Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sol

Als je op een surround versterker de pre outs gebruikt voor een stereo versterker heb je beide. Simpel. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

celerontje

Klopt, dan heeft Robbert straks alle speakers uit dezelfde serie, maar dan stuur je ze niet op gelijke manier aan, wat nadelig kan zijn met surround.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sol

Is dat zo? Ook als je dezelfde merken versterkers gebruikt?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

blue-eyes

Een goede stereo versterker speelt een goede receiver op stereo gebied weg. Daar zit echt nog wel een verschil in.
Voor hetzelfde geld krijg je meer met een stereo versterker dan een receiver wat stereo speelt.

Ik denk wel dat je spijt krijgt tzt dat je de HT dan weg hebt gedaan.
Je optie voor een stereo versterker met passthrough is niet zo'n rare optie. Maar gaat je wel geld kosten.

Kan je het nog niet even afwachten? Laat alles even bezinken. Neem de tijd. Het forum staat vol met voorbeelden van mensen die naar stereo terug zijn gegaan en een tijd later alsnog weer HT wilden.

Citaat van: tiptop op april 30, 2010, 11:46:09
Ik denk dat je dan zeker weer een hoop moet uitgeven aan een stereoversterker om jou receiver echt te overtreffen. Om dan niet net een beetje meer te hebben maar echt een verbetering dus. Je kan ook een goede 2e hands stereo eindversterker erbij kopen. Dat scheelt wel al een stuk en kost het minst in vergelijking.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

celerontje

Citaat van: Sol op april 30, 2010, 11:59:37
Is dat zo? Ook als je dezelfde merken versterkers gebruikt?
Je kent de 4G's he? ;)

Het zal gewoon uittesten zijn, voor hetzelfde geld valt het reuze mee!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Citaat van: celerontje op april 30, 2010, 11:53:51
Ik heb Robbert zowat voor gek uitgemaakt toen hij dat gisteren zei op MSN! :o

Wat ik zou doen:
Spaar voor de CM7's, koop ze, en zodra je in je eigen huisje zit en je de poen ervoor hebt, neem een passende subwoofer erbij.

Die tip van tiptop ;D is opzich wel goed, maar je surround gaat er wel minder homogeen door klinken.

Er is geen enkele reden om je surround de deur uit te doen, want geloof je nou echt dat deze dip jaren zo zal blijven? ???

Dat valt reuze mee in de praktijk, celerontje. Vooral als je gewoon even aandacht besteed aan welke ev je er op aansluit. Als het goed is zoek je toch naar dezelfde sound omdat hetgeen is waar je van houdt.
Ik heb hier compleet andere spullen voor front en surround en heb nooit enig gevoel gehad dat het niet homogeen was. Klonk gewoon erg goed zo.
Dus er kan wel een mismatch ontstaan, maar is helemaal niet standaard. Helemaal als hij bijv. voor de CA ev zou kiezen. Helaas heb ik deze net verkocht, anders had hij de mijne kunnen kopen.  :whatsthat:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Eerst moet hij maar eens zijn CM serie compleet maken, want die achterspeakers die hij nu heeft... :baaa: (daarom fotografeert hij die nooit :D)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Citaat van: Blue-Eyes op april 30, 2010, 12:00:30
Een goede stereo versterker speelt een goede receiver op stereo gebied weg. Daar zit echt nog wel een verschil in.
Voor hetzelfde geld krijg je meer met een stereo versterker dan een receiver wat stereo speelt.

Ik denk wel dat je spijt krijgt tzt dat je de HT dan weg hebt gedaan.
Je optie voor een stereo versterker met passthrough is niet zo'n rare optie. Maar gaat je wel geld kosten.

Kan je het nog niet even afwachten? Laat alles even bezinken. Neem de tijd. Het forum staat vol met voorbeelden van mensen die naar stereo terug zijn gegaan en een tijd later alsnog weer HT wilden.

Ik heb toevallig deze receiver hier thuis beluisterd met interne versterking en mijn eindversterker (ook van CA). Moet zeggen dat de receiver zo al gewoon lekker klonk, maar met de ev erop beter op een echte ev manier. Wat groter geluidsbeeld, meer rust en kracht. Ik denk dat het een hele goede optie is voor Robbert.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

blue-eyes

Citaat van: celerontje op april 30, 2010, 12:01:58
Je kent de 4G's he? ;)

Het zal gewoon uittesten zijn, voor hetzelfde geld valt het reuze mee!

4G's is ultiem. Maar in de praktijk is voor velen 80% (% gegokt) realisatie van de 4G's al voldoende, lang niet iedereen hoort het dat de achterspeakers een tandje lichter zijn, velen horen niet dat voor de achterspeakers andere bekabeling is gebruikt, of dat er een andere EV achter hangt.

Iedereen die serieus met HT bezig is gaat voor de 4G's. Maar laten we ons niet voor de gek houden. Wees reeel binnen de mogelijkheden. Bedenk dat de laatste paar niet voor iedereen hoorbaar zijn en in verhouding ook veel duurder.


@Tiptop: dat geloof ik direct ;) Maar haal eens een stereo versterker van het geld dat je hebt uitgegeven aan de CA + EV . . .
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

tiptop

Citaat van: celerontje op april 30, 2010, 12:06:21
Eerst moet hij maar eens zijn CM serie compleet maken, want die achterspeakers die hij nu heeft... :baaa: (daarom fotografeert hij die nooit :D)
Kan altijd zijn dat als er echt iets niet deugt, je het zeker hoort. Ik heb ooit een set "dure" Sony speakers als center en surround ingezet gehad, naast Totem fronts. Dat verschil hoorde je wel ja.
je moet natuurlijk wel een beetje matchen, net zoals dat voor alles geldt.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Citaat van: tiptop op april 30, 2010, 11:46:09
Ik denk dat je dan zeker weer een hoop moet uitgeven aan een stereoversterker om jou receiver echt te overtreffen. Om dan niet net een beetje meer te hebben maar echt een verbetering dus. Je kan ook een goede 2e hands stereo eindversterker erbij kopen. Dat scheelt wel al een stuk en kost het minst in vergelijking.
ja ik ga ook alleen tweedehands even op zoek. maar denk er nog wel rustig even over na. als de CA weer heel, ga ik daar sowieso nog even mee aan het tweaken.

Citaat van: celerontje op april 30, 2010, 11:53:51
Ik heb Robbert zowat voor gek uitgemaakt toen hij dat gisteren zei op MSN! :o

Wat ik zou doen:
Spaar voor de CM7's, koop ze, en zodra je in je eigen huisje zit en je de poen ervoor hebt, neem een passende subwoofer erbij.

Die tip van tiptop ;D is opzich wel goed, maar je surround gaat er wel minder homogeen door klinken.

Er is geen enkele reden om je surround de deur uit te doen, want geloof je nou echt dat deze dip jaren zo zal blijven? ???
niet zowat, je hebt me voor gek uitgemaakt! :D

vraag is dan dus wat ik belangrijker vind. film of muziek, ik neig, ondanks mijn blu-ray collectie, wel steeds meer naar muziek..

Citaat van: Sol op april 30, 2010, 11:55:03
Als je op een surround versterker de pre outs gebruikt voor een stereo versterker heb je beide. Simpel. ;)
Citaat van: celerontje op april 30, 2010, 11:57:04
Klopt, dan heeft Robbert straks alle speakers uit dezelfde serie, maar dan stuur je ze niet op gelijke manier aan, wat nadelig kan zijn met surround.
ja daar zit wat in natuurlijk, maar zoals ik aangaf ligt dat er ook aan wat ik belangrijker vind. als tiptop aangeeft dat de CA echt al zo goed is in stereo en ik echt weer meer dan 1000 euro uit moet gaan geven voor een versterker, dan stop ik dat geld natuurlijk liever in verbetering van de hele set.

Citaat van: Blue-Eyes op april 30, 2010, 12:00:30
Een goede stereo versterker speelt een goede receiver op stereo gebied weg. Daar zit echt nog wel een verschil in.
Voor hetzelfde geld krijg je meer met een stereo versterker dan een receiver wat stereo speelt.

Ik denk wel dat je spijt krijgt tzt dat je de HT dan weg hebt gedaan.
Je optie voor een stereo versterker met passthrough is niet zo'n rare optie. Maar gaat je wel geld kosten.

Kan je het nog niet even afwachten? Laat alles even bezinken. Neem de tijd. Het forum staat vol met voorbeelden van mensen die naar stereo terug zijn gegaan en een tijd later alsnog weer HT wilden.

dat klopt ook ja. ik heb ook nog wel de tijd hoor, speelde de laatste tijd alleen steeds vaker door mijn hoofd, omdat ik eigenlijk alleen nog maar muziek luister. ik laat het nog wel even bezinken, misschien kan ik ook nog wel ergens een stereoversterker lenen om te testen. de expert bij ons verkoopt ook CA misschien hebben die ook nog wel een goede versterker staan, hoewel ik me afvraag in hoeverre dat een upgrade zal zijn, want de CA receiver is ook al wel verrassend goed in stereo, zeker voor het geld.

Citaat van: celerontje op april 30, 2010, 12:06:21
Eerst moet hij maar eens zijn CM serie compleet maken, want die achterspeakers die hij nu heeft... :baaa: (daarom fotografeert hij die nooit :D)
houd je mond jij! :devil: heb er wel een foto van gemaakt hoor, gelukkig geen reactie op gehad :D maar heb hier ook nog een setje dubbele...ehm.. durf het bijna niet te zeggen... Bose speakers liggen.. wel ideaal voor een kleine kamer met geen ruimte.

deze:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Citaat van: celerontje op april 30, 2010, 12:01:58
Je kent de 4G's he? ;)

Het zal gewoon uittesten zijn, voor hetzelfde geld valt het reuze mee!
Ik ben ermee bekend ja, maar er zijn toch genoeg mensen die verschillende versterking gebruiken voor fronts en rears.
Ik heb het zelf nog nooit beleefd, dus ik kan er verder niks over zeggen.
Maar het zal inderdaad vooral een heleboel luisteren worden.
Niet dat dat zo erg is trouwens... :D

Citaat van: Blue-Eyes op april 30, 2010, 12:09:12
4G's is ultiem. Maar in de praktijk is voor velen 80% (% gegokt) realisatie van de 4G's al voldoende, lang niet iedereen hoort het dat de achterspeakers een tandje lichter zijn, velen horen niet dat voor de achterspeakers andere bekabeling is gebruikt, of dat er een andere EV achter hangt.

Iedereen die serieus met HT bezig is gaat voor de 4G's. Maar laten we ons niet voor de gek houden. Wees reeel binnen de mogelijkheden. Bedenk dat de laatste paar niet voor iedereen hoorbaar zijn en in verhouding ook veel duurder.


@Tiptop: dat geloof ik direct ;) Maar haal eens een stereo versterker van het geld dat je hebt uitgegeven aan de CA + EV . . .
You took the words right out of my mouth... 8)

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Roger Black

Citaat van: The Vampire op april 30, 2010, 11:42:31
ja maar het is niet alleen dat, moet de laatste tijd echt moeite doen om een filmpje op te zetten, heb er gewoon geen zin in en dat is echt nieuw voor mij. ik heb nog een hele zooi films liggen die nog steeds in de verpakking zitten, omdat ik gewoon geen zin heb om te kijken :nopompom:

daarentegen luister ik wel steeds meer muziek en merk toch dat ik goede stereo wel belangrijk begin te vinden. nou ben ik wel erg tevreden over het geluid van mijn CA, maar ben wel benieuwd wat een dedicated stereo nog kan toevoegen.

Je begint een 'man' te worden!  ;D :tongue2:

celerontje

Citaat van: The Vampire op april 30, 2010, 12:11:17
maar heb hier ook nog een setje dubbele...ehm.. durf het bijna niet te zeggen... Bose speakers liggen.. wel ideaal voor een kleine kamer met geen ruimte.

deze:


MOORD, DOODSLAG, HEL, DOEM! :devil: :devil: :devil: :devil:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sol

Citaat van: The Vampire op april 30, 2010, 12:11:17
ja daar zit wat in natuurlijk, maar zoals ik aangaf ligt dat er ook aan wat ik belangrijker vind. als tiptop aangeeft dat de CA echt al zo goed is in stereo en ik echt weer meer dan 1000 euro uit moet gaan geven voor een versterker, dan stop ik dat geld natuurlijk liever in verbetering van de hele set.

Als je dat geld investeerd in een stereo EV, dan IS dat een investering in je hele set. Alles wordt er beter van, zowel stereo als surround.
Ik heb nu een vintage Luxman L-120a op de pre outs van mijn 3808 aangesloten, en werkelijk ongelooflijk wat een geluid daar uit komt! VEEL beter dan mijn 3808 op top instellingen.
Elke film, elk album, elk nummer, alles ben ik nu aan het herbeleven. Er gaat een wereld voor je open.
Als je het niet hebt gehoord, weet je niet wat je al die tijd hebt gemist. Maar als je het wel hebt gehoord, verklaar je jezelf voor gek dat je het nooit hebt gehoord en waar je al die tijd naar hebt geluisterd.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

tiptop

Citaat van: Blue-Eyes op april 30, 2010, 12:09:12
4G's is ultiem. Maar in de praktijk is voor velen 80% (% gegokt) realisatie van de 4G's al voldoende, lang niet iedereen hoort het dat de achterspeakers een tandje lichter zijn, velen horen niet dat voor de achterspeakers andere bekabeling is gebruikt, of dat er een andere EV achter hangt.

Iedereen die serieus met HT bezig is gaat voor de 4G's. Maar laten we ons niet voor de gek houden. Wees reeel binnen de mogelijkheden. Bedenk dat de laatste paar niet voor iedereen hoorbaar zijn en in verhouding ook veel duurder.


@Tiptop: dat geloof ik direct ;) Maar haal eens een stereo versterker van het geld dat je hebt uitgegeven aan de CA + EV . . .
Maar dan heb je dus alleen een stereoversterker. En de bedoeling was toch stereo met behoud van surround?! ;) Althans, voor wat we aanraadden.
Als hij alleen stereo wil moet alles verkocht worden en dan nog weer een hoop geld erbij om echt een verbetering te hebben. Die receiver is namelijk echt een hele mooie processor/vv op zichzelf. Beter dan de maistream denon en marantzen voor hetzelfde geld.

Wat zou hij bijv. moeten terugkopen voor pak 'm beet 2000 euro aan stereoversterking om echt een verbetering te krijgen? Ik weet het nu even niet. Zeker niet om zijn LS. Die zijn nogal lastig te matchen. Alleen misschien de CA 840A, maar dat is maar een kleine verbetering en dan kan hij beter gewoon de ev erbij kopen en heeft hij ook nog surround. :)

Die platenspeler geeft een heel ander geluid. Zijn oren zijn geopend en er is geen weg meer terug :P
Maar dat geluid haal je niet terug met een cd-speler van minder dan heel duur. Dus de reden dat hij tobt over stereo is eigenlijk een verkeerde.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Heb het gevoel dat we veel langs elkaar heen praten. :sleepy:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

blue-eyes

Ik ken de CA niet. Maar ik weet wel, en vele anderen, dat voor het zelfde geld wat je aan een receiver spendeert je een veel betere stereo versterker kan halen.
Maar wellicht dat dit net de uitzondering is ;)


Ik zou de CA lekker houden als deze al zo goed is. Eerst maar even lekker genieten van wat plaatjes en alles even rustig laten bezinken, danwel de markt onderzoeken wat er allemaal mogelijk is.
Je kan bijv. denken aan een high-end PRE met EV, van deze PRE's is het stereo vaak fors beter dan alle receivers.

Er staat bijv. een TAG DP + loopwerk voor 1500 euro te koop (geen HD, HDMI, ooit 14000 euro). Moet je alleen nog een EV zoeken. Maar alles kost geld en tijd.
Mark Levinson stereo PRE's zijn nu voor een dikke 2000 te koop, met HT passthrough. Kan je mooi de CA achterhangen. Maar ook dit is nog steeds veel geld, en er moet dan nog een EV komen.

Serieuze stappen kosten geld. Wellicht zijn bovengenoemde voorbeelde TE grote stappen. Er zit nog een heel scala tussen aan mogelijkheden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Xander32

Citaat van: Madhouse op april 30, 2010, 11:28:36
Een goede combi van Stereo en Surround is toch mogelijk.

Tja en weet waar je aan begint met Vinyl, dit schijnt echt een behoorlijke verslaving te zijn. Ik ben er zelf ook fan van maar heb er de ruimte niet voor.
:withstupid:

Je hebt al een mooie ht-set up met mooie frontspeakers. Nu zoals velen voor mij al hebben voorgesteld sparen voor een goede stereo verstereker met ht-pass-thru, daar sluit je vervolgens jouw stereobronnen op aan en je hebt een dedicated stereo-set binnen de ht-set.

Bij mij werkt `t super :headbanging:.


Sander.

p.s. Een mooie dedicated stereoversterker waarmee jij het stereo gaat ophalen heb je new al vanaf zo`n €750,-. Wat je er uiteindelijk aan wil uitgeven is geheel aan jou. Hou vooral ook de 2e hands markt in `t oog. Daar heb ik zelf ook voor een nette prijs mijn MF A5 vandaan(dat was niet heel veel meer dan die €750,-).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

Citaat van: tiptop op april 30, 2010, 12:18:58
Wat zou hij bijv. moeten terugkopen voor pak 'm beet 2000 euro aan stereoversterking om echt een verbetering te krijgen?

Voor 2000 euro (heb geen voorbeelden) is 200% zeker een fors verbetering te krijgen tov de CA. Tenminste, als je bedoeld 2000 euro aan een stereoversterker.


Maar onze topicowner moet gewoon even genieten en niets doen. Alles laten bezinken, onze discussie gaat te ver.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

tiptop

Citaat van: Blue-Eyes op april 30, 2010, 12:09:12

@Tiptop: dat geloof ik direct ;) Maar haal eens een stereo versterker van het geld dat je hebt uitgegeven aan de CA + EV . . .
De receiver heeft hij al. dus verkopen en iets voor hetzelfde geld terugkopen als dat het nieuw kost, kost ook veel meer geld.

Daarnaast was de combi op een hoog niveau. Beter als dat je zou vermoeden. Dus een echte verbetering zou je een stuk meer moeten uitgeven nog dan de prijs van de combi.
Moet jij toch wel weten met je mooie Classe's.  ;) Die zijn op zich ook al heel goed in stereo en worden er ook niet even uitgespeeld door de meeste stereoversterkers van dezelfde prijs.  :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

blue-eyes

Citaat van: tiptop op april 30, 2010, 12:27:20
De receiver heeft hij al. dus verkopen en iets voor hetzelfde geld terugkopen als dat het nieuw kost, kost ook veel meer geld.

Daarnaast was de combi op een hoog niveau. Beter als dat je zou vermoeden. Dus een echte verbetering zou je een stuk meer moeten uitgeven nog dan de prijs van de combi.
Moet jij toch wel weten met je mooie Classe's.  ;) Die zijn op zich ook al heel goed in stereo en worden er ook niet even uitgespeeld door de meeste stereoversterkers van dezelfde prijs.  :)

Mijn PRE kost nieuw 9500 euro (gelukkig niet betaald). Als ik 9500 euro uit had gegeven aan een stereo PRE had deze stereo PRE mijn huidige HT PRE er driemaal uitgespeeld met 10 vingers in de neus.

HT en stereo zijn twee grootheden. Een apparaat wat beiden ultiem speelt is er niet. Kijk maar naar reacties van mensen op dit forum. Het is altijd een compromis. En ja, de echt dure jongens zijn in stereo ook fors beter dan de instap. Maar wederom voor dat geld is een dedicated stereo bak beter.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Robbert54

Citaat van: tiptop op april 30, 2010, 12:18:58
Maar dan heb je dus alleen een stereoversterker. En de bedoeling was toch stereo met behoud van surround?! ;) Althans, voor wat we aanraadden.
Als hij alleen stereo wil moet alles verkocht worden en dan nog weer een hoop geld erbij om echt een verbetering te hebben. Die receiver is namelijk echt een hele mooie processor/vv op zichzelf. Beter dan de maistream denon en marantzen voor hetzelfde geld.

Wat zou hij bijv. moeten terugkopen voor pak 'm beet 2000 euro aan stereoversterking om echt een verbetering te krijgen? Ik weet het nu even niet. Zeker niet om zijn LS. Die zijn nogal lastig te matchen. Alleen misschien de CA 840A, maar dat is maar een kleine verbetering en dan kan hij beter gewoon de ev erbij kopen en heeft hij ook nog surround. :)

Die platenspeler geeft een heel ander geluid. Zijn oren zijn geopend en er is geen weg meer terug :P
Maar dat geluid haal je niet terug met een cd-speler van minder dan heel duur. Dus de reden dat hij tobt over stereo is eigenlijk een verkeerde.
reden komt niet alleen door de platenspeler hoor.

ik luisterde al heel veel muziek, (ben ook nog steeds opzoek naar een appletv oid)

maar mijn overleden oom had nog heel veel platen liggen, die ik mocht hebben dus dan ook maar even een platenspeler gekocht om te proberen.

met behoud van surround zou denk ik wel de beste oplossing zijn, ik ken mezelf nu wel een beetje, ben zo veranderlijk als de nacht.

Citaat van: Sol op april 30, 2010, 12:16:38
Als je dat geld investeerd in een stereo EV, dan IS dat een investering in je hele set. Alles wordt er beter van, zowel stereo als surround.
Ik heb nu een vintage Luxman L-120a op de pre outs van mijn 3808 aangesloten, en werkelijk ongelooflijk wat een geluid daar uit komt! VEEL beter dan mijn 3808 op top instellingen.
Elke film, elk album, elk nummer, alles ben ik nu aan het herbeleven. Er gaat een wereld voor je open.
Als je het niet hebt gehoord, weet je niet wat je al die tijd hebt gemist. Maar als je het wel hebt gehoord, verklaar je jezelf voor gek dat je het nooit hebt gehoord en waar je al die tijd naar hebt geluisterd.
herbeleven deed ik al toen ik ging bi-ampen. wat een wereld van verschil gaf dat al zeg. net of er een knop omgaat.

Citaat van: Blue-Eyes op april 30, 2010, 12:25:09
Ik ken de CA niet. Maar ik weet wel, en vele anderen, dat voor het zelfde geld wat je aan een receiver spendeert je een veel betere stereo versterker kan halen.
Maar wellicht dat dit net de uitzondering is ;)


Ik zou de CA lekker houden als deze al zo goed is. Eerst maar even lekker genieten van wat plaatjes en alles even rustig laten bezinken, danwel de markt onderzoeken wat er allemaal mogelijk is.
Je kan bijv. denken aan een high-end PRE met EV, van deze PRE's is het stereo vaak fors beter dan alle receivers.

Er staat bijv. een TAG DP + loopwerk voor 1500 euro te koop (geen HD, HDMI, ooit 14000 euro). Moet je alleen nog een EV zoeken. Maar alles kost geld en tijd.
Mark Levinson stereo PRE's zijn nu voor een dikke 2000 te koop, met HT passthrough. Kan je mooi de CA achterhangen. Maar ook dit is nog steeds veel geld, en er moet dan nog een EV komen.

Serieuze stappen kosten geld. Wellicht zijn bovengenoemde voorbeelde TE grote stappen. Er zit nog een heel scala tussen aan mogelijkheden.
dat zijn idd wel grote stappen. mocht ik surround houden, dan wil ik sowieso de CA houden, want dan wil ik natuurlijk wel die nieuwe geluidsformaten houden. op de tweedehands markt is gelukkig wel meer dan genoeg te vinden. ook maar eens uit gaan zoeken welke pre's er allemaal de Passthrough functie hebben.

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

blue-eyes

Citaat van: The Vampire op april 30, 2010, 12:30:41
ook maar eens uit gaan zoeken welke pre's er allemaal de Passthrough functie hebben.



Volgens mij was er ooit iemand die een topic heeft gemaakt met een overzicht van een groot aantal stereo PRE's.

p.s. Dan moet je ook nog een EV hebben voor je fronts ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

tiptop

Citaat van: Blue-Eyes op april 30, 2010, 12:25:09
Ik ken de CA niet. Maar ik weet wel, en vele anderen, dat voor het zelfde geld wat je aan een receiver spendeert je een veel betere stereo versterker kan halen.
Maar wellicht dat dit net de uitzondering is ;)


Ik zou de CA lekker houden als deze al zo goed is. Eerst maar even lekker genieten van wat plaatjes en alles even rustig laten bezinken, danwel de markt onderzoeken wat er allemaal mogelijk is.
Je kan bijv. denken aan een high-end PRE met EV, van deze PRE's is het stereo vaak fors beter dan alle receivers.

Er staat bijv. een TAG DP + loopwerk voor 1500 euro te koop (geen HD, HDMI, ooit 14000 euro). Moet je alleen nog een EV zoeken. Maar alles kost geld en tijd.
Mark Levinson stereo PRE's zijn nu voor een dikke 2000 te koop, met HT passthrough. Kan je mooi de CA achterhangen. Maar ook dit is nog steeds veel geld, en er moet dan nog een EV komen.

Serieuze stappen kosten geld. Wellicht zijn bovengenoemde voorbeelde TE grote stappen. Er zit nog een heel scala tussen aan mogelijkheden.
Precies ;)

Citaat van: Blue-Eyes op april 30, 2010, 12:27:17
Voor 2000 euro (heb geen voorbeelden) is 200% zeker een fors verbetering te krijgen tov de CA. Tenminste, als je bedoeld 2000 euro aan een stereoversterker.


Ik denk dus niet dat de verbetering fors zal zijn. Slecht een beetje.  ;) En daar gaat het dus om. Maak je een overstap, dan is het natuurlijk het meest zinvol als je gewoon echt een verbetering maakt.
Ik ken wel en paar versterkers die ik beter vind, maar die hebben geen HT-pass through en hebben ook niet hetzelfde karakter. Dus Robbert moet er ook nog maar van houden dan. En het verschil is nog steeds niet fors. Meer anders en betreft buizen 8) Dus waarschijnlijk al niet lekker op zijn LS.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.