R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Gestart door R, februari 29, 2004, 23:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Wijx wondere wereld

Die nas heb ik ook met 2x2tb. Backup gaat automatisch 1 keer per week op een USB hd
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

beunky

Citaat van: katwax op april 18, 2012, 21:05:56
Ik zou toch gaan voor nas met minstens 2 bays zodat je raid1 kan opzetten want als je na al dat rippen een disk kapot hebt dan  :crazy:

Volgens mij is het slimmer om bij elke wijziging die je doet gewoon een Back-up te maken op een externe harde schijf.
Je data is niet beschermd bij raid als de controller naar de kloten gaat. En de kans dat je tweede harde schijf op zijn eind loopt als de eerste het begeeft is relatief groot. Dus het risico op dataverlies is nog steeds reëel.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Joris1971

Rippen is een tijsdrovend iets, maar je wordt er zelf niet moe van. ;D

Gewoon 20 cd's per dag en zorgen dat je je cd's allemaal geript hebt en op de NAS hebt staan voordat je Linn streamer er is...

katwax

Citaat van: beunky op april 19, 2012, 06:11:21
Volgens mij is het slimmer om bij elke wijziging die je doet gewoon een Back-up te maken op een externe harde schijf.
Je data is niet beschermd bij raid als de controller naar de kloten gaat. En de kans dat je tweede harde schijf op zijn eind loopt als de eerste het begeeft is relatief groot. Dus het risico op dataverlies is nog steeds reëel.
Nee raid is geen backup, echter kan je wel dezelfde schijf gebruiken om je backup op te zetten aangezien je in raid zo goed als zeker bent dat je backup beschikbaar blijft en je data.
Elke schijf uit een raid1 kan je aan eerder welke controller hangen en uitlezen, dus zelfs als je controller defect is is er geen probleem.
Als er 1 schijf defect is moet je natuurlijk deze asap vervangen, maar zeggen dat 1 defect gaat dat de andere dan binnen korte tijd ook defect zal gaan is niet juist.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

R

#3854
Eerste look op de nieuwe Majik DSM HDMI (thanks Bjorn)




bmateijsen

Ik zie ???

Citaat van: R op april 19, 2012, 18:36:37
Eerste look op de nieuwe Majik DSM HDMI (thanks Bjorn)





R


bmateijsen


beunky

Mooi hoor, gefeli alvast!
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Deleted Member 2

Citaat van: Wijx wondere wereld op april 17, 2012, 17:47:18
Mijn nas gaat automatisch 's nachts uit. Kun je instellen op de nas

Wat een goeie opmerking. Daar heb ik al die tijd overheen gekeken :(

R

Alleen de verkeerde kleur ;)

Citaat van: beunky op april 20, 2012, 06:37:57
Mooi hoor, gefeli alvast!

Perfectionist

Citaat van: R op april 19, 2012, 18:36:37
Eerste look op de nieuwe Majik DSM HDMI (thanks Bjorn)





Mooi......ik kom idd wel in de verleiding.....
Een beter forum begint bij jezelf.

R


Perfectionist

Weet alleen nog niet of ik wil streamen....toch wat conservatief een glimmend schijfje uit het doosje halen en in de speler doen.......

Maar over een tijdje, wie weet...
Een beter forum begint bij jezelf.

advr

Citaat van: Perfectionist op april 20, 2012, 11:34:05
Weet alleen nog niet of ik wil streamen....toch wat conservatief een glimmend schijfje uit het doosje halen en in de speler doen.......

Maar over een tijdje, wie weet...

alleen het bedienings gemak al.... :music: :music:

zo'n schijfje kun je altijd nog uit het doosje halen.... 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jumping Jack

Mooi ding die DSM  :wub:.
En handig, alles-in-één, dat zou hier ook aardig wat kastjes schelen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

advr

Citaat van: Jumping Jack op april 20, 2012, 14:00:27
Mooi ding die DSM  :wub:.
En handig, alles-in-één, dat zou hier ook aardig wat kastjes schelen...

en het klinkt super!! :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

beunky

Citaat van: Perfectionist op april 20, 2012, 10:45:17
Mooi......ik kom idd wel in de verleiding.....

Je bent niet de enige!

@R: verkeerde kleur? Voor mij zeker de juiste kleur :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Perfectionist

Citaat van: beunky op april 20, 2012, 19:04:29
Je bent niet de enige!

@R: verkeerde kleur? Voor mij zeker de juiste kleur :)

Precies in zwart...  :wub:
Een beter forum begint bij jezelf.

katwax

Wat kan je hem via hdmi eigenlijk voeden?
Doet hij dan een passthrough van video?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

R

Ik heb hem in zilver besteld ;), alhoewel zwart ook erg mooi is!

R

En hij doet ook wat met de audio;)

Citaat van: katwax op april 20, 2012, 20:16:39
Wat kan je hem via hdmi eigenlijk voeden?
Doet hij dan een passthrough van video?

Staaled

#3872
Citaat van: katwax op april 20, 2012, 20:16:39
Wat kan je hem via hdmi eigenlijk voeden?
Doet hij dan een passthrough van video?
Linn DSM "vist" linker en rechter front PCM audio uit HDMI bronnen. Video is idd passthrough.
Indien stereo signaal ,klaar zo.
Indien multichannel kan de Linn de fronts decoden/versterken en de rest aan processor receiver of amp overlaten.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

R

Features:

    Plays digital music over a standard Ethernet network
    Fully integreated pre-amplifier and power amplifier
    Streams internet radio, podcasts and 'listen again' broadcasts
    Decodes FLAC, WAV, Apple Lossless (ALAC), MP3, WMA (except lossless), AIFF, AAC and OGG audio formats with up to 24-bit 192 kHz native sample rate
    Songcast support allows synchronised playback of audio around the home
    15 inputs (RCA Phono, HDMI, S/PDIF, Toslink) for connection and up-sampling of additional sources
    HDMI, S/PDIF and TOSLINK inputs, plus HDMI pass-thru
    Phono input configurable to moving magnet or line level (moving coil upgrade also available)
    AUX input on front for easy connection of portable devices such as MP3 players
    Linn Dynamik Switch Mode Power Supply (SMPS)
    2 channels of 90 W Chakra amplification
    High quality binding posts for flexible loudspeaker connection options, plus headphone socket on front
    Compatible with UPnP™ media servers and UPnP™ AV 1.0 control points

Any sources you connect to your DSM System via HDMI will sound better as they will benefit from the superior DAC and custom Linn up-sampling of the audio. Any video content on the HDMI signal will be passed through to the TV or output device connected via the HDMI out. Audio content will also be automatically passed through if the DSM is in Sleep mode.

With HDMI inputs, you can now play back SACD (Super Audio CD) and DVD-A (DVD Audio) discs by connecting the disc player to your DSM System. SACD content will be down-sampled to 176.4 K or 88.2 k and multi-channel audio down-mixed to stereo but this does allow high-quality playback of discs which cannot currently be ripped for streaming.


Citaat van: Hipster op april 20, 2012, 22:23:55
Linn DSM "vist" linker en rechter front PCM audio uit HDMI bronnen. Video is idd passthrough.
Indien stereo signaal ,klaar zo.
Indien multichannel kan de Linn de fronts decoden/versterken en de rest aan processor receiver of amp overlaten.

katwax

Bedankt voor de info, ik kon het niet direct vinden (niet goed gezocht) :)

Als je zoals niet meer dan een stereo opstelling hebt lijkt het mij wel fijn dat de Linn de audio voor zijn rekening neemt rechtstreeks van de hdmi. Het laten opsplitsen van de audio door de Linn en rest naar een processor sturen lijkt mij dan weer vreemd.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543