KEF Speakers

Gestart door mel, december 11, 2005, 19:16:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mel

Hoi,

Ik had graag willen weten wie van het forum KEF speakers  gebruikt ( of heeft gebruikt) voor zijn home cinema opstelling?  Welke kef speakers hebben jullie juist en wat zijn of waren jullie bevindingen met deze speakers?

Bedankt voor de reactie
Mvg
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

fikszo

Als je een paar topic verder leest, zie je er eentje staan met de volgende titel"

Keuze Kef KHT 2005(eitjes) of 4* Q1 & Q6C ?

Ik denkd at je daar wellicht wel mee uit de voieten kunt
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

ajbeefde

Hi, heb de volgende opstelling staan:

Center : Q100
Fronts:   Q75.2
Rears:    Q1

Worden "gevoed" door een Denon AVC11SR.

Weet dat er natuurlijk beter te koop zal zijn, maar tot nu toe bijzonder tevreden.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

jowi

#3
Fronts : KEF Reference Model 2
Rears : KEF Reference Model 1
Center : KEF Reference 200c

Aangestuurd door een Denon 3805. Geluid is rustig, gedistingeerd, zijdezacht hoog, vooral akoestische gitaar en vrouwenvocalen zijn prachtig. Bas gaat strak en diep, maar valt nu door de te grote ruimte een beetje in het niet. Als 5.1 set sluiten de speakers naadloos op elkaar aan. Plaatsing met multichannel is fraai, geluid bevindt zich tussen, voor, achter en boven de speakers, ook tussen een front en rear onderling. Ik zou eerlijk gezegd wel een wat meer dynamischer, meer 'live' geluid willen, maar ik vermoed dat het bas probleem daar nu een beetje debet aan is. Ook is een Denon natuurlijk wat laid-back, en niet in-your-face. Maar een klein beetje meer dynamiek zou leuk zijn in mijn geval.

mel

Citaat van: ajbalmere op december 11, 2005, 19:37:47
Hi, heb de volgende opstelling staan:

Center : Q100
Fronts:   Q75.2
Rears:    Q1

Worden "gevoed" door een Denon AVC11SR.

Weet dat er natuurlijk beter te koop zal zijn, maar tot nu toe bijzonder tevreden.

Ok, maar op de site van KEF zie ik deze speakers niet meer staan. Ze zijn waarschijnlijk vervangen door de iQ serie? of heb ik dat mis??
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

ajbeefde

Citaat van: mel op december 11, 2005, 20:01:10
Ok, maar op de site van KEF zie ik deze speakers niet meer staan. Ze zijn waarschijnlijk vervangen door de iQ serie? of heb ik dat mis??

Klopt, de specs staan in het "history" gedeelte op de KEF site....

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Minguel

Q7, Q10 en Q compact. Gebruik deze zowel stereo als HT. De komende jaren zijn dit mijn speakers. Ik ging voor B&W 603/604, maar in een direct vergelijk was het voor mij deQ7.
Prijstechnisch pasten ze mooi binnen mijn budged. De Q7 wordt aangestuurd door een Marantz SR8500.

Volgens mij is de q serie vervangen voor de IQ serie. Ik denk dat je Q serie dus voor een mooie prijs op de kun moet kunnen tikken.
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

Durk

ik heb Q5 speakers gehad + Q9c center. De center vond ik nooit echt mooi. De Q5's vondt ik voor film altijd wel lekker. Bas was wel een beetje aangezet. Bij mij ging dat flink vervelen. Ook het hoog van de Q serie is niet echt mooi. De oudere kefjes zijn in mijn ogen mooier. De iQ heb ik nog niet gehoord.

Q serie is denk ik voor het geld dat je er nu voor betaald best een goede serie. Ik zag onlangs Q5 speakers voor iets meer dan 500 euro per paar voorbij komen op internet.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

jaco

Ik heb kef reference 203 en 204c front, en Q70 zijkant en achter.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Roksan

Mel je hebt PM

Ik heb de iQ5 als front, de iQ6c als center en de iQ1 als rear en kan deze combinatie zeer aanbevelen. Ook de iQ3 is voor zijn prijs een hele mooie speaker.

Paul
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Peerless Monster

#10
Jeej,

Ik heb de volgende in mijn HT set gehad in chronologische volgorde:

1. KEF Reference model 2.2 met Mission 753 als achterspeakers
2. KEF Reference model 3.2 fronts met KEF Reference model 2.2 als achterspeakers
3. KEF Reference model 200C met 3.2 fronts en 2.2 als rear
4. KEF Reference model 3.2 als fronts, rears en de 200C als center
5. terug naar 4G met 3.2 op een AVC-A1SR. Korte tijd met een Mark Levinson 331 voor de bas (heeeeeel strak)

En toen helemaal omgeslagen naar stereo.
Draai nu met Usher Dancer CP-8571... Een hele andere speaker dan KEF.

CitaatAangestuurd door een Denon 3805. Geluid is rustig, gedistingeerd, zijdezacht hoog, vooral akoestische gitaar en vrouwenvocalen zijn prachtig. Bas gaat strak en diep, maar valt nu door de te grote ruimte een beetje in het niet. Als 5.1 set sluiten de speakers naadloos op elkaar aan. Plaatsing met multichannel is fraai, geluid bevindt zich tussen, voor, achter en boven de speakers, ook tussen een front en rear onderling. Ik zou eerlijk gezegd wel een wat meer dynamischer, meer 'live' geluid willen, maar ik vermoed dat het bas probleem daar nu een beetje debet aan is. Ook is een Denon natuurlijk wat laid-back, en niet in-your-face. Maar een klein beetje meer dynamiek zou leuk zijn in mijn geval.

Wat Jowi hierboven beschrijft met zijdezacht is in vergelijking met de Usher hard en schel klinkend...
Maar in vergelijking met een B&W 804 of 803 zijdezacht inderdaad. ;D

Lekkere speakers, alleen ik zou nooit meer terug willen. Mijn oren zijn teveel verwend. De Ushers zijn 7500 euro nieuw en die 2500 euro die ze meer kosten dan de KEF's zijn ze dubbel en dwars waard...
De nieuwe KEFs (ook de ref serie) doen me totaal en tonaal niets. De oudere series zijn veel muziekaler (ook analytisch net zoals de nieuwe KEFs)....

Edit: bijna vergeten:
de KHT-2005 heb ik ook gehad, maar dan later met de Plinius als eindversterking op de 3.2 en als voor versterking de Denon 2105 en de KHT-2005 als surrounds.... Klinkt leuk!!!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Roksan

5 Ushers neemt wel een beetje veel plaats in hoor Rens  ;)  ;D

En wat ik van MEL begrepen heb. zoekt hij het in een iets andere prijsklasse.

By the way de KHT 9000 is op niets uitgelopen.

Paul
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

jowi

Citaat van: Peerless Monster op december 12, 2005, 13:07:48
Wat Jowi hierboven beschrijft met zijdezacht is in vergelijking met de Usher hard en schel klinkend...
Maar in vergelijking met een B&W 804 of 803 zijdezacht inderdaad. ;D
;)

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

mel

Ik had iets in een prijsklasse in gedachten van: iQ3 als fronts, iQ1 ( of iQ3) als rears en eventueel iQ6c als center en daarbij een goeie sub. Ik hoopte daar goeie resultaten mee te hebben
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mradem

Ik heb gemodificeerde Q7 en Q9c speakers. Klinken duidelijk beter dan de standaard uit de winkel. Ben er best tevreden mee. Ik zou wel in de toekomst graag naar de reference serie willen stappen. De oude 3.2 of 4.2 lijken me ook geweldig.

990143

Ik heb sinds kort de kef iq7 speakers als fronts en ik ga morgen de center iq6c halen. De iq7 bevallen heel erg goed. Ook het uiterlijk is prachtig.

Groeten

Allard

AndreF

Ik ben zeer benieuwd naar de modificaties op de Q serie.

Wat heb je er aan gewijzigd?

Groet

Andre
SAMSUNG LE40M86BDMARANTZ SR 5002 /
KEF Q7 / KEF Q10C / KEF Q-Compact / KODI OPENELEC  / Harmony One+

mel

Nog mensen die iets kwijt willen over hun KEF speakers. Fire away ;D

Mvg
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

ome subtilieco

mijn kef's (rdm3) staan bij me broer (waf :-\)
maar vind ze rijk in detail en in een slaap/kleine kamer boomerig.



mradem

Citaat van: AndreF op december 13, 2005, 23:44:03
Ik ben zeer benieuwd naar de modificaties op de Q serie.

Wat heb je er aan gewijzigd?

Groet

Andre

De gehele filter. Dus printplaat met condensatoren en spoelen etc. Bedrading is ook aangepast.

)p(

Citaat van: mel op december 14, 2005, 12:13:19
Nog mensen die iets kwijt willen over hun KEF speakers. Fire away ;D

Mvg

Ok :)

Mijn liefde voor kef speakers is onstaan toen ik voor de eerste keer de reference 105/3 speaker heb gehoord. Een prachtige heldere analystische klank met een heel precies stereobeeld. De ideale speaker daarmee voor het soort moderne klassieke muziek waarvan ik het meest hou. Dat wilde ik ook, maar als student waren ze veel te duur...

Ik heb toen snel achter elkaar een kef q90's en een kef reference 103/4 gehad.

De q90 was voor zijn geld een erg mooie speaker met een paar tekortkomingen. Zoals alle vroege uni-q speakers verloor hij teveel hoog op zachte volumes. Ook teveel volume is niet aan te raden met deze speaker om dat de kast dan lekker mee gaat spelen. Lees kast wanden veel te dun.

De reference 103/4 was een stuk strakker in het laag. Maar klinkt wel wat smal in vergelijking met de q90 bij het groter orkestwerk. Tevens wat je niet zou verwachten, de q90 toonde iets meer detail.

Ik bleef dromen van een reference 105/3. De volgende generatie reference speakers spraken mij namelijk minder aan. Ik vond ze te lief in het hoog en te warm in het laag.

Pas toen een vriend van mij de toen nieuwe kef reference 203 kocht was ik opnieuw helemaal verkocht voor kef speakers. De 203 klinken voor mij weer als de 105/3's in de oren, maar dan nog beter. Beter hoe? Allereerst beter en strakker laag. Ritmisch veel preciezer, kefs hebben eindelijk geleerd om dynamisch te rocken! Maar de grootste verandering is de hypertweeter denk ik. Niet vanwege de extra hoge frequenties. (Hij begint all mee te doen vanaf ongeveer 11khz heb ik mij laten vertellen.) Maar vanwege het feit dat daardoor een aantal kleine probleempjes die het uni-q principe (tweeter achterin een trechter) met zich mee bracht aangepakt konden worden. 1. De hoog afval off-axis is minder. 2. Klinkt ook helder op zeer lage volume's 3. Het hoog is losser en sprankelt nog meer.

Uiteindelijk heb ik ze toch niet gekocht... Ik heb namelijk te lang gewacht...want toen was er de xq serie...Deze spraken mij gewoon qua uiterlijk heel erg aan. Klinken ze ook zo goed al een 203. Ik weet het het niet. Ik heb ze tweemaal naast elkaar gehoord. Ik vond ze zeer vergelijkbaar. Ik had het idee dat de xq iets ruimtelijker was. Daartegenover liet de 203 meer details horen. Maar ik vond het erg moeilijk om te zeggen naar welke speaker ik liever luisterde. De keuze was daarom makkelijk. Ik luister nu alwee een jaar lang met heel veel plezier naar een setje kef xq5's en ben van plan ook de ht te upgraden naar xq's.

peter

chocovla

Heb eind oktober na enkele luistersessies besloten de iQ5 's te bestellen als fronts. Helaas voor mij heeft Kef nogal wat leverproblemen aangezien ik nu, ruim 8 weken later, nog steeds op mijn luidsprekers zit te wachten.

Volgens de winkel zou het liggen aan het distributiecentrum van Kef in Duitsland icm de kleur (maple) die ik had gekozen. Ben je lekker mee. Had ondertussen mijn oude Tannoys al lang en breed verkocht. Hulde trouwens voor de winkel die mij wel een setje JBL's heeft geleend tot mijn Kef's binnen zijn.
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Roksan

@ chocovla, het wachten zal het zeker waard zijn. Ik verbaas mij nog steeds iedere dag over de iQ5. Geeft ze wel de nodige inspeel tijd. Dat hebben ze hard nodig.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

mel

Citaat van: chocovla op december 15, 2005, 15:16:46
Heb eind oktober na enkele luistersessies besloten de iQ5 's te bestellen als fronts. Helaas voor mij heeft Kef nogal wat leverproblemen aangezien ik nu, ruim 8 weken later, nog steeds op mijn luidsprekers zit te wachten.

Volgens de winkel zou het liggen aan het distributiecentrum van Kef in Duitsland icm de kleur (maple) die ik had gekozen. Ben je lekker mee. Had ondertussen mijn oude Tannoys al lang en breed verkocht. Hulde trouwens voor de winkel die mij wel een setje JBL's heeft geleend tot mijn Kef's binnen zijn.

Ga je de bestelde KEF's gebruiken in een 5.1 surround opstelling?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820