Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Valkyrie

Citaat van: Madhouse op januari 22, 2011, 18:06:54
Sorry, vanmiddag geen tijd gehad om foto's te maken, de hele dag druk geweest. Dus nog ff geduld  :D

Foto's komen wel, nu eerst lekker genieten! ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Dirk

Citaat van: Madhouse op januari 22, 2011, 18:19:39
Al mijn kabels zijn nu goed en daar ga ik helemaal niets meer in veranderen (op de interlinks test na dan).
yeah right  ;)
je bedoelde vast...daar ga ik deze maand helemaal niets meer aan veranderen   :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Madhouse

Citaat van: Dynky op januari 22, 2011, 18:25:25
yeah right  ;)
je bedoelde vast...daar ga ik deze maand helemaal niets meer aan veranderen   :D

Zou je bijna denken he?!  :D

Maar nee, wat zou ik nu nog moeten veranderen? Ok, het kan altijd beter maar zo kan ik wel aan de gang blijven. Ik ben tevreden zo.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirk

Citaat van: Madhouse op januari 22, 2011, 18:27:57
Maar nee, wat zou ik nu nog moeten veranderen?
deze uitspraak heb je vast al wel eens eerder gedaan (net als 95% van dit forum), dus...we'll see  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Madhouse

Citaat van: Dynky op januari 22, 2011, 18:31:28
deze uitspraak heb je vast al wel eens eerder gedaan (net als 95% van dit forum), dus...we'll see  ;)

Klopt ook wel wat je zegt, maar op rears na heb ik weinig meer te wensen in mijn HT. Denk ook niet dat mijn vriendin dat leuk gaat vinden als ik aan de gang blijf. Mijn set is goed zo en ik ga de eerst komende tijd er lekker van genieten (dat deed ik al). En natuurlijk zie je her en der wel eens vernieuwingen en spookt er weer wat door je hoofd, maar dan stop ik gewoon met het HT forum want: JULLIE MAKEN ME ALLEMAAL GEK!  :D :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ajbeefde

Volgende upgrade geen stroom? Want dan hoor je er pas echt bij  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Madhouse

Citaat van: ajbeefde op januari 22, 2011, 18:39:55
Volgende upgrade geen stroom? Want dan hoor je er pas echt bij  ;)

Ik heb toch stroom  ;D

Nee dat ga ik niet doen, want ik ga niet aan onze mooie gestuukte wanden komen om een kabel te trekken.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

RobertVanWoerden

Goed om te lezen dat je blij bent met je keuze en de speler, blijkt dat matchende componenten toch wat extras kunnen geven.

Madhouse

Citaat van: RobertVanWoerden op januari 23, 2011, 16:21:04
Goed om te lezen dat je blij bent met je keuze en de speler, blijkt dat matchende componenten toch wat extras kunnen geven.

Ja de match is heerlijk! Tevens een RU Connected setje interlinks er tussen nu en ook die matchen heerlijk.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

CoSo

idd alleen nog rears met stands en dan ben je klaar, geld voor mij nu ook (misschien nog speakerkabels)

Madhouse

Citaat van: CoSo op januari 23, 2011, 16:28:05
idd alleen nog rears met stands en dan ben je klaar, geld voor mij nu ook (misschien nog speakerkabels)

Idd, maar daar heb ik nog geen haast mee. De kabels bij mij zijn overigens ook goed, dus daar hoef ik niets meer aan te doen  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

CoSo

Citaat van: Madhouse op januari 23, 2011, 16:32:08
Idd, maar daar heb ik nog geen haast mee. De kabels bij mij zijn overigens ook goed, dus daar hoef ik niets meer aan te doen  ;)
jij luistert ook meer muziek toch?

Bij was het 15% muziek en 85% film, moet wel zeggen dat met deze speakers de percentage hoger gaat liggen  ;D

Madhouse

Citaat van: CoSo op januari 23, 2011, 16:42:15
jij luistert ook meer muziek toch?

Bij was het 15% muziek en 85% film, moet wel zeggen dat met deze speakers de percentage hoger gaat liggen  ;D

Ik luister op dit moment meer muziek ja. Bij mij liggen de verhoudingen op 80% muziek en 20% film.

Vanavond nog even lekker 1,5uur met mijn ogen dicht muziek zitten luisteren, eerst Kenny G daarna Maria Mena en nog de akoestische cd van S.E.A.L. Ik geniet er nu echt nog meer van!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Erg goed om te lezen dat je er zo van geniet.
Foto's zouden leuk zijn, maar ik denk dat ik wel weet hoe het eruit ziet  ;D
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

francois

Citaat van: Madhouse op januari 21, 2011, 18:58:28
De Furutech kabel is echt WOW (t.o.v. de standaard kabel).

Gefeliciteerd Madhouse  ;)

Het zal voor mij ook een keuze gaan worden tussen de Oppo en deze Marantz br speler.
Toch even een vraagje over die Furutech kabel.

Welke verbeteringen geeft deze t.o.v. de standaard kabel ?

edit:
Sorry, heb er even overheen gelezen, een opener en voller geluidsbeeld dus :blush:

tiptop

Citaat van: francois op januari 25, 2011, 15:08:36
Gefeliciteerd Madhouse  ;)

Het zal voor mij ook een keuze gaan worden tussen de Oppo en deze Marantz br speler.
Toch even een vraagje over die Furutech kabel.

Welke verbeteringen geeft deze t.o.v. de standaard kabel ?

edit:
Sorry, heb er even overheen gelezen, een opener en voller geluidsbeeld dus :blush:
Meer energie en drive in de muziek spreekt misschien iets meer tot de verbeelding. :)

Ik heb lang gezocht naar wat het nou precies is als een stroomkabel het beter doet. Uiteindelijk werd het opeens heel duidelijk en vielen de puzzelstukjes in elkaar. betere kabels geven vaak meer energie in de muziek. Meer drive en de instrumenten beginnen hun eigen energieveld (los staan van de andere instrumenten) te krijgen. Des te beter de kabels, des te verder dit gaat. Als er een bottleneck zit tussen verder goede kabels en apparatuur kan dit het effect aardig dempen. Wordt deze weggehaald lijkt het net of die upgrade ineens zoveel beter is. maar in feite haalt die de laatste drempel weg en hoor je beter wat de rest doet. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

Precies wat tiptop schrijft, meer energie, openheid en voller. Maar ook het laag is veel strakker.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

tiptop

Citaat van: Madhouse op januari 25, 2011, 17:25:06
Precies wat tiptop schrijft, meer energie, openheid en voller. Maar ook het laag is veel strakker.
Ook dat. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

Citaat van: tiptop op januari 25, 2011, 18:18:28
Ook dat. :)

En dat te bedenken dat ik een half jaar geleden nog erg sceptisch was over netkabels!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

tiptop

Citaat van: Madhouse op januari 25, 2011, 18:43:23
En dat te bedenken dat ik een half jaar geleden nog erg sceptisch was over netkabels!  ;)
De eerste keer dat ik een kabel ging uitproberen, was omdat de verkoper (die ik goed kende en er tot kort daarvoor ook niet in geloofde) aandrong om ze eens een weekendje te proberen.

Ik moest eerst hard lachen, maar dat verging me snel toen ze eenmaal aangesloten zaten. (MIT Z-cords toen)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

Citaat van: tiptop op januari 25, 2011, 19:01:55
De eerste keer dat ik een kabel ging uitproberen, was omdat de verkoper (die ik goed kende en er tot kort daarvoor ook niet in geloofde) aandrong om ze eens een weekendje te proberen.

Ik moest eerst hard lachen, maar dat verging me snel toen ze eenmaal aangesloten zaten. (MIT Z-cords toen)

Ik uit nieuwsgierigheid een kabel gekocht bij Erik en aangesloten op mijn versterker, ik wist niet wat ik meemaakte  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Ik ben me er zelf ook in aan het verdiepen, maar de aankoop moet nog even wachten.. Maar dat word wel moeilijk als ik dit allemaal zo blijf lezen   ??? :P

Ben zelf ook redelijk sceptisch (was ik ook met LS kabels, maar daar ben ik inmiddels al op terug gekomen) maar ik lees van echt iedereen dat het duidelijke verschillen met zich mee brengt. Heb ik nog wel 1 vraagje (sorry voor het gedeeltelijk offtopic): ik heb mijn set nu niet op een geaard stopcontact aangesloten, gaat dit heel veel uitmaken als ik de netkabels wil verbeteren?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Valkyrie

Destijds heb ik een paar W&M Tornado's van Philip overgenomen en daarmee ging mijn set ook weer een stukje vooruit :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

francois

Citaat van: Martijn90 op januari 25, 2011, 19:12:13
ik heb mijn set nu niet op een geaard stopcontact aangesloten, gaat dit heel veel uitmaken als ik de netkabels wil verbeteren?
Een hele goede vraag ;)

erik s.

Citaat van: tiptop op januari 25, 2011, 19:01:55
De eerste keer dat ik een kabel ging uitproberen, was omdat de verkoper (die ik goed kende en er tot kort daarvoor ook niet in geloofde) aandrong om ze eens een weekendje te proberen.

Ik moest eerst hard lachen, maar dat verging me snel toen ze eenmaal aangesloten zaten. (MIT Z-cords toen)

da's Belden met een ferrietkern...
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B