Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op maart  9, 2011, 22:42:36
kun je raymen niet een afdruk van je onderkant van je speaker laten maken, klein stukje staal.. en die op de andere plaat lijmen met staalkit.. Zit vast als een huis!

Hmmmmm zou kunnen maar word er niet echt mooier op.

Citaat van: erik s. op maart  9, 2011, 22:46:44
als er spikes in de top-plate kunnen, zet je de luidspreker er op en geef je er een flinke tik op. dan zit hij goed vast.

Zo rigoureus wil ik niet te werk gaan  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Citaat van: Madhouse op maart  9, 2011, 22:47:35
Hmmmmm zou kunnen maar word er niet echt mooier op.

Zo rigoureus wil ik niet te werk gaan  ;)
nog niet eens zo'n gek idee. gewoon rondom een halve centimeter kleiner doen dan je speakers. Dan zie je er niks van.

Weet je overigens wel zeker dat je de spectral stands kunt opvullen?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op maart  9, 2011, 22:50:29
Weet je overigens wel zeker dat je de spectral stands kunt opvullen?

Jep, kijk maar op de site!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Citaat van: Madhouse op maart  9, 2011, 10:12:26
Ga jij onder de grond dan?

Als ik je daarmee kan helpen geen probleem. Of wou je het zelf doen?  ;D
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Robbert54

Citaat van: Madhouse op maart  9, 2011, 22:51:44
Jep, kijk maar op de site!
kan aan mij liggen, maar ik zie t niet staan :( ah in de pdf :-X
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

ik denk dat je er helemaal niets van ziet. het enige wat je doet is de plaat iets groter maken.. wat ook kan is dat je een soort van houten omhulsel erom heen maakt, zodat het draagoppervlak voor de speaker wat groter wordt..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

denoontje

Kun je spectral niet gewoon even bellen of ze iets beters hebben of de stand kunnen customizen voor je

Zefanja

De optie om een plaatje op maat te maken lijkt me wel een goede.
Of idd kijken of ze iets customs kunnen doen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: denoontje op maart 10, 2011, 08:10:48
Kun je spectral niet gewoon even bellen of ze iets beters hebben of de stand kunnen customizen voor je

Net gebeld met Spectral en helaas doen ze dat niet. Nu is de BS70 wel een mooie optie als stand maar zoek ik eigenlijk iemand die de bovenplaat kan bewerken.

De bovenplaat is 15x17cm en zullen eigenlijk alleen de uitstekende hoekjes weg geslepen moeten worden.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Lijkt me een eenvoudig klusje voor Raymen. Weet alleen niet of hij tijd heeft...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op maart 10, 2011, 10:56:49
Lijkt me een eenvoudig klusje voor Raymen. Weet alleen niet of hij tijd heeft...

Zal hem eens een PM sturen. Iets ergens op lijmen zie ik niet zitten maar de stand aanpassen naar de maat van de KEF's is geen probleem, ik ben alleen zelf niet zo handig hierin.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

CoSo

Citaat van: Madhouse op maart 10, 2011, 10:37:32
Net gebeld met Spectral en helaas doen ze dat niet. Nu is de BS70 wel een mooie optie als stand maar zoek ik eigenlijk iemand die de bovenplaat kan bewerken.

De bovenplaat is 15x17cm en zullen eigenlijk alleen de uitstekende hoekjes weg geslepen moeten worden.
Het bewerken is het probleem niet zo, gewoon met een haakse slijper en afwerken met een Dremel.

Wil je graag helpen alleen woon ik niet echt in de buurt ;)

Madhouse

Citaat van: CoSo op maart 10, 2011, 12:25:46
Het bewerken is het probleem niet zo, gewoon met een haakse slijper en afwerken met een Dremel.

Wil je graag helpen alleen woon ik niet echt in de buurt ;)

Ik heb alleen geen haakse slijper en ook geen dremel, dus ik kom niet ver.

Wil er best wel ff voor rijden hoor, weet niet waar je woont? Maar jij moet om je rug denken he!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

CoSo

Citaat van: Madhouse op maart 10, 2011, 12:32:17
Ik heb alleen geen haakse slijper en ook geen dremel, dus ik kom niet ver.

Wil er best wel ff voor rijden hoor, weet niet waar je woont? Maar jij moet om je rug denken he!  ;)
Staat in me profiel ;)   Almere

Tja me rug, idd Dat gaat nog niet best maar dit moet nog wel lukken.

Madhouse

Citaat van: CoSo op maart 10, 2011, 12:49:25
Staat in me profiel ;)   Almere

Tja me rug, idd Dat gaat nog niet best maar dit moet nog wel lukken.

Ik hou het even in gedachte, ritje Almere is altijd leuk  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Citaat van: CoSo op maart 10, 2011, 12:49:25
Staat in me profiel ;)   Almere

Tja me rug, idd Dat gaat nog niet best maar dit moet nog wel lukken.

Ik vind het eigenlijk wel een hele mooie reden om gewoon voor de Spectral BS70 te gaan. Speaker er op, mooi aftekenen en slijpen maar. Met een beetje geluk ga ik ze volgende week bestellen en dan PM'en we wel ff verder voor een afspraak (mits het voor je rug toelaatbaar is natuurlijk).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

de BS70 heeft exact dezelfde maten als mijn stands. Alleen heb ik 2 buizen ipv 1. Zal erg mooi staan bij je Kefs.  :wub:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op maart 10, 2011, 20:49:32
de BS70 heeft exact dezelfde maten als mijn stands. Alleen heb ik 2 buizen ipv 1. Zal erg mooi staan bij je Kefs.  :wub:

Denk ook wel dat dit voor ons de mooiste stands zijn. Nu maar hopen dat het op maat maken van de top plaat een beetje makkelijk zou gaan. Stand lekker vullen met zand en dan moet hij wel stabiel staan. Maybe nog mooie RVS spikes er onder (plak versie).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

CoSo

Citaat van: Madhouse op maart 10, 2011, 20:45:37
Ik vind het eigenlijk wel een hele mooie reden om gewoon voor de Spectral BS70 te gaan. Speaker er op, mooi aftekenen en slijpen maar. Met een beetje geluk ga ik ze volgende week bestellen en dan PM'en we wel ff verder voor een afspraak (mits het voor je rug toelaatbaar is natuurlijk).
Laat maar weten als het zover is.

Robbert54

Citaat van: Madhouse op maart 10, 2011, 20:53:52
Denk ook wel dat dit voor ons de mooiste stands zijn. Nu maar hopen dat het op maat maken van de top plaat een beetje makkelijk zou gaan. Stand lekker vullen met zand en dan moet hij wel stabiel staan. Maybe nog mooie RVS spikes er onder (plak versie).
zou mooi staan :wub: Zo'n topplaat moet toch vrij makkelijk op maat te snijden zijn. Ga je geen soundcares eronder plakken?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: CoSo op maart 10, 2011, 20:56:08
Laat maar weten als het zover is.

Komt goed! Thnx alvast!

Citaat van: The Vampire op maart 10, 2011, 21:00:09
zou mooi staan :wub: Zo'n topplaat moet toch vrij makkelijk op maat te snijden zijn. Ga je geen soundcares eronder plakken?

Maybe soundcare of wat anders. RVS is ook mooi, maar misschien doe ik wel helemaal geen spikes als het goed staat.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Ik kon het toch niet laten, ik heb de KEF IQ10's even aangesloten. Bij gebrek aan stands heb ik ze maar even op de leuningen van de bank gezet. Eerste indruk: WOW. Al die tijd heb ik gewoon zitten luisteren naar "blaffende melkpakjes" om het zo maar te zeggen want de IQ10's zijn echt een wereld van verschil. Even lekker zitten luisteren naar de Dire Straits - Brothers in Arms SACD op 5.1 en ik hoor nu details vanauit de rears komen die ik gisteren eigenlijk voor het eerst bij Philip heb gehoord en op mijn eigen set nog nooit. Kortom, ik ben tevreden, nu nog stands...  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ajbeefde

Citaat van: Madhouse op maart 12, 2011, 14:39:14
Ik kon het toch niet laten, ik heb de KEF IQ10's even aangesloten. Bij gebrek aan stands heb ik ze maar even op de leuningen van de bank gezet. Eerste indruk: WOW. Al die tijd heb ik gewoon zitten luisteren naar "blaffende melkpakjes" om het zo maar te zeggen want de IQ10's zijn echt een wereld van verschil. Even lekker zitten luisteren naar de Dire Straits - Brothers in Arms SACD op 5.1 en ik hoor nu details vanauit de rears komen die ik gisteren eigenlijk voor het eerst bij Philip heb gehoord en op mijn eigen set nog nooit. Kortom, ik ben tevreden, nu nog stands...  :D

Mooi man....... zal met een goede film ook wel hoorbaar zijn..... zet b.v. Top Gun even op (als je die hebt).....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Madhouse

Citaat van: ajbeefde op maart 12, 2011, 14:41:58
Mooi man....... zal met een goede film ook wel hoorbaar zijn..... zet b.v. Top Gun even op (als je die hebt).....

Die heb ik niet maar ik ga straks nog wel ff met andere films spelen. Kan eigenlijk niet wachten tot ze echt op de definitieve plek staan.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

stevefilmfreak54

Hmmmm leuke ditje en datjes hier, heb gisteren bij de buurman Top Gun kunnen lenen, ben benieuwd hoe hij op mijn systeem gaat klinken, sorry voor de off topic Madhouse vergeef mij.
gr,Steve
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.