Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Madhouse

Citaat van: stevefilmfreak54 op maart 13, 2011, 10:49:19
Hmmmm leuke ditje en datjes hier, heb gisteren bij de buurman Top Gun kunnen lenen, ben benieuwd hoe hij op mijn systeem gaat klinken, sorry voor de off topic Madhouse vergeef mij.
gr,Steve

Das toch geen off-topic maar gewoon een nuttige post  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Citaat van: Madhouse op maart 12, 2011, 14:39:14
Ik kon het toch niet laten, ik heb de KEF IQ10's even aangesloten. Bij gebrek aan stands heb ik ze maar even op de leuningen van de bank gezet. Eerste indruk: WOW. Al die tijd heb ik gewoon zitten luisteren naar "blaffende melkpakjes" om het zo maar te zeggen want de IQ10's zijn echt een wereld van verschil. Even lekker zitten luisteren naar de Dire Straits - Brothers in Arms SACD op 5.1 en ik hoor nu details vanauit de rears komen die ik gisteren eigenlijk voor het eerst bij Philip heb gehoord en op mijn eigen set nog nooit. Kortom, ik ben tevreden, nu nog stands...  :D

Kan je nagaan wat je straks gaat horen als ze op goede stands staan.  :)
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


stevefilmfreak54

dank je Madhouse, was vergeten te melden volgende week komt Pink Floyd Dark side of the moon en Dire Straits Brothers in arms beide op SACD binnen, daar ben ik zeer benieuwd naar wegens de Oppo 93EU
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Robbert54

Nog een goede voor je gehele set: Tron :o Moet bij jou ongetwijfeld waanzinnig klinken! :inlove: :inlove: Goed voor je BK en je rears. En die soundtrack :worship:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

ajbeefde

Citaat van: stevefilmfreak54 op maart 13, 2011, 10:49:19
Hmmmm leuke ditje en datjes hier, heb gisteren bij de buurman Top Gun kunnen lenen, ben benieuwd hoe hij op mijn systeem gaat klinken, sorry voor de off topic Madhouse vergeef mij.
gr,Steve

En hoe klonk de Top Gun op Blu Ray?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

stevefilmfreak54

Citaat van: ajbeefde op maart 13, 2011, 14:34:23
En hoe klonk de Top Gun op Blu Ray?

Nou zeg, wat een geluid echt fantastisch hoe die straal jagers je voorbij vliegen echt waanzinnige, oke je moet het doen met een jonge Tom Cruise en Val Kilmer maar het geluid is echt top
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Martijnst1990

Citaat van: Madhouse op maart 12, 2011, 14:39:14
Ik kon het toch niet laten, ik heb de KEF IQ10's even aangesloten. Bij gebrek aan stands heb ik ze maar even op de leuningen van de bank gezet. Eerste indruk: WOW. Al die tijd heb ik gewoon zitten luisteren naar "blaffende melkpakjes" om het zo maar te zeggen want de IQ10's zijn echt een wereld van verschil. Even lekker zitten luisteren naar de Dire Straits - Brothers in Arms SACD op 5.1 en ik hoor nu details vanauit de rears komen die ik gisteren eigenlijk voor het eerst bij Philip heb gehoord en op mijn eigen set nog nooit. Kortom, ik ben tevreden, nu nog stands...  :D

Zeer herkenbaar ;) En dat terwijl de plaatsing nog verre van optimaal is! Ben je al wat verder met de stands? Worden het de Spectral's, die aangepast zullen worden door CoSo?

Als ik iedereen zo hoor over SACD ben ik ook wel heel benieuwd geworden, het is dat die SACD spelers relatief duur zijn. Mooiste zou zijn om gelijk een UD speler aan te kunnen schaffen, zoals bv jou Marantz, moeilijk moeilijk ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op maart 13, 2011, 20:10:49
Zeer herkenbaar ;) En dat terwijl de plaatsing nog verre van optimaal is! Ben je al wat verder met de stands? Worden het de Spectral's, die aangepast zullen worden door CoSo?

Als ik iedereen zo hoor over SACD ben ik ook wel heel benieuwd geworden, het is dat die SACD spelers relatief duur zijn. Mooiste zou zijn om gelijk een UD speler aan te kunnen schaffen, zoals bv jou Marantz, moeilijk moeilijk ;D
het is hier ook dat ik af en toe nog graag een spelletje speel anders had ik de ps3 verkocht om ruimte maken voor een alleskunnertje met SACD natuurlijk. Kind in mij blijft de baas :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Citaat van: The Vampire op maart 13, 2011, 20:13:05
het is hier ook dat ik af en toe nog graag een spelletje speel anders had ik de ps3 verkocht om ruimte maken voor een alleskunnertje met SACD natuurlijk. Kind in mij blijft de baas :D
Mijn PS3 gaat ook niet weg hoor, zoveel spelletjes speel ik niet, maar ik wil het wel kunnen als ik wil  :D Bij mij zou mijn Pana BD35 plaats moeten maken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Citaat van: Martijn90 op maart 13, 2011, 20:10:49
Zeer herkenbaar ;) En dat terwijl de plaatsing nog verre van optimaal is! Ben je al wat verder met de stands? Worden het de Spectral's, die aangepast zullen worden door CoSo?

Als ik iedereen zo hoor over SACD ben ik ook wel heel benieuwd geworden, het is dat die SACD spelers relatief duur zijn. Mooiste zou zijn om gelijk een UD speler aan te kunnen schaffen, zoals bv jou Marantz, moeilijk moeilijk ;D

Ik ga gewoon voor Spectral stands. Ik wilde ze zaterdag al bestellen maar kon Smits niet bereiken. Maandag nog ff een keer bellen.

SACD is zo heerlijk, ik blijf er fan van. Vind een UD speler echt de moeite waard!

Citaat van: The Vampire op maart 13, 2011, 20:13:05
het is hier ook dat ik af en toe nog graag een spelletje speel anders had ik de ps3 verkocht om ruimte maken voor een alleskunnertje met SACD natuurlijk. Kind in mij blijft de baas :D

Of gewoon beiden  :tongue2:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Ik dacht al dat je het niet kon laten ;D Mooi dat je nu ook de details van Brothers in Arms kan horen. Er is nog zoveel te krijgen op SACD en DVD-A dat de grote fabrikanten toch gedwongen zijn een UD-speler uit te brengen.

Kijk maar eens op amazon en er zijn nog genoeg andere webshops die keuze hebben...

Hoe heb je de IQ10's aangesloten?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

ajbeefde

Citaat van: HTip op maart 14, 2011, 09:16:51
Hoe heb je de IQ10's aangesloten?

Ik hoop met de juiste kabels  ;D

Madhouse, heb je de rearspeakers ook op groot staan of heb je alles op klein ingesteld?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Zefanja

Mooi dat ze zo bevallen, maar dat was wel te verwachten.
Nu hopen dat de stands er snel zijn en dan M&G???  >:D
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: HTip op maart 14, 2011, 09:16:51
Ik dacht al dat je het niet kon laten ;D Mooi dat je nu ook de details van Brothers in Arms kan horen. Er is nog zoveel te krijgen op SACD en DVD-A dat de grote fabrikanten toch gedwongen zijn een UD-speler uit te brengen.

Kijk maar eens op amazon en er zijn nog genoeg andere webshops die keuze hebben...

Hoe heb je de IQ10's aangesloten?

Kon het idd niet laten  :D

Ik heb de IQ10's aangesloten met het simpele 2,5mm2 kabelstje wat er al lag, dit klinkt erg goed zo en misschien laat ik het voorlopig wel even zo (geen fijn klusje om nieuwe kabels te trekken).

Citaat van: ajbeefde op maart 14, 2011, 09:34:00
Ik hoop met de juiste kabels  ;D

Madhouse, heb je de rearspeakers ook op groot staan of heb je alles op klein ingesteld?

Alles op small ingesteld.

Citaat van: Zefanja op maart 14, 2011, 10:21:31
Mooi dat ze zo bevallen, maar dat was wel te verwachten.
Nu hopen dat de stands er snel zijn en dan M&G???  >:D

Ja, ik ga ze zo bestellen  :tongue2:

En dan idd een M&G (maar wel een kleine hoor).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Ook de stands zijn inmiddels besteld! Het is geworden: Spectral BS70  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ajbeefde

Citaat van: Madhouse op maart 14, 2011, 13:35:14
Ook de stands zijn inmiddels besteld! Het is geworden: Spectral BS70  :pompom:

Mooi man.....

Heb je btw ook al eens geprobeerd alle speakers op LARGE te zetten?

Kan een verandering in het geluidsbeeld geven, zeker met de SW, maar kan soms nog lekkerder klinken (is persoonlijk)

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Madhouse

Citaat van: ajbeefde op maart 14, 2011, 13:40:45
Mooi man.....

Heb je btw ook al eens geprobeerd alle speakers op LARGE te zetten?

Kan een verandering in het geluidsbeeld geven, zeker met de SW, maar kan soms nog lekkerder klinken (is persoonlijk)

Nooit geprobeerd eerlijk gezegd. Maar als alles goed opgesteld staat ga ik toch maar weer een dagje opnieuw inregelen en tevens de sub opnieuw inmeten met de anti-mode. Dan zal ik het eens proberen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ajbeefde

Citaat van: Madhouse op maart 14, 2011, 13:43:34
Nooit geprobeerd eerlijk gezegd. Maar als alles goed opgesteld staat ga ik toch maar weer een dagje opnieuw inregelen en tevens de sub opnieuw inmeten met de anti-mode. Dan zal ik het eens proberen.

Slim, alles opnieuw inregelen....

Zeker omdat je ook stereo draait is large op de fronts misschien raadzamer.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Zefanja

Citaat van: Madhouse op maart 14, 2011, 13:00:54
Kon het idd niet laten  :D

Ik heb de IQ10's aangesloten met het simpele 2,5mm2 kabelstje wat er al lag, dit klinkt erg goed zo en misschien laat ik het voorlopig wel even zo (geen fijn klusje om nieuwe kabels te trekken).

Alles op small ingesteld.

Ja, ik ga ze zo bestellen  :tongue2:

En dan idd een M&G (maar wel een kleine hoor).

Spannend. Hopelijk zijn ze snel leverbaar.

Aah ook een mini M&G dus
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: ajbeefde op maart 14, 2011, 13:45:26
Slim, alles opnieuw inregelen....

Zeker omdat je ook stereo draait is large op de fronts misschien raadzamer.

Daarvoor gebruik ik 'pure direct' die zet de fronts dan op large en mijn sub speelt dan mee via high level.

Citaat van: Zefanja op maart 14, 2011, 13:47:28
Spannend. Hopelijk zijn ze snel leverbaar.

Aah ook een mini M&G dus

Ja als alles goed gaat heb ik ze over een weekje ofzo, dan kan ik in april wel een mini M&G houden.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ajbeefde

Citaat van: Madhouse op maart 14, 2011, 13:52:42
Daarvoor gebruik ik 'pure direct' die zet de fronts dan op large en mijn sub speelt dan mee via high level.


Oke....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

CoSo

Citaat van: Madhouse op maart 14, 2011, 13:52:42

Ja als alles goed gaat heb ik ze over een weekje ofzo, dan kan ik in april wel een mini M&G houden.
Moeten deze nog aangepast worden?

Madhouse

Citaat van: CoSo op maart 14, 2011, 15:57:44
Moeten deze nog aangepast worden?

Ja, de bovenplaat moet nog aangepast worden. Ik PM je wel even zodra ik ze heb... ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

stevefilmfreak54

Citaat van: Madhouse op maart 14, 2011, 13:52:42
Daarvoor gebruik ik 'pure direct' die zet de fronts dan op large en mijn sub speelt dan mee via high level.

Ja, dat heb ik ook gedaan
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

CoSo

Citaat van: Madhouse op maart 14, 2011, 15:59:35
Ja, de bovenplaat moet nog aangepast worden. Ik PM je wel even zodra ik ze heb... ;)
Ok, dus eerst een mini M&G bij mij  ;D