Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jason B.

Dit is erg vervelend voor je! Nu je het weet, stoor je je er extra aan.
Is het echt hoorbaar bij stille passages (vanaf je luisterpositie) ?

PS:
Mijn dvd-speler van 900 euro maakt bij het zoeken van nummers ook wel lawaai, maar is stil bij het afspelen van de nummers. Daar stoor ik me inmiddels niet meer aan en geniet gewoon van de muziek. In het begin vond ik ook dat zo'n dure speler wel stil moest zijn......
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

mtissink

*kuch* streaming..... :) *kuch*

Mijn squeezebox maakt geen enkel geluid. De DAC waarnaar ik em heb doorgelust ook niet. Versterker ook niet....

... alleen de koelkast helaas wel!  :hmmm:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

denoontje

mijn primare cd21 maakte ook geluid.
Eerst had ik een arcam 92 meegenomen uit de winkel....dat was net een vliegtuig.
De primare was minder maar in ons nieuwe huis en andere muzieksmaak begon ik me er ook aan te ergeren.
Toen prima opgelost....nieuw type loopwerk erin gezet en nu veel beter.

Maar toch is mijn oude denon 980 van 1992 ofzo pas echt volledig stil


Wellicht wat bitumen plakken in de speler?

Madhouse

Citaat van: denoontje op februari  3, 2011, 12:33:30
Wellicht wat bitumen plakken in de speler?

Dat is ook weer zo rigoreus gelijk  ;D

Maar misschien moet ik er gewoon aan wennen en me er niet aan storen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

WimB

Veel apparaten maken op 1 of andere manier wel geluid. Kan me soms nog een beetje storen aan die iris van mijn epson boven mijn hoofd, maar als je echt in de film zit heb je het op een gegeven moment ook niet meer in de gaten.

Nooff

Dat denk ik  ;) Mijn Onkyo (welke overigens gebaseerd is op de 7004 van Marantz) heeft hetzelfde, soms gewoon wat meer lawaai dan anders, maar zodra je echt muziek luistert of film kijkt merk je er echt niets meer van.

HTip

De Oppo hoor je ook zoeken bij de start van een disc en bij overgang naar een volgend nummer bij DVD-A, maar storend kan ik dat niet noemen. Nooit op gelet of het loopwerk ook geluid maakt tijdens het afspelen...

Enige wat bij mij de muziekbeleving verstoort is de CV-ketel en die gaat dan ook op nachtstand als we gaan luisteren ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Inmiddels wel wat meer gewend aan het geluid, ik moet ook gewoon niet te kritisch zijn...

Hij blijft ook gewoon hoor  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op februari  5, 2011, 16:28:44
Inmiddels wel wat meer gewend aan het geluid, ik moet ook gewoon niet te kritisch zijn...

Hij blijft ook gewoon hoor  ;D

Gelukkig! En anders zet je gewoon het geluid wat harder ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: HTip op februari  5, 2011, 17:32:29
Gelukkig! En anders zet je gewoon het geluid wat harder ;D
Citaat van: The Vampire op februari  5, 2011, 21:26:17
Goed Excuus

Ik weet niet of mijn buren hier wel zo blij mee zijn  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Citaat van: Madhouse op februari  5, 2011, 22:28:15
Ik weet niet of mijn buren hier wel zo blij mee zijn  ;)

Ach joh.. dan gooi je bij haar ook een uitnodiging in de bus met de melding dat er gratis drank is.. kan hij weer een tandje hoger.  ;D
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Madhouse

Eigenlijk weinig nieuws te melden, maar toch even melden dat ik vanavond heerlijk heb genoten van goede muziek. Ik heb van een forumgenoot de remastered CD van de Dire Straits 'Brothers in Arms' overgenomen en dit is toch een waar genot om naar te luisteren, Your Latest Trick en Brothers in Arms blijven toch geweldige nummers om naar te luisteren. Deze muziek had ik veel eerder aan moeten schaffen.

Verder ben ik nog in twijfel over Inakustik Reference LS-1002 LS kabels. Wat ik her en der lees zou dit de perfecte match moeten zijn tussen mijn Marantz en KEFs en zou nog meer detail en diepte in het geluid moeten gaan brengen en het geluid zou nog meer los moeten komen van de speakers. 100% zeker weet je dat natuurlijk nooit, dus er is nog een lichte twijfel.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Als je de CD al mooi vindt, zou je toch eens op zoek moeten gaan naar de SACD. Die is echt :wub:

Je hebt kunnen ervaren wat de 1002's deden met mijn surround (spraak en ambiance). Het is natuurlijk weer een investering... Moeilijk, moeilijk :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op februari  9, 2011, 20:57:11
Als je de CD al mooi vindt, zou je toch eens op zoek moeten gaan naar de SACD. Die is echt :wub:

Dat had ik net al in een ander topic gepost dat ik daar maar eens naar op zoek moet gaan. Ik heb hem bij jou gehoord :wub:. Weet je toevallig waar ik een goede versie kan krijgen?

Citaat van: HTip op februari  9, 2011, 20:57:11
Je hebt kunnen ervaren wat de 1002's deden met mijn surround (spraak en ambiance). Het is natuurlijk weer een investering... Moeilijk, moeilijk :unsure:

Ja ik ken de kabels. Ze zijn super mooi en de investering valt best mee (staan 2e hands op het forum). Wil ze wel bi-amp af gaan monteren met mijn huidige bananen (W&M lockings). De ader (na een tip van Erik) zou ik dubbel moeten vouwen en dan een krimpbus er omheen, dan moeten ze goed passen in de bananen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

fastlex

Het plaatje tussen je aansluitingen op je speakers heb je al vervangen neem in aan?
Wat ok wel ok schijnt te zijn is gewon CAT 5 bekabeling....
Het is het proberen waard?

Die dire straights cd is vet inderdaad.
Klinkt echt top, totdat ik hem op een roksan caspian heb gehoord.
Wat is er mis met mijn Marantz opeens?  :'(
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Madhouse

Citaat van: fastlex op februari  9, 2011, 21:11:37
Het plaatje tussen je aansluitingen op je speakers heb je al vervangen neem in aan?
Wat ok wel ok schijnt te zijn is gewon CAT 5 bekabeling....
Het is het proberen waard?

Ja ik draai nu oom bi-amp dus zitten 4 kabeltjes in de terminals.
CAT5 ga ik niet proberen, dat lijkt me helemaal niets.

Citaat van: fastlex op februari  9, 2011, 21:11:37
Die dire straights cd is vet inderdaad.
Klinkt echt top, totdat ik hem op een roksan caspian heb gehoord.
Wat is er mis met mijn Marantz opeens?  :'(

Ja er zal idd wel een hoop beter zijn als Marantz. laatst ook een Linn set zitten beluisteren en dan is Marantz ook nergens meer. Maar ik ben tevreden en er komt steeds meer lekkere muziek bij  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

fastlex

Zo is het ook hoor.
Had nooit verwacht dat een stereo versterker echt zoveel keer beter zou zijn...

PS gebruik sinds 2 uur een ipod app voor de HDX, echt top!
Zie verkooptopic popcorn in afgehandelde transacties...
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Madhouse

Citaat van: fastlex op februari  9, 2011, 21:17:08
Zo is het ook hoor.
Had nooit verwacht dat een stereo versterker echt zoveel keer beter zou zijn...

Ik denk zelfs dat de Stereo bakken van Marantz op dit gebied beter presteren dan mijn SR5004. Maargoed, ik moet ergens de grens trekken en zoals ik het nu heb is het gewoon goed. Ik denk dat ik in LS kabels nog wel wat verbetering kan halen maar verder ben ik meer dan tevreden.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

fastlex

Daar ben ik ook van overtuigt, je moet gewoon een compromis maken.
Ik heb overigens ook een surround receiver hoor.... Ook Marantz en dik tevreden.

Gebruik jij ook een IPOD app voor je HDX?
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Madhouse

Citaat van: fastlex op februari  9, 2011, 21:23:49
Gebruik jij ook een IPOD app voor je HDX?

Ik heb geen iPhone meer, heb nu een HTC met Android. Maar nooit gebruikt hoor, ik gebruik hem alleen voor films en daar pak ik de AB wel voor.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op februari  9, 2011, 21:00:12
Dat had ik net al in een ander topic gepost dat ik daar maar eens naar op zoek moet gaan. Ik heb hem bij jou gehoord :wub:. Weet je toevallig waar ik een goede versie kan krijgen?
Ik heb op amazon.co.uk deze gevonden. Is iets duurder geworden, maar nog altijd acceptabel. Zou niet te lang meer wachten... ;)

Citaat
Ja ik ken de kabels. Ze zijn super mooi en de investering valt best mee (staan 2e hands op het forum). Wil ze wel bi-amp af gaan monteren met mijn huidige bananen (W&M lockings). De ader (na een tip van Erik) zou ik dubbel moeten vouwen en dan een krimpbus er omheen, dan moeten ze goed passen in de bananen.
Kan je de kabel uitproberen? De W&M is wat vergeeflijker dan de inakustik. De 1002 is een stuk gedetailleerder dan de Black Magic, maar dat kan ook teveel zijn in een ruimte met akoestische "problemen".
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op februari  9, 2011, 22:27:16
Ik heb op amazon.co.uk deze gevonden. Is iets duurder geworden, maar nog altijd acceptabel. Zou niet te lang meer wachten... ;)

Prijs valt nog mee! Thnx!  ;)

Citaat van: HTip op februari  9, 2011, 22:27:16
Kan je de kabel uitproberen? De W&M is wat vergeeflijker dan de inakustik. De 1002 is een stuk gedetailleerder dan de Black Magic, maar dat kan ook teveel zijn in een ruimte met akoestische "problemen".

Geen idee of ik de kabel uit kan proberen maar wat jij omschrijft daar ben ik bang voor, dat is ook de grote twijfel. Het blijft namelijk een woonkamer en de akoestiek is nooit optimaal.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Valkyrie

Citaat van: Madhouse op februari  9, 2011, 22:29:25
Geen idee of ik de kabel uit kan proberen maar wat jij omschrijft daar ben ik bang voor, dat is ook de grote twijfel. Het blijft namelijk een woonkamer en de akoestiek is nooit optimaal.

Gewoon een mailtje sturen naar 1 van de forumsponsors ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Madhouse

Citaat van: Valkyrie op februari  9, 2011, 22:31:22
Gewoon een mailtje sturen naar 1 van de forumsponsors ;)

Ja maar dat is ook l*llig aangezien er 2e hands een set op het forum staat  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub