De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bmateijsen

Citaat van: TubeKees op september 16, 2010, 09:34:56
Misschien een domme vraag: maar is zo'n Classe SSP-800 ook nog een beetje goed in stereo? Of toch beduidend minder dan een echte stereo voorversterker ... ;)

Een stereo-versterker van 1/3 de prijs zal de SSP-800 vanwege de simpele schakeling voorbij spelen... (wel is de match denk ik veel belangrijk met de rest van het systeem ;) )

BuSpu

Citaat van: bmateijsen op september 18, 2010, 12:58:40
Een stereo-versterker van 1/3 de prijs zal de SSP-800 vanwege de simpele schakeling voorbij spelen...

oeps... :o

Durk

Hotel en vlucht worden niet direct vergoed. Evenals reisuren niet. Echter aantrekkelijk tarief x 42 uur per week. (Zwitsers houden kennelijk niet van luieren).
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

bmateijsen

Citaat van: BuSpu op september 18, 2010, 20:56:35
oeps... :o

Dat lijkt mij overigens vrij logisch... maar een stereo-versterker doet geen surround ;)

blue-eyes

Citaat van: bmateijsen op september 19, 2010, 08:36:27
Dat lijkt mij overigens vrij logisch... maar een stereo-versterker doet geen surround ;)

Precies, het gegeven tussen surround PRE's en surround PRE's.

Als je geen twee sets kan permiteren / ruimte / etc. is de Classe een de beste PRE's op stereogebied (volgens anderen, ik heb geen vergelijk gemaakt).

Gevoelsmatig weet ik niet of de verhouding zoals Bjorn die schets reeel is (1/3) maar een stereo PRE is beter (dat heb ik wel ooit eens mogen horen, alhoewel niet met de Classe).

Ergo. De SSP800 is volgens velen beter dan de CP500 (4500 euro). Dus die 1/3 zou daarin al niet opgaan (9000 vs 4500 euro).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: riwi op september 18, 2010, 11:47:42
Zo, da's een eind rijden, vanaf waar jij woont!  :o
Lijkt me niet prettig als dat voor langere tijd is. Ik heb wel eens dat ik een aantal weken/maanden naar Heerlen moet, da's voor mij ook 150km enkele reis, maar vanaf de flevoland is dat helemaal een kriem lijkt me. Heb je echt geen vrije tijd meer.

Citaat van: Durk op september 18, 2010, 11:56:03
Gewoon een hotelletje pakken.. Mijn broer zit de hele week in Zeeuws Vlaanderen en een vriend van mij heeft een klus in Zurich (UBS Bank) aangenomen.. Dat is nog eventjes verder dan Beek.  :D

Citaat van: riwi op september 18, 2010, 12:00:14
De vraag is dan of dat vergoed wordt. En de vraag is ook of je de reisuren mag boeken bij je werkgever en uitbetaald krijgt. Maar inderdaad een hotelletje is dan wel comfortabeler. Hoewel langere tijd in een hotel ook dodelijk saai is vind ik.


Ik reis maandagmorgen vroeg heen, overnacht ma op di en ga dinsdagavond weer terug.
Vrijdag ga ik vroeg weg, en ga ook weer vroeg (16:00 uur) weg uit Beek, dus ongeveer 18:15 uur thuis.

Hotelovernachtingen, etc. zijn allemaal geen probleem. Reistijd is eigen tijd.
Ik ben vrij om te werken waar ik wil. Tijd is ook vrij, als ik maar ruim over de gestelde targets heen ga.
Ik zou zelfs alles vanuit huis kunnen doen, maar dat is niet mijn stijl.


Het is voor 2 maanden, dus te overzien. En idd, ik heb al twee uitnodigingen staan voor een leuk bezoekje. Anderzijds zal het me niet verbazen dat ik 's avonds gewoon aan het werk ben.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

O ja, de Marmitek is ook binnen. De planken zijn ook gefabriceerd, na betaling gaan ze op de post (6 dubbel ingepakt is beloofd).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: HTip op september 13, 2010, 22:26:12
Nog beter, ik heb even in mijn eigen topic gezocht en gevonden wat ik heb gedaan:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg1308486;topicseen#msg1308486

Ook het programma wat je nodig hebt vindt je daar.

Duidelijk verhaal, ik had het in 5 minuten voor elkaar, incluis alle pagina's en verwijzingen in de Pronto.

Een aanvulling tov jouw verhaal:
Jij gebruikt een oudere Pronto. Voor gebruikers die gebruik maken van PEP (voor de nieuwere types Pronto) is het iets anders.
PEP maakt gebruik van databases met daarin de apparatuur en IR codes.
Je moet eerst een component toevoegen in de database en daarin de functies toevoegen (bijv. A1 aan, A1 uit, etc.).
Vervolgens kan op de pagina de desbetreffende code uit de database worden opgezocht.




p.s. En het werkt ook nog ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Er staat boven nog een stukje over matching wat niet vergeten mag worden. Natuurlijk is absolute kwaliteit belangrijk, maar nog veel belangrijker is de match tussen componenten. Kan het verschil zijn tussen een slechte/ middelmatig/ goed en magisch ;).

Citaat van: Blue-Eyes op september 19, 2010, 09:03:08
Precies, het gegeven tussen surround PRE's en surround PRE's.

Als je geen twee sets kan permiteren / ruimte / etc. is de Classe een de beste PRE's op stereogebied (volgens anderen, ik heb geen vergelijk gemaakt).

Gevoelsmatig weet ik niet of de verhouding zoals Bjorn die schets reeel is (1/3) maar een stereo PRE is beter (dat heb ik wel ooit eens mogen horen, alhoewel niet met de Classe).

Ergo. De SSP800 is volgens velen beter dan de CP500 (4500 euro). Dus die 1/3 zou daarin al niet opgaan (9000 vs 4500 euro).

blue-eyes

Citaat van: bmateijsen op september 19, 2010, 11:03:54
Er staat boven nog een stukje over matching wat niet vergeten mag worden. Natuurlijk is absolute kwaliteit belangrijk, maar nog veel belangrijker is de match tussen componenten. Kan het verschil zijn tussen een slechte/ middelmatig/ goed en magisch ;).


Klopt, goede aanvulling. Ik reageerde alleen op de 1:3 verhouding.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

CoSo

Heb je nieuwe KAKU systemen ook aan de gang met de Marmitek of gebruik je alleen oude KAKU.

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op september 19, 2010, 11:05:20
Klopt, goede aanvulling. Ik reageerde alleen op de 1:3 verhouding.

Ik denk dat het niet ver af zit ;)

blue-eyes

Ik heb het jaren oude systeem.






Eens uitzoeken of er ook componenten zijn om mijn rolluik (ik de grote rolluik electrisch, de overige handmatig) mee te bedienen ;)
Als iemand een tip heeft houd ik me aanbevolen! Uiteraard met de hardware die ik nu heb: Marmitek / Pronto TSU.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: bmateijsen op september 19, 2010, 11:12:59
Ik denk dat het niet ver af zit ;)

Ik kan het niet persoonlijk weerleggen, ik heb dat niet geluisterd.
Ik weet wel dat als iets 3 maal beter is (jouw verhouding) dit echt een dag en nacht verschil is. Daar geloof ik niet in.
Apparatuur is niet ineens 3 maal beter dan andere apparatuur.
Schaal van 0 - 100 is een beter uitgangspunt.

TOP stereo versterker 100, TOP surround (in stereo) op 70? Ik roep maar wat.


De CP500 eigenaren / SSP800 eigenaren die onderling vergeleken hebben, hebben een andere verhouding.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Ik zeg niet dat iets in verhouding 3 x beter is... ;). Ik zeg dat je voor 1/3 van de prijs de kwaliteit in stereo van de SSP800 kan behalen met een dedicated stereo-voorversterker. Dat is natuurlijk iets heel anders ;).


Citaat van: Blue-Eyes op september 19, 2010, 11:18:21
Ik kan het niet persoonlijk weerleggen, ik heb dat niet geluisterd.
Ik weet wel dat als iets 3 maal beter is (jouw verhouding) dit echt een dag en nacht verschil is. Daar geloof ik niet in.
Apparatuur is niet ineens 3 maal beter dan andere apparatuur.
Schaal van 0 - 100 is een beter uitgangspunt.

TOP stereo versterker 100, TOP surround (in stereo) op 70? Ik roep maar wat.


De CP500 eigenaren / SSP800 eigenaren die onderling vergeleken hebben, hebben een andere verhouding.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Henk Risch

#5216
Citaat van: Xander32 op mei  9, 2010, 16:22:09
@ Raphie: hoe bevalt de Monolith edition jou? Lijkt mij een monster :o? En volgens mij ben je de eerste/enigste met zo`n BK monster hier in NL.
Ik vond tijdens demo de oorspronkelijke Monolith al indrukwekkend met films. Ben ook wel benieuwd hoe deze `t doet met muziek; daarin vond ik de oorspronkelijke tegenvallen(te traag en niet droog genoeg voor mijn smaak).

@ Blue-Eyes: volgens mij echt een overweging waard die Monolith edition.


Sander.

Beetje laat ,maar zag het net pas ,hier Nog 1 met de monolith 500 +

Groet,Richard

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op september 19, 2010, 10:46:41
Duidelijk verhaal, ik had het in 5 minuten voor elkaar, incluis alle pagina's en verwijzingen in de Pronto.

Een aanvulling tov jouw verhaal:
Jij gebruikt een oudere Pronto. Voor gebruikers die gebruik maken van PEP (voor de nieuwere types Pronto) is het iets anders.
PEP maakt gebruik van databases met daarin de apparatuur en IR codes.
Je moet eerst een component toevoegen in de database en daarin de functies toevoegen (bijv. A1 aan, A1 uit, etc.).
Vervolgens kan op de pagina de desbetreffende code uit de database worden opgezocht.




p.s. En het werkt ook nog ;)
Wat had je dan gedacht :D

Fijn dat het bij jou ook werkt :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

De 2 gezaagde / gespoten planken zijn deze week ook binnen gekomen. Daar (waarschijnlijk?) misverstand zijn de gevraagde gaten aan de achterzijde (15-20cm diep) niet rond uitgeboord maar vierkant......

Nu moet ik dus nog vierkante draadeinden regelen ipv ronde. Mijn favo ijzerboer heeft zich al gemeld.

Nu alleen tijd vinden om het te doen, ziet er somber uit :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Blue-Eyes op oktober 10, 2010, 12:33:26
De 2 gezaagde / gespoten planken zijn deze week ook binnen gekomen. Daar (waarschijnlijk?) misverstand zijn de gevraagde gaten aan de achterzijde (15-20cm diep) niet rond uitgeboord maar vierkant......

Nu moet ik dus nog vierkante draadeinden regelen ipv ronde. Mijn favo ijzerboer heeft zich al gemeld.

Nu alleen tijd vinden om het te doen, ziet er somber uit :D

Vanmiddag iets tijd gevonden om even wat te proberen.

2 dingen

- De gaten in het RVS zijn niet goed in lijn (de plaat die erop bevestigd wordt ligt niet vlak)
- Stroomkabel in de buis bleek kapot. Maakte contact . . . . .  ALLES uit...


Dus grote schrik. Gelukkig bleek 1 van de zekeringen kapot. Ik wweet zeker dat ik reserve heb, maar geen idee waar. Ik zal dadelijk maar nieuwe bestellen. De EV zolang op de andere groep aansluiten.
Ben toch pas donderdag weer thuis.

Ik zal een dremel kopen om de gaten in de RVS buis te vergroten, daardoor gaat ie wel weer waterpas liggen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Was dat de zekering in de meterkast of van de Classe's?

blue-eyes

Meterkast. Gelukkig wel ;)

Veel ellende. De hoofd aardlek eruit, al mijn servers down, instellingen router weg (incluis toegang via MAC adres, alles weer instellen).
2 Uur aan het kloten geweest.


Nu maar eens op zoek naar iemand die deze zekeringen te koop heeft.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blue-eyes

Yep....


Best knal . . .  Veel rook, stinkt nog steeds. De (scheerapparaat snoer) is bijna finaal door midden.......





2 Zekeringen besteld, direct maar 2. Heb ik iig een reserve. Direct ook maar de muziekale. Baad het niet, schaad het niet.
De oude in de TV groep, de twee nieuwe in de EV en digitale groep.
Dan blijft er een oude over, dat wordt de reserve.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling