FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FeaR1986

#650
Citaat van: WilcoL op mei 12, 2012, 18:11:21
Op de Dune wanneer je een netwerkfolder toevoegt aan je homescreen. NFS En SMB zijn de meest gebruikte netwerkbestandssystemen.

Duidelijk, thanx  :smile:
Hoop er dinsdag mee aan de slag te kunnen. "Moet" hem op het werk laten bezorgen, collega van me wil ook wel eens zien of zo'n Dune wellicht iets voor hem is.

CitaatQua NAS-inrichting heb ik ook "slechts' 2x2TB in mijn NAS zitten: geconfigureerd als RAID0 (3,6TB totaal dus). Mijn privé-dingen en mijn muziekcollectie worden wekelijks incrementeel gebackupped naar een externe USB-schijf, de rest is inderdaad niet zo belangrijk qua bescherming.

In de Dune zit een 120GB 2'5" schijfje voor de cache etc. verder doe ik daar nu nog niets mee...

Ik had nooit de 1.5 TB in de DUNE gewild, maar als ik die toch over heb kan ik die natuurlijk net zo goed in de Dune zetten. Heb zitten kijken naar een grotere NAS zodat ik RAID 5 zou kunnen gaan draaien, maar die prijzen zijn gewoon echt niet leuk. En zoals gezegd raak ik alleen wat films kwijt, so be it...

Mezelf alleen wel aanleren dat ik niet meteen 50 GB Blu-rayrips ga downloaden, want dan zit 4 TB nog steeds zo vol  :blink:

CitaatSucces!

Komt hopelijk wel goed. Zo niet zijn er gelukkig diverse fora  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

mscofield

Erg fijn zo'n Dune. Wel even een mooie skin er op zetten.

paaj

Citaat van: mscofield op mei 12, 2012, 23:42:57
Erg fijn zo'n Dune. Wel even een mooie skin er op zetten.

Vind hem daar wel erg langzaam door worden hoor, even snel naar een film aan het eind van het alfabet scrollen zit er dan niet in. Ben zelf daarom weer terug naar de basic text lijst.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

FeaR1986

We zullen het allemaal gaan zien, heb namelijk net de bestelling bij 4Launch gedaan  8)
Moest er nog een switch bij en totaal was 4Launch dan toch echt het goedkoopste. Alleen wel een switch gekozen van Linksys, verder was er niets leuks op voorraad. Althans, genoeg op voorraad alleen allemaal maximaal 100 Mbps en dat gaat hem natuurlijk niet worden. Het is nu dus een SE2500-EU geworden, ziet er nog wel stijlvol uit ook:



Nu hopen dat ze snel verzenden. Als het goed is was zowel de switch als de Dune Smart D1 op voorraad dus met een beetje geluk morgen verzenden en dan dinsdag in huis hebben. Kan ik mooi het hele lange weekend spelen met de Dune  :happy:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Zojuist afgeleverd @ work:



Helaas geen scherm hier op het werk met HDMI in, dus wordt nog even wachten tot ik de Dune thuis aan kan sluiten.

Moet zeggen dat de Dune nog wel wat groter is dan ik had gedacht eigenlijk. Maar heb toch besloten de Dune bovenop de kast naar de platenspeler te zetten, dus dat maakt niet uit. De HD Smart D1 zelf voelt wel erg degelijk aan, beter dan de andere streamers die je wel eens ziet met al dat plastic. Maakt voor de werking natuurlijk helemaal niets uit, maar toch...  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Gefeliciteerd, erg goed aankoop, de combi Dune, Denon, SCisco werkt hier als een zonnetje
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Thnx Bart  ;D

Hier duurde het even voordat het aan de praat was. Had wat CAT 5e liggen waar ik alles mee aan wilde sluiten. Echter kreeg de DUNE maar geen IP mee. Kabel nagekeken, is het een ISDN-kabel. Ja, dan kan je lang wachten  :blink:
Maar de DUNE heeft al verbinding met de NAS en de Share met daarop de films staat al op de favorieten. Net wat door bestanden heen geskipped, maar echt alles wordt binnen no-time gelezen door de DUNE. Van .ISO, .MKV en aparte Video_TS en van .MP3 tot .FLAC.

Zit alleen nog met de indeling waar ik nog even over moet gaan denken.
Ik wil voor het mooie drie mappen aanmaken als volgt:
\\NAS\Multimedia\Music
\\NAS\Multimedia\Photos
\\NAS\Multimedia\Movies

De \Music bestaat al omdat ik een Squeezebox heb. De andere mappen kan ik ook zo aanmaken natuurlijk. Alleen download ik naar een heel andere share: /share/HDA_DATA/Download/sabnzbd/complete. Dat zou betekenen dat bij elke film of CD die ik binnenhaal ik die moet gaan verplaatsen. Nu is een CD nog wel te doen, maar een hele Blu-ray van 15 GB of meer wordt niet zo grappig. Zeker omdat de interne doorvoersnelheid van mijn NAS niet zo hoog is.

Van het weekend maar eens gaan knutselen met die custom skins als Yabis. En ook de Android APP eens bekijken, daar kan ik tot op heden ook nog maar weinig mee helaas...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

En nu we toch aan het kopen geslagen zijn, die XPA-3 die in De Markt staat spreekt me wel heel erg aan... Eens over slapen of dat geen goede aankoop zou zijn voor naast de XPA-2. Geld is wel deels een punt natuurlijk, want net al 250 euro uitgeven aan de HDI Dune Smart D1 en aan de switch. Maar het echt grote punt is vooral waar ik nog zo'n Emotiva bakbeest ga laten. Enige plek die nog kan is waar nu de AVR-2809 staat. Maar om die weg te halen is het probleem alleen verschuiven...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

WilcoL

Citaat van: FeaR1986 op mei 15, 2012, 18:39:37
Dat zou betekenen dat bij elke film of CD die ik binnenhaal ik die moet gaan verplaatsen. Nu is een CD nog wel te doen, maar een hele Blu-ray van 15 GB of meer wordt niet zo grappig. Zeker omdat de interne doorvoersnelheid van mijn NAS niet zo hoog is.

Van het weekend maar eens gaan knutselen met die custom skins als Yabis. En ook de Android APP eens bekijken, daar kan ik tot op heden ook nog maar weinig mee helaas...

Wanneer je via je webinterface van je NAS de gedownloade bestanden verplaats is het een kwestie van seconden toch?

Android App??? Da's een veredelde afstandsbediening toch waar je eigenlijk dus niets aan hebt...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

FeaR1986

#659
Citaat van: WilcoL op mei 15, 2012, 19:03:35
Wanneer je via je webinterface van je NAS de gedownloade bestanden verplaats is het een kwestie van seconden toch?

Via de webinterface heb ik het nog nooit geprobeerd eigenlijk. Zal zo eens de Web File Manager aanzetten om te zien hoe snel dat gaat. Je zou denken dat het toch snel zou moeten kunnen gaan. Op dit moment kan ik beter de bestanden van mijn NAS\Download naar de PC (bedraad aan het netwerk) knippen en dan vanaf de PC weer naar de NAS\Multimedia plakken op de goede locatie.

Edit:
Wat voel ik me stom... net Web File Manager aangezet en 175 GB aan films binnen letterlijk drie seconden verplaatst naar een andere map  :blush:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Spollie

Verplaatsen van bestanden binnen de NAS zou gewoon instant moeten zijn (ook in Windows explorer). Het wordt anders als je bestanden gaat kopieren, dat duurt wel lang. Ik heb in principe dezelfde indeling op mijn NAS, en heb toevallig ook een Squeezebox Touch. Mijn folderstructuur is als volgt:

\\movies
\\tv
\\music
\\games
\\apps
\\download

Sabnzbd plaatst alles standaard in de download-map en ik verplaats het dan zelf naar de juiste map. De squeezebox server indexeert \\music, de HTPC (XBMC in dit geval) indexeert \\movies en \\tv. Werkt prima, zeker omdat squeezebox server en sabnzbd op de NAS kunnen draaien, dan hoeft er niet dag en nacht een grote server aan te staan.

WilcoL

Citaat van: FeaR1986 op mei 15, 2012, 19:08:04
Wat voel ik me stom... net Web File Manager aangezet en 175 GB aan films binnen letterlijk drie seconden verplaatst naar een andere map  :blush:

Je hebt gewoon weer wat geleerd  ;)!

Citaat van: Spollie op mei 15, 2012, 19:19:05
Verplaatsen van bestanden binnen de NAS zou gewoon instant moeten zijn (ook in Windows explorer).

Ik heb echt geen trage NAS & netwerk, maar via Verkenner duurt het echt veeeeeeeeeeel langer... Binnen een share niet, maar van bijv. \\downloads naar \\films in ieder geval wél.

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

FeaR1986

Citaat van: Spollie op mei 15, 2012, 19:19:05
Verplaatsen van bestanden binnen de NAS zou gewoon instant moeten zijn (ook in Windows explorer). Het wordt anders als je bestanden gaat kopieren, dat duurt wel lang.

Via de verkenner is het hier - net zoals WilcoL - ook zegt niet vooruit te branden. Via de webinterface is het inderdaad zo gedaan.

CitaatIk heb in principe dezelfde indeling op mijn NAS, en heb toevallig ook een Squeezebox Touch. Mijn folderstructuur is als volgt:

\\movies
\\tv
\\music
\\games
\\apps
\\download

Sabnzbd plaatst alles standaard in de download-map en ik verplaats het dan zelf naar de juiste map. De squeezebox server indexeert \\music, de HTPC (XBMC in dit geval) indexeert \\movies en \\tv. Werkt prima, zeker omdat squeezebox server en sabnzbd op de NAS kunnen draaien, dan hoeft er niet dag en nacht een grote server aan te staan.

Mapje voor TV/series heb ik niet, maar dat is wel een goed idee. Dingen als Game of Thrones en ALF (  8) ) hoef ik niet tussen mijn films. Sowieso gaat het dan niet goed met Yabis, want die vind dan niet alles. Moet nog even met Yabis aan de slag. Heb het half werkend, maar de map waar Yabis alles neerzet moet ik nog even indelen. Leuk dat je kan lezen welke film het nu exact was en een leuke coverart, maar door de lijst scrollen is toch sneller. Al zal ik wellicht nog wat fout doen..
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

HoefMeistert

Citaat van: FeaR1986 op mei 15, 2012, 18:39:37
Thnx Bart  ;D

Hier duurde het even voordat het aan de praat was. Had wat CAT 5e liggen waar ik alles mee aan wilde sluiten. Echter kreeg de DUNE maar geen IP mee. Kabel nagekeken, is het een ISDN-kabel. Ja, dan kan je lang wachten  :blink:
Maar de DUNE heeft al verbinding met de NAS en de Share met daarop de films staat al op de favorieten. Net wat door bestanden heen geskipped, maar echt alles wordt binnen no-time gelezen door de DUNE. Van .ISO, .MKV en aparte Video_TS en van .MP3 tot .FLAC.

Zit alleen nog met de indeling waar ik nog even over moet gaan denken.
Ik wil voor het mooie drie mappen aanmaken als volgt:
\\NAS\Multimedia\Music
\\NAS\Multimedia\Photos
\\NAS\Multimedia\Movies

De \Music bestaat al omdat ik een Squeezebox heb. De andere mappen kan ik ook zo aanmaken natuurlijk. Alleen download ik naar een heel andere share: /share/HDA_DATA/Download/sabnzbd/complete. Dat zou betekenen dat bij elke film of CD die ik binnenhaal ik die moet gaan verplaatsen. Nu is een CD nog wel te doen, maar een hele Blu-ray van 15 GB of meer wordt niet zo grappig. Zeker omdat de interne doorvoersnelheid van mijn NAS niet zo hoog is.

Van het weekend maar eens gaan knutselen met die custom skins als Yabis. En ook de Android APP eens bekijken, daar kan ik tot op heden ook nog maar weinig mee helaas...

Als je binnen sabnzb met categorien werkt kun je sabnzb het ook laten verplaatsen naar de juiste share. Heb je helemaal geen handmatige actie, iets wat sowieso mijn voorkeur heeft :)

WilcoL

Citaat van: HoefMeistert op mei 16, 2012, 07:32:26
Als je binnen sabnzb met categorien werkt kun je sabnzb het ook laten verplaatsen naar de juiste share. Heb je helemaal geen handmatige actie, iets wat sowieso mijn voorkeur heeft :)

Klopt als een bus! Ik maak er echter geen gebruik van, maar het kan wel degelijk ja  ;D
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

paaj

Citaat van: FeaR1986 op mei 15, 2012, 20:00:23
...
Leuk dat je kan lezen welke film het nu exact was en een leuke coverart, maar door de lijst scrollen is toch sneller. Al zal ik wellicht nog wat fout doen..

probeer die Yadis map eens op je Dune te zetten? Heb het nog niet op die manier getest, maar kan me voorstellen dat dat beter werkt dan over het netwerk. Met afbeeldingen uit het netwerk is het iig ook bij mij erg langzaam. Ik kan in DuneX (OSX) kiezen voor .jpg afbeeldingen en dat scheelt al een heel stuk met het native Dune formaat (.aai)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

FeaR1986

Citaat van: HoefMeistert op mei 16, 2012, 07:32:26
Als je binnen sabnzb met categorien werkt kun je sabnzb het ook laten verplaatsen naar de juiste share. Heb je helemaal geen handmatige actie, iets wat sowieso mijn voorkeur heeft :)

Wat grappig, had de optie wel in SABnzb gezien, maar nooit bij stilgestaan wat het precies doet. Eens zien of ik dat ga gebruiken, dat verplaatsen via de webinterface gaat ook behoorlijk rap. Maar bedankt voor de tip :)

Citaat van: paaj op mei 16, 2012, 10:26:32
probeer die Yadis map eens op je Dune te zetten? Heb het nog niet op die manier getest, maar kan me voorstellen dat dat beter werkt dan over het netwerk. Met afbeeldingen uit het netwerk is het iig ook bij mij erg langzaam. Ik kan in DuneX (OSX) kiezen voor .jpg afbeeldingen en dat scheelt al een heel stuk met het native Dune formaat (.aai)

Ik heb geen opslag in mijn Dune. Zit wel een 16 GB stick in als systeemopslag, maar daar schijn je niets mee te kunnen. Kan die 16 GB ook niet meer vinden sindsdien ik hem gemount heb. Zonde van de 16 GB stick, maar was er toch eentje zonder behuizing die ik nog had liggen slingeren.
Met "langzamer" bedoelde ik trouwens niet de snelheid van de ene naar de andere film gaan in Yadis. Maar meer dat ik de Dune opstart, dan naar Favorieten ga en dan Yadis selecteer. Dat duurt langer dan meteen in het hoofdmenu naar de Share met films gaan.

Maar thuis nog eens verder spelen met de Dune. Gisteren was het snel-snel neerzetten en instellen.  Vanavond (en de rest van het vier-daagse weekend  8) ) eens spelen. Ook wat dingen in Yadis goed zetten. Adele heeft volgens Yadis gewoon DTS, maar volgens mijn receiver is het toch DTS-HD.

XPA-3 die hier te koop stond is overigens al gereserveerd voor iemand anders, dus die zal ik niet meer (kunnen) kopen. Jammer aan de ene kant, maar aan de andere kant wellicht ook wel beter. Kon hem toch niet kwijt en zo lang heb ik de XPA-2 ook nog niet staan. Wil het upgraden niet te snel doen. Straks ben ik compleet en wat dan...  :unsure:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

frankp

Citaat van: FeaR1986 op mei 16, 2012, 15:18:14
Ik heb geen opslag in mijn Dune. Zit wel een 16 GB stick in als systeemopslag, maar daar schijn je niets mee te kunnen. Kan

Goedkoop 4GB stickje kopen en die wisselen met de 16GB? En dan de 16GB als opslag voor Yadis gebruiken.
Mooie aanschaf trouwens, die Dune. Ga je zeker geen spijt van krijgen!

larzie

Mijn folderstructuur op mijn htpc is:

Movies
-bluray
-hd
-dvd
-iso

Music
-flac
-wav
-mp3
-dts

Dat vond ik zelf wat handiger :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

FeaR1986

Voor de grap de Blu-ray van Adele binnen gehaald, ben zelf een beetje Adele-moe maar vanwege de vele reacties dat het een goed opgenomen concert is wilde ik het wel even proberen. Toenstraks al even opgezet en de rest van het concert verplicht af moeten horen/kijken, ik kreeg mijn moeder niet meer van mijn kamer af  :hehe:

Mijn moeder die overigens zowel mijn XPA-2 en HDI DUNE HD Smart D1 nog steeds niet opgevallen is  :devil:

Citaat van: frankp op mei 16, 2012, 15:59:25
Goedkoop 4GB stickje kopen en die wisselen met de 16GB? En dan de 16GB als opslag voor Yadis gebruiken.
Mooie aanschaf trouwens, die Dune. Ga je zeker geen spijt van krijgen!

Ik laat die 16 GB gewoon intern zitten. Was een USB-stick waar de behuizing van af was, dus intern doet die zijn werk nog meer dan goed. Geheugen is zo duur niet meer, dus een extra stick is zo gekocht. Al denk ik dat ik het niet doe. Op één of andere manier heb ik het idee dat ik voor juni nog die 2 x 2 (of 3) TB ga bestellen. Als ik het aanbod zo zie ben ik zeer geneigd om alles in 40 - 50 GB te downloaden om toch die HD Audio-track te hebben. Al is het natuurlijk stom, want dat is letterlijk drie - vier keer zo veel als een gewone track. Op die manier zou ik zelfs 4 TB zo vol hebben. De veelzijdigheid van de Dune helpt hier ook zeer bij, ding speelt tot op heden echt alles af!

Citaat van: larzie op mei 16, 2012, 17:16:11
Mijn folderstructuur op mijn htpc is:

Movies
-bluray
-hd
-dvd
-iso

Music
-flac
-wav
-mp3
-dts

Dat vond ik zelf wat handiger :)

Damn, ik dacht dat ik van mapjes hield maar jij kan er ook wat van  :blink:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

larzie

Citaat van: FeaR1986 op mei 16, 2012, 17:27:12
Voor de grap de Blu-ray van Adele binnen gehaald, ben zelf een beetje Adele-moe maar vanwege de vele reacties dat het een goed opgenomen concert is wilde ik het wel even proberen. Toenstraks al even opgezet en de rest van het concert verplicht af moeten horen/kijken, ik kreeg mijn moeder niet meer van mijn kamer af  :hehe:

Dat concert van Adele is erg goed. Ik snap wat je bedoelt met een beetje Adele moe, maar blijft toch wel een goed concert.

Citaat van: FeaR1986 op mei 16, 2012, 17:27:12
Op één of andere manier heb ik het idee dat ik voor juni nog die 2 x 2 (of 3) TB ga bestellen. Als ik het aanbod zo zie ben ik zeer geneigd om alles in 40 - 50 GB te downloaden om toch die HD Audio-track te hebben. Al is het natuurlijk stom, want dat is letterlijk drie - vier keer zo veel als een gewone track. Op die manier zou ik zelfs 4 TB zo vol hebben. De veelzijdigheid van de Dune helpt hier ook zeer bij, ding speelt tot op heden echt alles af!

Hou er wel rekening mee dat Windhoos 7 niet van zichzelf groter dan 2TB hdd schijven ondersteund. Ik moest een update installeren van mijn moederbordfabrikant om de laatste TB als partitie te krijgen. Dus ik zou dat eerst maar goed uitzoeken voor je een 3TB of grotere hdd koopt. Linux en Apple's OS ondersteunen het wel gewoon.
Goede blurays met dts-hd ma blijft toch wel erg mooi hoor, dan maar 40 GB! Je hoeft ook niet alle blurays te downloaden, alleen de blurays die indrukwekkend klinken (of als je een beamer hebt: eruit zien) op je set! ;)

Citaat van: FeaR1986 op mei 16, 2012, 17:27:12
Damn, ik dacht dat ik van mapjes hield maar jij kan er ook wat van  :blink:

Zo weet ik meteen wat de kwaliteit is van hetgeen ik afspeel ;)

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

FeaR1986

Citaat van: skyfox op mei 17, 2012, 00:12:05
De xpa3 staat weer te koop ;)

Ik zag het. Er is nog iemand voor me die de XPA-3 ook wilde, dus die persoon mag eerst  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Citaat van: larzie op mei 17, 2012, 11:28:23
Hou er wel rekening mee dat Windhoos 7 niet van zichzelf groter dan 2TB hdd schijven ondersteund. Ik moest een update installeren van mijn moederbordfabrikant om de laatste TB als partitie te krijgen. Dus ik zou dat eerst maar goed uitzoeken voor je een 3TB of grotere hdd koopt. Linux en Apple's OS ondersteunen het wel gewoon.
Goede blurays met dts-hd ma blijft toch wel erg mooi hoor, dan maar 40 GB! Je hoeft ook niet alle blurays te downloaden, alleen de blurays die indrukwekkend klinken (of als je een beamer hebt: eruit zien) op je set! ;)

Mmm.. mijn NAS draait op Linux dus die zou met 2 x 2 TB (~3.6 TB) wel overweg moeten kunnen. Vraag me dan alleen af wat Windows laat zien als ik een netwershare aanmaak via de Exlporer. Goed punt, wordt iets waar ik toch in moet gaan duiken voordat ik iets koop wat niet helemaal goed werkt.

Je hebt wel gelijk dat de een gewone 1080p-verise met DTS of DD veelal genoeg is. Echt veel verschil merk ik sowieso niet, al hangt het ook van de film af natuurlijk. Geloof dat ik nu Adele, Transforers: Dark of the Moon en Pirates 4 als volledige rip heb. De rest is gewoon maximaal 20 GB en dus gewoon audio en geen HD.  Al vind ik in Transformers 3 best veel grain zitten, de Blu-ray van Adele is haast eng zo scherp dat het is maar ik kan dat wel waarderen.

CitaatZo weet ik meteen wat de kwaliteit is van hetgeen ik afspeel ;)

De kwaliteit van de films laat yaDIS me wel zien, linksonder staat wat voor soort bestand het is met daarnaast het formaat. Als het een DVD is zie ik dat vanzelf. Al is de kans dat je nu nog een DVD download wel erg klein, ik moet een film echt graag willen zien wil ik een DVD binnenhalen. Had 9 binnen gehaald, maar DVD kijken is gewoon echt niet grappig via de Dune. Was al bekend dat met SD-materiaal niet veel werd gedaan en dat was te zien. Al viel de film sowieso tegen voor een Tim Burton.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

larzie

Heb ik gezegd dat DTS of DD niet veel verschil t.o.v. DTS-HD MA en Dolby True HD?  :confused: Bij mij maakt dat namelijk een wereld van verschil. :D

Ik bedoelde meer dat de films/concerten/docu's etc. die het echt waard zijn, dat je die met HD audio format moet downloaden. Als het alleen puur om het verhaal gaat, maar verder zitten er geen spectaculaire fragmenten in dan is het een beetje doelloos in HD audio format. Net als concerten waarvan de opnames sowieso al niet van een hoge kwaliteit zijn.

Ik kan het op zich ook wel zien in de mappen welk formaat een item is, maar zo heb ik ze mooi gebundeld :) Ze nog gaan onderverdelen in genre ging mij wat te ver. :P


Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT