De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peerless Monster

#4525
Citaat van: Teejoo op juli 29, 2010, 10:15:35
Ik herken je verhaal qua podium eigenlijk helemaal niet, daarom vroeg ik ook of je met de stereo versterker naar BE gaat. Of nog beter de SSP-800 naar jou. Alles is in feite anders dan bij jou thuis, dus kun je eigenlijk geen vergelijk maken. De akoestische afbeelding zoals ik hem graag noem wordt in mijn ervaring bepaald door de optelsom van de componenten, en niet in de laatste plaats door de akoestiek.

Het gaat juist om de setting van Eisse die een mindere podium werking heeft. Maar maakt het natuurlijk wel leuk voor mij, in de zin, dat ik dan precies weet wat de pre doet... Dan is het inderdaad een goeie testcase om te zeggen dat het niet aan de PRE ligt.
Maar uiteindelijk is het een combinatie van heel veel factoren, (de kabel match, de Sony TV in het midden, de JBL's zijn geen losse speaker van "nature", akoustiek van de kamer, etcetera), waardoor uiteindelijk niet de volle potentie gehaald kan worden uit een set. En bij Eisse valt het me meteen op.
En dat kan veel anders, want dat heb ik zo vaak gehoord met Classé versterking... SSP's, ik weet het niet hoor in stereo. 

Als je bij mij luistert dan heeft alles een plekje. Bij Eisse kan je met moeite aanwijzen waar de zanger staat, laat staan dat het duidelijk omkadert is door zwarting of lucht. In vergelijking dan he!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kjelt

Kan dat niet aan de Meet en Greet en het zoeken naar de sweet spot liggen? Als ik bij mij alleen luister ga ik midden op de bank op het puntje zitten en na wat wiebelen heb ik de perfecte plek en bijbehorende sound.
Als ik op de bank op mijn normale plek zit omdat er nog iemand zit dan zit ik er gewoon naast en is het zoeken, ik heb dan een totaal andere beleving.
Maar goed we zullen het wel horen. Overigens ben ik technisch niet echt onder de indruk van de oudere Classe voorversterkers, als ik alleen de voeding al bekijk dan ril ik al  ;)
De huidige voorversterkers zijn een ander verhaal.

blue-eyes

Het is ook wel lastig puzzelen voor de heren.
Ik heb aangegeven dat ik klaar ben, dwz, geen uitgaves meer ga doen behalve BD's kopen (op de ene LS kabel na).
Dit is nu gewoon mijn set waarvan ik ga genieten.

Na vele tienduizenden euro's in de afgelopen jaren te hebben geïnvesteerd (tel voor de grap al je uitgaven en inkomsten eens op van je hobby, al die jaren, je zal schrikken :D :D) vind ik het even genoeg. Later wel weer, maar ik ben nu bij en compleet.

Stel, stel, dat het de PRE is op stereo gebied. Dat zou een stereopre met doorlus functionaliteit betekenen en eveneens een dito CD speler. De Oppo die ik heb is domweg minder dan de Classe die ik had.
Die twee samen zijn weer een beste investering, no way ;) .

Maar stel, stel, dat het idd een kabel issue zou zijn, is dat te overwegen. Dat hoeft niet veel geld te kosten, ik heb immers ook een inruil/verkoop.

Stel, stel dat het de speaker is (geloof het niet echt, met de mark levinson / tag combi / mit magnum flamde die!) is het ook een no go. De speaker blijft, komt niets anders, tenzij de boot van sinterklaas vol met geld hier aanmeerd (K2S9800 van JBL :D ).
Ander merk, wie weet, maar no way.


Samengevat: veel genieten, geen investering, mischien bekabeling. Ik hecht wel waarde aan Rens (en martin) zijn mening. Dank nog daarvoor ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Samenvatting van de samenvatting: ik ga genieten :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

djaxx

Citaat van: Blue-Eyes op juli 29, 2010, 11:12:01
Samenvatting van de samenvatting: ik ga genieten :P

En gelijk heb je, het is iets waar we hier allemaal moeten voor opletten, niet vergeten van ook gewoon te genieten van je set ipv almaar met de upgrades bezig te zijn. Ook ik probeer te genieten al is mijn set een lachertje tov de meeste mensen hier.

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op juli 29, 2010, 11:08:05
Samengevat: veel genieten, geen investering, mischien bekabeling. Ik hecht wel waarde aan Rens (en martin) zijn mening. Dank nog daarvoor ;)

En precies zoals we dat gisteren/vanmorgen ervaarden.
Ik vind overigens de Oppo in stereo erg goed overkomen.
In blueray al helemaal natuurlijk, maar CD ligt ook zeker lekker.
Moet je dan een dure high-end speler hebben? Marges noem ik het.
Lekker genieten van de set, want hoe je het ook went of keert, als je luistert, vind je daar een pracht set en als Eisse het leuk vind gaan we de boel zo uitkristalliseren, dat met weinig geld/middelen een top set staat. Maar dat kost wat tijd...


Een hele fijne vakantie gewenst kerel.
Het was gisteravond een topavond!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Citaat van: djaxx op juli 29, 2010, 11:14:42
En gelijk heb je, het is iets waar we hier allemaal moeten voor opletten, niet vergeten van ook gewoon te genieten van je set ipv almaar met de upgrades bezig te zijn. Ook ik probeer te genieten al is mijn set een lachertje tov de meeste mensen hier.

Nooit je set onderuit halen als je geniet  ;)

p.s. Als je geniet is je set ALTIJD goed!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Thx, van de vakantie ga ik wel genieten. Dat doe ik nu ook. Best heerlijk zonder opdracht, vrije dagen zonder dat het me een dag kost. Leve de baas, leve de detachering :D :D


Vanmiddag de HDD systeem in de auto ombouwen, hij zit nu tegen het metaal aan. Hierdoor, op warme dagen, wordt de behuizing te heet waardoor het systeem begint te storen. Boven de 23 graden buiten: systeem begint te haperen. Ik ga dadelijk een frame maken op de speler ergens anders te monteren. Boven op de DVD speler van het NAV systeem oid. We zien we.


p.s. Rens/Martin: Avatar wil nog steeds niet opstarten, zelfde probleem als gisteren.... Maar net wel even een stukje gekeken om even de sub te voelen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op juli 29, 2010, 11:19:04
Nooit je set onderuit halen als je geniet  ;)

p.s. Als je geniet is je set ALTIJD goed!

Dat is oh zo waar! Djaxx je hebt een topset als je kan genieten!

Overigens Eisse, ik krijg net mail van mijn vrouw.
Let niet op de troetelnaampjes ;D. Die zal je waarschijnlijk ook hebben. Ook als nuchtere Groninger ;).
Na je vakantie is er een uitnodiging om bij ons langs te komen. Dan kan je het zelf ervaren.

mail van mijn vrouw:
CitaatKan het nog duidelijker met meer details? Zonder té helder te worden maar wel diep te klinken zonder dof te worden?
Kan de bas (bvvrrooeem) mooi zijn zonder hinderlijk te bonzen in mijn borstkas maar mij wel kippevel geven?
Hoor ik nu nóg meer instrumenten op de cd van Calexico?


Ja!


De nieuwe Classe is met recht een ugrade poepie!!!


Kusje.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op juli 29, 2010, 11:15:20
En precies zoals we dat gisteren/vanmorgen ervaarden.
Ik vind overigens de Oppo in stereo erg goed overkomen.
In blueray al helemaal natuurlijk, maar CD ligt ook zeker lekker.
Moet je dan een dure high-end speler hebben? Marges noem ik het.
Lekker genieten van de set, want hoe je het ook went of keert, als je luistert, vind je daar een pracht set en als Eisse het leuk vind gaan we de boel zo uitkristalliseren, dat met weinig geld/middelen een top set staat. Maar dat kost wat tijd...


Een hele fijne vakantie gewenst kerel.
Het was gisteravond een topavond!
Om hypothetisch door te gaan: de Oppo is nu via HDMI aangesloten. De analoge uitgangen van de basisspeler zijn niet denderend. Derhalve als bijv. een ML 380/38(s) er komt hoort er ook eeen evenredige cd speler te komen. En dat is de Oppo niet (de basisversie dan, er gaan verhalen over een extreem goede Oppo, met XLR, etc.).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#4536
Citaat van: Peerless Monster op juli 29, 2010, 11:22:18
Kan het nog duidelijker met meer details? Zonder té helder te worden maar wel diep te klinken zonder dof te worden?
Kan de bas (bvvrrooeem) mooi zijn zonder hinderlijk te bonzen in mijn borstkas maar mij wel kippevel geven?
Hoor ik nu nóg meer instrumenten op de cd van Calexico?

Ja!

De nieuwe Classe is met recht een ugrade poepie!!!

Kusje.

Ik bezit de gave om zelfs op afstand vrouwen gelukkig te maken Rens. Weet je zeker dat je mij op bezoek wilt hebben? De afstand is dan enorm klein. Kan je voorstellen hoe gaat het dan wordt :D :D :D




@serieus: volgens heb je de juiste vrouw getrouwd Rens, letterlijk en figuurlijk je soulmate ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: Peerless Monster op juli 29, 2010, 10:35:47
Het gaat juist om de setting van Eisse die een mindere podium werking heeft. Maar maakt het natuurlijk wel leuk voor mij, in de zin, dat ik dan precies weet wat de pre doet... Dan is het inderdaad een goeie testcase om te zeggen dat het niet aan de PRE ligt.
Maar uiteindelijk is het een combinatie van heel veel factoren, (de kabel match, de Sony TV in het midden, de JBL's zijn geen losse speaker van "nature", akoustiek van de kamer, etcetera), waardoor uiteindelijk niet de volle potentie gehaald kan worden uit een set. En bij Eisse valt het me meteen op.
En dat kan veel anders, want dat heb ik zo vaak gehoord met Classé versterking... SSP's, ik weet het niet hoor in stereo. 

Als je bij mij luistert dan heeft alles een plekje. Bij Eisse kan je met moeite aanwijzen waar de zanger staat, laat staan dat het duidelijk omkadert is door zwarting of lucht. In vergelijking dan he!
Je geeft eigenlijk dezelfde argumenten als mij, dus dat bevestigd mijn beeld. Een beeld dat BE hieronder ook nog eens bevestigd en ook een bewuste keuze is. BE is niet iemand die 100% uit z'n set wil halen door uren te tweaken en te schuiven met speakers en instellingen. Hij wil gewoon een mooi uitziende set, die goed geluid geeft en gewoon genieten.
Dat geeft echter ook aan dat je de apparatuur dus ook niet goed kunt beoordelen. Er zal vast verschil zitten tussen een SSP-800 en een stereo voorversterker, maar ik denk dat het verschil lang niet zo groot zal zijn als dat je indruk nu is. Zeker niet als je hem op pass trough zet, want dan heb je echt een goed vergelijk met een stereo versterker. Dus wie weet komt er bij jou ook nog eens een SSP-800 te staan  :D Want ik ervaar dus net als jou dat je haarscherp kunt aanwijzen waar iets zit in de ruimte.

Teejoo

#4538
Citaat van: Peerless Monster op juli 29, 2010, 11:22:18

Overigens Eisse, ik krijg net mail van mijn vrouw.
Let niet op de troetelnaampjes ;D. Die zal je waarschijnlijk ook hebben. Ook als nuchtere Groninger ;).
Na je vakantie is er een uitnodiging om bij ons langs te komen. Dan kan je het zelf ervaren.

mail van mijn vrouw:
CitaatKan het nog duidelijker met meer details? Zonder té helder te worden maar wel diep te klinken zonder dof te worden?
Kan de bas (bvvrrooeem) mooi zijn zonder hinderlijk te bonzen in mijn borstkas maar mij wel kippevel geven?
Hoor ik nu nóg meer instrumenten op de cd van Calexico?

Ja!

De nieuwe Classe is met recht een ugrade poepie!!!

Kusje.

Erg leuk!

blue-eyes

@Teejoo: de PRE staat altijd op passthrough. Tenminste, met de Classe cd speler (XLR aangesloten). De Oppo wordt HDMI uitgestuurd, dus geen passthrough meer.


Zomaar een gedachte. Zou het ook met de lage volumes te maken kunnen hebben waarop we gisteren hebben de geluisterd?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op juli 29, 2010, 12:11:53
@Teejoo: de PRE staat altijd op passthrough. Tenminste, met de Classe cd speler (XLR aangesloten). De Oppo wordt HDMI uitgestuurd, dus geen passthrough meer.


Zomaar een gedachte. Zou het ook met de lage volumes te maken kunnen hebben waarop we gisteren hebben de geluisterd?
Ik weet niet wat het volume was, maar ik denk dat jullie wel op een normaal volume geluisterd hebben..toch. Want anders was er vast ook niet geschoven met speakers etc. Dus daar zal het niet in zitten. Het is in elk geval voor jou fijn om te weten mocht het ooit gaan kriebelen dat je de hardware in huis hebt die je door verder te tweaken (instellingen, plaatsing en akoestiek) nog veel meer in huis heeft. Want dat was denk ik de belangrijkste conclusie van de heren. Of om in Rens taal te spreken: Een mooie vrouw met de looks and brains!

Teejoo

#4541
Citaat van: Blue-Eyes op juli 29, 2010, 10:21:43
Ik zei gisteravond al dat Teejoo ging reageren, dat dit een mooie discussie gaat worden ;)


De SSP gaat dan uiteraard als wederdienst ook richting Rens!

Citaat van: Peerless Monster op juli 29, 2010, 10:31:47
Dus alleen met stereo.
Want met film heb je een flinke diepte. (zowel in beeld als in geluid overigens ;) ).
Het beeldscherm zal ook nadelig beinvloeden, maar juist die kan je niet verplaatsen.
Ben je bij Eisse al geweest Teejoo? Dan kan je het zelf ervaren.
Er is iets dat het perfectionisme in de weg staat, maar om daar je vinger zo even 1,2,3 op te leggen is best moeilijk. Ik heb deze ervaring met andere SSP's van Classe (de 25, 30).

Oh jee ik zie hier komende weken weer een shoot-out van komen ;).
Jammer dat we niet dicht bij elkaar wonen Teejoo, want ik ben heel benieuwd naar jouw set.

Ik wil zeker met de Plinius naar Eisse gaan.
het voorversterker deel kan je loskoppelen van het eindversterker deel.
Alleen is dan wel alles RCA aangesloten... Alleen de nieuwere typen van de Plinius 9200 zijn uitgerust met XLR ingangen...


Zie ik nu pas dat er geroddeld is over mij  ;). Nee ik ben nooit bij Eisse geweest, dus ik kan er niet over meepraten. Ik heb wel eigenlijk overal gelezen dat een SSP-800 heel anders klinkt dan de andere processor van Classé. Zelf heb ik ze nooit gehoord. Ik vind de SSP-80 net wel erg op de Tag AV32R DP lijken. Mijn vorige MC12 was echt heel anders, en daar miste ik echt wat met stereo. Bij de Classé is dat weer helemaal terug.

p.s. Jij woonde voorheen althans wel een stuk dichter bij hoor! Maar je bent altijd welkom.

Peerless Monster

Citaat van: Teejoo op juli 29, 2010, 12:30:35
Zie ik nu pas dat er geroddeld is over mij  ;). Nee ik ben nooit bij Eisse geweest, dus ik kan er niet over meepraten. Ik heb wel eigenlijk overal gelezen dat een SSP-800 heel anders klinkt dan de andere processor van Classé. Zelf heb ik ze nooit gehoord. Ik vind de SSP-80 net wel erg op de Tag AV32R DP lijken. Mijn vorige MC12 was echt heel anders, en daar miste ik echt wat met stereo. Bij de Classé is dat weer helemaal terug.

p.s. Jij woonde voorheen althans wel een stuk dichter bij hoor! Maar je bent altijd welkom.

Ik ga zo nog reageren op je andere pennevruchten ;D.
Maar dat klopt zeg. Dat is waar ook dat je die Benno kasten nog helemaal vanuit Maastricht naar Tilburg bent gereden. Ik verklaarde je toen al voor "gek", maar ongelofelijk die drive die je hebt. Fantastisch vind ik dat ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#4543
Citaat van: Blue-Eyes op juli 29, 2010, 11:26:07
Ik bezit de gave om zelfs op afstand vrouwen gelukkig te maken Rens. Weet je zeker dat je mij op bezoek wilt hebben? De afstand is dan enorm klein. Kan je voorstellen hoe gaat het dan wordt :D :D :D




@serieus: volgens heb je de juiste vrouw getrouwd Rens, letterlijk en figuurlijk je soulmate ;)

And that she is!
Ik trouw niet voor niks ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Teejoo

#4544
Citaat van: Peerless Monster op juli 29, 2010, 12:33:03
Ik ga zo nog reageren op je andere pennevruchten ;D.
Maar dat klopt zeg. Dat is waar ook dat je die Benno kasten nog helemaal vanuit Maastricht naar Tilburg bent gereden. Ik verklaarde je toen al voor "gek", maar ongelofelijk die drive die je hebt. Fantastisch vind ik dat ;).
Het zit hem er meer in dat ik een perfectionist ben als ik ergens voor ga. Zekers als het me zo boeit als het hele AV gebeuren. En dan is de kleur van de kastjes eerder een groot detail, want het gaat nog veel verder. En dan krijg je uiteindelijk zoiets als de Teejooscoop. :D. Die overigens nog steeds ietsje meer voor HT dan voor stereo geoptimaliseerd is, en dan heb ik het vooral qua plaatsing en akoestiek.
Desondanks klinkt het ook in stereo erg goed. Wat bij mij enorm speelt is dat ik erg veel belang hecht, en ook gevoelig ben voor de akoestische afbeelding. Dat is enerzijds vervelend omdat dit veel werk is dit perfect te krijgen, vaak kostbaar is,  maar juist omdat ik het goed hoor goed te tunen is door mij. Daarom lig ik ook zo te miepen over de Apple TV.

Peerless Monster

Citaat van: Teejoo op juli 29, 2010, 11:46:44
Je geeft eigenlijk dezelfde argumenten als mij, dus dat bevestigd mijn beeld. Een beeld dat BE hieronder ook nog eens bevestigd en ook een bewuste keuze is. BE is niet iemand die 100% uit z'n set wil halen door uren te tweaken en te schuiven met speakers en instellingen. Hij wil gewoon een mooi uitziende set, die goed geluid geeft en gewoon genieten.
Dat geeft echter ook aan dat je de apparatuur dus ook niet goed kunt beoordelen. Er zal vast verschil zitten tussen een SSP-800 en een stereo voorversterker, maar ik denk dat het verschil lang niet zo groot zal zijn als dat je indruk nu is. Zeker niet als je hem op pass trough zet, want dan heb je echt een goed vergelijk met een stereo versterker. Dus wie weet komt er bij jou ook nog eens een SSP-800 te staan  :D Want ik ervaar dus net als jou dat je haarscherp kunt aanwijzen waar iets zit in de ruimte.

Tuurlijk geef ik dezelfde argumenten Teejoo, want het is een combinatie van dat alles. Maar mijn verdenking (en dat is een gedachte die speelt, aangezien de andere SSP's die ik heb gehoord van Classe en het blijft niet bij die voorbeelden die ik heb genoemd), dat het voorversterkingsdeel achterblijft. Jij geeft aan dat het laatste niet zo is, maar ten eerste zijn onze referentiekaders zijn anders.
Ten tweede: het is gewoon moeilijk om onderdelen in een complete keten te onderscheiden, maar met de kennis en ervaring die ik heb, stel ik me zo voor dat het waar is wat ik zeg (ik hoef geen gelijk te krijgen hoor bij jou Teejoo ;), maar wel bij mezelf). Stel dat de Classé SSP-800 is zoals jij zegt, waarom horen we dat dan niet terug in de set van Blue. Dat betekent dat er iets wezenlijks veranderd moet worden om toch de 800 zijn (of haar ;D) volle potentie te laten horen. Zou vreemd zijn.

Eisse wil ook dat het er mooi uitziet en wat betreft lijkt hij heel erg op mij. Maar ik ga daarin anders verder, door ook eisen te stellen aan de technische kant van het luisteren en bovenal de muzikaliteit en emotie die het teweeg kan brengen. Dus tweaken en kleine zaken veranderen (hoewel de upgrade naar de CDP-300 niet echt klein te noemen is...) En we praten natuurlijk over geen significante verschillen tussen componenten, maar alles bij elkaar optellend kom je wel tot een conclusie.

Ik hoop dat de Classe ooit bij mij komt te staan, want ik was wel goed onder de indruk van het surround gedeelte. Niet geoptimaliseerd en niet op een heel groot volume. Maar de ervaring... Hmmm heerlijk.
Maar het stereovoorversterker deel moet zich nog wel bewijzen bij mij hoor ;). Dus ik hoop Eisse snel te zien bij mij thuis met PREPRO onder zijn arm ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#4546
Citaat van: Teejoo op juli 29, 2010, 12:20:34
Of om in Rens taal te spreken: Een mooie vrouw met de looks and brains!

Mijn eigen taal ;D ;D ;D

Als de SSP-800 een vrouw was geweest, dan had ik het wel moeilijk gehad met kiezen Teejoo ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Citaat van: Teejoo op juli 29, 2010, 12:44:19
Het zit hem er meer in dat ik een perfectionist ben als ik ergens voor ga. Zekers als het me zo boeit als het hele AV gebeuren. En dan is de kleur van de kastjes eerder een groot detail, want het gaat nog veel verder. En dan krijg je uiteindelijk zoiets als de Teejooscoop. :D. Die overigens nog steeds ietsje meer voor HT dan voor stereo geoptimaliseerd is, en dan heb ik het vooral qua plaatsing en akoestiek.
Desondanks klinkt het ook in stereo erg goed. Wat bij mij enorm speelt is dat ik erg veel belang hecht, en ook gevoelig ben voor de akoestische afbeelding. Dat is enerzijds vervelend omdat dit veel werk is dit perfect te krijgen, vaak kostbaar is,  maar juist omdat ik het goed hoor goed te tunen is door mij. Daarom lig ik ook zo te miepen over de Apple TV.

Ik had het gelezen inderdaad wat betreft de Apple TV.
Irritant ik weet het ;D Heel herkenbaar.
Maar goed je moet ook genieten van je set en dat is het zeker vermoed ik.

Ik kom zeker naar Maastricht, want zoals ik je ken en de roddels die ik over je hoor (;D) moeten wij elkaar na jaren maar eens opnieuw ontmoeten ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op juli 29, 2010, 11:24:10
Om hypothetisch door te gaan: de Oppo is nu via HDMI aangesloten. De analoge uitgangen van de basisspeler zijn niet denderend. Derhalve als bijv. een ML 380/38(s) er komt hoort er ook eeen evenredige cd speler te komen. En dat is de Oppo niet (de basisversie dan, er gaan verhalen over een extreem goede Oppo, met XLR, etc.).

Die super Oppo is bij wenw te 'krijgen' voor 2900 inc nog wat tweaks. Dan is het ipv een budget spelertje ineens niet meer zo goedkoop.
Kwa performance schijnt ie dan weer zeer de moeite waard te worden in de "Signature Edition"/SE met XLR uitvoering :)
http://www.upgradecompany.com/shop/viewitem.php?groupid=0&productid=0

Peerless Monster

Citaat van: riwi op juli 29, 2010, 13:03:57
Die super Oppo is bij wenw te 'krijgen' voor 2900 inc nog wat tweaks. Dan is het ipv een budget spelertje ineens niet meer zo goedkoop.
Kwa performance schijnt ie dan weer zeer de moeite waard te worden in de "Signature Edition"/SE met XLR uitvoering :)
http://www.upgradecompany.com/shop/viewitem.php?groupid=0&productid=0


Die van Eisse is nog maar een instappertje.
Maar ik denk dat daar best wel wat potentie in zit.
Frank2 zal het zeker niet bij het verkeerde eind hebben, als hij aangeeft dat zijn BOW minder is dan de Oppo. Alleen vind ik het wel moeilijker te bepalen qua muzikaliteit, omdat het heel persoonlijk is en ik de signature versie (nog) niet heb gehoord....
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler