FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mscofield

Citaat van: FeaR1986 op januari 15, 2012, 19:12:47
Net even een berekening gemaakt voor de XPA-2 en de prijs valt me toch een beetje tegen...

Ik heb onderstaande als format gebruikt, dus mocht daar een fout inzitten dan verneem ik het graag.

Maar ik kwam dus op het volgende uit:
XPA-2        = 799 dollar
Verzenden  = 125 dollar +
Totaal:      = 924 dollar

2 % invoertax over 924 dollar = 942,48
19% over 942,48 = 1121,55 dollar

1122 dollar komt neer op net geen 880 euro.
Dat is toch iets meer dan ik hoopte kwijt te zijn. Ik was namelijk de verzendkosten vergeten mee te nemen. Dan was de prijs meer richting wat ik in gedachten had  :nopompom:
En dan heb ik de kosten van Fedex niet eens meegenomen waar sommigen over praten.

Dat is nog niet eens 1000  euro, dus dat telt niet eens mee volgens jou ;)
Maar ik zou inderdaad nog even wat meer geduld hebben voor dat nieuwe distributiepunt.
Je hebt er al een hele tijd op gewacht, dus dat kan vast nog wel even een paar maanden extra.

FeaR1986

Citaat van: mscofield op januari 16, 2012, 11:03:21
Dat is nog niet eens 1000  euro, dus dat telt niet eens mee volgens jou ;)
Maar ik zou inderdaad nog even wat meer geduld hebben voor dat nieuwe distributiepunt.
Je hebt er al een hele tijd op gewacht, dus dat kan vast nog wel even een paar maanden extra.

Scherp  ;)
Maar een paar manden nog wachten kan geen kwaad inderdaad. Heb ook bijna een jaar gedaan over de aanschaf van de Chorus 826W. Rushen is niet leuk, er naar toe leven en alles uitzoeken heeft wel wat  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

En zo staan er opeens twee huisjes aangeboden. Al weet ik niet wat te kiezen, heb namelijk het idee dat ik beide wel eens op de eerste plek kan staan en dus het huis heb.

Het ene huis is 550 euro per maand en daar krijg je dan woning voor met een woonkamer van 24m² en drie slaapkamers van respectievelijk 13m², 10m² en 7m². Qua tuin is het een kleine voortuin en een achtertuin waar je relaxed kan zitten. Wasmachine mag in de keuken worden gezet en ook de douche is niet bijster groot. Het is wel een woning met twee volledige etages en dan nog een bergzolder/vliering. De straat is eigenlijk behoorlijk druk en er tegenover zijn ze appartementen aan het bouwen dus het wordt alleen nog maar drukker. Energielabel "D" overigens.

Het andere huis is net geen 500 euro en staat een paar straten terug in de wijk. Al met al een stuk rustiger en het zal er nooit echt druk worden. Voortuin is al groter dan de achtertuin van het vorige huis en de achtertuin is gewoon niet meer grappig. Tennisbaan moet mogelijk zijn zeg maar. Voortuin is betegeld waardoor ik netjes de auto daar neer zou kunnen zetten. Deze woning heeft een woonkamer van 24m², maar twee slaapkamers van 12m² en 7m². Echter loopt het dak al vanaf de eerste verdieping schuin waardoor de inhoud van de kamers relatief kleiner is dan van de andere woning. Ook bestaat de woonkamer uit twee delen waar ik zelf een muur uit mag slopen. Voordeel is wel dat het hele huis op wordt geknapt en er dus een nieuwe WC, douche en toilet in komt. Ander voordeel is de aparte kamer voor de wasmachine. Energielabel is helaas wel "E"

Foto als voorbeeld, dit is niet het huis (deze staat iets terug in de straat):


Zo op papier lijkt het tweede huis beter, want het heeft alles wat ik wil (twee kamers minstens). Alleen zo'n grote tuin heb ik niets aan. Plus dat de tuin een deel van de huurprijs verantwoord, dus als je dat er af trekt dan blijft de huur voor het huis niet echt veel over. Waardoor ik me dus afvraag of het huis niet echt veel waard is. Ook de woonkamer is erg apart met uit twee delen en dus speel ingericht. Grappig, maar ga ik daar (na verbouwen, wat mag) nog een goede 5.1 neer kunnen zetten. Iets waar ik toch wel rekening mee houdt.

Nu zijn ze in het huis wat op papier leuker is aan het verbouwen, dus ik ga morgen eens asociaal doen en binnen kijken. Krijg ik wellicht wat meer een idee van de indeling.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Eddye

Leuk nieuws. Hopelijk gaat 1 van deze huizen wel door. Dan hoef je ook niet meer te kiezen tussen een eindbak of een horloge ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

larzie

Als ik achteraf wist wat ik nu wist had ik een heel ander huis gekocht  :D
Liefst met een U-vormige kamer, omdat je daar veel meer kanten mee op kan en ook veel meer keuze hebt ivm je setup van je audio. Daarnaast lekker een vrijstaande woning en een mooie ruimte erin voor de HT :)
Hoef je ook niet zoveel rekening te houden met de buren hehehe  :laugh:
Ik heb een koophuis met een spaarhypotheek en betaal iets van 750 euro in de maand en ik krijg maandelijks 250 euro terug van de belasting en ik los dus aan het einde alles af. Dat klinkt beter dan voor hetzelfde bedrag een ongeveer evengroot huis huren  :laugh: Maar goed hier in het hoge noorden zal het wel iets goedkoper zijn.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

FeaR1986

Citaat van: Eddye op januari 17, 2012, 20:48:31
Leuk nieuws. Hopelijk gaat 1 van deze huizen wel door. Dan hoef je ook niet meer te kiezen tussen een eindbak of een horloge ;)

En we sparen toch door voor de eindbak, want het eerste huis is al afgewezen.
Was net even wezen kijken en ik kan echt niets met dat huis. Ziet er leuk en speels uit door alle schuine kanten, maar qua inhoud van de ruimtes is het dus drie keer niets. Hebben ze onder andere de badkamer verbouwd (zeer mooi en groot geworden), maar daardoor houdt je maar twee (slaap)kamers over waar mijn bed niet eens in past! Ook dingen als de woonkamer zijn gewoon niet praktisch. En met niet praktisch bedoel ik dan dat er geen één plek is waar je een TV en omliggende 5.1 neer zou kunnen zetten. Het ziet er dus wel leuk uit met allemaal kleine kamertjes, schuine wanden en daken en een open haard/schouw maar handig is het niet voor de home cinema liefhebber. Normaal mens zou daar niet van wakker liggen, maar ik wil mijn speakers toch wel een beetje leuk opstellen. Prijs van het huis vond ik eigenlijk ook veel te hoog voor wat het huis zelf biedt. Maar de prijs is zo hoog door de enorme achtertuin en de luxe douche (met bad als je zou willen). Huis zelf stelt niet zo veel voor.

Citaat van: larzie op januari 17, 2012, 22:11:44
Als ik achteraf wist wat ik nu wist had ik een heel ander huis gekocht  :D
Liefst met een U-vormige kamer, omdat je daar veel meer kanten mee op kan en ook veel meer keuze hebt ivm je setup van je audio. Daarnaast lekker een vrijstaande woning en een mooie ruimte erin voor de HT :)
Hoef je ook niet zoveel rekening te houden met de buren hehehe  :laugh:
Ik heb een koophuis met een spaarhypotheek en betaal iets van 750 euro in de maand en ik krijg maandelijks 250 euro terug van de belasting en ik los dus aan het einde alles af. Dat klinkt beter dan voor hetzelfde bedrag een ongeveer evengroot huis huren  :laugh: Maar goed hier in het hoge noorden zal het wel iets goedkoper zijn.

Dat vind ik ook zo krom, als ik wil mag ik zo een huurhuis van 750 - 1000 euro inschrijven en accepteren. Dat ik dan zelf droog brood moet eten maakt de Woningbouw niet uit, want die 750 - 1000 euro kan ik betalen en daar gaat het om. Maar bij de bank krijg ik niet eens een hypotheek waarvoor ik nog minder dan de huur per maand zou moeten betalen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

paaj

Da's opzich logisch, huur kun je zonder al teveel problemen opzeggen en de woningbouw gooit je er gewoon uit als je het niet meer kunt betalen, bij de bank moet je dan je huis nog kwijt zien te raken en zit je met de eventuele restschuld. Je zit daar gewoon veel meer in vast.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Ronin79

@ Fear

Vraagje: heb je de Dell op 59 of 60 Hz staan, aangezien je kan kiezen tussen deze 2 opties.

De helderheid heb ik terug gezet naar 37%, maar kan volgens mij nog wat lager.
Bij contrast weet ik het nog niet. Dat staat standaard op 50%.

FeaR1986

Citaat van: SillentWolf op januari 18, 2012, 19:43:41
@ Fear

Vraagje: heb je de Dell op 59 of 60 Hz staan, aangezien je kan kiezen tussen deze 2 opties.

De helderheid heb ik terug gezet naar 37%, maar kan volgens mij nog wat lager.
Bij contrast weet ik het nog niet. Dat staat standaard op 50%.


Dell heb ik op 60 Hz staan, default wat mijn grafische kaart aanstuurt. Contrast kan inderdaad een flink stuk naar beneden, dacht dat ik hem zo op de 30% had staan. Al ligt het ook aan de preset, want GAME is een stuk helderder en rijkere kleuren ten opzichte van de andere settings.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Pinohelmond

Citaat van: FeaR1986 op januari 18, 2012, 18:00:22

Dat vind ik ook zo krom, als ik wil mag ik zo een huurhuis van 750 - 1000 euro inschrijven en accepteren. Dat ik dan zelf droog brood moet eten maakt de Woningbouw niet uit, want die 750 - 1000 euro kan ik betalen en daar gaat het om. Maar bij de bank krijg ik niet eens een hypotheek waarvoor ik nog minder dan de huur per maand zou moeten betalen.

In welke provincie woon je eigenlijk? Volgens mij heb je best een goede baan en afgaande op je set en uitgavenpatroon is het salaris navenant. Dat, en een redelijk gevulde spaarrekening moeten het toch mogelijk maken om een bescheiden hypotheek te krijgen? Als ik de huizenprijzen van nu vergelijk met een jaar of 4 geladen staat er best veel leuks te koop voor een redelijk bedrag, tenminste in de regio Helmond en omstreken.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Ronin79

@ Fear

Thx. Ik had het contrast ook al naar terug gezet.

Gisteren nog ff met het scherm uitgetest met gaming (Xbox 360), en ik moet zeggen; het ziet er erg goed uit.
Het beeld is enorm, zeker als je een 24inch PC scherm gewend bent (al heb ik wel en 50 inch plasma en een 40 inch LCD) , maar dat is op een cm of 50 a 60, wel te doen.
Met normaal PC gebruik, zit ik er wat dichter op.

De inputlag is wat hoger als mijn U2410, maar dat dacht ik al.
Dit is wel even wennen met online gaming, maar niet onoverkomelijk.
De eerste potjes had ik er wat moeite mee, de rest ging wat beter en compenseerde ik,
door proberen wat sneller te reageren. Dat ging best redelijk goed. Maar wennen is het wel (ook voor mijn ogen, ivm de grote).

Al met al, wat het scherm zelf betreft (voor zover ik het na een paar uurtjes kan zeggen): een schitterend scherm.

FeaR1986

Citaat van: Pinohelmond op januari 19, 2012, 08:16:54
In welke provincie woon je eigenlijk? Volgens mij heb je best een goede baan en afgaande op je set en uitgavenpatroon is het salaris navenant. Dat, en een redelijk gevulde spaarrekening moeten het toch mogelijk maken om een bescheiden hypotheek te krijgen? Als ik de huizenprijzen van nu vergelijk met een jaar of 4 geladen staat er best veel leuks te koop voor een redelijk bedrag, tenminste in de regio Helmond en omstreken.

Gelderland, en dan Gelderland Zuid (Zaltbommel, 13 kilometer boven Den Bosch). Niet de meest goedkope plek om te wonen of een woning te zoeken.
Hypotheek krijgen wordt sowieso lastig aangezien ik maar in mijn eentje ben. Banken zijn dan niet zo scheutig, als je een partner hebt dan wordt het al makkelijker. Zelfs als die partner maar een paar uurtjes per week werkt. En als ik dan al een hypotheek zou krijgen dan is dat bij lange na niet genoeg om hier een huis te kopen. Dan kom ik een euro of 30.000 - 50.000 te kort.

En... dan heb je een appartement met twee slaapkamers. Terwijl je voor dat geld qua huren dus een heel huis kan huren met meer (en grotere) slaapkamers, tuin en berging (zolder).
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Citaat van: SillentWolf op januari 19, 2012, 14:04:09
@ Fear

Thx. Ik had het contrast ook al naar terug gezet.

Gisteren nog ff met het scherm uitgetest met gaming (Xbox 360), en ik moet zeggen; het ziet er erg goed uit.
Het beeld is enorm, zeker als je een 24inch PC scherm gewend bent (al heb ik wel en 50 inch plasma en een 40 inch LCD) , maar dat is op een cm of 50 a 60, wel te doen.
Met normaal PC gebruik, zit ik er wat dichter op.

De inputlag is wat hoger als mijn U2410, maar dat dacht ik al.
Dit is wel even wennen met online gaming, maar niet onoverkomelijk.
De eerste potjes had ik er wat moeite mee, de rest ging wat beter en compenseerde ik,
door proberen wat sneller te reageren. Dat ging best redelijk goed. Maar wennen is het wel (ook voor mijn ogen, ivm de grote).

Al met al, wat het scherm zelf betreft (voor zover ik het na een paar uurtjes kan zeggen): een schitterend scherm.

Ik merkte eigenlijk niets van de inputlag. Terwijl ik toch van een TN-paneel af kom. De enige andere vergelijking die ik kan maken is met mijn Philips TV en die staan er dan wel weer om bekend een hoge inputlag te hebben. Wellicht dat jij daardoor wel wat meer merkt.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

RubenV.

Het is voor een alleenstaande starter erg lastig om in deze tijden iets te kopen. Hoelang sta je eigenlijk al op de lijst van de woningstichting?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

FeaR1986

Citaat van: RubenV. op januari 19, 2012, 16:03:46
Het is voor een alleenstaande starter erg lastig om in deze tijden iets te kopen. Hoelang sta je eigenlijk al op de lijst van de woningstichting?

7 -8 jaar. Lang genoeg om een huis toegewezen te krijgen. Daarom kijk ik van te voren goed of ik het huis wel zou willen hebben, want grote kans dat ik het toegewezen krijg als ik me er op inschrijf.
Natuurlijk mag je nadat je het huis toegewezen hebt gekregen nog steeds afwijzen, maar dan duurt het allemaal zo lang. Als je een huis toegewezen krijgt moet je diverse papieren invullen, aanvragen en inleveren. Als dat is goedgekeurd mag er een afspraak worden gemaakt om het huis te bezichtigen. Na die bezichtiging mag je het huis afwijzen of accepteren. Maar zoals gisteren had ik de kans al te kunnen kijken aangezien ze binnen aan het werk waren. Scheelt op die manier een hoop tijd en gedoe om van te voren te weten of een huis iets is of niet.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

CitaatIk merkte eigenlijk niets van de inputlag. Terwijl ik toch van een TN-paneel af kom. De enige andere vergelijking die ik kan maken is met mijn Philips TV en die staan er dan wel weer om bekend een hoge inputlag te hebben. Wellicht dat jij daardoor wel wat meer merkt.

Dat zou idd goed kunnen. Maar ook om de U2410, wat een wat lagere inputlag heeft als de U2711.
Je merkt het vooral met hele snelle shooters, een normale speler zal het niet zo gouw in de gaten hebben.
Als je een beetje skills hebt met shooters, dan is dat extra lag denk ik wel te compenseren.
Zoals ik al zei; de eerste potjes was wennen, daarna pas je je aan.  ;)

Vanavond zal ik verder gaan met MW3 op de 360.

mscofield

500-550 euro voor een huis.. dat betaal ik voor een enkele kamer  :(

RubenV.

7-8 jaar is al een behoorlijke tijd inderdaad. Maar zoals mscofield al zei, je hebt dan wel een heel huis. Ik betaalde afgelopen jaar 550 euro voor een kamer van 24m2, weliswaar met eigen douche en toilet maar zonder keuken. Maar als je geen haast hebt dan kun je inderdaad afwijzen en afwachten totdat er wat leukers voorbij komt.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

FeaR1986

Citaat van: mscofield op januari 19, 2012, 17:27:49
500-550 euro voor een huis.. dat betaal ik voor een enkele kamer  :(

Damn, waar zit je dan ergens? Moet vast wel iets van een grote stad zijn voor dat soort bedragen.

Citaat van: RubenV. op januari 19, 2012, 19:09:47
7-8 jaar is al een behoorlijke tijd inderdaad. Maar zoals mscofield al zei, je hebt dan wel een heel huis. Ik betaalde afgelopen jaar 550 euro voor een kamer van 24m2, weliswaar met eigen douche en toilet maar zonder keuken. Maar als je geen haast hebt dan kun je inderdaad afwijzen en afwachten totdat er wat leukers voorbij komt.

7 - 8 jaar zou voldoende moeten zijn voor een gewoon rijtjeshuis, voor een hoekwoning mag in nog 2 - 3 jaar. En ik zit inderdaad niet op de schopstoel, dus ik wacht rustig af :)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Het is tijd voor een tussentijdse aankoop! Het zal sowieso een mediaspeler worden. Had er al eens over nagedacht, maar laatste tijd wat bij vrienden gezien en het is toch wel makkelijk met dat downloaden van NZBs en dergelijke. Helemaal omdat ik er achter ben gekomen dat mijn NAS (QNap 219P+) applicaties als NZBGet en SABnzbdplus kan draaien. Die ga ik morgen maar eens op mijn gemak configureren en instellen. Moet nog even uitzoeken hoe alles met NZB's werkt, maar dat lijkt me wel grappig.

Alleen met een NAS vol met films ben ik er niet. Die films moeten dan nog op de TV komen. Nu vind ik een Mediaspeler/-streamer de mooiste oplossing en wil daar dan ook voor gaan. Afspelen via de TV kan wel, maar die doet lang niet alles van bestanden. Laptop er tussen is ook zo wat, dus dat valt ook af. Qua budget heb ik zo'n 200 euro in gedachten. Dan komen automatisch een Boxee Box en een Dune Smart D1 naar boven. De Dune staat me aan qua het merk, de mogelijkheid om een HDD in te bouwen en het feit dat deze helemaal passief (geen fan) is. Maar de Boxee schijnt op papier meer te kunnen (denk aan Youtube en meer dan 100 apps).

Qua design ben ik er nog niet uit. Aan de ene kant is de Dune HD Smart D1 lekker strak en dat spreekt me wel aan:


Wat ik van de Boxee Box moet vinden weet ik nog niet. Aan de ene kant is het ding me te futuristisch en te opvallend. Maar aan de andere kant past hij door de afmetingen (nog geen 12 x 12 x 12 centimeter) wel perfect op de plank naast de Squeezebox Touch:


Richten met de remote is geen issue, want de Boxee heeft een RF remote. En als we het dan toch over de remote hebben, hoe tof is die!


Aan de ene kant slechts een paar knoppen en aan de andere kant een volledig QWERTY-toestenbord. Ziet er een stuk beter uit dan de remote van de Dune.

Maar goed, kies je op looks van het apparaat en de remote een mediaspeler uit?!? Dingen als boottijden heb ik gezien en die zijn allemaal in het voordeel van de Dune. Maar qua laadtijden zijn we tegenwoordig wel wat gewend met Blu-rays. En ook qua stroomverbruik is de Dune de beteter. Maar de 12 Watt die de Boxee verbruikt overleef ik ook wel. Iemand een advies welke van de twee de betere keuze is, of wellicht een optie die ik niet mee heb genomen?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

mscofield

Citaat van: FeaR1986 op januari 30, 2012, 01:13:53
Damn, waar zit je dan ergens? Moet vast wel iets van een grote stad zijn voor dat soort bedragen.

Ja precies, dan praten we wel over Amsterdam.

Ik heb zelf geen ervaring met de Boxee, maar wel met de Dune Smart (b1).
De Boxee is volgens mij een wat gebruiksvriendelijker apparaat. Een mooie interface out-of-the-box, gebasseerd op het bekende XBMC.
Bij de Dune moet je iets meer moeite doen, maar kun je uiteindelijk wel iets heel moois van maken door middel van skins en apps.
Daarnaast speelde bij mij mee dat ik hem ook af en toe op een projector met 'slechts' component in wilde gebruiken. De Boxee viel af, omdat deze alleen hdmi uit heeft.
De mogelijkheid om een loopwerk of hardeschijf in te bouwen vond ik een zeer praktisch voordeel.
Nadeel van de Dune tegenover de Boxee vind ik het gebrek aan een draadloze verbinding. Hoewel bedraad uiteindelijk altijd wel mogelijk en beter is denk ik..
Ik had nog wel een aardige tijd gewacht met de aanschaf van een mediaspeler, maar de plotselinge prijsdaling van eind vorig jaar trok me over de streep.

Wat ik graag nog zie bij de Dune:
- uitzending gemist app (enkel nog beta's naar mijn weten)
- iphone/ipad als remote kunnen gebruiken, waarmee je muziek kunt spelen zonder gebruik van tv/projector

FeaR1986

Citaat van: mscofield op januari 30, 2012, 04:02:19
Ja precies, dan praten we wel over Amsterdam.

Damn, dat is ook wel wat anders dan Zaltbommel. Wel tof om in Amsterdam te wonen. Is nog steeds één van mijn favoriete locaties om uit te gaan. Helaas afgelopen weekend wel Ruigoord moeten missen omdat ik me niet goed voelde.

Citaat
Ik heb zelf geen ervaring met de Boxee, maar wel met de Dune Smart (b1).
De Boxee is volgens mij een wat gebruiksvriendelijker apparaat. Een mooie interface out-of-the-box, gebasseerd op het bekende XBMC.
Bij de Dune moet je iets meer moeite doen, maar kun je uiteindelijk wel iets heel moois van maken door middel van skins en apps.
Daarnaast speelde bij mij mee dat ik hem ook af en toe op een projector met 'slechts' component in wilde gebruiken. De Boxee viel af, omdat deze alleen hdmi uit heeft.
De mogelijkheid om een loopwerk of hardeschijf in te bouwen vond ik een zeer praktisch voordeel.
Nadeel van de Dune tegenover de Boxee vind ik het gebrek aan een draadloze verbinding. Hoewel bedraad uiteindelijk altijd wel mogelijk en beter is denk ik..
Ik had nog wel een aardige tijd gewacht met de aanschaf van een mediaspeler, maar de plotselinge prijsdaling van eind vorig jaar trok me over de streep.

Ik ben afgelopen nacht tot 04:00 bezig geweest met me inlezen in NZB's, mediaspelers en wat al niet meer. Enige waar ik aan ga twijfelen of ik het wel nodig heb en/of ga gebruiken. De aanschaf van de NAS en Squeezebox Touch is één van de beste aankopen als het gaat om gemak. Ik kom thuis, de Squeezebox gaat aan en ik heb muziek voor de rest van de avond. Muziek zet je nu eenmaal sneller op dan een filmpje. Ik ben dus bang dat ik straks een NAS heb met honderden films die ik alleen heb om ze te hebben en van mijn leven niet meer ga kijken. Dus het downloaden om het downloaden. De films die ik echt tof vind koop ik wel origineel, want daar heb ik het voor over en kwalitatief is het origineel - lijkt me - altijd nog het beste. Daar moet ik dus nog even goed over nadenken. Niet dat ik straks een speler heb staan en een NAS vol met films die ik van mijn leven niet kijk. Aan de andere kant hoef ik alleen een speler aan te schaffen en een Boxee is er al voor iets meer dan 150 euro. Op zich niet extreem hoog om alleen even te proberen. Ik ga sowieso eerst even een 24-uurs account bij Eweka doen, of iets regelen met een vriend van me aangezien die een Eweka-account heeft die je mag sharen.

Citaat
Wat ik graag nog zie bij de Dune:
- uitzending gemist app (enkel nog beta's naar mijn weten)
- iphone/ipad als remote kunnen gebruiken, waarmee je muziek kunt spelen zonder gebruik van tv/projector

Wordt Apple niet ondersteunt door Dune? Had gisteren even in de Android Market gekeken en voor de Dune (en ook de Boxee) is een App.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

larzie

Ik las op het boxee forum de volgende quote:

"The primary difference between the Dune and Boxee, is that Dune is not an internet media player it's primary focus is for playing local media which it is arguably better at than Boxee in terms of reliability but Boxee will close that gap eventually."

Besturingssysteem van de Boxee is XBMC en dat is wel een prettig besturingssysteem :)

Boxee schijnt nog wel last te hebben van DTS-HD MA dropouts.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Heb zelf een soortgelijke zoekocht naar een mediaspeler.

Zie topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=119994.0

Ook ik heb de Dune op het lijstje staan, mede door de mogelijkheid van een HDD inbouw. Tevens zijn bij mij de gegadigden de Popcorn Hour A300 en de Mede8er 500X2

FeaR1986

Citaat van: larzie op januari 30, 2012, 08:10:30
Ik las op het boxee forum de volgende quote:

"The primary difference between the Dune and Boxee, is that Dune is not an internet media player it's primary focus is for playing local media which it is arguably better at than Boxee in terms of reliability but Boxee will close that gap eventually."

Tsja, als je het zo bekijkt dan is de Dune de betere keuze. Zo'n apparaat koop je tenslotte voor het afspelen van media van de NAS of interne HDD en niet om gezellig Youtube te kijken.

Citaat van: larzie op januari 30, 2012, 08:10:30
Besturingssysteem van de Boxee is XBMC en dat is wel een prettig besturingssysteem :)

Besturingssystemen vind ik altijd lastig te beoordelen. In veel tests lees je inderdaad terug dat de Dune wat onvriendelijker is en wat meer ervaring en/of kennis vereist. Maar voor wie is het dan exact onvriendelijk? Wellicht de gemiddelde consument, maar eigenlijk reken ik ons daar niet echt onder. Dan zie ik meer mijn ouders of oom en tante aankloten met zo'n mediaspeler.

Citaat van: larzie op januari 30, 2012, 08:10:30
Boxee schijnt nog wel last te hebben van DTS-HD MA dropouts.

Uit een recente test van HW.info blijkt juist dat de Boxee zonder problemen DTS-HD MA afspeelt en dat de Dune daar wat meer last mee heeft. Sowieso is de ene test de andere niet. In test X kan de Boxee veel minder dan in test Y, en hetzelfde geldt natuurlijk voor de Dune. Dat is ook wat het wat lastig maakt.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT