Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

B.

#2326
Begrijp ik nu goed dat je vorige situatie t.o.v. de nieuwe situatie nieuwe kabels zijn en bi-ampen?
Zo ja; hoe kun je dan weten dat de kabels het verschil hebben gemaakt in geluidskwaliteit?

Xander32

Citaat van: Snowmaster op april 10, 2010, 16:52:32
Drank.....of.......heftig nachtje met vriendin  :D
Denk beide :D.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

Citaat van: erik s. op april 10, 2010, 07:29:21
hier mee maken ze wat minder een hoek, maar de kabels hangen dan nog steeds aan de pluggen.
oke bedankt!

Citaat van: Roger Black op april 10, 2010, 08:55:43
Leuk geknutsel Vampire, het begint te kriebelen hier!
dank je! blijft altijd leuk om te doen. zolang je niet in je vingers snijdt :crazy:

Citaat van: Snowmaster op april 10, 2010, 16:52:32
Drank.....of.......heftig nachtje met vriendin  :D
Citaat van: Xander32 op april 10, 2010, 16:47:52
Mooie tweak die ls.kabels :thumbs-up:.

Maarre, hoe is dit nou zo gekomen:



:o


Sander.
snowmaster waar heb je toch last van :D :headbanging:

maar ik drink niet dus daar ligt het niet aan.  :D heftige nacht met de (toenmalige) vriendin zou idd best kunnen :D voor de rest... geen idee. zat er zo in 1 keer. heb geen flauw idee hoe dat is gebeurd..

Htip en Nooff, bedankt voor het meedenken!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: B. op april 10, 2010, 18:08:09
Begrijp ik nu goed dat je vorige situatie t.o.v. de nieuwe situatie nieuwe kabels zijn en bi-ampen?
Zo ja; hoe kun je dan weten dat de kabels het verschil hebben gemaakt in geluidskwaliteit?
het is de combinatie van. en het verschil met de centerspeaker is al erg groot.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: celerontje op april 10, 2010, 13:14:01
Wel doen!
Ik raad het sowieso ter zeerste af om zo'n dikke kabel gewoon een beetje te laten bungelen, onafhankelijk van de plug.
Dus inderdaad zo'n U spijkertje nemen (of gewoon zo'n plastic draadspijkertje) en maak de kabel vast aan de stand, dan kunnen die bananen totaal geen kwaad.

Slikken of stikken! :devil:
er komen geen spijkers in mijn speakerstands! punt uit! ik verzin er vast nog wel iets voor.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Ooit niet 1 dun spijkertje? (da's voldoende)
Tjonge jonge, what's wrong with you? :devil:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op april 10, 2010, 22:10:40
Ooit niet 1 dun spijkertje? (da's voldoende)
Tjonge jonge, what's wrong with you? :devil:
nee! maar denk dat ik wel wat kan verzinnen voor aan de top van de speakerstand
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Do what you cannot leave, just do it on the hard way... :P
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nooff

Citaat van: HTip op april 10, 2010, 14:39:32
Ik ook, maar als je de Black Magic single-wire zou maken, dan wordt het denk ik moeilijk ::)
Nog niet eerder geprobeerd  :D

Nooff

#2335
Citaat van: The Vampire op april 10, 2010, 22:17:27
nee! maar denk dat ik wel wat kan verzinnen voor aan de top van de speakerstand
Anders leg je de center op zn kop, dan richten de aansluitingen zich naar beneden  :P Moet opzich weinig niets uitmaken overigens, alleen rekening houden met het feit dat je R/Z om moet draaien.

Robbert54

de fronts bedoel je? grapjas. de center is geen probleem
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: The Vampire op april 11, 2010, 15:30:42
de fronts bedoel je? grapjas. de center is geen probleem
Ik had het over de center ;)

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: The Vampire op april 11, 2010, 21:56:49
maar mijn center is niks mis mee :nopompom:
Excuses, ik was in de veronderstelling dat deze ook een probleem vormde. De Fronts dat wil inderdaad niet anders. Dat wordt toch een spade gebruiken dan  :D  :tongue2:

Robbert54

Citaat van: Nooff op april 12, 2010, 00:40:07
Excuses, ik was in de veronderstelling dat deze ook een probleem vormde. De Fronts dat wil inderdaad niet anders. Dat wordt toch een spade gebruiken dan  :D  :tongue2:
maar een spade heeft voor de kabel toch de zelfde werking als een hoek banaan. ( weet niet hoe zo'n ding heet.)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Hoi Robbert,

Mocht je nog een media speler zoeken... Er staat een HDX-1000 te koop voor erg weinig (bij een van de bekende 1 dag aanbieders). Wellicht iets voor jou!

g of war

#2342
en lekker het hobbyen haha.
ziet er goed uit, en kabels wegwerken nouja dat word moeilijk (als je er teveel hebt dan )
tenminste bij mij dan met mono blokken, voorversterker met losse voeding, platen speler met phono voortrap en toeren regelaar, en cd speler en tuner. en dan nog de apparatuur voor tv  :nopompom:
op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer, en allemaal zo'n stugge kabel vooral de stroom kabels wat ik heb van ps audio de statement, kemp de statement en van den hul, daarom heb ik het zelf ook niet perfect weggewerkt, lukt gewoon niet!

en de foto's heb ik niet doorgestuurd maar toch gewoon in het panasonic g20 eigenaren topic gezet  :)
foto's zijn wel niet zo mooi, maar je kan alles wel goed zien haha

je bent goed bezig  :thumbs-up:

Robbert54

Citaat van: JCL op april 12, 2010, 17:09:34
Hoi Robbert,

Mocht je nog een media speler zoeken... Er staat een HDX-1000 te koop voor erg weinig (bij een van de bekende 1 dag aanbieders). Wellicht iets voor jou!
ik moet SPAREN!!!! verdorie dat lukt hier ook echt niet he >:(



:tongue2: bedankt kerel! zal even kijken!

Citaat van: g of war op april 12, 2010, 18:22:10
en lekker het hobbyen haha.
ziet er goed uit, en kabels wegwerken nouja dat word moeilijk (als je er teveel hebt dan )
tenminste bij mij dan met mono blokken, voorversterker met losse voeding, platen speler met phono voortrap en toeren regelaar, en cd speler en tuner. en dan nog de apparatuur voor tv  :nopompom:
op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer, en allemaal zo'n stugge kabel vooral de stroom kabels wat ik heb van ps audio de statement, kemp de statement en van den hul, daarom heb ik het zelf ook niet perfect weggewerkt, lukt gewoon niet!

en de foto's heb ik niet doorgestuurd maar toch gewoon in het panasonic g20 eigenaren topic gezet  :)
foto's zijn wel niet zo mooi, maar je kan alles wel goed zien haha

je bent goed bezig  :thumbs-up:
thanx! kabels wegwerken is echt een ramp! heb geluk dat ik een audiorack heb, dus ik heb nog wel aardig wat ruimte om mee te werken, maar de gemiddelde kabel die er hier achter ligt heeft toch een behoorlijke diameter. heb gelukkig dat ik nog geen fatsoenlijke rears heb dus die zitten momenteel nog met dropvetertjes vast.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

g of war

ik weet het  :P
helaas niks aan tedoen, gewoon laten hangen, zolang het een Beetje netjes is, is het toch goed. met die stijve kabels krijg je het toch niet perfect.

HTip

Kabels wegwerken is inderdaad niet makkelijk. Ik heb er speciale aandacht aan besteed, maar sommige kabels mag je best (een stukje) zien ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snutchz

wou net zeggen.. heeft ie kabels om te showen.. gaat ie ze wégwerken  :crazy: ..den frituurluft is waarschijnlijk naar z'n kopf gestegen  :hehe:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Citaat van: Snutchz op april 12, 2010, 20:48:02
:wacko:
what do you mean??

Citaat van: g of war op april 12, 2010, 20:49:56
ik weet het  :P
helaas niks aan tedoen, gewoon laten hangen, zolang het een Beetje netjes is, is het toch goed. met die stijve kabels krijg je het toch niet perfect.
stijve kabels zijn wel weer mooier dan simpele dropveters.

Citaat van: HTip op april 12, 2010, 20:52:39
Kabels wegwerken is inderdaad niet makkelijk. Ik heb er speciale aandacht aan besteed, maar sommige kabels mag je best (een stukje) zien ;)
bij een dedicated ruimte zou ik de kabels idd ook wegwerken, maar juist bij monitoren vind ik het wel mooi om ze te laten zien.

Citaat van: Snutchz op april 12, 2010, 20:55:34
wou net zeggen.. heeft ie kabels om te showen.. gaat ie ze wégwerken  :crazy: ..den frituurluft is waarschijnlijk naar z'n kopf gestegen  :hehe:
ah op die manier. ja. maar ze moeten wel voor een gedeelte weggewerkt worden natuurlijk. zou niet echt mooie als je 8 meter kabel zou zien liggen. denk trouwens niet dat ik nog lang in die vetlucht werk :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

#2349
Citaat van: The Vampire op april 12, 2010, 20:59:14
bij een dedicated ruimte zou ik de kabels idd ook wegwerken, maar juist bij monitoren vind ik het wel mooi om ze te laten zien.
Absoluut! en zeker zo mooi jij de Black Magic hebt afgewerkt :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive