Full HD beamer. Ook ben ik van plan hier wel een jaar(tje) of wat mee te doen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Het enige waar ik een beetje mee in mn maag zit is de pixels ::)

Hier bedoel ik mee : Ik zit redelijk dicht op mn scherm aftstand is zo,n 2,5 mt en de Pana maakte gebruik van de ''smootscreen'' techniek waardoor losse pixles bijna niet meer te zien zijn ook niet van hele dichte afstand.

De Sony heeft dat dus niet. Dat viel me echt op toen ik hem had bekeken vorige week! Mn dealer vertelde mij al dat als hij niet beviel er zonder problemen geruild kan worden naar iets anders ;) Wat dat weet ik dan nog niet?

Komt wel goed.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

tiptop

#1364
Citaat van: riwi op juni 24, 2007, 16:45:20
Bedankt voor het compliment. Ik ben zelf ook tevreden met hoe het nu klinkt. Ik heb een tapijt/kleed liggen op de tegels.
Een kale ruimte zal wel hard en koud klinken, maar met het kleed en bv. de gevoerde gordijnen dicht is het zeker niet hard.

Hoezo een beperking?  Ik begrijp niet helemaal waar je op doelt. Ik heb geen room acoustic aanpassingen (actief of met traps/diffusers). Ik heb wel de velodyne SMS1 om de bass response in toom te houden. Voor hogere frequenties doe ik (nog) niks. Het moet ook nog een beetje een woonkamer blijven bij mij :)

Alvast : Sorry Reza. Hierna zal ik je topic niet verder vervuilen ;)

@Riwi.
Qua beperking doel ik op de hardheid die een stenen vloer aan de akoestiek in een ruimte kan geven.
Maar dit is dus niet aan de orde als ik je goed begrijp. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: reza op juni 24, 2007, 17:30:00
Het enige waar ik een beetje mee in mn maag zit is de pixels ::)

Dat is niet zo mooi. Die horen op het scherm thuis ;D

Citaat van: reza op juni 24, 2007, 17:30:00
Hier bedoel ik mee : Ik zit redelijk dicht op mn scherm aftstand is zo,n 2,5 mt en de Pana maakte gebruik van de ''smootscreen'' techniek waardoor losse pixles bijna niet meer te zien zijn ook niet van hele dichte afstand.

De Sony heeft dat dus niet. Dat viel me echt op toen ik hem had bekeken vorige week! Mn dealer vertelde mij al dat als hij niet beviel er zonder problemen geruild kan worden naar iets anders ;) Wat dat weet ik dan nog niet?

Komt wel goed.

Hoe groot is je scherm? Hoe ver staat de projector van het scherm? Met deze gegevens kun je op projectorcentral bepalen waar de ideale zitpositie zich bevindt.

Ik heb even gekeken op projectorcentral, maar de de AW15 staat er niet bij. Weet iemand of dit model ook in de USA is uitgekomen en zo ja, onder welke naam?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

reza

Hoi,

De zitplek en de hangplek staat al vast ;) Die blijven namelijk altijd hetzelfde. Ik projecteer 1.70 breed.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

HTip

Citaat van: reza op juni 24, 2007, 21:06:20
Hoi,

De zitplek en de hangplek staat al vast ;) Die blijven namelijk altijd hetzelfde. Ik projecteer 1.70 breed.

Hoi reza,

Met de hangplek bedoel je de projector neem ik aan ;D

Ik heb voor de VW12 de gegevens van jouw schermbreedte ingevuld. Resultaat staat hieronder...
Als je er zelf mee wilt spelen klik dan op deze link: http://www.projectorcentral.com/Sony-VPL-VW12HT-projection-calculator-pro.htm
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

reza

Ja dat bedoel ik er indd mee ;) ( hangplek )

Bedankt voor de info.

Nou hij is dus binnen, wil ik hem ophangen passen mn oude schroefjes niet meer :-\ Ze moeten een maatje groter! En die heb ik natuurlijk niet. Ik moet dus weer naar de winkel om die boutjes te halen. En dat gaat nu niet omdat ik van het weekend mn auto heb verkocht en Ruth er nu niet is :-X Is wel een beetje een domper.

Maar het komt allemaal goed :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

HTip

Soms zit 't mee en soms zit 't tegen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

reza

Hij hangt :D


Maar nu heb ik geen tijd meer, ik ga zo werken :-X
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

Citaat van: reza op juni 25, 2007, 13:01:22
Hij hangt :D


Maar nu heb ik geen tijd meer, ik ga zo werken :-X

NEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben zo benieuwd naar de eerste bevindingen!!!!  ::)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

riwi

Citaat van: ht4ever op juni 24, 2007, 22:07:34
Ik heb voor de VW12 de gegevens...
De VW12 is een compleet andere projector, aan deze gegevens heb je dus helemaal niets.

@reza : bij mij heeft iedere nieuwe projector nog telkens andere bouten nodig gehad (M6, M4 en de laatste M5 geloof ik). Ik was nog net op tijd op koopavond om een stel passende bouten te kopen anders had ik ook de hele avond naar de kast kunnen staren :) Ik ken het gevoel dus  ;)

HTip

Citaat van: ht4ever op juni 24, 2007, 18:11:23
Ik heb even gekeken op projectorcentral, maar de de AW15 staat er niet bij. Weet iemand of dit model ook in de USA is uitgekomen en zo ja, onder welke naam?

Citaat van: riwi op juni 25, 2007, 14:36:38
De VW12 is een compleet andere projector, aan deze gegevens heb je dus helemaal niets.


Het was als voorbeeld omdat de AW15 niet in de lijst voorkwam. Niet om er conclusies aan te verbinden... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

reza

Citaat van: riwi op juni 25, 2007, 14:36:38

@reza : bij mij heeft iedere nieuwe projector nog telkens andere bouten nodig gehad (M6, M4 en de laatste M5 geloof ik). Ik was nog net op tijd op koopavond om een stel passende bouten te kopen anders had ik ook de hele avond naar de kast kunnen staren :) Ik ken het gevoel dus  ;)


;D Ik heb natuurlijk allemaal pana,s gehad dus heb ik dit probleem niet eerder onder vonden. Hij hangt nu wel maar nog niet echt optimaal dat ga ik morgen even doen omdat ik morgen maar een halve dag hoef te werken en het nu te laat is.

Het eerste probleem heb ik al opgelost : De Snazio zag hem niet via HDMI ::) Na wat gepielkwam ik er achter dat de Snazio zich zelf had gereset en hem op component had gezet ipv de HDMI uitgang. Maar daar was ik snelachter omdat ik dit probleem al 3 keer eerder had gehad ;D

Morgen dus verder en dan zal ik alles verder toelichten.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"