Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CoSo

Citaat van: Madhouse op april 14, 2011, 08:31:15
Terugkomend op de Inakustik LS-1002, het is een fijne kabel maar begin toch mijn twijfels te krijgen of het niet een mismatch is. Het geluid is heel open maar te open, het is net of de surrounds ook mee spelen en de stem van de artiest komt niet meer uit het midden op stereo. Ook komt het geluid niet uit de speakers maar is het geluid overal. Ik kan de vinger nog niet op de zere plek leggen maar ik weet nog niet of dit het wel is. Iemand advies?
Dit probleem heb ik dus juist niet, voor mijn gevoel komt het geluid uit de center ;)
Draai ook met Kef alleen ben ik van een v/d Hul magnum naar Inakustuk LS-1002 gegaan.

Zonde dat het voor jou geen upgrade is.

Madhouse

Citaat van: CoSo op april 14, 2011, 13:41:21
Dit probleem heb ik dus juist niet, voor mijn gevoel komt het geluid uit de center ;)
Draai ook met Kef alleen ben ik van een v/d Hul magnum naar Inakustuk LS-1002 gegaan.

Zonde dat het voor jou geen upgrade is.

Kan gebeuren toch. Maar elke ruimte is anders en elke set ook weer, gelukkig pakt het voor jou dus wel heel goed uit.

Voor de toekomstige eigenaar zal dit ongetwijfeld een upgrade zijn want het zijn echt fantastische kabels.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Miesepies

Citaat van: Madhouse op april 14, 2011, 08:31:15
Terugkomend op de Inakustik LS-1002, het is een fijne kabel maar begin toch mijn twijfels te krijgen of het niet een mismatch is. Het geluid is heel open maar te open, het is net of de surrounds ook mee spelen en de stem van de artiest komt niet meer uit het midden op stereo. Ook komt het geluid niet uit de speakers maar is het geluid overal. Ik kan de vinger nog niet op de zere plek leggen maar ik weet nog niet of dit het wel is. Iemand advies?

Klinkt bekend. Had hetzelfde idee met Transparant The Musicwave LS... een beetje alsof het beeld te breed werd voor de ruimte. Het geluid wordt dan heel rommelig, plaatsing gaat fout etc. Zou mijn kamer 2x zo breed zijn geweest, dan denk ik dat de kabel erg goed zou zijn, maar nu zat het beeld als het ware "buiten de kamer".  Jammer, want verder was er niks mis met die kabel... En ik vermoed dat de rest ook wel goed zat met de Inakustik :P

Madhouse

Citaat van: Miesepies op april 14, 2011, 13:47:50
Klinkt bekend. Had hetzelfde idee met Transparant The Musicwave LS... een beetje alsof het beeld te breed werd voor de ruimte. Het geluid wordt dan heel rommelig, plaatsing gaat fout etc. Zou mijn kamer 2x zo breed zijn geweest, dan denk ik dat de kabel erg goed zou zijn, maar nu zat het beeld als het ware "buiten de kamer".  Jammer, want verder was er niks mis met die kabel... En ik vermoed dat de rest ook wel goed zat met de Inakustik :P

Inakustik is gewoon een geweldige kabel, maar niet voor mij. Had de verhalen al eerder gehoord ook van andere merken zoals jij omschrijft, dus gewoon een mismatch. Er zijn gelukkig ook andere KEF gebruikers waar hij wel goed matched, dus mensen hoeven niet zo bang te zijn om mijn kabels over te nemen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

screw

Citaat van: Madhouse op april 14, 2011, 13:51:17
Inakustik is gewoon een geweldige kabel, maar niet voor mij. Had de verhalen al eerder gehoord ook van andere merken zoals jij omschrijft, dus gewoon een mismatch. Er zijn gelukkig ook andere KEF gebruikers waar hij wel goed matched, dus mensen hoeven niet zo bang te zijn om mijn kabels over te nemen.

Is het ook zeker! zo heb ik een vriend en die had het met Kimbers 8TC terwijl dat toch ook voor vele een goed kabel is, elk set en ruimt eis anders daarom probeer ik ook meestal eerst kabels. Maar goed soms moet je de gog durven nemen jij hebt dat gedaan en dat pakte in dit geval minder uit helaas!

Maar je kan wel zeggen dat je je set kent want wat je hoorde was niet de sound die jij wilt horen.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Madhouse

Citaat van: screw op april 14, 2011, 14:57:54
Maar je kan wel zeggen dat je je set kent want wat je hoorde was niet de sound die jij wilt horen.

Dat is inderdaad wel een mooi lichtpuntje, zo had ik het nog niet bekeken (wel een dure les van € 275.- om dat te weten te komen)  :D :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

screw

Citaat van: Madhouse op april 14, 2011, 15:31:17
Dat is inderdaad wel een mooi lichtpuntje, zo had ik het nog niet bekeken (wel een dure les van € 275.- om dat te weten te komen)  :D :D

Van het negatieve het positieve maken  :D  heb ook ook maar gedaan met de verkoop van mijn pronto 9400, achteraf ook stom geweest maar jha. wijze levenslessen.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Robbert54

Balen zeg, heb je nog wat met de plaatsing van de fronts gespeeld??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op april 14, 2011, 17:55:15
Balen zeg, heb je nog wat met de plaatsing van de fronts gespeeld??

Jep, maar werkt niet. Ach, hopelijk kan ik een ander blij maken met de kabels, ze staan voor een heel mooi bedrag te koop.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Valt me net iets in (auw! :D). Hoe lang hebben ze gespeeld? Ik heb de inakustik Referenz ingespeeld gekocht, want inspelen duurde me te lang. Ik dacht iets van 200 uur.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op april 14, 2011, 19:20:30
Valt me net iets in (auw! :D). Hoe lang hebben ze gespeeld? Ik heb de inakustik Referenz ingespeeld gekocht, want inspelen duurde me te lang. Ik dacht iets van 200 uur.

Ze staan al zeker 80 uur te spelen, maar beter word het niet, dus laat de hoop lekker varen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Citaat van: HTip op april 14, 2011, 19:20:30
Valt me net iets in (auw! :D). Hoe lang hebben ze gespeeld? Ik heb de inakustik Referenz ingespeeld gekocht, want inspelen duurde me te lang. Ik dacht iets van 200 uur.
kan me niet voorstelllen dat een kabel dan minder ruimtelijk wordt na het inspelen eerder het omgekeerde. Ik hoor Roy niet over een vervelend hoog of laag of te veel scherpte etc etc. Dat lijkt me eerder een gevolg van nieuwe kabels
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op april 14, 2011, 19:23:59
kan me niet voorstelllen dat een kabel dan minder ruimtelijk wordt na het inspelen eerder het omgekeerde. Ik hoor Roy niet over een vervelend hoog of laag of te veel scherpte etc etc. Dat lijkt me eerder een gevolg nieuwe kabels

Klopt idd wat je zegt, het zijn helemaal geen vervelende klanken maar echt een mismatch in mijn set.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Dat is vervelend zeg. Had ze graag van je overgenomen, maar denk als ze bij jou niet goed klinken het bij mij nog minder word.
Misschien toch eens de viablue sc4 proberen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

erik s.

Citaat van: The Vampire op april 14, 2011, 19:23:59
kan me niet voorstelllen dat een kabel dan minder ruimtelijk wordt na het inspelen eerder het omgekeerde. Ik hoor Roy niet over een vervelend hoog of laag of te veel scherpte etc etc. Dat lijkt me eerder een gevolg van nieuwe kabels
ik kan me voorstellen dat de kabels oningespeeld niet evenwichtig zijn.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Madhouse

Citaat van: Zefanja op april 18, 2011, 17:15:08
Dat is vervelend zeg. Had ze graag van je overgenomen, maar denk als ze bij jou niet goed klinken het bij mij nog minder word.
Misschien toch eens de viablue sc4 proberen.

Voorlopig eerst maar even de W&M's weer en ondertussen eens kijken/luisteren naar iets anders.

Citaat van: erik s. op april 18, 2011, 18:31:21
ik kan me voorstellen dat de kabels oningespeeld niet evenwichtig zijn.

Zou inderdaad heel goed kunnen, maar ik had ze al bijna 80uur aan staan en het veranderde voor mij niet.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Zefanja op april 18, 2011, 17:15:08
Dat is vervelend zeg. Had ze graag van je overgenomen, maar denk als ze bij jou niet goed klinken het bij mij nog minder word.
Misschien toch eens de viablue sc4 proberen.
Kan heel goed zijn dat ze bij jou wel brengen wat de kabel in zich heeft. Jouw ruimte en set zijn helemaal anders. Ik weet niet of je kan uitproberen. Lijkt me een prachtige aankoop...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op april 19, 2011, 06:24:01
Kan heel goed zijn dat ze bij jou wel brengen wat de kabel in zich heeft. Jouw ruimte en set zijn helemaal anders. Ik weet niet of je kan uitproberen. Lijkt me een prachtige aankoop...

Ze zijn al verkocht  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Net nieuwe spulletjes binnen gekregen voor mijn LS kabels.

De center kabel: (de rest moet ik nog maken)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Het word een beetje standaard, maar: Erg netjes weer! :)

Zit er over te denken om mijn kabels ook is wat anders/netter af te werken. Dit keer heb je zo te zien geen ViaBlue splitters gebruikt? En wat is eigenlijk de reden dat je andere bananen wilde voor aan de speaker kant, blijft dit beter zitten?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Citaat van: Martijn90 op april 23, 2011, 14:24:22
Het word een beetje standaard, maar: Erg netjes weer! :)

Zit er over te denken om mijn kabels ook is wat anders/netter af te werken. Dit keer heb je zo te zien geen ViaBlue splitters gebruikt? En wat is eigenlijk de reden dat je andere bananen wilde voor aan de speaker kant, blijft dit beter zitten?

Thnx!

Nee, splitters van ViaBlue pasten net om deze kabel maar met de mantel er omheen niet meer. Ik heb alleen voor de center op de versterkerkant andere bananen omdat hier 2 aders bij elkaar komen en deze niet in de ViaBlue bananen pasten.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Raafie

Wow, mooie kabel! 8) Ik moet ook echt wat veranderen aan mijn kabels.. In ieder geval banana plugs. Dat zal een hele verbetering zijn tov de standaard iQ aansluiting toch?
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

Martijnst1990

Citaat van: Raafie op april 23, 2011, 16:19:29
Wow, mooie kabel! 8) Ik moet ook echt wat veranderen aan mijn kabels.. In ieder geval banana plugs. Dat zal een hele verbetering zijn tov de standaard iQ aansluiting toch?
Qua geluid zal het geen verbetering zijn, wel qua aansluit gemak. In theorie zou gewoon bare-wire aansluiten in de terminal het beste zijn, omdat hij dan minder(geen) overgangen heeft.

En banaanpluggen staat natuurlijk "stoer"! ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Citaat van: Raafie op april 23, 2011, 16:19:29
Wow, mooie kabel! 8) Ik moet ook echt wat veranderen aan mijn kabels.. In ieder geval banana plugs. Dat zal een hele verbetering zijn tov de standaard iQ aansluiting toch?
Citaat van: Martijn90 op april 23, 2011, 16:31:39
Qua geluid zal het geen verbetering zijn, wel qua aansluit gemak. In theorie zou gewoon bare-wire aansluiten in de terminal het beste zijn, omdat hij dan minder(geen) overgangen heeft.

En banaanpluggen staat natuurlijk "stoer"! ;D

Ik heb niet echt verschil gehoord met en zonder pluggen dus heb ik gekozen voor het gemak en het uiterlijk  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Ik heb het ook nooit gehoord, geloof er ook niet zo in. Ik weet in ieder geval wel dat het geluid er bij mij althans niet beter op is geworden. Vind het mooi staan en het is inderdaad gemakkelijk. ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT