Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: HuubF op mei  8, 2024, 10:19:50In de eindeloze reeks redelijk goedkope tweakjes heb ik een iFi LAN iPurifier aangeschaft. Kost 89 euro maar ik geloof zo maar dat ie wat doet: laag wat strakker, wat schoner. Omdat het gemiddelde peil van de weergave al volledig voldoet aan mijn smaak uiterst subtiel (en bij nader inzien misschien alleen maar een beetje anders) maar toch.

En hij ligt er weer naast. De iFi LAN iPurifier deed iets waardoor ik het geluid uiteindelijk minder vond klinken. Nouja, eigenlijk beter, meer hifi-erig. Maar dat wil ik niet, ik wil beleving en die is weer terug nu ik de oude situatie heb hersteld.

Het wordt tijd om een keer op te houden met dat gerommel in de marge. Ik vind het geluid goed zoals het NU is: met KH420, Chord Dave, Bryston BDP-2, AES/EBU, Audioquest Carbon en Mogami XLR. Alles wat ik daarna heb gedaan LIJKT een verbetering maar haalt het na een paar dagen niet.

Muziek luisteren wordt steeds meer een feestje zonder permanent aan verbeteringen te denken. Radio Paradise is een ontdekkingstocht waarin alleen een belabberde opnamekwaliteit nog voor een matig geluid zorgt. Normaal parelt en dondert het zoals het waarschijnlijk is bedoeld, zonder voor mij waarneembare gebreken.

Het lijkt nu toch echt klaar.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Veel luisterplezier Huub.
Heb je ook reeds de luidsprekers dan aangeschaft? Vrees zolang je ze in de huur hebt, je minstens 1x per jaar gaat twijfelen anders  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vanzomereng

Citaat van: HuubF op Vandaag om 10:01:01Het wordt tijd om een keer op te houden met dat gerommel in de marge.

En geloof je nu werkelijk zelf, zonder "gerommel" te kunnen overleven.  :wow:
Ik geef je nog geen 2 weken.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Citaat van: vanzomereng op Vandaag om 10:21:15En geloof je nu werkelijk zelf, zonder "gerommel" te kunnen overleven.  :wow:
Ik geef je nog geen 2 weken.

Ach er komt nog iets aan wat weer wat reuring veroorzaakt: de upgrade van de Bryston. Ook moet ik nog een keer aanlopen tegen een 'betere' xlr kabel. En een Roon Nucleus zit er ook een beetje aan te komen.

Wat me voornamelijk gaat beperken is de vermindering van mijn zakgeld. Mijn geliefde is nogal van de emancipatie en vindt dat ik net zoveel zakgeld mag hebben als zij. Maakt niet zoveel uit; ik heb de grote uitgaven voor mijn hifi-hobby nu wel een keer achter de rug. I had my fun.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: katwax op Vandaag om 10:09:50Veel luisterplezier Huub.
Heb je ook reeds de luidsprekers dan aangeschaft? Vrees zolang je ze in de huur hebt, je minstens 1x per jaar gaat twijfelen anders  ;D

Ja die twijfel... kopen is inmiddels de beste optie, ook als ik wat anders zou willen. Als ik ze vervolgens weer verkoop verdien ik er op.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)