De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op december 30, 2016, 19:26:57

Verschil was evident, kwalitatief goed, zie eerdere posting. Dan kan je wel lang gaan wachten, of verder zoeken of gewoon blij zijn en er van gaan genieten ;)

Als je nog je MIT's had.... Mocht je direct langskomen, toch mijn favo kabel, toen. Nu? Best nieuwsgierig! lol :D :D je weet me te wonen ;)


Lijkt mij wel interessant om het eens te beluisteren.

Tja sorry MIT's waren plotseling weg. Die staan nu aangesloten op een Spectral set met Wilson Audio Sophia 3.

blue-eyes

Dat van die MIT was een grapje, je kent me :P
Maar wel jammer lol.

Altijd welkom, dat weet je!

Gr Eisse
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: HTip op december 31, 2016, 12:41:02
Heel erg mooi Eisse! :music: Die doorsnedes zijn erg gaaf en geven een kijkje in de keuken van WB.
Match is ook erg goed zo te lezen en dat is toch wel het belangrijkste.

Veel luisterplezier!

Opvallend veel metaal dat wordt gebruikt ipv hout, of welk materiaal dan ook. Bijv. de eerder genoemde frontjes. Zwaar metalen frame. Dat is wel wat anders dan een houten frame of een frame van "dun ijzerdraad" . ;)

Ik wist dat niet, positieve verrassing dus!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op december 31, 2016, 17:23:15
Dat van die MIT was een grapje, je kent me :P
Maar wel jammer lol.

Altijd welkom, dat weet je!

Gr Eisse

MIt blijft voor mij nog steeds de ultieme kabel, helaas gaat dat straks niet meer in het nieuwe huis. Dus gaan we voor praktisch weg te werken en toch een super goede weergave.

Madhouse

Wow erg gaaf Eisse! Dit zijn mijn droom (naast mijn huidige Sonus Fabers) speakers! Ik heb ze ook mogen ervaren en ik was op slag verliefd, ik kan me heel goed voorstellen dat je keuze hier op is gevallen. Geniet er van, maar dat zal zeker goed komen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Perfectionist

Mooie keuze, geniet ervan!
Een beter forum begint bij jezelf.

blue-eyes

Thx mannen :)


Hierbij ook direct maar de beste wensen voor 2017, dat het een mooi 4K jaar mag worden :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#6157
Gisteren Sketchup gedownload en aan de gang gegaan. De drie eerste video's met instructies bekeken, 15 minuten kijkvoer. Daarna maar eens los gegaan. Met ruimtelijk inzicht, logisch denken en wat wiskunde samen met de fantastische push en pull kan je veel doen!
Let niet op de kleuren en materialen, dit is spelen, met name om contrast, etc. aan te geven.


Gelukkig is er ook nog de database met modellen. Helaas niet alle apparatuur die ik heb. Een CA2200 heb ik omgebouwd naar de CA5200, de SSP800 heb ik luchtroosters gegeven en het rack helemaal zelf gemaakt.
Wilson Benesch niet beschikbaar, Usher genomen. De center is weer een ander merk.
De Velodyne was er wel, ipv de Oppo 101 is er nu de Oppo 95. Maar het gaat om een indruk :)

De bedoeling is een en ander visueel te maken voor de vriendin. Ik wil de muur clean hebben, lees, de lomp grote radiotor weg.
Dit middels vervangende plint radiatoren (iets anders dan plint radiator voor de keuken!). Deze zijn 20cm hoog en ongeveer 20cm diep. Op 10 cm pootjes te monteren. Bij 4 meter een opbrengst van 2500 watt. Minus het verlies van de koof.
Achter de TV opbergruimte voor Blue-Ray's.

O ja, de TV is een voorschot op een 65" OLED (alleen niet een curved versie) :P







Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Tinus_

En dat na 3 instructie videos.  :clapping:
Rebuilding my HT

blue-eyes

Citaat van: Tinus_ op januari  7, 2017, 09:49:16
En dat na 3 instructie videos.  :clapping:

Mijn vriendin vindt dat het met autisme te maken heeft :P

Alle kozijnen, dieptes, etc. zijn op de mm nauwkeurig. lol :D :D



Maar serieus, dit valt best mee. Zelf complexere componenten maken zoals bijv. mijn speakers is een heel ander verhaal. Dat gaat me nu ook echt niet lukken en ik weet ook niet of ik wel zin daar in heb om dat mezelf aan te leren. Dit voldoet al meer dan voldoende.
Voor een tekening volstaat ook wel een Usher ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Maar met deze textures lijkt het wel een kruising tussen een crematorium en een game of thrones open haard  :laugh:
De set staat dus half in de tuindeur? Lijkt me niet handig?
JBL PRX Power!

Xander32

Het oogt strak, clean, maar ook kil, onbehagelijk.


Citaat van: Blue-Eyes op januari  7, 2017, 09:58:25
Mijn vriendin vindt dat het met autisme te maken heeft :P

Alle kozijnen, dieptes, etc. zijn op de mm nauwkeurig. lol :D :D



Maar serieus, dit valt best mee. Zelf complexere componenten maken zoals bijv. mijn speakers is een heel ander verhaal. Dat gaat me nu ook echt niet lukken en ik weet ook niet of ik wel zin daar in heb om dat mezelf aan te leren. Dit voldoet al meer dan voldoende.
Voor een tekening volstaat ook wel een Usher ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

Citaat van: Raphie op januari  7, 2017, 10:14:53
Maar met deze textures lijkt het wel een kruising tussen een crematorium en een game of thrones open haard  :laugh:
De set staat dus half in de tuindeur? Lijkt me niet handig?

Wat ik al zei, texturen en kleuren totaal niet wat we willen, het benadrukt alleen even de vormen. Lezen jongens ;)


Die 2e tuindeur is alleen open geweest toen we de grote bank werd afgeleverd. Verder nog nooit open geweest. En ja, als ik alles ideaal wil hebben moet ik een nieuw huis laten bouwen. Wellicht is deel plaatsing voor de tuindeur een compromis ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WillyP

Citaat van: Blue-Eyes op januari  7, 2017, 09:58:25
Mijn vriendin vindt dat het met autisme te maken heeft :P

...

Maar serieus, dit valt best mee.

Eerder met concentratie en focus zou ik zeggen, dat herken ik tenminste. Het is waar dat veel autisten daarin uitblinken, maar het omgekeerde hoeft zeker niet waar te zijn.

WillyP (zelf geen autist)

VlisChris

Je hebt gewerkt vanaf bouwtekeningen?
Dan is het al veel praktischer om op de mm te werken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Raphie

Wat is het trouwens toch met je fetish voor de "voorzetwand" en zijvakjes, daar ben je nu in 4 verschillende reïncarnaties ook al jaren druk mee :D
is direct op de muur niet gewoon mooier?
JBL PRX Power!

WickedGame

Citaat van: Raphie op januari  7, 2017, 11:43:27
Wat is het trouwens toch met je fetish voor de "voorzetwand" en zijvakjes, daar ben je nu in 4 verschillende reïncarnaties ook al jaren druk mee :D
is direct op de muur niet gewoon mooier?

:laugh:

Ik ben ook geen fan van voorzetwandjes. Probleem wat ik ermee heb is dat het altijd de ruimte optisch kleiner doet lijken. Strak tegen de muur is wel mooier, maar betekend uiteraard wel frees werkzaamheden om kabels mooi via de muur weg te laten lopen. Denk dat daar ook het idee van de voorzetwand vandaan komt, om zo de kabels een plek te geven zonder direct in het zicht te hebben.

blue-eyes

#6168
2 Redenen:

1. Kabels
2. De verwarming, met afstand de reden.
3. Iets met verlichting. Mooi weg te werken achter de koof. Kan je leuk mee spelen. Hue van Philips bijv. LED verlichting, etc.


De verwarming zal minimaal 20cm breed en 30cm hoog worden (bij bijna 4 mtr, lengte om aan afdoende wattage te komen), incluis voetjes...... Daar moet sowieso een koof omheen.
De huidige verwarming wat echt en stoorzender is, is met afstand de grootste leverancier van warmte in de woonkamer. Helaas.

Vakjes achter het wand is zeer onwaarschijnlijk, was meer een oefening om de Ikea meubel na te maken. Zo is het eigenlijk ontstaan.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

maar je wilt dus een verwarming achter de voorzetplaat? is dat niet ontzettend onhandig?
JBL PRX Power!

blue-eyes

#6170
Citaat van: Raphie op januari  7, 2017, 12:53:41
maar je wilt dus een verwarming achter de voorzetplaat? is dat niet ontzettend onhandig?

Met de nodige openingen aan de onderzijde en bovenzijde. Zoek maar eens met Google. Er is een hele handel in radiator koven ;)
Ik ga het zelf doen.
Wellicht met speakerdoek, oid ervoor.

Je hebt altijd verlies in een koof. Maar ook niet extreem als 50%. De oude radiator is iets overbemeten. We hebben de verwarming niet op standje 10, die gegevens samen geven afdoende afstraling van de warmte uit de koof.

p.s. Een installateur is betrokken. Die zal het beter weten dan ons denk ik :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Christiaan S op januari  7, 2017, 11:34:02
Je hebt gewerkt vanaf bouwtekeningen?
Dan is het al veel praktischer om op de mm te werken.

Deels, niet alles staat op de bouwtekeningen. Bijv. de maten van de kozijnen, etc. had ik niet voorhanden. Ik heb alleen de overall, de grove bouwtekeningen. Dus met rollenmaat rondgelopen :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#6172
Citaat van: Raphie op januari  7, 2017, 12:53:41
maar je wilt dus een verwarming achter de voorzetplaat? is dat niet ontzettend onhandig?

Deze, en dan 2 achter elkaar. 2 Lengtes, 3,80 meter nodig.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Siddartha

zo'n voorzetwand vind ik eigenlijk best mooi, zorgt voor diepte. En daarnaast kun je de speakers ook voldoende afstand tot de muur gunnen zonder dat deze ver voor de TV komen te staan.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

BJF

Ik snap je redenering mbt het wegwerken van de radiatoren, maar zou het zelf niet zo gauw weer doen.

In ons vorige huis hebben we de kamer aangepakt/verbouwd. De radiatoren kwamen onder een verbrede vensterbank en achter een 'planken' front. Bovenin de vensterbank zaten uitsparingen met roosters, de planken fronten hadden tussenruimtes en liepen niet helemaal tot op de vloer.
Leek prachtig, maar we hadden toch te maken met veel warmteverlies. Het was duidelijk vorm boven functie.

Ik zou nu kiezen voor mooiere radiatoren ipv voor een koof of andere ombouw.
NAD M10 V2
Elac FS247