De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blue-eyes

Citaat van: Audiofiel op augustus 15, 2010, 10:43:37
Ik zou het zelf ook interessant vinden om dat eens uit te proberen. Heb je niet eens zin om - samen met Rens - bij mij langs te komen en dan de SSP-800 in analoog stereo te vergelijken met mijn No.38? Kunnen we eindelijk eens antwoord geven op de vraag of de SSP-800 in analoog stereo nu echt even goed presteert als een losse stereo pre. :)

Dat moeten we als de avonden weer kouder en korter worden maar eens afspreken. Lijkt me leuk, gezellig, interessant en leerzaam.
Daarnaast, als dit ooit een reele optie gaat worden, is de ML een van de belangrijkste kandidaten ;).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Citaat van: Audiofiel op augustus 15, 2010, 10:43:37
Ik zou het zelf ook interessant vinden om dat eens uit te proberen. Heb je niet eens zin om - samen met Rens - bij mij langs te komen en dan de SSP-800 in analoog stereo te vergelijken met mijn No.38? Kunnen we eindelijk eens antwoord geven op de vraag of de SSP-800 in analoog stereo nu echt even goed presteert als een losse stereo pre. :)

Evt kan dat ook met mijn ssp800. Als ik die tenminste ooit nog eens terug krijg uit de reparatie van Classe. Eigenlijk is de hele support van Classe wel een aanfluiting in deze. Hij is nu al ruim 12 weken weg. Intussen heb ik een hernia gekregen, ben geopereerd en loop al weer redelijk vrolijk rond, maar een SSP800 repareren kost kennelijk meer tijd dan een rug. Moet je je voorstellen dat je je auto'tje (zelfde prijs als een SSP800 :) ) naar de dealer brengt en die houd hem 3 maanden... Ik heb er vanwege mijn rug ook niet echt druk op gezet hoor, maar dat zou ook niet moeten hoeven.
Ik gebruik zelf het analoge stereo gedeelte van de SSP800 niet eens. Ik heb afgezien van de Oppo ook geen analoge bron dus misschien is de mijne niet de optimale keuze voor een shootout ivm het inspelen van de analoge ingang.

Verbazingwekkend Eisse dat Classe bij jou binnen 5 minuten je in contact bracht met het hoofdkantoor.

JCL

Slecht dat je dan geen vervanger krijgt! Het lijkt me niet meer dan logisch dat ze de jouwe komen ophalen en er een ander (tijdelijk) voor terugzetten. Of komt die van jou ook uit Duitsland? Dan kan ik me voorstellen dat dat nog wat complicaties met zich mee brengt.

riwi

Citaat van: JCL op augustus 15, 2010, 12:04:51
Slecht dat je dan geen vervanger krijgt! Het lijkt me niet meer dan logisch dat ze de jouwe komen ophalen en er een ander (tijdelijk) voor terugzetten. Of komt die van jou ook uit Duitsland? Dan kan ik me voorstellen dat dat nog wat complicaties met zich mee brengt.

Hij is van oorsprong die van LexiconLogan en komt dus uit duitsland. Maar als ik betaal voor de reparatie zou dat toch geen issue moeten zijn? Als dat wel zo is dan is het helemaal schandalig. Ik heb hem vanwege mijn rug niet naar Karlsruhe gebracht, maar naar een dealer dichtbij. En aangegeven dat als het maar een paar honderd euro kost ik de kosten wel betaal ipv aanspraak te willen maken op de garantie. Wordt het duurder dan moet ie alsnog via de duitse importeur gerepareerd worden. Ik vind dat een merk als Classe met een apparaat van 8k€ dat niet netjes heeft geregeld.

blue-eyes

Dat is inderdaad verbazingwekkend.

De dealer in Karlsruhe is zeer welwillend en behulpzaam.
Ik had hem voor 80 euro oid opgestuurd naar Karlsruhe.

Via een ned. dealer blijft raar, ik bedoel dan het gedrag van die dealer. Ik heb zeer slechte ervaringen met Classe in Ned. Mede daarom heb ik voor mezelf en veel vrienden voor vele 10-duizenden euro's spullen gekocht in Karlsruhe.
De meeste dealers doen nog steeds moeilijk ook al geef je aan het de volle pond te willen betalen. Ze nemen het je kwalijk dat je in het buitenland hebt gekocht.
Ik denk dat de dealers zelfs een goed moeten bedenken waarom de mensen dat doen. We leven tegenwoordig in een wereld waarin USA ook maar 2 muisklikken ver weg is. Dealers moeten andere manieren verzinnen om consumenten te trekken. Ik ben best bereid daarvoor te betalen, mits ze mij iets bieden. De ene dealer en de andere dealer verschillen hier erg in.
Kwa prijzen is Dld. niet goedkoper dan Ned. (voor Classé dan).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

NielsLu

Citaat van: Audiofiel op augustus 15, 2010, 10:44:13
Enige dissonant op bovenstaande foto is natuurlijk wel die Oppo. Daar hoort een Classé te staan! ;D

Ik zeg: Oppo overbouwen in een Classé behuizing van bijvoorbeeld een defecte cd-speler ;)
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

blue-eyes

Dat is erg, erg, complex. Kan je goedkoper de Oppo verstoppen achter de TV en nog een Classé CD speler erbij kopen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

skoebiedoe

Citaat van: Audiofiel op augustus 15, 2010, 10:44:13
Supergaaf dat je foto's van de apparatuur in het rack hebt geplaatst. Het ziet er bijzonder  8) 8) uit!



Enige dissonant op bovenstaande foto is natuurlijk wel die Oppo. Daar hoort een Classé te staan! ;D


Was eerlijk gezegd mijn eerste gedacht ook. ;)
Zulke mooie (maar saaie) toestellen in een wel erg netjes en degelijk uitziende rack en dan daar zo een lelijke oppo op???????

blue-eyes

Citaat van: skoebiedoe op augustus 15, 2010, 13:36:31
Was eerlijk gezegd mijn eerste gedacht ook. ;)
Zulke mooie (maar saaie) toestellen in een wel erg netjes en degelijk uitziende rack en dan daar zo een lelijke oppo op???????

Ik heb mijn CDP300 verkocht (ingeruild op een Velodyne DD15). En Classe maakt geen BD spelers. That simple...  ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 15, 2010, 11:06:09
Dat moeten we als de avonden weer kouder en korter worden maar eens afspreken. Lijkt me leuk, gezellig, interessant en leerzaam.
Daarnaast, als dit ooit een reele optie gaat worden, is de ML een van de belangrijkste kandidaten ;).

Okee, dat zit dan vast in het vat. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 15, 2010, 12:59:16
Dat is erg, erg, complex. Kan je goedkoper de Oppo verstoppen achter de TV en nog een Classé CD speler erbij kopen ;)

Dat is precies wat ik in jouw geval zou doen. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: riwi op augustus 15, 2010, 12:02:03
Evt kan dat ook met mijn ssp800. Als ik die tenminste ooit nog eens terug krijg uit de reparatie van Classe.

Ik hou me aanbevolen. Kun je mijn setje ook eens beluisteren. :)

CitaatEigenlijk is de hele support van Classe wel een aanfluiting in deze. Hij is nu al ruim 12 weken weg. Intussen heb ik een hernia gekregen, ben geopereerd en loop al weer redelijk vrolijk rond, maar een SSP800 repareren kost kennelijk meer tijd dan een rug. Moet je je voorstellen dat je je auto'tje (zelfde prijs als een SSP800 :) ) naar de dealer brengt en die houd hem 3 maanden... Ik heb er vanwege mijn rug ook niet echt druk op gezet hoor, maar dat zou ook niet moeten hoeven.
Ik gebruik zelf het analoge stereo gedeelte van de SSP800 niet eens. Ik heb afgezien van de Oppo ook geen analoge bron dus misschien is de mijne niet de optimale keuze voor een shootout ivm het inspelen van de analoge ingang.

Verbazingwekkend Eisse dat Classe bij jou binnen 5 minuten je in contact bracht met het hoofdkantoor.

Erg vervelende gang van zaken. :(

Citaat van: riwi op augustus 15, 2010, 12:08:34
Hij is van oorsprong die van LexiconLogan en komt dus uit duitsland. Maar als ik betaal voor de reparatie zou dat toch geen issue moeten zijn? Als dat wel zo is dan is het helemaal schandalig. Ik heb hem vanwege mijn rug niet naar Karlsruhe gebracht, maar naar een dealer dichtbij. En aangegeven dat als het maar een paar honderd euro kost ik de kosten wel betaal ipv aanspraak te willen maken op de garantie. Wordt het duurder dan moet ie alsnog via de duitse importeur gerepareerd worden. Ik vind dat een merk als Classe met een apparaat van 8k€ dat niet netjes heeft geregeld.

Ik snap niet waarom je daarvoor zou kiezen. Ik zou liever altijd aanspraak op garantie maken terwijl je dat recht hebt dan zelf gaan betalen. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Citaat van: Audiofiel op augustus 15, 2010, 20:33:32
Dat is precies wat ik in jouw geval zou doen. 8)

Ik heb er net een verkocht :D :D

Er moet eerst weer geld komen. Of een erg goede aanbieding van een mooie CDP202, etc.
Of gescheiden stereo en HT spelen. Ach leuk om over na te denken.
Ik geniet nu, dat is ook wel fijn volgens mij.

Eerst maar wat andere zaken in orde maken, HT / stereo is wel even OK nu.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 15, 2010, 20:47:13
Ik geniet nu, dat is ook wel fijn volgens mij.

Dat is het belangrijkste. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

riwi

Citaat van: Audiofiel op augustus 15, 2010, 20:36:04
Ik snap niet waarom je daarvoor zou kiezen. Ik zou liever altijd aanspraak op garantie maken terwijl je dat recht hebt dan zelf gaan betalen. ::)
Omdat de dealer in NL aangaf dat hij niets op garantie kon doen zonder een bon van een nederlandse winkel. En omdat ik op dat moment zo slecht met m'n rug zat dat ik niet in de auto naar Karslruhe zou kunnen rijden. Ik hoopte dat ik met een paar honderd euro een snelle reparatie zou hebben ipv een lang traject via de duitse importeur. Dus het leek mij een keuze tussen A) 1 week SSP kwijt en honderd euro lichter en B) 6 weken SSP kwijt en gratis. Daarom A) gekozen.

blue-eyes

Yep ;)


En nog even een kleine aanwinst: een Expedit kast van de IKEA, 4 vakken. Daarin 4 plastic bakken gedaan. Hierin zit al mijn audio "troep" als kabels die over zijn, handleidingen, onderdelen, etc. etc. Hierdoor kan ik in de woonkeuken 2 lades leeg maken en weer in gebruik teruggeven aan de keuken, boekhouding, etc.
Staat nog niet echt mooi (helaas geen zwart, maar zwart-bruin, even aanzien en anders naar de studeerkamer). Voor 19 euro voor zo'n kast, kan je 'm zelfs bij wijze van spreken nog wel weggooien. De bakken komen altijd wel van pas in de reguliere Expedit kasten van de kinderen.
Er komen nog twee staande planken, danwel verticaal of horizontaal (wel in het zwart gelukkig). Ik mocht deze niet meenemen omdat mijn vriendin dan moest lopen :P . Deze 2 planken zijn bedoeld voor opvulling en voor het bergen van de meest gebruikte CD / DVD / BD's. De rest wordt opgeborgen in kasten, etc.
Deze twee planken komen naast / boven het rack denk ik. Maar eerst moet ik maar weer bij de IKEA komen, rij er niet speciaal voor heen.

Later volgt wel een foto, maar voor de beeldvorming: de kast staat achter de rechter speaker. Ik kan er niet echt bij, maar dat is ook niet de bedoeling ;) . Wel een beetje in een donker hoekje zodat de kast iets zwarter lijkt dan donker bruin-zwart.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: riwi op augustus 15, 2010, 20:55:09
Omdat de dealer in NL aangaf dat hij niets op garantie kon doen zonder een bon van een nederlandse winkel. En omdat ik op dat moment zo slecht met m'n rug zat dat ik niet in de auto naar Karslruhe zou kunnen rijden. Ik hoopte dat ik met een paar honderd euro een snelle reparatie zou hebben ipv een lang traject via de duitse importeur. Dus het leek mij een keuze tussen A) 1 week SSP kwijt en honderd euro lichter en B) 6 weken SSP kwijt en gratis. Daarom A) gekozen.

Als  het een naar verwachting kleine reparatie was geweest had ik dat ook gedaan. Ik snap Riwi wel.

Maar nu, wat ga je nu doen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: riwi op augustus 15, 2010, 20:55:09
Omdat de dealer in NL aangaf dat hij niets op garantie kon doen zonder een bon van een nederlandse winkel. En omdat ik op dat moment zo slecht met m'n rug zat dat ik niet in de auto naar Karslruhe zou kunnen rijden. Ik hoopte dat ik met een paar honderd euro een snelle reparatie zou hebben ipv een lang traject via de duitse importeur. Dus het leek mij een keuze tussen A) 1 week SSP kwijt en honderd euro lichter en B) 6 weken SSP kwijt en gratis. Daarom A) gekozen.

Maar heb je dan de bevestiging gehad dat je inderdaad bij keuze A hem slechts een (dikke) week kwijt zou zijn? Zo niet, dan ligt de keuze toch ietsje genuanceerder dan beschreven. Zo ja, dan hebben ze zich schandalig slecht aan hun afspraken gehouden. ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

riwi

Citaat van: Audiofiel op augustus 15, 2010, 20:36:04
Ik hou me aanbevolen. Kun je mijn setje ook eens beluisteren. :)

Doen we  :)

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 15, 2010, 20:58:07
Als  het een naar verwachting kleine reparatie was geweest had ik dat ook gedaan. Ik snap Riwi wel.

Maar nu, wat ga je nu doen?

Dinsdag weer met de winkel bellen. Ik ben bang dat als ik nu zeg : ik wil hem terug, dat ze er in DLD weer 3 maanden over gaan doen en dan wordt het wel een beetje erg gek allemaal kwa tijdsduur.


blue-eyes

Citaat van: riwi op augustus 15, 2010, 21:02:00
Doen we  :)

Dinsdag weer met de winkel bellen. Ik ben bang dat als ik nu zeg : ik wil hem terug, dat ze er in DLD weer 3 maanden over gaan doen en dan wordt het wel een beetje erg gek allemaal kwa tijdsduur.



Die ervaring heb ik niet met de dealer in Karlsruhe. Altijd snel geholpen met mankementen, etc.

Wat is er mis met de SSP800 ?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: riwi op augustus 15, 2010, 21:02:00
Doen we  :)

Afgesproken.

CitaatDinsdag weer met de winkel bellen. Ik ben bang dat als ik nu zeg : ik wil hem terug, dat ze er in DLD weer 3 maanden over gaan doen en dan wordt het wel een beetje erg gek allemaal kwa tijdsduur.

Ja, dat is een groot dilemma. :-\     Even voor de interesse, wat scheelde er eigenlijk aan?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

riwi

Citaat van: Audiofiel op augustus 15, 2010, 21:00:19
Maar heb je dan de bevestiging gehad dat je inderdaad bij keuze A hem slechts een (dikke) week kwijt zou zijn? Zo niet, dan ligt de keuze toch ietsje genuanceerder dan beschreven. Zo ja, dan hebben ze zich schandalig slecht aan hun afspraken gehouden. ???

Na een week hebben ze gebeld dat ze het niet zelf konden doen en dat ie naar Classe moest. Op zich wel netjes gecommuniceerd dus. Ook werd alles onder 250 dan direct uitgevoerd door Classe zonder navraag. Ik lag op dat moment plat en het kon me niet schelen al zouden ze hem in de fik steken ;)

blue-eyes

Als het apparaat al bij Classe is zou het wel of geen garantie niet meer uit mogen maken. Dat doen alleen sommige dealers om te narren.


Klein weetje: door grote drukte repareert de nl. reparateur van Classe ook erg veel duitse apparatuur (uiteraard niet alleen Classe voor de grapjassen onder ons :P )
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Mankement was ogenschijnlijk alleen de coax ingangen die mechanisch niet goed zaten en stoorden. Ook had ik af en toe last van tikkende relais waarbij het geluid weg viel. Ik dacht dat die klachten misschien gerelateerd waren. Nu hoorde ik 2 weken geleden dat ie klaar was en gerepareerd, maar 2 dagen later bleken ze nieuwe 'problemen' ontdekt te hebben. Wat dat dan was weet ik niet. Wel goed dat ze hem niet half gerepareerd terug hebben gedaan natuurlijk.

blue-eyes

Als iemand nog een TSU9600 te koop heeft, of weet, houd ik me aanbevolen.
Ik kan er maar 1 vinden, die kost 850 euro in Dld. Dat is teveel.

Ik ga dadelijk een Ebay bezoeken.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey