De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

WickedGame

Citaat van: EdoE op juni 17, 2009, 16:23:50
Naim heeft een tijd een kabelschudmachine in de fabriek gehad. Ze waren erachter gekomen dat hun kabels wat beter klonken als ze een keer of wat "gehusseld" waren.

:blink:

R

Omschrijf de sound eens? feli met je aanwinst.

blue-eyes

De kabel heeft nu zo'n 5 uur gespeeld. Wat moet ik nu omschrijven? De kabel is echt hagelnieuw.....

Ik weet wel waar ik naar toe ga (alhoewel minder uitgesproken dan met de Magnum).

- 3D
- Ruimtelijk
- detail

En nu op jacht naar een Magnum ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Staaled

Citaat van: EdoE op juni 17, 2009, 16:23:50
Naim heeft een tijd een kabelschudmachine in de fabriek gehad. Ze waren erachter gekomen dat hun kabels wat beter klonken als ze een keer of wat "gehusseld" waren.
Van horen zeggen opmerking op de Naim dealerdag:

"gaat dat niet klonteren onderin?" (kabels hangen vertikaal) ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

-madison-

Citaat van: Hipster op juni 17, 2009, 22:22:03
Van horen zeggen opmerking op de Naim dealerdag:

"gaat dat niet klonteren onderin?" (kabels hangen vertikaal) ;D


;D
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

denoontje

Een cd bij de kabels? , of is dit om de grote van de kassies aan te geven?

WickedGame

Citaat van: denoontje op juni 18, 2009, 09:04:29
Een cd bij de kabels? , of is dit om de grote van de kassies aan te geven?

Bij MIT zitten geen cd's bij de kabels. Denk eerder om aan te geven hoe groot die kastjes inderdaad zijn. Nou kan je zeggen ze zijn best GROOT :) Heb geluk dat ze net onder mijn meubel kunnen liggen.

museumdistrict

Ah...zie dat jij ML 331's heb staan. Super mooi. Ben al een tijdje op zoek naar een ML voor - eind combi.
Hoe bevallen ze? Volstaat de (1) of zou je - als je ze opnieuw zou kopen - voor een hoger type gaan???

blue-eyes

#3408
De 331 meet 100 watt, 100 watt ML is wel wat meer dan reguliere 100 watt van een Denon of Marantz, met respect uiteraard. De 331 is ruim voldoende voor verreweg de meest speakers.

Anderzijds, je hebt nooit genoeg watt's ter beschikking.

Prijstechnisch zou ik weer voor een 331 gaan, als wens een 434 oid.

Als ik voor een ML zou gaan......   Ik heb nu een Classe set, ik hoef geen ML meer zolang ik mijn huidige set heb. Met een ML maak je zeker geen slechte keus ;)



Citaat van: Jack van Dijk op juni 18, 2009, 11:51:06
Volgens mij zijn de ML's al een heel tijdje weg.

Juist, al enige jaren.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: denoontje op juni 18, 2009, 09:04:29
Een cd bij de kabels? , of is dit om de grote van de kassies aan te geven?

Wellicht, geen idee. Is een standaard fabrieksfoto.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Maandag 29 juni komt de electricien de 3 kabels afmonteren in de meterkast.

Hij neemt mee:
- een extra automatenkast
- een extra ALS
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

museumdistrict

#3411
Citaat van: Blue-Eyes op juni 18, 2009, 20:48:31
De 331 meet 100 watt, 100 watt ML is wel wat meer dan reguliere 100 watt van een Denon of Marantz, met respect uiteraard. De 331 is ruim voldoende voor verreweg de meest speakers.

Anderzijds, je hebt nooit genoeg watt's ter beschikking.

Prijstechnisch zou ik weer voor een 331 gaan, als wens een 434 oid.

Als ik voor een ML zou gaan......   Ik heb nu een Classe set, ik hoef geen ML meer zolang ik mijn huidige set heb. Met een ML maak je zeker geen slechte keus ;)


Heb je de jouwe destijds nieuw gekocht of 2e hands?? Zou je dat aandurven? Al is het aanbod op de 2e handsmarkt redelijk beperkt. Wat zijn een beetje de verschillen tussen Classé en ML? En Krell evt? Weinig van Krell gehoord maar volgens mij vrij vergelijkbaar, zoiezo qua positionering en marktsegment.

gr

blue-eyes

2ehands voor ongeveer 2500 - 2750 euro per stuk.

2ehands prijzen zijn iets gezakt, niet veel. Wellicht ligt de bodemprijs op 2000 - 2250?
Wat bedoel je met aandurfen? Ik ben een groot voorstander van de 2ehandse markt. HighEnd apparatuur voor mid end prijzen ;)
Mensen met high-end apparatuur zijn veelal liefhebbers, dus zuinig op hun apparatuur.

Classe is wat sneller, minder stroperig. Wat minder warm dan de ML. De modellen die ik heb gehad, en met mijn waarnemings vermogen.



Audiofiel kan dit beter en treffender uitleggen. Hij heeft uitgebreidde expertise van beide merken.

Krell ken ik niet goed. Het weinige wat ik gehoord heb: mij viel de droge bass op, de slam onderin.


Classe, Krell, ML zitten met een aantal modellen in hetzelfde segment, dat klopt. Er zijn nog wel meer merken die daar bij horen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

museumdistrict

thx voor je - overigens duidelijke - poging om het verschil in sound uit te leggen. moet je toch zelf eens goed gaan beluisteren.

met aandurven bedoelde ik eigenlijk dat - ondanks het feit dat audiofielen netjes zijn op hun spullen - ik me afvraag of er niet ook best een hoop rare snuiters rondlopen die kasten openmaken, zelf gaan zitten solderen etc.

maar ja, da's natuurlijk een kwestie van de man goed aankijken...

Davey

Citaat van: museumdistrict op juni 19, 2009, 09:38:13
thx voor je - overigens duidelijke - poging om het verschil in sound uit te leggen. moet je toch zelf eens goed gaan beluisteren.

met aandurven bedoelde ik eigenlijk dat - ondanks het feit dat audiofielen netjes zijn op hun spullen - ik me afvraag of er niet ook best een hoop rare snuiters rondlopen die kasten openmaken, zelf gaan zitten solderen etc.

maar ja, da's natuurlijk een kwestie van de man goed aankijken...

Hahaha, die zitten ook hier op het forum  ;D

blue-eyes

Citaat van: museumdistrict op juni 19, 2009, 09:38:13
met aandurven bedoelde ik eigenlijk dat - ondanks het feit dat audiofielen netjes zijn op hun spullen - ik me afvraag of er niet ook best een hoop rare snuiters rondlopen die kasten openmaken, zelf gaan zitten solderen etc.

maar ja, da's natuurlijk een kwestie van de man goed aankijken...

Zeker. Je moet niet blind vertrouwen daarin hebben. Goed onderzoek, kijken naar de markt, kijken naar historie van de betreffende persoon, etc. Telefonisch contact zegt voor mij altijd erg veel.

Ik zelf gelukkig nog nooit een negatieve ervaring gehad. Of ik moet het zo diep hebben weggestopt dat ik het niet meer weet ;D

Citaat van: museumdistrict op juni 19, 2009, 09:38:13
thx voor je - overigens duidelijke - poging om het verschil in sound uit te leggen. moet je toch zelf eens goed gaan beluisteren.

Ik snap je niet 100%, wat bedoel je met je laatste opmerking? Wellicht dat jij een andere ervaring hebt tussen Classe en ML?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

museumdistrict

Citaat van: Blue-Eyes op juni 19, 2009, 10:04:59
Ik snap je niet 100%, wat bedoel je met je laatste opmerking? Wellicht dat jij een andere ervaring hebt tussen Classe en ML?


typefoutje...bedoelde "ik moet ze toch zelf eens goed gaan beluisteren..."

blue-eyes

ok, en helemaal juist!

Bereid je voor op een next level (even niet wetend wat je nu hebt), een ML levert power, controle. Speels gemak ;)


overigens zijn hier diverse mensen met ML ervaringen, ook op PRE's, CD spelers.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op juni 19, 2009, 09:30:33
Classe is wat sneller, minder stroperig. Wat minder warm dan de ML. De modellen die ik heb gehad, en met mijn waarnemings vermogen.

Audiofiel kan dit beter en treffender uitleggen. Hij heeft uitgebreidde expertise van beide merken.

Laat ik dan maar een gooi doen. ;D

Over het algemeen klinkt Mark Levinson erg strak en clean, een beetje richting analytisch. Classé (van de afgelopen 10 jaren) klinkt wat neutraler, maar met een heel luchtig midden en hoog (buisachtig). Krell is absolute meester op het gebied van afgronddiep laag en ligt qua middengebied in de buurt van Levinson, in het hoog zelfs nog wat meer analytisch.

Ik heb zelf met de Levinson 23 gedraaid (en ook de 331 die Eisse zelf heeft gehad) en mijn smaak is het niet. Ik wil liever wat meer verfijning in het middengebied, waar stemmen zitten en kies dus voor Classé. Wel met een Levinson voorversterker trouwens, want het huwelijk tussen Levinson en Classé is erg harmonieus te noemen. 8)

Er zijn meer merken in dit segment, zoals Plinius, Electrocompaniet, Pass Labs, Theta, etc. etc. Stuk voor stuk behorend tot de top.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: museumdistrict op juni 19, 2009, 09:38:13
met aandurven bedoelde ik eigenlijk dat - ondanks het feit dat audiofielen netjes zijn op hun spullen - ik me afvraag of er niet ook best een hoop rare snuiters rondlopen die kasten openmaken, zelf gaan zitten solderen etc.

Ik ben zelf dan kennelijk ook een rare snuiter. Er komt bij mij geen apparaat in huis zonder dat hij vakkundig wordt opengeschroefd om zijn ingewanden eens bloot te geven. Nu moet ik wel zeggen dat ik dan alleen maar foto's maak en dat ik de soldeerbout lekker uit laat. Er wordt dus niet 'gerommeld'. ;)

Citaatmaar ja, da's natuurlijk een kwestie van de man goed aankijken...

De beste oplichters zullen dan juist niet door de mand vallen zegt men wel eens.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

#3420
Citaat van: Audiofiel op juni 19, 2009, 11:28:32
Laat ik dan maar een gooi doen. ;D

Over het algemeen klinkt Mark Levinson erg strak en clean, een beetje richting analytisch. Classé (van de afgelopen 10 jaren) klinkt wat neutraler, maar met een heel luchtig midden en hoog (buisachtig). Krell is absolute meester op het gebied van afgronddiep laag en ligt qua middengebied in de buurt van Levinson, in het hoog zelfs nog wat meer analytisch.

Ik heb zelf met de Levinson 23 gedraaid (en ook de 331 die Eisse zelf heeft gehad) en mijn smaak is het niet. Ik wil liever wat meer verfijning in het middengebied, waar stemmen zitten en kies dus voor Classé. Wel met een Levinson voorversterker trouwens, want het huwelijk tussen Levinson en Classé is erg harmonieus te noemen. 8)

Er zijn meer merken in dit segment, zoals Plinius, Electrocompaniet, Pass Labs, Theta, etc. etc. Stuk voor stuk behorend tot de top.

zo verfijnd en uitgebreid kan ik het niet verwoorden ;)

Ik ervaarde toch een zekere warmte met de ML die ik met de TAG EV zeker niet had, en iets meer had verwacht van de Classe.
Het grappige is dat ik in de afgelopen twee weken twee medeforummers op bezoek heb gehad die ervan overtuigt waren dat Classe een warme sound heeft. Deze mensen hebben nu een andere mening.
Gevaarlijk, mischien is Classe dat wel. Maar NIET in mijn set. De JBL Ti-K speakers hebben daar zeker een rol in. Weet niet of dat veel of weinig is.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Dat Classé warm klinkt is een onuitroeibaar broodje aap. De sound is juist zeer neutraal te noemen. Het verhaal blijft echter de ronde doen, vooral onder mensen die deze apparatuur zelf niet in bezit hebben.

Bedenk ook altijd goed, dat het klankkarakter kan veranderen in een 'mixed setup'. Als bijvoorbeeld de voor- en eindversterker minder goed met elkaar 'matchen', zal er een andere klank ontstaan dan bij een goede match. Zo wordt in sommige gevallen de klank donkerder of verlies je details door verschillende merken te combineren. Heel bekend is de mismatch van Krell voorversterkers met vrijwel alle andere merken eindversterkers. Een Krell voorversterker gebruik dan je dan ook liefst met een Krell eindversterker. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

museumdistrict

Citaat van: Audiofiel op juni 19, 2009, 11:28:32
Laat ik dan maar een gooi doen. ;D

Over het algemeen klinkt Mark Levinson erg strak en clean, een beetje richting analytisch. Classé (van de afgelopen 10 jaren) klinkt wat neutraler, maar met een heel luchtig midden en hoog (buisachtig). Krell is absolute meester op het gebied van afgronddiep laag en ligt qua middengebied in de buurt van Levinson, in het hoog zelfs nog wat meer analytisch.

Ik heb zelf met de Levinson 23 gedraaid (en ook de 331 die Eisse zelf heeft gehad) en mijn smaak is het niet. Ik wil liever wat meer verfijning in het middengebied, waar stemmen zitten en kies dus voor Classé. Wel met een Levinson voorversterker trouwens, want het huwelijk tussen Levinson en Classé is erg harmonieus te noemen. 8)

Er zijn meer merken in dit segment, zoals Plinius, Electrocompaniet, Pass Labs, Theta, etc. etc. Stuk voor stuk behorend tot de top.

Goeie gooi! Maar zoals met geluid, lastig om het je voor te stellen zonder het gehoord te hebben. Ik begrijp dat je met elk van deze merken, incl. plinius (heeft mijn dealer, maar slecht verkrijgbaar op de 2e handsmarkt) en electrocompaniet, geen slechte zet doet. Mag ook wel, gezien de investering die het met zich mee brengt. Valt er nog iets te zeggen over wat goed combineert met de B&W 800 serie? Ben al een tijd verkocht aan deze speakers, al zal er vast meer onder de zon zijn, eerst maar eens de voor en eind op niveau brengen...

groet,

Audiofiel

Uit eigen (luister)ervaring weet ik dat een match met Classé en Pass Labs super was, maar ik verwacht ook bij de andere genoemde merken niet snel een mismatch (mits er geen merken worden gecombineerd). Maar zelf luisteren blijft het beste advies. O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

De Classe PRE's zijn ook gecharmeerd van Classe EV.
Citaat van: Audiofiel op juni 19, 2009, 11:41:46
Dat Classé warm klinkt is een onuitroeibaar broodje aap. De sound is juist zeer neutraal te noemen. Het verhaal blijft echter de ronde doen, vooral onder mensen die deze apparatuur zelf niet in bezit hebben.

En alles is relatief. De stelling gaat in vlg. met de TAG McLaren EV in mijn set tov de Classe EV daarna...... op.

Objectief bekeken, en vgl. met alle andere merken is de TAG verre van warm en is de Classe niet warm te noemen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey